Gå til innhold

Nei til pride 2024!


Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (35 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skulle kommunister, altså de som ønsker seg arbeidereide produksjonsmidler, fordeling av ressurser, demokrati, og sosial og økonomisk mobilitet like Pol Pot eller Putin?
De har ingen av disse kvalitetene.

Du som er historiker vet vel også at USA støttet Røde Khmer og Pol Pot, da de annså dem som en slags buffer mot det kommunistiske prosjektet i Vietnam, hvis kommunister var glade i Pol Pot, altså at Røde Khmer var så påfallende kommunistiske, så ville vel ikke USA støttet dem og ansett dem som noe annet enn naboene?

[...]Internationally, his movement received support from such countries as China, Thailand, and the United States during that conflict because they saw it as a bulwark against Vietnam and thus Vietnam's key ally, the Soviet Union

Jeg kan heller ikke se hvorfor en kommunist skulle finne noe å fryde seg over i dagens Russland, eller med Putin.

Du må gjerne uffe og akke deg over totalitære fascister, de som støtter andre totalitære fascister som Stalin, Mao, & Putin, jeg har like lite til overs for de som deg, men jeg ser ikke hensikten med å demonisere og tvinge folk i samme leir med noen de ikke har noe til felles med, det virker bare fordummende.

Det du sier er i og for seg rett, men det hindret altså ikke norske kommunister, være seg NKP eller AKP-ml, i å sverme for Stalin, Mao, Pol Pot m.fl.

Og joda det finnes i aller høyeste grad norske kommunister som elsker Putin. En av dem har en ganske kjent nettside.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Entern said:

Det du sier er i og for seg rett, men det hindret altså ikke norske kommunister, være seg NKP eller AKP-ml, i å sverme for Stalin, Mao, Pol Pot m.fl.

Og joda det finnes i aller høyeste grad norske kommunister som elsker Putin. En av dem har en ganske kjent nettside.

Slik det finnes politikere i USA som foretrekker å myrde den demokratisk valgte Allende og støtte militærdiktaturet til tyrannen Pinochet i 17 år (tanken er ikke å komme med whataboutisme, men å illustrere et poeng).
-Selv om disse hevder de støtter demokrati, synes jeg handlingene deres informerer oss om at det kun er noe de sier, jeg tar ikke deres hyklerí til inntekt for demokrati som idé i seg selv, jeg avskriver dem som støttere av demokrati.

Uten at jeg har satt meg inn i hva og hvorfor Steigan mener som han gjør (nettop fordi jeg avskriver folk som fremstår som untak eller har andre motivasjoner fra å diktere innholdet av en idé), så støtter han vel ikke Putin per sé, men er kritisk til NATO-opptrapping og Nord-Amerikansk imperialisme, så kan det tenkes at han slettes ikke er kritisk til NATO-opptrapping og Nord-Amerikansk imperialisme, men bare elsker Putin og bruker dette som påskudd, men jeg kan ikke se (men jeg vet heller ikke mye om Steigan) at det er noe særskilt ved Putin han liker i egenskap av å være kommunist.
Dersom det ér det, fremstår det bare som dumt, han hevder selv at Russland har markedsøkonomi som resten av Europa.

Jeg kan ikke avskrive kapitalisme bare fordi Cheney er ondskapsfull, eller Trump er dim.

Velg dine helter med omhu, velg bort hyklere.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (34 minutter siden):

Det du sier er i og for seg rett, men det hindret altså ikke norske kommunister, være seg NKP eller AKP-ml, i å sverme for Stalin, Mao, Pol Pot m.fl.

Og hvem av dem støttet Stalin, Mao et cetera -- med full viten om fakta om hva som har skjedd?

Det er viktig å skille mellom konsekvenser av disinformasjon, og politikk.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (22 minutter siden):

Slik det finnes politikere i USA som foretrekker å myrde den demokratisk valgte Allende og støtte militærdiktaturet til tyrannen Pinochet i 17 år (tanken er ikke å komme med whataboutisme, men å illustrere et poeng).
-Selv om disse hevder de støtter demokrati, synes jeg handlingene deres informerer oss om at det kun er noe de sier, jeg tar ikke deres hyklerí til inntekt for demokrati som idé i seg selv, jeg avskriver dem som støttere av demokrati.

