Gå til innhold

Nordmenn risikerer nå fengsel og bot for å påstå at det bare finnes to kjønn


Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (5 timer siden):

Jeg besvarte også innholdet.
Og her er svaret igjen:
Første video er en bar/pub. Det er ikke relevant for diskusjonen overhode, da vi ikke engang vet om personen er trans eller transvestitt eller drag eller en biologisk kvinner; det er en bar eller en pub.
Andre video er temmelig ukontroversiell.
Kilder hadde vært nyttig på nummer tre, fire og fem, men nummer tre ser ikke upassende ut.

Du besvarte innholdet ved å referere til hvor det var. Det er helt irrelevant i forhold til hva som ble etterspurt. Som dreier seg om hvor grensen går for hva som er passende/upassende for barn hva gjelder seksualisert drag. Jeg spør ikke igjen. Registrerer bare at det er unnamanøver etter unnamanøver. Det føyer sin inn i ellers kjent stil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

...som er nøyaktig hva dette andre tilbudet gjør. De gir dem en individuell behovsvurdering. Det er ikke noe som tyder på at det er lett å få stilt diagnosen, og den blir ikke delt ut som drops.

Dette er jo bare vås. Du leser jo ikke det du svarer på engang.

Ikke diagnoser som drops. Pubertetsblokkere som drops. Det burde vært åpenbart fra min ordbruk av, sitat: "pubertetsblokkerer kan spises som drops". Dette er andre gangen på like mange sider du gjør dette i tilsvar til meg.

Ingenting annet av det du skrev har relevans om du ikke leser det du svarer på og bare krangler mot en oppdiktet mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (4 timer siden):

Dette er jo bare vås. Du leser jo ikke det du svarer på engang.

Ikke diagnoser som drops. Pubertetsblokkere som drops. Det burde vært åpenbart fra min ordbruk av, sitat: "pubertetsblokkerer kan spises som drops". Dette er andre gangen på like mange sider du gjør dette i tilsvar til meg.

Ingenting annet av det du skrev har relevans om du ikke leser det du svarer på og bare krangler mot en oppdiktet mening.

...det blir ikke delt ut drops uten utredning av tverrfaglig personell og med en diagnose; altså, det er diagnoseringen vi faktisk diskuterer, ikke sant, det at folk faktisk har behov for behandlingen de mottar..?

Eller er det en bekymring for at alle som trenger behandling får behandling..?

Feil skjer, selvsagt. Og som nevnt, så kommer radikale høyre og Russland til å forsøke å bruke dette til å pushe så hardt som overhode menneskelig mulig for å bruke enkle anekdoter som bevis for at et fenomen som rammer et knippe mennesker av titusener av kjønnsdysforiske er en trussel mot absolutt hele samfunnet.
 

fokkeslasken skrev (4 timer siden):

 

 

Hun gjorde dette som voksen, da hun var 28 år, uten å søke noen evaluering først.

Nå kommer hun til å tjene millioner på propaganda, i det minste, om hun velger den ruten.
Som det ser ut som om hun gjør.

61909157-11164263-image-m-25_16619534488

Det 'morsomme' er at hun ikke trengte å ta testosteron, engang, for å tjene millioner -- hun trenger bare å fortelle en historie hvor hun gjør det.
Jeg er bare glad for at hun ikke forsøkte å sverte helsevesenet, da hun ikke gikk gjennom helsevesenet.
 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (21 timer siden):

Menn og kvinner sliter med motsatt problem:
Kvinner sliter med at nakenhet anses som seksuelt og invitasjon til sex -- mens menn sliter med at nakenhet anses som trivielt eller til og med vulgært på en ikke-seksuell måte, med mindre de har ekstremt attraktive kropper.

