Gå til innhold

Nei til pride 2024!


Anbefalte innlegg

Jo mer folk feirer og gjør mye ut av seg selv, desto vanskeligere blir det for andre å akseptere. Mye av det som påstås gjort i beste mening kan vise seg å virke mot sin hensikt eller gå alt for langt. Pride-bevegelsen har samme problem som ny-feminismen. Den går alt for langt og kjenner ingen begrensninger eller når den skal gi mindre gass på pedalen.

7e78321ddbe58dbf85bad01b2779cc2e.jpg

Man skulle tro at begge leire brukte Captain Jack Sparrow som pr-agent.

Livet er gi og ta, ikke ta, ta ta, mer, mer, mer!

Endret av BadCat
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker denne forklarer det meste i dagens samfunn. Vi har tydeligvis mye å lære og respektere andre sine meninger uten at man blir sett på som hatefull.

Sitat

 

Sannheten er jo at det nye Norge er nokså giftige omgivelser for barn. LGBTetc-mas er blitt en del av det nye Norges ideologiske rammeverk takket være et ideologisk kupp fra et radikalisert mindretall, som har lyktes til de grader at de færreste i dag tar offentlig til motmæle mot ideer som ville ha blitt nær unisont avfeid for bare noen tiår siden.

Utfordringen er at Pride har fått status som noe udiskutabelt godt, og denne holdningen hindrer meningsfull og viktig diskusjon. FRI, som helt ukritisk har fått innpass i barnehager og skoler, har definisjons­makt over hva det vil si å ha «retten til å være seg selv». Det må være lov å stille seg kritisk til det, uten at det oppfattes som hatefullt.

 

Kilde

https://www.document.no/2024/05/18/fornuftige-foreldre-begynner-a-fa-nok-av-pride-dyrkelsen/

Endret av Soles
  • Liker 2
Lenke til kommentar
RookieNO skrev (7 timer siden):

Hvis man ser utenfor dette forumet, i den virkelige norske verden, så er det faktisk ganske stor aksept for Pride, og en stor forståelse for at det fortsatt trengs å sende noen signaler utad om at dette er verdier vi står for her i Norge.

Jeg har barn både i barnehage OG skolealder, og det er veldig langt unna forkynning det som skjer der. Det er like naturlig som at religion ikke bare skal handle om kristendom, men om de fleste andre religioner også.

Helt enig. Har selv barn i barnehage og har samme erfaring.

Skal jeg være litt dømmende, så virker det i stor grad som det er menn uten barn selv som har disse oppfatningene om «indoktrinering», «ideologi» og dette angivelige presset på barn. Jeg synes heller ikke det ser ut som det snakkes om egne erfaringer, men mest gjentakelser av utspill man typisk ser blant grupper på nettet.

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hadde prideparaden kun handlet om kjærlighet og kjønn så var det egentlig helt ok, det jeg har problemer med er BDSM og kinks som profileres der. Som en annen sa. Hvis det ikke er tillatt å gå slik på gaten i mai, burde det ikke være lov i paraden heller. 

Og det er ikke bare spesielle tilfeller, inne  på KG er der flere som sier høylytt at BDSM, fetisher og kinks er viktig å fremheve i paraden 

Endret av Tussi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Denne videoen uthever det meste som er sprøtt med pride, inkludert selve navnet. Stkikord, overseksualisert, provoserende og avskyelig. Ja takk til vanlige skeive og nei takk til pride-gjengen.

 

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 timer siden):

Jo mer folk feirer og gjør mye ut av seg selv, desto vanskeligere blir det for andre å akseptere. 

Man skulle tro at begge leire brukte Captain Jack Sparrow som pr-agent.

Livet er gi og ta, ikke ta, ta ta, mer, mer, mer!

...

Jeg hører 100 ganger mer fra anti-LGBT enn jeg gjør fra Pride i løpet av et gjennomsnittlig år.
Legg merke til hvilken side som har sterkest følelser og størst behov for oppmerksomhet, i denne tråden også, i det de ønsker å kansellere pride.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Red Frostraven said:

...

Jeg hører 100 ganger mer fra anti-LGBT enn jeg gjør fra Pride i løpet av et gjennomsnittlig år.
Legg merke til hvilken side som har sterkest følelser og størst behov for oppmerksomhet, i denne tråden også, i det de ønsker å kansellere pride.

HvA mEd BaRnA!? 

