Gå til innhold

Nordmenn risikerer nå fengsel og bot for å påstå at det bare finnes to kjønn


Anbefalte innlegg

Nautica skrev (4 timer siden):

Du har 100% rett at dragshow er en form for burlesque, neo-burlesk er en mer korrekt beskrivelse.

Ser du linker til Store Norske Leksikon, Wiki har en mer utdypende beskrivelse av burlesque "Burleskdansere er ikke fullstendig nakne, men tildekker brystvorter samt underliv. Genren er imidlertid sterkt seksualisert"

At du mener en drag-person er men som bare kler seg ut vil jeg påstå er veldig diskriminerende, tror ikke mange dragqueen ville godtatt og bli kalt "bare en man"

At du aksepterer og seksualisere småbarn synes jeg er skremmende.

...

  

Red Frostraven skrev (10 minutter siden):

At du aksepterer og seksualisere småbarn synes jeg er skremmende.

 


Jeg bare siterer meg selv her, for du tok tydeligvis ikke verken til fornuft eller poenget:
 

  

Red Frostraven skrev (22 timer siden):

Er dragshow kan være en burlesk forestilling, og folk -- spesielt konservative -- assosierer gjerne drag show med akkurat det. Burlesk.

https://snl.no/burlesk

Men bare det at en mann kler seg som en kvinne kalles drag, det er drag per definisjon, når de imiterer motsatt kjønn.

Jeg skrev akkurat hva jeg mente:

Personer i drag kan uten problemer ha et show for barn.

Det som er et problem er at jeg må legge til 'passende for alderen' på grunn av fordommer hos så mange lesere, som villig feiltolker begreper i ond hensikt.

...presisering uthevet.

Og det kan være greit å skille mellom:
Drag, en forestilling, transvestitt, de som er komfortable i motsatt kjønn sine klær, og transpersoner, som har en annen kjønnsidentitet enn på fødselsattesten.
(Individer med CAIS har ofte feil biologisk kjønn på fødselsattesten, derav definisjonen på trans.)

Altså. Mer referanser på hva noe faktisk betyr:

https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_show

Det er litt smått sykt at noen voksne tror at når barnehagen sender informasjon om at de skal ha et danseshow, at det er en fare for at det blir stripping eller annen upassende oppførsel med mindre de som foreldre er årvåkne.
Og om ikke når kvinner eller menn i normale klær for kvinner og menn har danseshow, så hvorfor tro det om menn eller kvinner som går med klær for motsatt kjønn i samme show?

Det gir ikke mening -- det er en fordom.
https://snl.no/fordom_-_psykologi

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
21 minutes ago, nebrewfoz said:

Kanskje du har blitt blind for seksualisert oppførsel blant heterofile?
Eller så reagerer du kanskje sterkere på seksualisert oppførsel blant homser og transer?

Neppe. Og dette er allment kjent, det vet du. Gisle Agledahl (som selv er homo) stilte selv spørsmål om hvorfor homokulturen så seksualisert i NRK-serien han lagde.

Men her inne skal man selvsagt late som ingenting.

Endret av fivebigcities
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, nebrewfoz said:

Lenge siden jeg gikk på skolen. Og temaet dukker ikke opp i de mediekanalene jeg frekventerer. (Kanskje fordi andres seksualitet opptar meg lite, unntatt når den er kompatibel med min egen.)

Holder egentlig å bare være ute blant folk (skole eller jobb spiller ingen rolle) og se på de vanlige kanalene som alle andre. Agledahl sin serie gikk på NRK1, for svingende. Men greit, lek dum. Jeg vet at mange heller vil skyte seg enn å komme med noen innrømmelser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, fivebigcities said:

Agledahl sin serie gikk på NRK1, for svingende. Men greit, lek dum. Jeg vet at mange heller vil skyte seg enn å komme med noen innrømmelser. 

Jeg ser ikke ALT som går på NRK, og jeg er ikke så opptatt av homser og transer at jeg leter opp serier om det.

Og jeg skjønner ikke at du insisterer på at andre på død og liv må ha samme virkelighetsoppfatning som deg. Sånn fungerer det da ikke, så "ikke vær dum" du heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, nebrewfoz said:

Jeg ser ikke ALT som går på NRK, og jeg er ikke så opptatt av homser og transer at jeg leter opp serier om det.

Og jeg skjønner ikke at du insisterer på at andre på død og liv må ha samme virkelighetsoppfatning som deg. Sånn fungerer det da ikke, så "ikke vær dum" du heller.

Jeg hverken oppsøker homser eller insisterer på at noen må ha samme oppfatning som meg om dem. Men det hadde jo vært kjekt om dere som er her inne kunne anerkjenne ting som er åpenbart for alle andre, selvsagt. Det må jo sies. Dere tar ikke skade av det. Tvert imot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (53 minutter siden):

Kanskje du har blitt blind for seksualisert oppførsel blant heterofile?
Eller så reagerer du kanskje sterkere på seksualisert oppførsel blant homser og transer?

Det finnes vel masse naturlig variasjon i alle mulige leire.

Det er ikke spesielt naturlig for meg å kle meg i lakk og lær, å klippe av rumpeballene på buksa eller å la partneren min leie meg rundt som en hund (offentlig i alle fall). Jeg kjenner ikke noen heterofile som driver med sånt heller. Det nærmeste man kommer er kanskje estetikken i enkelte heavy-band.

Antagelig er det ikke spesielt vanlig for homofile eller transpersoner heller, men det er vel noen som gjør det. Noe som får meg til å tro at andelen av disse (som jo er en minoritet) som leker med S&M-estetikk i offentligheten er større enn for heterofile?

Så vil noen kontre med at «lakk og lær er ikke seksualisert, det er bare inni hodet ditt», «de har bare klipt av rumpeballene på buksa fordi det var varmt den dagen», og «at mannen leker hund i bånd er en nødvendighet for å sprenge dører voktet av trangsinnede hatere».

-k

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...