Der har du faktisk helt rett. Dette er dog et generelt trekk ved mannlige og kvinnelige kjønnsroller. Menns seksualitet anses som farlig, menn som patetisk og det er helt greit å erklære alle menn som tapere offentlig. Mens kvinners seksualitet anses som noe fint og vakkert og uskyldig som de må beskyttes mot. Mannlig seksualitet er en uendelig ressurs som kan pumpes opp fra bakken (evt ut av underlivet) ved behov, mens kvinnelig seksualitet er noe skjørt og kostbart som kvinnen kan (og helst bør) avslå.
 

Det gir seg rare utslag som at alle kvinner har en dildo eller tre, mens få menn innrømmer at de har en silikon-vagina i håndveska. På tross av at det er kvinnene som er «seksuelt undertrykt». Det henger naturligvis sammen med ideer om at menn er jegere og kvinner er bytte. Det passer fint inn i en forestilling om menn som svin og kvinner som umyndige. Hvilke roller de som identifiserer seg som «mellomting» eller har byttet rolle skal velge og/eller bli påført er forsåvidt interessant i forlengelsen av den diskusjonen, men som forsøksvis liberal rabulist har jeg ikke så mye å bidra med.

Hva som skjer på en strippeklubb eller bordell med voksne, frie mennesker er ikke noe loven skal beskjeftige seg så mye med (her er vel jeg og FRI helt på linje, mens moralens voktere - til høyre og venstre - gjerne vil forby alt som de selv ikke ville ha valgt). Om en person med den ene eller den andre biologien eller identiteten ønsker å stå naken eller halvnaken på en scenekant foran et voksent publikum som vet hva de kom til så er det greit for meg. Hvis noen vil ha et burlesk show med heterofile menn som liker å gå i dameklær eller homofile kvinner som liker å gå i herreklær eller noen annen variasjon over temaet så gjerne for meg.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (8 timer siden):

...det blir ikke delt ut drops uten utredning av tverrfaglig personell og med en diagnose;

Like strengt for både pubertetsblokkere og kjønnshormoner, er det?

...og står det virkelig at man skal ha fått en diagnose før man får pubertetsblokkere?

Red Frostraven skrev (8 timer siden):

altså, det er diagnoseringen vi faktisk diskuterer, ikke sant, det at folk faktisk har behov for behandlingen de mottar..?

Nuvel... Diagnostiseringen, altså prosessen for å komme frem til en diagnose, er ikke synonym med om folk har behov for behandlingen de mottar eller ikke. Er diagnostiseringen dårlig vil man kunne komme ut på andre siden diagnostisert men uten et reelt behov for medisiner og plastisk kirurgi. Det ene er ingen garanti for det andre.
Ei heller at det gjøres av et tverrfaglig utvalg, som du liker å påpeke. Tverrfaglighet impliserer absolutt ingenting om kompetansen. Det kan like gjerne bety at det bare er flere som tror de vet hva de snakker om. En slags medisinsk variant av "jo flere kokker". Sett i et vakuum er en vaktmester og en resepsjonist som tar en kaffe sammen et tverrfaglig utvalg.

TL;DR: Kompetansekrav må settes.

Red Frostraven skrev (8 timer siden):

Eller er det en bekymring for at alle som trenger behandling får behandling..?

...eller er det en bekymring for at alle som ber om det i praksis vil kunne bli satt på en eller annen form for medisinering som ugjenkallelig vil forandre kroppen deres for resten av livet enten det er hva de trenger eller ikke..?

Og der vil vi vel aldri bli enige da du tydeligvis har klokkertro på at de som gir ut blant annet pubertetsblokkere alle sammen har ørten doktorgrader i pubertetsblokkering.

Red Frostraven skrev (8 timer siden):

Feil skjer, selvsagt. Og som nevnt, så kommer radikale høyre og Russland til å forsøke å bruke dette til å pushe så hardt som overhode menneskelig mulig for å bruke enkle anekdoter som bevis for at et fenomen som rammer et knippe mennesker av titusener av kjønnsdysforiske er en trussel mot absolutt hele samfunnet.