Uten at jeg har satt meg inn i hva og hvorfor Steigan mener som han gjør (nettop fordi jeg avskriver folk som fremstår som untak eller har andre motivasjoner fra å diktere innholdet av en idé), så støtter han vel ikke Putin per sé, men er kritisk til NATO-opptrapping og Nord-Amerikansk imperialisme, så kan det tenkes at han slettes ikke er kritisk til NATO-opptrapping og Nord-Amerikansk imperialisme, men bare elsker Putin og bruker dette som påskudd, men jeg kan ikke se (men jeg vet heller ikke mye om Steigan) at det er noe særskilt ved Putin han liker i egenskap av å være kommunist.
Dersom det ér det, fremstår det bare som dumt, han hevder selv at Russland har markedsøkonomi som resten av Europa.

Jeg kan ikke avskrive kapitalisme bare fordi Cheney er ondskapsfull, eller Trump er dim.

Velg dine helter med omhu, velg bort hyklere.

Det er også en mulighet at Steigan bare er en konspi fyr, han har jo veldig konspi venner/samarbeidspartnere som Kari Jaquesson (som mener Israel startet IS) osv. Gikk en periode rykter om at han fikk pengestøtte fra og/eller samarbeidet med Alliansen og, men må si jeg tviler på at han er nazbol, men man vet jo aldri.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (8 timer siden):

Når 8. mars i år ble omgjort til en fri-palestina protestaksjon så er det noe riv ruskende galt, nytt av året. De foregående årene har det vært en aktiv mannsundertrykkelse-dag. Det var riv ruskende galt på en helt annen måte enn i år. Mannsundertrykkelse-dagen er hele årsaken til motreaksjonen mannsdagen 18. november. Støtten til Hamas-styrte palestinske Gaza er i all hovedsak uforståelig støtte til kvinneundertrykkelse. Forstå det den som kan.

1. mai var i tidligere tider arbeidernes dag. I år handlet den først og fremst om å fri palestina og antisemittiske budskap. Har 1. mai mistet sin betydning eller ble den bare kapret og totalt oversvømt av folk med en helt annen agenda?

17. mai i år var langt strammere og holdt seg stort sett til temaet grunnlovsdag. Til tross for at palestinakomiteen gjorde sitt beste for å kapre denne dagen også, blant annet med protestparoler i togene, og PR-aksjonen i media for å gjøre palestinaskjerfet til "bunadsplagg". De mislyktes heldigvis.

Når Pride er pride så er alt i orden. Når Pride blir en protestaksjon for homo-haterne i palestina så forvitrer hele meningen med dagen. Da kan man like gjerne legge ned hele dagen. Nå må folk våkne og la pride være pride, 1. mai være arbeidernes dag osv. Arbitære protestaksjoner bør fordømmes og lukes bort som ugress fra alle disse dagene, fordi de ødelegger meningen med disse dagene.

Klart det er noe hykleri på gang der, fra hvilken politisk side?

For min del valgte jeg å holde meg unna den 8 mars feiringen av nevnte grunner.

På jobben var det forventet at vi også skulle støtte pro palestina pga kvinnene i Gaza 😕

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Og hvem av dem støttet Stalin, Mao et cetera -- med full viten om fakta om hva som har skjedd?

Det er viktig å skille mellom konsekvenser av disinformasjon, og politikk.

Er uvitenhet virkelig en så stor unnskyldning? Mange tyskere visste vel ikke om utrydningsleirene heller, unnskylder dét dem?
 

Og en del sentrale AKP-m var vel på besøk hos Pol Pot - og rapporterte hjem at det var et drømmesamfunn?

Det var først når vietnameserne styrtet regimet der at sannheten kom ut.

