Gå til innhold

Nei til pride 2024!


Anbefalte innlegg

3 hours ago, AtterEnBruker said:

Gåte: Hvordan vet man om det er helligdag/fridag?

Svar: Når det er kulturkrig på Diskusjon.no

Lediggang er roten til mye ondt

 


Her skyter du vel deg selv i foten. For det du egentlig sier her er at vanlige folk med jobb er drittlei og at det gir seg utslag når de har tid til overs for å uttrykke sine politiske syn.

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Ja det stemmer, samme med kristendommen spesielt den hatefulle ytrehøyre typen islam og kristendom, ja all abrahamittisk religion er et enormt problem, men det var vel ikke det jeg spurte om. 

Du skal gå langt tilbake i tid i vesten for å finne liknende tilstander som islamstyrte land styre.

Tror vi har hatt de ganske så bra i forhold

  • Liker 1
Lenke til kommentar
anomys skrev (11 minutter siden):

Du skal gå langt tilbake i tid i vesten for å finne liknende tilstander som islamstyrte land styre.

USA akkurat nå, Polen har også slitt med sitt, hatt en satan panic nylig, og ja islamstyrte land er skit, men det er gammalt nytt, det er ingen grunn til å etterligne meningene til disse religiøse galningene. 

 

anomys skrev (11 minutter siden):

Tror vi har hatt de ganske så bra i forhold

Ja de siste 50-100 år når vi har greide å temme mørkemennene, trenger ikke vandre lenger enn til jehovas vitner for å finne all verdens mulige ondskap selv her i Norge. Den blåblå regjeringen gjorde det lovlig med kjønnslemlesting med det formål å slikke ræva til religiøse. 

Endret av skaftetryne32
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (2 timer siden):

Ytterlig venstesiden har alltid vært en trussel for ytringsfrihet, demokrati og frihetet. Det har vi sett på historisk grunnlag hva kommunister har gjort og hva de ønsker å forsette med. Mye større fare enn noen pride..

Jepp.

Reg2000 skrev (2 timer siden):

Kommunismen har hatt tilnærmet null påvirkning på Norge og den vestlige verdens politikk, og styresystemet har stort sett havnet på historiens skraphaug. At det finnes noen få skrullinger igjen som slenger ut en og annen melding på twitter får ikke de store konsekvensene. I dagens Norge og resten av den vestlige verden er det de mer ekstreme og autoritære delene av høyresiden som er på fremmarsj, gjerne knyttet til en form for religiøs bakgrunn. Det er der trusselen mot demokratiet, ytringsfriheten og friheten kommer fra. Det er ikke engang bare en trussel, men helt reelle lovendringer som har tatt mange land i en stadig mer autoritær retning der frihet og demokrati blir ofret på veien. Merkelig nok har den ekstreme delen av høyresiden mye til felles med den ekstreme siden av Islam, som de ofte later som de skal forsvare oss mot. 

Uenig.

Forstå meg rett, det du sier er grunnleggende riktig 👍

Men det du glemmer er hvor mange kommunister det har vært i akademia. Og hvordan disse har forplantet seg videre til media og skole.

«Den lange marsjen gjennom institusjonene» er høyst reell.

Tenk på hvordan kommunisme ofte fremstilles (sammenlignet med hvordan kommunismen faktisk er); fremstilling av USA; fremstilling av Vesten; osv osv osv.

shockorshot skrev (2 timer siden):

Helt uenig, vil si kommunismen har formet oss vannvittig mye. Uten kommunismen hadde man ikke hatt NATO, den kalde krigen, sterkt europeisk samhold, forståelsen av hva det betyr å ha et liberalt og fritt samfunn (dvs vi har vært introspektive på det), forståelsen av hvordan en sterk stat kan bli korrumptert, kuba og hvor nærme man kan komme atomkrig, mange økonomiske eksperimenter, Arafat hadde ikke blitt rekruttert av KGB, Afghanistan hadde vært et mer liberalt samfunn (hvis det holdt seg slik som før sovjets invasjon), og det hadde ikke vært dødskvadroner opplært av USA i søramerika. Spesielt Sør-Amerika, Europa, og Asia hadde sett helt annerledes ut idag hvis det ikke var for kommunismen og dritet som fulgte med.

Helt enig, håper de aldri finner det ut her i Norge slik at de greier å samle seg som en signifikant velgergruppe. Det er ikke overraskende få SIAN medlemmer som går Pride, selv om det provoserer nok til å få en terroraksjon mot seg. Dessverre starter både ytre høyre og konservative muslimer å samle seg nå til en viss grad i USA, så får bare håpe at det ikke brer seg etterhvert slik det som oftest gjør.

Dette stemme også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Entern skrev (8 minutter siden):

Men det du glemmer er hvor mange kommunister det har vært i akademia. Og hvordan disse har forplantet seg videre til media og skole.

Du snakker som om ideer om statlig forvaltning av ressurser er ekvivalent til en kommunistisk sleeper cell. Ikke bare er kommunismen stein dau i vesten, men det er også poengløst å bruke ordet kommunisme som om det skulle være et fordømmende ord og planøkonomi skulle være ekvivalent til krystallnatten. Dette minner meg om McCarthyisme.

