Gå til innhold

Nei til pride 2024!


Anbefalte innlegg

Det var bokstavelig talt et terrorangrep rettet mot pride og homofile for under to år siden, der to ble drept, 21 ble skadd og flere hundre fornærmede. Bare flaks, dårlig skyting, elendig våpen og heltemodige forbipasserende gjorde at ikke mange flere mennesker ble drept av terroristen.

I år har en politiker fra et etablert norsk politisk parti gjort det samme som Arfan Bhatti gjorde før angrepet, og postet et brennende pride-flagg i sosiale medier.

Det er også en stor økning i hatkriminalitet mot skeive i Norge.

Så at vi trenger pride mer enn noensinne bør det ikke være noe som helst tvil om. Eller skal de heller bukke under for islamister og andre høyreekstreme?

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Så at vi trenger pride mer enn noensinne bør det ikke være noe som helst tvil om.

Enig i det, under forutsetning av at pride holder seg til kjernebudskapet om inkludering og respekt - og ikke blir et populistisk alter for allskens opprørske trender i politikk og media.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Gåte: Hvordan vet man om det er helligdag/fridag?

Svar: Når det er kulturkrig på Diskusjon.no

Lediggang er roten til mye ondt, og jeg tror ikke det bare er frykt og fornektelse av sin egen homoseksualitet som er drivkraften for dette. Noen folk har en slags trengsel for å kjempe mot noe, enten fordi de bare trenger det, eller fordi deres sosiale og økonomiske status ikke er tilfredstillende. Så da trenger de en motstander. Noe de kan fortelle seg selv om at å kjempe mot denne motstanderen vil forbedre livstilværelsen deres.

Men det må være et oppnåelig mål, såklart. Motstanderen må ikke være for overveldende. Så da velger de the path of least resistance, å gå etter folkegrupper som både historisk og nåtids har vært utsatt for hierarkisk maktdynamikk. Å gå etter storbedrifter og institusjonell makt er altfor overveldende, er det ikke? Hadde det bare ikke vært for den hersens sosiale fordømmelsen som følger med å angripe utsatte folkegrupper.

Men de kan sluke og spre løgner om at f.eks frigjøringsbevegelser er makta, i en slags projiseringsprosess. Da kan de lettere avfeie den sosiale fordømmelsen som noe feilaktig. Da kan de lettere føle seg som badass rockestjerner som "går mot saueflokken". Mens i realiteten så er LGBTQ+-mennesker de virkelige badass rockestjernene som går imot saueflokken, bare ved å eksistere. Takket være de reaksjonære.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, anomys said:

I land som td Iran, Irak, Pakistan osv blir  skjeive kastet ut fra tak de har blitt voldtatt med stokker. 

Her i norge og europa er de godtatt heldigvis selv om det er endel som hetser og banker opp skjeive. 

Hva om Priderne dro til  Iran og arrangerte en pride festival til ære for skjeive i Iran?

Det var et terrorangrep mot norske homofile i hovedstaden for to år siden rett før Pride marsjen. To stk døde og minst 21 ble skadet. Rettsaken mot terroristen pågår akkurat nå.

Jeg tror vi har veldig gode grunner til å ha Pride i Norge i år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (3 minutter siden):

Det var et terrorangrep mot norske homofile i hovedstaden for to år siden rett før Pride marsjen. To stk døde og minst 21 ble skadet. Rettsaken mot terroristen pågår akkurat nå.

Jeg tror vi har veldig gode grunner til å ha Pride i Norge i år.

Ja, hvem var de som gjorde terroren?  Hvorfor ikke gå sterkere ut og informere de som  utgjør den største faren i terror

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (1 time siden):

Er festlig hvordan folk tenker at alt med regnbue må være noe sånn skumle homo-greier av en bakomliggende homo-lobby som skal tvinge alt og alle til å være miserable. (Jeg kunne valgt ordet pride her men bruker homo fordi det får bedre frem idiotien). 

Jeg er født på 80-tallet, og gjennom årene var det sekker, penal, bøker, flagg, tog, logoer og whatnot som til stadighet var i regnbuens farge og fasong. Det hadde særs lite å gjøre med de homofile å gjøre, men mer at det var fine farger alle likte og som symbolisert et fellesskap og samhold. At dette fellesskapet nå også omhandler homofile tenker jeg er en naturlig utvikling, og således har ingenting endret seg siden 80-tallet. Husker for øvrig gubbene klagde høylytt når man hadde illustrasjoner av mørke barn i bøkene, flagg og tog,  og mente disse var overrepresentert. Nå når man har gitt opp den kampen er de homofile de neste som man skal forsøke å stoppe. De som gjør dette vil så klart aldri innrømme det selv, og skyver barna foran seg.

Siste uke av 25. juni-rettssaken – aktor mener Matapour er tilregnelig – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

tenker du på han og Bhatti eller sier du alle som  ikke feire Pride er Prideofobe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
14 minutes ago, anomys said:

Ja, hvem var de som gjorde terroren?  Hvorfor ikke gå sterkere ut og informere de som  utgjør den største faren i terror

Med tanke på at gjerningsmannen og de involverte er norske statsborgere, og det skjedde på norsk grunn, hvor man har den norske stat sin beskyttelse, så er dette et norskt anliggende. 

Selvsagt skulle jeg ønske at Iran osv var mer liberale, men jeg er ikke derifra så jeg bryr meg mest om Norge, våres verdier og våres liberale sosialdemokratiske institusjoner.

Du kan dra til Iran og demonstrere der hvis du vil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
7 minutes ago, anomys said:

eller sier du alle som  ikke feire Pride er Prideofobe?

Hvis du gjør som de aller fleste mennesker i Norge og simpelthen ikke deltar så bryr ingen seg om det.