Det får du da tro om det får deg til å føle deg bedre. Selv har jeg aldri hørt noen si at det truer verken hele eller deler av samfunnet. Men at det er hva du tror du diskuterer mot i denne tråden har jeg lite problemer med å se.

Red Frostraven skrev (8 timer siden):

Hun gjorde dette som voksen, da hun var 28 år, uten å søke noen evaluering først.

Hvafornoe "dette" gjorde hun da hun var 28? Det begynte da hun var 13 fordi hun fant pro-propaganda på nettet. Du vet, den gruppen som har en eksplosiv økning i tilfeller.

Red Frostraven skrev (8 timer siden):

Nå kommer hun til å tjene millioner på propaganda, i det minste, om hun velger den ruten.
Som det ser ut som om hun gjør.

Så hun har vett for penger også. Bra for henne det.

Red Frostraven skrev (8 timer siden):

Det 'morsomme' er at hun ikke trengte å ta testosteron, engang, for å tjene millioner -- hun trenger bare å fortelle en historie hvor hun gjør det.
Jeg er bare glad for at hun ikke forsøkte å sverte helsevesenet, da hun ikke gikk gjennom helsevesenet.

Ah. Så du tror hun kom til denne konklusjonen da hun var 13 for å tjene penger som voksen. Vanskelig å ta dine hensikter (hva de nå enn måtte være) alvorlig når du skriver slikt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Hun begynte med hormoner da hun var 28 ikke å regne seg som trans.

Se det. Så ikke trans nok da, og ville ikke fått være med i de undersøkelsene du har referert til. Dette selv om hun kunne blitt satt på pubertetsblokkere slik det fungerer i dag. Hun kunne sågar blitt satt på hormonkur også i rask rekkefølge - i dag.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (47 minutter siden):

Se det. Så ikke trans nok da, og ville ikke fått være med i de undersøkelsene du har referert til. Dette selv om hun kunne blitt satt på pubertetsblokkere slik det fungerer i dag. Hun kunne sågar blitt satt på hormonkur også i rask rekkefølge - i dag.

...

Hun kan bokstavelig talt ha vært med i undersøkelse 2, den med 27 000 respondenter, den for enhver som regnet seg som trans eller ikke-binær som ikke stilte noen krav for deltagelse og inkluderte alle i resultatet kodet etter faktisk identifisering gjennom deres svar på spørsmål om deres identitet.

https://transequality.org/sites/default/files/docs/usts/USTS-Full-Report-Dec17.pdf

Tallene er gjengitt tidligere i tråden.

Igjen, det er viktig å skille mellom ikke-binær CIS, ikke-binær trans og binær trans.

Det er bare binære transpersoner med diagnose som bør få medisinsk behandling som barn.

---

Hun kunne blitt den første transpersoner i rommet også, eller prinsesse av England vi kan ikke utelukke noe som aldri har blitt prøvd. Vi kan ei heller dømme leger for å feilbehandlet barn når de aldri feilbehandlet dette barnet:

Å snakke med fagfolk kunne bokstavelig talt hjulpet henne å ta riktig valg tidligere. Og vi vet ikke om hun utelater noe fra sin forklaring; snakket hun med leger uten å bli trodd på et tidligere tidspunkt..?

Fagfolk ville hjulpet henne å finne ut om hun hadde kjønnsdysfori, diagnosering, og hva kjønnsdysforien skyldtes; og om hun er ikke-binær, som er gruppen med store odds for å kunne angre, eller binær trans, de som praktisk talt aldri skifter identitet.

Man må bo i Skottland for å være skotsk, ikke bo i England helt på grensen.