Venstreradikalisme? Greit nok. Kommunisme? Ærlig talt sitter vi fast på 50-tallet?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (5 minutter siden):

Du snakker som om ideer om statlig forvaltning av ressurser er ekvivalent til en kommunistisk sleeper cell. Ikke bare er kommunismen stein dau i vesten, men det er også poengløst å bruke ordet kommunisme som om det skulle være et fordømmende ord og planøkonomi skulle være ekvivalent til krystallnatten. Dette minner meg om McCarthyisme.

Venstreradikalisme? Greit nok. Kommunisme? Ærlig talt sitter vi fast på 50-tallet?

Kommunismen som sådan er mer eller mindre stein dau, men ymse ting kommunistene gjorde lever videre.

De opprinnelige infiltratørene er stort sett pensjonister eller har dratt videre, men det de begynte med lever videre. Gjennom disiplene deres, gjennom bøkene deres, gjennom forelesningene deres, gjennom idéene de plantet som har spirt videre. Ikke bare i akademia! Et uforholdsmessig stort antall forfattere og musikere på 70-tallet var kommunister og de leses og lyttes til fremdeles.

Og ja kommunisme er et fordømmende ord, eller burde vært det og ville vært det uten det jeg har skissert.

Det handler ikke bare om økonomi. Kommunister inkluderer alle de som likte Pol Pot på 70-tallet. Og som liker Putin nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (6 minutter siden):

AKP, var et norsk politisk parti, stiftet i 1973 og nedlagt i 2007.

https://www.arbark.no/Utstilling/akp-ml/akp-ml.htm

 

Faktumet at du lenker til parti som la ned for 17 år siden vil jeg si styrker mitt argument om kommunismen (spesielt militant kommunisme) sin død i vesten. Jeg skjønner ikke argumentet du prøver å få frem da.

Entern skrev (3 minutter siden):

Kommunismen som sådan er mer eller mindre stein dau, men ymse ting kommunistene gjorde lever videre.

De opprinnelige infiltratørene er stort sett pensjonister eller har dratt videre, men det de begynte med lever videre. Gjennom disiplene deres, gjennom bøkene deres, gjennom forelesningene deres, gjennom idéene de plantet som har spirt videre. Ikke bare i akademia! Et uforholdsmessig stort antall forfattere og musikere på 70-tallet var kommunister og de leses og lyttes til fremdeles.

Og ja kommunisme er et fordømmende ord, eller burde vært det og ville vært det uten det jeg har skissert.

 

Ymse ting som hva da? Blandingsøkonomi og velferdsstaten?

Sitat

Det handler ikke bare om økonomi. Kommunister inkluderer alle de som likte Pol Pot på 70-tallet. Og som liker Putin nå.

Tror Putin har større oppslutning på ytre høyreside enn ytre venstre i disse dager. MAGA chuds er en god litmus-test på det.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mag ne skrev (27 minutter siden):

At noen er imot pride er jo den eneste grunnen til at de bør ha det. Særlig i bydeler der beboerene gjerne vil ha religiøse lover fra hjemlandet synes jeg det er flott.


Er til dels enig i dette, men skal man først stå opp for ytringsfriheten, så må man også akseptere at beboere som vil ha religiøse lover fra hjemlandet også har lov til å gå i tog for Sharia og undertrykkelse, og jobbe aktivt for å innføre død og elendighet i Norge. Synes du det er like flott?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, 0laf said:


Er til dels enig i dette, men skal man først stå opp for ytringsfriheten, så må man også akseptere at beboere som vil ha religiøse lover fra hjemlandet også har lov til å gå i tog for Sharia og undertrykkelse, og jobbe aktivt for å innføre død og elendighet i Norge. Synes du det er like flott?

De må gjerne gjøre det om de vil, men 20 mørkemenn som går gjennom gatene mens alle kaller dem idioter får neppe den store effekten. Det vet de nok selv og. 

Jeg ser forøvrig ikke helt hva pride som jobber for inkludering og aksept og en gjeng religiøse skrullinger som jobber for å ødelegge for en lang rekke mennesker har med hverandre å gjøre. 

Endret av Reg2000
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (2 minutter siden):

.... 20 mørkemenn som går gjennom gatene...


Jeg tror du grovt undervurderer antallet muslimer i Norge, og hvor mange av de som ønsker seg islamske lover og lignende forhold som de hadde i hjemlandet.

Det er åpenbart mange godt integrerte muslimer i Norge også, som ønsker norske verdier, men igjen, jeg tror du ville blitt svært overrasket.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (17 minutter siden):

 Faktumet at du lenker til parti som la ned for 17 år siden vil jeg si styrker mitt argument om kommunismen (spesielt militant kommunisme) sin død i vesten. Jeg skjønner ikke argumentet du prøver å få frem da.

Ymse ting som hva da? Blandingsøkonomi og velferdsstaten?