Samme opplegg som med Sovjet og Mao-Kina tidligere.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Entern said:

Er uvitenhet virkelig en så stor unnskyldning? Mange tyskere visste vel ikke om utrydningsleirene heller, unnskylder dét dem?

Ja er ikke det derfor vi har klart å bygge et fredelig europa i etterkrigstiden? Man kunne ikke kollektivt straffe alle tyskere. Mange var imot Nazi-regimet og mange visste ikke hva som egentlig foregikk. 

Etter få år hjalp man til med å bygge opp igjen tysklands økonomi bl.a gjennom marshall hjelpen for å få tyskland tilbake som en sentral del av et europeisk felleskap fremfor å hate alle tyskere for hva nazistene hadde gjort. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (3 timer siden):

Her skyter du vel deg selv i foten. For det du egentlig sier her er at vanlige folk med jobb er drittlei og at det gir seg utslag når de har tid til overs for å uttrykke sine politiske syn.

"Vanlige folk med jobb", hva er det?

Hva hvis jeg fortalte deg at det finnes noe som "vanlige folk med jobb" som ikke faller for antiwoke/kristennasjonalistisk misinformasjon?

Dessuten, man har tid til overs fra jobben, og man kaster det bort med å falle for og spre antiwoke/kristennasjonalistisk løgnpropaganda. Vi har bare så begrenset tid på denne planeten, og deretter er vi borte. Og folk kaster bort dyrebare sekunder av sin eksistens med å være sinna på "woke/pride/lgbtq+", fordi algoritmen og div. intellectual dark web-zeitgeister har klart å overbevise dem om at det vil gjøre livene deres lettere (spoiler alert: det vil det ikke).

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
anomys skrev (1 time siden):

Så burde du fortelle hva som er så mye bedre med islam enn ytre høyre.

Jeg ser ingen lyspunkter med høyreekstremisme sammen hvlken form det tar, jeg skiller vertfall ikke mellom høyreekstremisme å islamisme når det kommer til nytte for samfunnet, de er drit begge to, er du enig ? 

 

anomys skrev (1 time siden):

Resultatet av islam kan vi se på nyheter så å si hver eneste dag her i naive norge.

Vi kan si det samme om all religion, de tilfører veldig lite, ekstrem eller ikke. Ikke all dritten som er et resultat av religion ser vi på nyhetene heller, mye av dritten er faktisk tolerert, gjerne av de som vil lage et skille mellom forskjellige religioner der den ene på et eller annet vis er bedre enn den andre, noe det ofte ikke er, faktisk har de mest populære religionene i Norge akkurat samme opprinnelse. Islamister hater lgbtq, og jaggu gjør ikke kristenfundamentalister det samme, de er langt mer like enn ulike. Som sagt den blåblå regjerningen med det kristne partiet frp i spissen fikk f.eks gjennom lovlig kjønnslemlesting i Norge, vi hører ikke så mye om de stakkars barna på nyhetene, faktisk hører vi ikke en dritt om dem, til tross for hvor ekstremt ufrivillig og kriminelt det faktisk er. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Jeg ser ingen lyspunkter med høyreekstremisme sammen hvlken form det tar, jeg skiller vertfall ikke mellom høyreekstremisme å islamisme når det kommer til nytte for samfunnet, de er drit begge to, er du enig ? 

 

Vi kan si det samme om all religion, de tilfører veldig lite, ekstrem eller ikke. Ikke all dritten som er et resultat av religion ser vi på nyhetene heller, mye av dritten er faktisk tolerert, gjerne av de som vil lage et skille mellom forskjellige religioner der den ene på et eller annet vis er bedre enn den andre, noe det ofte ikke er, faktisk har de mest populære religionene i Norge akkurat samme opprinnelse. Islamister hater lgbtq, og jaggu gjør ikke kristenfundamentalister det samme, de er langt mer like enn ulike. Som sagt den blåblå regjerningen med det kristne partiet frp i spissen fikk f.eks gjennom lovlig kjønnslemlesting i Norge, vi hører ikke så mye om de stakkars barna på nyhetene, faktisk hører vi ikke en dritt om dem, til tross for hvor ekstremt ufrivillig og kriminelt det faktisk er. 