Hun kunne funnet ut at hun er fornøyd som ikke-binær kvinne femten år tidligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 hours ago, jjkoggan said:

Det er lite sannsynlig at journalister ville ofte gå med på et møte når de vet at det ikke ville publiseres.  De pleier å ignore det som de vet redaktørene ville kaste bort.  
Deres jobb er ikke å samle alt som skjer i deres området, men heller å dekke det som redaktørene mener kundene deres mener er intersannt 

Avhenger av om du er fast ansatt/frilansjournalist og om du jobber i en nasjonal eller lokal avis. Er det forresten vanlig i USA at politikere kontakter journalister? I Europa er det motsatte vanligvis sant.

16 hours ago, Red Frostraven said:

Asylinnvandring er åpenbart en samfunnskostnad, og jeg lurer litt på hvem som har forledet deg til å tro at noen har påstått at det å gi midlertidig asyl for mennesker som skal flytte hjem igjen er positivt av annet enn en humanitære og etiske årsaker, og/eller at det å ta i mot traumatiserte og ufaglærte voksne som ikke kan språket lett vil ta jobber.

Oh boy, hvis du bare visste hvordan meningskorridoren (en metafor for grenser du kan snakke om i samfunnsdebatten) så ut før 2015. Husk en beryktet tale Fredrik Reinfelt (vår statsminister 2006-14) holdt før valget i 2014. Han snakket om å «åpne våre hjerter» ettersom migrasjon ville koste samfunnet på kort sikt. Det var første gang en politiker hadde snakket åpent om de potensielle kostnadene ved flytting av flyktninger og han fikk mye kritikk for det.

Öppna era hjärtan – Wikipedia

Har også en spalte fra den gang skrevet av Expressens redaksjonelle skribent. Her er noen utdrag fra den teksten;

Mens jeg var i gangen, fikk jeg mange rasistiske e-poster. Men så begynte andre e-poster å komme, triste, engstelige meldinger fra anstendige mennesker. Spesielt én tok tak i meg. Det var lavmælt: «Ann-Charlotte, hvis jeg er redd innvandringspolitikken ikke fungerer, men absolutt ikke vil stemme på SD, hva skal jeg gjøre? Hvem skal jeg stemme på? Vær så snill, svar."

Sverige ble ikke som Danmark, heldigvis. Kanskje hjalp meningskorridoren. Men prisen var høy: selvsensur på bred front, frykt for å undersøke virkeligheten uforbeholdent, redusert tro på argumentenes kraft. Og som et resultat, en dumbed-down publisitet, moralsk feber politikere og samfunnsproblemer som burde vært lagt merke til og adressert for lenge siden.

Charlotte Marteus | Expressen

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bastu skrev (43 minutter siden):

Oh boy, hvis du bare visste hvordan meningskorridoren (en metafor for grenser du kan snakke om i samfunnsdebatten) så ut før 2015. Husk en beryktet tale Fredrik Reinfelt (vår statsminister 2006-14) holdt før valget i 2014. Han snakket om å «åpne våre hjerter» ettersom migrasjon ville koste samfunnet på kort sikt. Det var første gang en politiker hadde snakket åpent om de potensielle kostnadene ved flytting av flyktninger og han fikk mye kritikk for det.

...og vi kritiserer i dag måten Europa ikke tok i mot jødiske flyktninger -- selv om vi vet at det ville vært en midlertidig kostnad for dem helt til krigen tok slutt.

De som levde da tenkte selvsagt bare på seg selv og forsvarte det å ikke ta i mot jødiske flyktninger fordi det på kort sikt ville ramme dem negativt -- og det å ta i mot flyktninger økte støtten og sympatien med nazistene i land som tok i mot flyktninger.

https://www.theguardian.com/uk/2002/jun/08/immigration.immigrationandpublicservices

...

At SvD fikk mer makt vil nok i fremtiden bare regnes som ren og skjær idioti, håper jeg -- for alternativet er verre, om propaganda og misinformasjon vinner.
Men det passer i en annen tråd.
Organisert kriminalitet i sverie og misinformasjon rundt dette er ikke en del av tråden eller engang en del av asylspørsmålet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Red Frostraven said:

...og vi kritiserer i dag måten Europa ikke tok i mot jødiske flyktninger -- selv om vi vet at det ville vært en midlertidig kostnad for dem helt til krigen tok slutt.