Tror Putin har større oppslutning på ytre høyreside enn ytre venstre i disse dager. MAGA chuds er en god litmus-test på det.

Velferdsstaten har ingenting med kommunisme å gjøre, det er en sosialdemokratisk greie - opprinnelig startet av arbeidere selv på fabrikkene, sannsynligvis ganske upåvirket av politiske ideer. «Trygdekassen» var opprinnelig en faktisk fysisk kasse de la små beløp i månedlig…

Den første velferdsstaten var det tyske keiserriket. Bismarck mente velferd var bra for å holde befolkningen unna revolusjon. Det tyske riket før WW1 hadde mye bedre velferd enn Norge på samme tid.

Har ikke møtt mange putinister, men de jeg har møtt har vært ytre venstre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (35 minutter siden):

 må man også akseptere at beboere som vil ha religiøse lover fra hjemlandet også har lov til å gå i tog for Sharia og undertrykkelse, og jobbe aktivt for å innføre død og elendighet i Norge. Synes du det er like flott?

Ja jeg jobber ca like mye for nynazister og sharia så det ikke blir "urettferdig" 😉

Endret av Mag ne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (3 timer siden):

Ytterlig venstesiden har alltid vært en trussel for ytringsfrihet, demokrati og frihetet. Det har vi sett på historisk grunnlag hva kommunister har gjort og hva de ønsker å forsette med. Mye større fare enn noen pride..

Tror ikke det er noe forskjell på ekstremister fra høyre eller venstre der. Det ligger i deres natur å ville tie den andre siden for å fremme sitt eget syn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Entern said:

Kommunister inkluderer alle de som likte Pol Pot på 70-tallet. Og som liker Putin nå.

Hvorfor i alle dager skulle kommunister, altså de som ønsker seg arbeidereide produksjonsmidler, fordeling av ressurser, demokrati, og sosial og økonomisk mobilitet like Pol Pot eller Putin?
De har ingen av disse kvalitetene.

Du som er historiker vet vel også at USA støttet Røde Khmer og Pol Pot, da de annså dem som en slags buffer mot det kommunistiske prosjektet i Vietnam, hvis kommunister var glade i Pol Pot, altså at Røde Khmer var så påfallende kommunistiske, så ville vel ikke USA støttet dem og ansett dem som noe annet enn naboene?

[...]Internationally, his movement received support from such countries as China, Thailand, and the United States during that conflict because they saw it as a bulwark against Vietnam and thus Vietnam's key ally, the Soviet Union

Jeg kan heller ikke se hvorfor en kommunist skulle finne noe å fryde seg over i dagens Russland, eller med Putin.

Du må gjerne uffe og akke deg over totalitære fascister, de som støtter andre totalitære fascister som Stalin, Mao, & Putin, jeg har like lite til overs for de som deg, men jeg ser ikke hensikten med å demonisere og tvinge folk i samme leir med noen de ikke har noe til felles med, det virker bare fordummende.

  • Innsiktsfullt 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Theo343 said:

Godt innspill i debatten. Det er rart hvordan mange i samfunnet ikke evner å se at det å gå fra å være undertrykket og diskriminert ikke gir deg retten til å undertrykke og diskriminere andre?

Man skulle jo tro at vi i dagens internett samfunn var opplyste nok til å forstå dette?
https://envs.ucsc.edu/internships/internship-readings/freire-pedagogy-of-the-oppressed.pdf
 

https://www.opinion.no/innlegg/seks-av-ti-tror-det-er-trygt-a-feire-pride

6 av 10 sier det er greit å feire Pride, ifølge opinion.no og som @Snikpellik linket i fjor i en annen tråd. Denne studien ble gjennomført i 2023. Mon tro hvor den ligger nå ettersom folk har fått smake litt på galskapen og ideologien som følger med? Når dette søppelet blir dyttet på barn? At alle de som ikke støtter denne sveitserosten av en ideologi blir forsøkt(fortsatt) stemplet som "homofobiske", selv for de av oss som er LGBT selv? 

Norge har en tendens til å komme dassendes etter andre land, spesielt Amerika når det kommer til trender. Og uheldigvis, ideologi. Skal nok noen år til her til lands før backlashen virkelig tar av.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Intressant att det är flera inlägg i tråden som beskriver de som er emot delar av pride som homofoba etc. 

Tycker det är intressant hur en hel del feminister, woke, pride folk etc klarar att komma med en retorik och behandling av andra så att de får emot sig en hel del folk som faktiskt är enig med det viktigaste i saken men som inte köper all retorik. 

Samfundet är ändrat sig väldigt mycket angående LGBQ folk, inkludering i woke still och jämställdheten har varit rätt ok rätt länge. Men i debatten verkar det snarare som att man försöker skaffa sig fiender och försöker svartmåla allt i stället för att bara låta utvecklingen fortsätta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Ser du ikke et problem med ytrehøyre, kun når det ytrehøyre er islam ? 

 Så burde du fortelle hva som er så mye bedre med islam enn ytre høyre.

Resultatet av islam kan vi se på nyheter så å si hver eneste dag her i naive norge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...