Resultatet av islamisme ser vi daglig utarter seg mye i pro palestinske demo i  Uk td,  her hjemme har vi nokmav andre episoder td æresvold og drap.

Å unnskylde en totalitær ideologi, religion, kultur og politisk levestil som islam er blir bare for dumt

Endret av anomys
  • Liker 4
Lenke til kommentar
anomys skrev (Akkurat nå):

Resultatet av islamisme ser vi daglig utarter seg mye i pro palestinske demo i  Uk td

Islamisme eller demonstrasjoner mot en pågående hevnaksjon fra Israel sin side, en trenger ikke være islamist for å se det at det er 2 ekstreme sider i den konflikten, begge religiøse sånn tilfeldigvis, sånn tilfeldigvis deler de også opprinnelse.

 

anomys skrev (2 minutter siden):

her hjemme har vi nokmav andre episoder td æresvold og drap 

De fleste av æresdrapene denne vinteren og våren har hatt lite med islam og gjøre.  Vi har hatt noen skikkelig etnisk norske tilstander det siste halvåret. 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Islamisme eller demonstrasjoner mot en pågående hevnaksjon fra Israel sin side, en trenger ikke være islamist for å se det at det er 2 ekstreme sider i den konflikten, begge religiøse sånn tilfeldigvis, sånn tilfeldigvis deler de også opprinnelse.

 

De fleste av æresdrapene denne vinteren og våren har hatt lite med islam og gjøre.  Vi har hatt noen skikkelig etnisk norske tilstander det siste halvåret. 

Æresdrapene kommer lite fram i media. De skal dysses ned. 

Ang hvor ekstremistisk Israel er, vel det har med Terrororganisasjoner å gjøre. Hva ville du gjort?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
anomys skrev (Akkurat nå):

Æresdrapene kommer lite fram i media. De skal dysses ned. 

Er det drap i Norge så hører vi om det, det er ingenting som dysses ned. 

 

anomys skrev (Akkurat nå):

Ang hvor ekstremistisk Israel er, vel det har med Terrororganisasjoner å gjøre. Hva ville du gjort?

Diplomati, 2 parti stat, det er Israel som ulovlig har okkupert land i en årrekke det må de slutte med, samtidig må hamas og andre terrororganisasjoner knuses, menbombing av sivile er bare terror det også, men dette interesserer meg ikke, og det hører hjemme i en annen tråd. Samme med Islam snakket, om det ikke er lgbtq hatet til islamistene du vil diskutere, jeg er enig de er typiske religiøse høyreekstremister, de gjør sånt. 

Er det greit å forfekte høyreekstremisme så lenge man ikke er islamist ? Er det der grensa går ? Eller er de stort sett samme ulla ? Hva mener du ? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Er det drap i Norge så hører vi om det, det er ingenting som dysses ned. 

 

Diplomati, 2 parti stat, det er Israel som ulovlig har okkupert land i en årrekke det må de slutte med, samtidig må hamas og andre terrororganisasjoner knuses, menbombing av sivile er bare terror det også, men dette interesserer meg ikke, og det hører hjemme i en annen tråd. Samme med Islam snakket, om det ikke er lgbtq hatet til islamistene du vil diskutere, jeg er enig de er typiske religiøse høyreekstremister, de gjør sånt. 

Er det greit å forfekte høyreekstremisme så lenge man ikke er islamist ? Er det der grensa går ? Eller er de stort sett samme ulla ? Hva mener du ? 

Nå er det også endel palestinere som har hus på det okuperte områdene. De bor ellers rundt forbi USA, norge Uk etc og mottar  flyktngestønad. 

Hva ville du gjort med de, de er på ferie i det såkalte utrygge områdene når det måtte passe de

Endret av anomys
  • Liker 3
Lenke til kommentar
anomys skrev (5 minutter siden):

Nå er det også endel palestinere som har hus på det okuperte områdene. De bor ellers rundt forbi USA, norge Uk etc og mottar  flyktngestønad. 