De som levde da tenkte selvsagt bare på seg selv og forsvarte det å ikke ta i mot jødiske flyktninger fordi det på kort sikt ville ramme dem negativt -- og det å ta i mot flyktninger økte støtten og sympatien med nazistene i land som tok i mot flyktninger.

https://www.theguardian.com/uk/2002/jun/08/immigration.immigrationandpublicservices

...

At SvD fikk mer makt vil nok i fremtiden bare regnes som ren og skjær idioti, håper jeg -- for alternativet er verre, om propaganda og misinformasjon vinner.

SvD er en forkortelse for Svenska Dagbladet, en velskrevet morgenavis. SD er en forkortelse for Sverigedemokraterna. 

Jeg prøvde å forklare hvorfor folk valgte å stemme på SD og ga det beste svaret jeg kunne. Hvis andre partier hadde kunnet ha en fornuftig diskusjon på et tidligere tidspunkt, ville et parti grunnlagt av nazister neppe ha kommet inn i Riksdagen. Men i stedet valgte media og partier å snakke utelukkende om likheter med andre verdenskrig (som du gjør nå), noe som resulterte i at de fikk over 20% ved forrige valg. 

Å hevde at alt motstanderen sier er feilinformasjon kan nok styrke din posisjon i din egen gruppe, men det vil neppe overbevise noen andre. Og hvis du støtter demokrati, må du også kunne akseptere og forstå andres meninger uten å være moralsk hovmodig.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Bastu skrev (51 minutter siden):

Å hevde at alt motstanderen sier er feilinformasjon kan nok styrke din posisjon i din egen gruppe, men det vil neppe overbevise noen andre. Og hvis du støtter demokrati, må du også kunne akseptere og forstå andres meninger uten å være moralsk hovmodig.

Feilinformerte og har dårlig forståelse for den politiske situasjonen.
Det skjer om man ikke gidder å sette seg inn i et land sin politikk.
Og nei, det at noen bor i et land og engasjerer seg betyr ikke at de vet hva som foregår -- ikke om de ikke eier kildekritikk, og allerede har et skjevt utgangspunkt, har falt for høyrepopulismen og dens ideer om at alt har enkle løsninger og årsaker som bare tilfeldigvis skyldes deres politiske motstandere og minoriteter, hver gang.
Som dårlig barne-TV.

Litt som når folk fremmer FrP i Norge så vet man at de ikke faktisk har satt seg inn i politikk fra seriøse kilder og/eller mangler en god forståelse, eller regelrett ikke ønsker å leve i et demokrati.

Sverige har et problem med organisert kriminalitet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Organized_crime_in_Sweden
Dette brukes i propaganda til å gi et inntrykk av at det er et problem med asyl.
Men de rekrutterer også etniske svensker og arbeidsinnvandrere fra Europa til sine nettverk.
Det er ikke spesielt problematisk å bekjempe den organiserte kriminaliteten.

I stedet for å diskutere organisert kriminalitet, så har alternative høyre lykkes i å skifte narrativet til 'innvandrere'.
Folk flest følger ikke nok med på politikken til å være informert om et land sine faktiske problemer, som skaper et vakuum i deres samfunnsforståelse som gjør det lett for partier og parter med billige politiske poenger å selge drittet sitt.

Og det har vært et saktebrennende prosjekt, som begynte på 60-70 tallet, som har brent avgårde med propaganda, først og fremst i USA -- før Putin kom til makten og også internett ble et faktum.
Etter det så har høyrepopulismen og propagandaen som følger den eksplodert i vestlige land.
Anti-vestlige krefter støtter opp under misinformasjon og splittende retorikk, og bruker hundrevis av millioner av kroner hvert år på å spre og støtte politikk og misinformasjon som tjener deres agenda. 