Ingenting er som å dytte en gruppe foran seg fordi man er en så stor guttebaby at man ikke klarer tanken på at andre skal bli presentert for noe en selv ikke liker. Og så er det de samme som snakker om at alt til venstre for brunbeisen er de som er krenkbare og vil kansellere :D  

Endret av The Very End
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

De fleste er ikke anti LGBTQ+, de er mot oppmerksomhetssyke, utagerende, overseksualiserte mennesker som gjør alt i sin makt for å bli sett og få aksept for mye rart som strekker seg langt forbi å være den de er og elske den de vil.

Det begynte å toppe seg da det skulle være en hel måned satt av til pride hvorpå det sklei ytterligere ut over den måneden.

Noe som er helsprøtt er at fotbalspillere skal gå rundt med merker om "anti homophobic" og "anti racism". Stakkars han fotballspilleren som satte tape over merket. Han er et skikkelig udyr. Folk må få velge selv hva slags budskap de skal går rundt og annonsere, ikke være pålagt å gå rundt med det som er påkrevd eller politisk korrekt. "Det er viktig å fremme gode holdninger i miljøet." Det er også viktig å få bare spille fotball.

Hvis jeg kom en mandag og det var lagt ut nye trøyer med politisk eller moralsk budskap. Da hadde jeg avstått fra aktiviteten umiddelbart enten jeg var enig i budskapet eller ikke.

 

Endret av BadCat
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (19 minutter siden):

HvA mEd BaRnA!? 

Ingenting er som å dytte en gruppe foran seg fordi man er en så stor guttebaby at man ikke klarer tanken på at andre skal bli presentert for noe en selv ikke liker. Og så er det de samme som snakker om at alt til venstre for brunbeisen er de som er krenkbare og vil kansellere :D  

Enhver bevegelse med det formål å dytte samfunnet i en mer autoritær og regressiv retning, bruker alltid barn som unnskyldning. Man ser det her inne, hvor logikken er at selve nærværet av skeive "seksualiserer" barn. I følge deres logikk, burde også nærværet av heterofile "seksualisere" barn. Og så har du den logikken hvor synligheten av hud på voksne "seksualiserer" barn. Hjelp, den voksne personen viser mye hud. Ergo seksualiserer den voksne evt. barn som måtte være så uheldig å befinne seg i en viss radius.

Husker det var en gjeng på en Pride-paradevogn som viste mye hud i herrens år 2002. Det er 22 år siden. Var ingen oppstyr i sosial media da. Det er BARE på grunn av amerikansk importert kulturkrig at folk er på klagern nå.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
19 minutes ago, BadCat said:

Hvis jeg kom en mandag og det var lagt ut nye trøyer med politisk eller moralsk budskap. Da hadde jeg avstått fra aktiviteten umiddelbart enten jeg var enig i budskapet eller ikke.

Hva om du kunne velge? "Anti-racism" vs. "Racism", eller "Anti-homophobe" vs. "Homophobe"?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (2 minutter siden):

Enhver bevegelse med det formål å dytte samfunnet i en mer autoritær og regressiv retning, bruker alltid barn som unnskyldning. Man ser det her inne, hvor selve nærværet av skeive "seksualiserer" barn. I følge deres logikk, burde også nærværet av heterofile "seksualisere" barn. Og så har du den logikken hvor synligheten av hud på voksne "seksualiserer" barn.

Hvem er det som dytter barn foran seg og er så voldsomt opptatt av barn må opereres og ta medisiner om de er "feil kjønn"?   Hvem er det???

Barn uten samtykkekompetanse SKAL IKKE opereres eller gå på unøvdvendige og svært helseskadelig medisinering! 

Er du voksen, klipp av deg pikken eller lag deg kunstig pikk og lukt urin for resten av livet fordi lukkemusklene ikke kan fikses til "riktig kjønn", hvis du på død og liv må...

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Investigator224 said:

Hvem er det som dytter barn foran seg og er så voldsomt opptatt av barn må opereres og ta medisiner om de er "feil kjønn"?   Hvem er det???

Jeg trodde denne tråden handlet om Pride 2024? Eller er det bare et samlebegrep for alt du ikke liker?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (25 minutter siden):

 

Husker det var en gjeng på en Pride-paradevogn som viste mye hud i herrens år 2002. Det er 22 år siden. Var ingen oppstyr i sosial media da. Det er BARE på grunn av amerikansk importert kulturkrig at folk er på klagern nå.