Hvis du derimot er en av de som står på barrikadene og klager over at pride i det hele tatt eksisterer og at det er så problematisk at noen folk går i tog et par timer en dag i året må du forvente å få litt motbør. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 minutt siden):

Med tanke på at gjerningsmannen og de involverte er norske statsborgere, og det skjedde på norsk grunn, hvor man har den norske stat sin beskyttelse, så er dette et norskt anliggende. 

Selvsagt skulle jeg ønske at Iran osv var mer liberale, men jeg er ikke derifra så jeg bryr meg mest om Norge, våres verdier og våres liberale sosialdemokratiske institusjoner.

Du kan dra til Iran og demonstrere der hvis du vil.

Hvorfor skulle jeg det? Ikke har jeg hetset skjeive, ikke slått  de. 

Siste uke av 25. juni-rettssaken – aktor mener Matapour er tilregnelig – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

De er norske statsborgere og har tatt med seg religion, kultur og voldspotensialet hit til norge

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, anomys said:

Hvorfor skulle jeg det? Ikke har jeg hetset skjeive, ikke slått  de. 

Siste uke av 25. juni-rettssaken – aktor mener Matapour er tilregnelig – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

De er norske statsborgere og har tatt med seg religion, kultur og voldspotensialet hit til norge

 

Dæven, skulle nesten tro det hadde en verdi å gå pride tog i Norge da, hvis de har tatt det med hit.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
anomys skrev (23 minutter siden):

Ja, hvem var de som gjorde terroren?  Hvorfor ikke gå sterkere ut og informere de som  utgjør den største faren i terror

Høyreekstreme og religiøse ekstremister er den største faren akkurat nå, når de er høyreekstreme religiøse ekstremister så er faren kanskje enda større, jeg tror de fleste er klar over faren disse gruppene utgjør mot ytringsfrihet, demokrati og frihet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

Høyreekstreme og religiøse ekstremister er den største faren akkurat nå, når de er høyreekstreme religiøse ekstremister så er faren kanskje enda større, jeg tror de fleste er klar over faren disse gruppene utgjør mot ytringsfrihet, demokrati og frihet. 

Ytterlig venstesiden har alltid vært en trussel for ytringsfrihet, demokrati og frihetet. Det har vi sett på historisk grunnlag hva kommunister har gjort og hva de ønsker å forsette med. Mye større fare enn noen pride..

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Jarmo said:

Ytterlig venstesiden har alltid vært en trussel for ytringsfrihet, demokrati og frihetet. Det har vi sett på historisk grunnlag hva kommunister har gjort og hva de ønsker å forsette med. Mye større fare enn noen pride..

Kommunismen har hatt tilnærmet null påvirkning på Norge og den vestlige verdens politikk, og styresystemet har stort sett havnet på historiens skraphaug. At det finnes noen få skrullinger igjen som slenger ut en og annen melding på twitter får ikke de store konsekvensene. I dagens Norge og resten av den vestlige verden er det de mer ekstreme og autoritære delene av høyresiden som er på fremmarsj, gjerne knyttet til en form for religiøs bakgrunn. Det er der trusselen mot demokratiet, ytringsfriheten og friheten kommer fra. Det er ikke engang bare en trussel, men helt reelle lovendringer som har tatt mange land i en stadig mer autoritær retning der frihet og demokrati blir ofret på veien. Merkelig nok har den ekstreme delen av høyresiden mye til felles med den ekstreme siden av Islam, som de ofte later som de skal forsvare oss mot. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (4 minutter siden):

Merkelig nok har den ekstreme delen av høyresiden mye til felles med den ekstreme siden av Islam, som de ofte later som de skal forsvare oss mot. 

Ja det er litt merkelig det greiene der, at de ikke greier å se at de er samme ulla fra samme sauen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Reg2000 said:

Kommunismen har hatt tilnærmet null påvirkning på Norge og den vestlige verdens politikk, og styresystemet har stort sett havnet på historiens skraphaug. At det finnes noen få skrullinger igjen som slenger ut en og annen melding på twitter får ikke de store konsekvensene. I dagens Norge og resten av den vestlige verden er det de mer ekstreme og autoritære delene av høyresiden som er på fremmarsj, gjerne knyttet til en form for religiøs bakgrunn. Det er der trusselen mot demokratiet, ytringsfriheten og friheten kommer fra. Det er ikke engang bare en trussel, men helt reelle lovendringer som har tatt mange land i en stadig mer autoritær retning der frihet og demokrati blir ofret på veien. Merkelig nok har den ekstreme delen av høyresiden mye til felles med den ekstreme siden av Islam, som de ofte later som de skal forsvare oss mot. 

Det er også et alt for stort tema til at det lar seg dekke i korthet, men i perioden etter andre verdenskrig ble alt USA & CIA så på som kommunisme, være seg sosialisme, arbeiderrettigheter, ressursfordeling, sosial & økonomisk mobilitet, nøytralitet og en masse annet, aktivt bekjempet med tradisjonell millitærmakt, økonomisk makt, likvideringer, kupp, destabilisering, bestikkelser, og mange andre kreative metoder.
Som sagt, det er mye å skulle sette seg inn í, men fortellingen om hvorfor ulike venstrerettede, og til tider sentrumsorienterte (men nøytrale) prosjekter har feilet så totalt, kan ikke fortelles uten påvirkningen og presset USA har lagt på disse.

Å skulle modernisere eller endre fattige land i den såkalte tredje verden er en vanskelig oppgave i seg selv, og gjøres totalt umulig om du får stormakten i vest mot deg.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Ja det er litt merkelig det greiene der, at de ikke greier å se at de er samme ulla fra samme sauen. 

 venstresiden helt til ytrevenstre omfavner islam. de kan aldri få nok av Bhattier

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...