Mange land i Europa har samme trend som USA -- bare at høyrepopulismen finnes i separate partier som har vokst frem på grunn av denne misinformasjonen og propagandaen.

image.thumb.png.b41323919bb53dcb508074df9dfbc72a.png

...

Så ja.
Jeg antar at folk ikke aner hva de snakker om når de snakker om problemer med innvandring.
Helt til de har bevist at de forstår at SD er komplette idioter som utnytter misinformasjonsbølge og folk sin manglende kunnskaper til politisk vinning, litt som FrP i Norge, bare med 200% mer nynazister.
 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 10/26/2022 at 10:14 AM, Red Frostraven said:

De vil bli kvitt seksualiseringen av kvinner --- OG gjør at kvinnelig nakenhet ikke blir seksualisert, OG sidestille nakne kvinner med nakne menn.
De vil ha en endring på dagens kulturelle normer.
 

Hvem er "De".. Tror du virkelig at du snakker for alle kvinner?

 

Jeg kjenner ikke en eneste kvinne som ønsker å av-seksualisere sin kropp

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
scuderia skrev (21 minutter siden):

Hvem er "De".. Tror du virkelig at du snakker for alle kvinner?

 

Jeg kjenner ikke en eneste kvinne som ønsker å av-seksualisere sin kropp

Feminister, ikke kvinner.

Ingen kvinner som ønsker å eksistere uten at de eller deres døtre må passe seg for hvordan bildene de legger ut i sosiale medier kan misbrukes og spres om de ikke har på nok klær, eller om de spiser is..?

Som skulle ønske at de kunne gå på jobb eller treningsstudio uten å passe på om de fremstår passende, eller for 'utfordrende'..? Ingen som føler seg ubekvem over at fremmede menn i alle aldre stirrer på dem eller forsøker å innlede samtaler med dem?

Okay.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Igjen, det er viktig å skille mellom ikke-binær CIS, ikke-binær trans og binær trans.

...dersom diagnostiseringen er korrekt. Det kan du jo ikke ta som et premiss når det er der vi er uenige. Det er du som meler om igjen og om igjen på tverrfaglige supermenn som ikke tar feil. Ikke jeg, fordi vi er uenige. Jeg vet ikke hvor mye klarere jeg kan si dette nå.

Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Det er bare binære transpersoner med diagnose som bør få medisinsk behandling som barn.

Ting som altså har relevans etter at riktig diagnose har blitt stilt. Som da igjen leder oss til hvor mange doktortitler du mener man må ha for å dele ut pubertetsblokkere. Jeg tror du vil finne at tallet er forsvinnende lavt.

Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Hun kunne blitt den første transpersoner i rommet også, eller prinsesse av England vi kan ikke utelukke noe som aldri har blitt prøvd. Vi kan ei heller dømme leger for å feilbehandlet barn når de aldri feilbehandlet dette barnet:

Godt jeg ikke gjorde det da.

Derimot var videoen interessant gitt hva hun forteller om hvordan hun kom inn i dette. Helsepersonell på skolen, kuratorer og lærere burde alle ha et minimum av antenner for når barna burde sendes til mer kvalifisert personell, men dersom skolen er befolket av enablere som syntes det er så vakkert at barna lever ut sitt sanne jeg (noe det virker til å gå automatikk i dersom man sier noe annet enn det bioligiske), så er det en grobunn for at barna graver seg ned i et hull de vil slite med å komme opp av dersom det viser seg at det var feil. Noe hennes historie også viser, da det tok ganske mange år, selv som voksen, å få ryddet opp i noe som burde ha blitt tatt hånd om da hun var 13.

Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Hun kunne funnet ut at hun er fornøyd som ikke-binær kvinne femten år tidligere.