Hva ville du gjort med de, de er på ferie i det såkalte utrygge områdene når det måtte passe de

Jeg har svart på mange av de ikke nødvendigvis relevante spørsmålene dine nå, kanskje du skal gi noen svar tilbake nå kamerat ? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Slikt hører hjemme på et soverom eller i det minste bak hjemmets lukkede ytterdør. Ikke i gatene og i media.

På 70- og 80-tallet, kanskje tidligere også var det ganske mange som måtte kle seg rart fordi klærne var arvet eller kjøpt på loppemarked. Selv på 90-tallet var moten rar hvis man ser i avisarkiv eller videoklipp fra den tid.

I 2024 er det ingen som stryker med hvis de får slippe å kle seg så rart som mulig. Jeg har ikke veivet med et flagg siden barneskolen. Jeg har ikke omkommet selv om jeg ikke har vandret i gatene med flagg på over over 30 år.

Folk var rare i gamle dager. Vi trenger ikke det nå mot bedre vitende. Her kan man se en typisk 90-talls outfit. Helt forkastelig stygg.
image.thumb.png.764aacad1bea428f6ee11e7291484b08.png


Trenger man å se "sexy and fabulous" ute blant folk? Nei, man gjør ikke det. Hold det innenfor hjemmets fire vegger. Hvis noen ikke vet hvordan det ser ut så kan man finne det ut her.
https://www.google.com/search?q=sexy+fabulous+pride

Det er seksualiseringa som er problemet, ikke hvem eller hva folk liker å gå til sengs med eller om de føler seg som mann, kvinne eller hva de måtte føle seg som eller ikke.

Jeg liker å gå til sengs med kvinner som ifører seg cosplay fra filmer og videospill, men det er da noe jeg driver med på soverommet og ikke ute i gatene.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
BadCat skrev (13 minutter siden):


Folk var rare i gamle dager. Vi trenger ikke det nå mot bedre vitende. Her kan man se en typisk 90-talls outfit. Helt forkastelig stygg.
image.thumb.png.764aacad1bea428f6ee11e7291484b08.png

 

Offtopic, men mange takk for oppfriskningen av fortrengte barndomsminner.. 😨

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (3 minutter siden):

Er uvitenhet virkelig en så stor unnskyldning?

Jeg unnskylder ingen. Tvert i mot så holder jeg mennesker ansvarlige for desinformasjonen de tror på.

Det er dog en vesentlig forskjell på å støtte noen fordi man er enige med hva de gjør(...)
Og det å støtte noen fordi man har ervervet vrangforestillinger om hva de gjør og har gjort(...)

Som er temmelig vesentlig.

Det samme gjelder å være motstandere av en gruppe fordi man har ervervet vrangforestillinger om hva de gjør og har gjort, og står for(...)
Og det å være motstandere av en gruppe fordi man VET hva de har gjort, gjør og står for.

...

Og til sist, så er det åpenbart at det å støtte en ideologi krever kunnskap om hva ideologien faktisk innebærer i praksis.
Eller så er man disinformert, en nyttig idiot, ikke en del av ideologien.

---

Noen ideologier er todelt, som alternative høyre:
Man har fascistene, som vet forskjellen på desinformasjon og virkeligheten, overklassen i ideologien -- og de desinformerte, som bærer vann for deres forskjellige ærend.
 

Sitat

Mange tyskere visste vel ikke om utrydningsleirene heller, unnskylder dét dem?

Å vite noe -- eller; det å burde vite noe -- er essensielt for å være med-ansvarlig for noe andre mennesker i samme gruppe gjør.

Propagandaapparatet med desinformasjon var så omfattende at det ikke er rimelig å laste alle tyskere for å ikke vite sannheten, før etter krigen.

Tankies i Norge i dag, derimot, har ingen unnskyldning.
Og om det er noe vi kan lære fra tyskland -- så er det å bekjempe desinformasjonen og populismen som skaper fiendebilder av minoriteter tidlig og aggressivt.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...