Her er du nok inne på noe veldig essesielt ja..

En pride parade, eller pride dag, bryr ingen.

ENDA ET pride HALVÅR, kapring av 17. mai, iblandet rasistisk pro-palestina gnål, rasisme mot hvite, generell pro islam med mere, er IKKE GREIT!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Investigator224 skrev (22 minutter siden):

Hvem er det som dytter barn foran seg og er så voldsomt opptatt av barn må opereres og ta medisiner om de er "feil kjønn"?   Hvem er det???

Barn uten samtykkekompetanse SKAL IKKE opereres eller gå på unøvdvendige og svært helseskadelig medisinering! 

Er du voksen, klipp av deg pikken eller lag deg kunstig pikk og lukt urin for resten av livet fordi lukkemusklene ikke kan fikses til "riktig kjønn", hvis du på død og liv må...

Det er uansett 18-årsgrense på genital operasjon, så det skjer ikke med mindreårige. Og uansett er det fagfolk, vitenskapsmenn og forskere som har bedre utgangspunkt til å uttale seg om trans-medisinering, ikke kulturkrighøyre.

Og konservative og reaksjonære dytter barn foran seg uavhengig av en hypotetisk bølge av genital operasjon av mindreårige. Men av en eller annen grunn inkluderer de ikke religiøs omskjæring inn i regnestykket. Kanskje islamistisk når det tjener deres narrativ, men that's it.

Investigator224 skrev (17 minutter siden):

ENDA ET pride Halvår, kapring av 17. mai, iblandet rasistisk pro-palestina gnål, rasisme mot hvite, generell pro islam med mere, er IKKE GREIT!

Takk for at du bekreftet mitt poeng med amerikanskimportert kulturkrig. Innlegget er et klassisk tilfelle av skikkelig hardt rammet. Anbefaler deg å søke opp begrepene "jugendverderber""jugendverfuhrer" og navnet Magnus Hirschfeld.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Martelè skrev (15 minutter siden):

Det er ikke lenger unikt å være LGBTQ.
Du er en helt vanlig person. Get in line

Har nå selv snakket med flere fra miljøet. En enkel historie som viser til det bisarre er f.eks. to homofile men som holder hendene og gir hverandre et enkelt lite kjærlighetskyss på Tbanen. Pga. dem er homofile sier tenåringene "åhh så søtt" og peker i retningen. Det jeg skal fremheve her er noe så enkelt at om det hadde vært normalt par, mann og dame, så hadde nok man ikke gitt denne ekstra oppmerksomheten. Iht. vedkommende som fortalte dette er ønske at samfunnet rundt seg ikke gir ekstra oppmerksomhet som dette ettersom man blir tvunget på en "hovedscene". Hadde man virkelig hatt god normalisering av skjeve par hadde man blitt gitt eksakt samme behandling som normale par. 

At man har Pride enda er jo tydelig når man får en massedrapsmann som går inn i en bar med formål å skade og drepe en bestemt samfunnsgruppe.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Investigator224 skrev (1 time siden):

Barn uten samtykkekompetanse SKAL IKKE opereres eller gå på unøvdvendige og svært helseskadelig medisinering! 

Fortell det til frp og den blåblå regjerningen som gjorde 100% unødvendig kjønnslemlesting lovlig, kun for å sleike ræva til religiøse. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
anomys skrev (På 20.5.2024 den 12.11):

Holde barna hjemme? må de ta fri fra jobben pga pride da eller, må de ta ut feriedager pga pride? hvem skal betale det?

Nå er vel selve Pride-paraden på en lørdag... Tror egentlig ikke så mange barnehager har åpent da.  

anomys skrev (På 20.5.2024 den 12.12):

Det er mange barnehager som  er med i pride feiringen og som går i tog eller om du vil ser på toget, men det går for det samme

Barnehager holder åpent på lørdagen for å ta barna med i Pride-paraden i sentrum?  

anomys skrev (På 20.5.2024 den 12.17):

Skal ikke pride tåle å kunne motta kritikk på lik linje med alle andre. 

Hva slags kritikk? Kritikk mot barnehager som har ekstra dag på lørdager for å ta barna med i Prise-paraden i sentrum? Det er det du har kommet med her, stort sett.

Man må selvsagt se på "kritikken" som kommer. "Kritikken" mot Prise er stort sett rent hat, og slike hatytringer vil selvsagt kjenne motbør.

Endret av Markiii
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...