Helt enig. Derfor er jeg veldig imot skolepersonell som aktivt jobber for å fortelle barna at det beste de kan gjøre er å finne sin identitet så tidlig som mulig. Det er helt malplassert og unødvendig, og gjør mer skade enn godt. Denne idiotforklaringen om at man må gjøre dette for å bygge toleranse er bare tull. Toleranse er kjønnsuavhengig, og vis du ikke kan lære bort toleranse uten å snakke om kjønn er det ikke toleranse du lærer bort.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bastu skrev (3 timer siden):

Avhenger av om du er fast ansatt/frilansjournalist og om du jobber i en nasjonal eller lokal avis. Er det forresten vanlig i USA at politikere kontakter journalister? I Europa er det motsatte vanligvis sant.

 

De fleste journalister er fast ansatte og må ta hensyn til redaktørene deres ønsker-synsvinkler.  Ingen blir en politiker uten hjelp fra journalister.  Er du lite kjent, så søker du media dekning.  Jeg skal stemme på mange kandidater i 12 dager  som jeg ikke kjenner i det hele tatt, annet enn at de er demokrater eller republikanere fordi media ikke dekker de fleste lokal politikere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

Feminister, ikke kvinner.

Ingen kvinner som ønsker å eksistere uten at de eller deres døtre må passe seg for hvordan bildene de legger ut i sosiale medier kan misbrukes og spres om de ikke har på nok klær, eller om de spiser is..?

Som skulle ønske at de kunne gå på jobb eller treningsstudio uten å passe på om de fremstår passende, eller for 'utfordrende'..? Ingen som føler seg ubekvem over at fremmede menn i alle aldre stirrer på dem eller forsøker å innlede samtaler med dem?

Okay.

Så du snakker for alle feminister?

 

For en kjedelig verden du ønsker deg :(

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (7 minutter siden):

...dersom diagnostiseringen er korrekt. Det kan du jo ikke ta som et premiss når det er der vi er uenige. Det er du som meler om igjen og om igjen på tverrfaglige supermenn som ikke tar feil. Ikke jeg, fordi vi er uenige. Jeg vet ikke hvor mye klarere jeg kan si dette nå.

Vi har enda ikke eksempler på feilbehandling som skyldes dårlige standarder for diagnosering.

Og det at noen følger det nyeste standarden for diagnosering, hvor det ikke er diagnose innen psykiatri, men seksualpsykologi,  OG følger de nye forskriftene tilpasset denne standarden, er ikke grunn til å automatisk tro at himmelen faller.

At noen kan og vil gjøre feil er ingen argument for å ikke stå opp om morgenen, langt mindre en god unnskyldning for å ikke få noenting gjort.

Tidlig utredning er viktig, som vi er enige i.

fokkeslasken skrev (11 minutter siden):

Noe hennes historie også viser, da det tok ganske mange år, selv som voksen, å få ryddet opp i noe som burde ha blitt tatt hånd om da hun var 13.

Hva var det som gjorde at hun ikke oppsøkte profesjonell hjelp..? Var foreldrene engasjerte og positive, de med hovedomsorgen for henne, som lærerene var positive, men som ikke har myndighet til å sende henne til det private helsevesenet i USA hvor hun eller foreldrene må betale penger for å få hjelp..?

Jeg har også lyst å høre hvordan foreldrene hennes hjalp til med å løse den indre konflikten hennes. Tok de henne til psykolog..?

Det er ingen grunn til å tro at hun ville gått hormonbehandling om hun gikk til helsevesenet tidlig. Tvert i mot, så ville hun sannsynligvis fått klarhet i hvem hun faktisk er, fordi hun ikke er trans.

Igjen. Å tro at man er trans eller kan være trans betyr ikke at man man kvalifiserer til kriteriene de som gir kjønnsbekreftene behandling ønsker før de behandler mindreårige.

Det er godt kjent at lesbiske ofte er ikke-binære, uten at det betyr at de er eksklusivt maskuline. Hun ville møt forståelse i helsevesenet som barn. Hun gjør en ny feil om hun nå regner seg som binær kvinne for å tekkes en gruppe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...