Gå til innhold

Nei til pride 2024!


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, skaftetryne32 said:

Det er blitt et større problem her hovedsakelig pga av statlig propaganda fra sånne steder, russiske trollfabrikker gjør en god jobb med å gjøre dette til et langt større problem enn det egentlig er. 

Kan du vise til noe av dette? Jeg har ikke fått det med meg i det hele tatt. Er de for de som har et spesielt fokus og oppsøker det?

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, skaftetryne32 said:

Hvis du ikke bruker sosiale medier så fint for deg, jeg har droppet det selv. 

Ah det forklarer saken. SOME er et fokus de aller fleste vil ha godt å komme seg bort fra. Det er nok roten til mye rart i samfunnet i dag.

Jeg følger selektivt med på plattformer som Reddit, YT, Twitch osv. Aldri sett noe slik der.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Det er blitt et større problem her hovedsakelig pga av statlig propaganda fra sånne steder, russiske trollfabrikker gjør en god jobb med å gjøre dette til et langt større problem enn det egentlig er. 

I land som td Iran, Irak, Pakistan osv blir  skjeive kastet ut fra tak de har blitt voldtatt med stokker. 

Her i norge og europa er de godtatt heldigvis selv om det er endel som hetser og banker opp skjeive. 

Hva om Priderne dro til  Iran og arrangerte en pride festival til ære for skjeive i Iran?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er helt klart at det finnes land hvor dette fortsatt er et problem.
https://www.aftenposten.no/verden/i/A3Qjxr/en-ny-lov-gir-lhbt-minoriteten-angst-og-faar-laerere-til-aa-fortvile-naa-blir-det-folkeavstemning

Så jeg støtter selvsagt at man drar til disse landene og sørger for å bekjempe problemet. Om man ikke ønsker å utsette seg for reell risiko så er det forståelig, da kan man også demonstrere direkte mot disse landene i de nærmeste omkringliggende landene. 

Jeg har selv vært med på å kaste slike folk ut av arbeidsplasser da en arbeidsplass først og fremst skal vise toleranse ovenfor alle ulike mennesker.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Er festlig hvordan folk tenker at alt med regnbue må være noe sånn skumle homo-greier av en bakomliggende homo-lobby som skal tvinge alt og alle til å være miserable. (Jeg kunne valgt ordet pride her men bruker homo fordi det får bedre frem idiotien). 

Jeg er født på 80-tallet, og gjennom årene var det sekker, penal, bøker, flagg, tog, logoer og whatnot som til stadighet var i regnbuens farge og fasong. Det hadde særs lite å gjøre med de homofile å gjøre, men mer at det var fine farger alle likte og som symbolisert et fellesskap og samhold. At dette fellesskapet nå også omhandler homofile tenker jeg er en naturlig utvikling, og således har ingenting endret seg siden 80-tallet. Husker for øvrig gubbene klagde høylytt når man hadde illustrasjoner av mørke barn i bøkene, flagg og tog,  og mente disse var overrepresentert. Nå når man har gitt opp den kampen er de homofile de neste som man skal forsøke å stoppe. De som gjør dette vil så klart aldri innrømme det selv, og skyver barna foran seg.

Endret av The Very End
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fra i fjor ironisk nok:

En 3-4 dager inn i juni kaster alle corps pride emblemer og logoer i fjor. Spørsmålet blir nå hvor mange dager inn i juni det vil ta før de kaster logoene og virtue signalet sitt igjen. 

Med Budlight og Target som eksempler som har mistet mange milliarder på dette bullshittet vil andre corps også se etterhvert at dette er en dårlig idé, spesielt for business.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, The Very End said:

Er festlig hvordan folk tenker at alt med regnbue må være noe sånn skumle homo-greier av en bakomliggende homo-lobby som skal tvinge alt og alle til å være miserable. (Jeg kunne valgt ordet pride her men bruker homo fordi det får bedre frem idiotien). 

Hvem er disse? Er det oppkonstruert basert på egne fordommer om "motstandere"?

Endret av Theo343
  • Liker 7
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Yakamaru said:

Fra i fjor ironisk nok:

En 3-4 dager inn i juni kaster alle corps pride emblemer og logoer i fjor. Spørsmålet blir nå hvor mange dager inn i juni det vil ta før de kaster logoene og virtue signalet sitt igjen. 

Med Budlight og Target som eksempler som har mistet mange milliarder på dette bullshittet vil andre corps også se etterhvert at dette er en dårlig idé, spesielt for business.

Godt innspill i debatten. Det er rart hvordan mange i samfunnet ikke evner å se at det å gå fra å være undertrykket og diskriminert ikke gir deg retten til å undertrykke og diskriminere andre?

Man skulle jo tro at vi i dagens internett samfunn var opplyste nok til å forstå dette?
https://envs.ucsc.edu/internships/internship-readings/freire-pedagogy-of-the-oppressed.pdf

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, The Very End said:

Sånne som i tråden her f.eks. Selv om de vil pakke det inn i lange argumentasjonsrekker og forsøker å selge det inn som noe annet enn det det er.

Jeg kan ikke si jeg ser det i det hele tatt. Kan du sitere noe av det? Godt mulig man går glipp av det. Men det handler jo også om perspektiv og man kan tolke ting forskjellig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (Akkurat nå):

Sånne som i tråden her f.eks. Selv om de vil pakke det inn i lange argumentasjonsrekker og forsøker å selge det inn som noe annet enn det det er.

 

The Very End skrev (4 minutter siden):

Sånne som i tråden her f.eks. Selv om de vil pakke det inn i lange argumentasjonsrekker og forsøker å selge det inn som noe annet enn det det er.

What? :D :D :D :D :D :D

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
anomys skrev (15 minutter siden):

I land som td Iran, Irak, Pakistan osv blir  skjeive kastet ut fra tak de har blitt voldtatt med stokker. 

Her i norge og europa er de godtatt heldigvis selv om det er endel som hetser og banker opp skjeive. 

Hva om Priderne dro til  Iran og arrangerte en pride festival til ære for skjeive i Iran?

En dag så er det kanskje en realitet -- om Iran får etablert en venstreside igjen, og den vokser seg stor nok til at toleransen seirer over konservative holdninger og politikk.

Men det er ingen kritikk mot pride i vesten at konservative i andre land er mer ekstreme enn konservative i vesten.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Kenhten said:

At vanlige folk gidder å bry seg om dette 🙄

La de feire seg selv. Når ingen utenfor gruppene deres bryr seg lengre slutter de å provosere. 



Folk må gjøre hva de vil så lenge de ikke er til bry for andre. Problemet er at bevegelsen er blitt til bry for mange barn og unge spesielt. Det er en grunn til at disse aktivister og religioner alltid går etter skoler og barn.

Barne og ungdoms- psykiatrien må styrkes og aktivismen må ut av skolen.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...