Gå til innhold

Nordmenn risikerer nå fengsel og bot for å påstå at det bare finnes to kjønn


Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (På 24.10.2022 den 18.22):

At noen mener at det er uklart er litt rart, da det er beskrevet i ICD 10. Det kan dog være forskjellige sett med diagnoseringsverktøy, slik at det er en mangel på én standard, fordi det er flere.

Så du leste ikke artikkelen altså. Det gjelder kvalifikasjoner for de som skal utføre diagnostiseringen. Kompetanse. Ikke kvalifikasjoner for diagnosen.

Jeg leste hvertfall det du hadde før jeg sa meg tvilende. Du gidder jo ikke det engang. Ikke rart det hele føles som en monolog fra deg med repetisjoner, for du virker jo bare til å gå ut ifra at når det sies annet enn den informasjonen du har så tar folk automatisk feil. En ganske selvoppfyllende profeti når man ikke gidder sette seg inn i andres informasjon.

Sitat

...igjen.

Det er logikk.

De kan miste retten til å leve et normalt liv, bli en pariakaste som det er lov å mobbe og trakassere fordi diskrimineringsvernet innskrenkes, kan bli tvunget til å leve som motsatt kjønn, gender, under trusler om bøter og/eller fengsel og/eller tvunget psykisk helsevern.

Nei. Det er ingen mulighet for dette. Dette er skremselspropaganda og intet mer.

Sitat

Det er endeløse muligheter hatefulle kan få få utløp for et hat for dem som er annerledes, som ble demonstrert for 80 år siden og stadig demonstreres rundt i verden der kristne og muslimske fundamentalister og det radikale får makten.

Det går ut over transpersoner og homofile og bifile sine rettigheter, inkludert deres menneskerettigheter.

Hat... Av og til tror jeg enkelte ideologer har skodd seg godt på å peke på hat. Det stiller i samme klasse som transfob. Bare si det ordet og så trenger man ikke ta stilling til motparten. De hater tross alt. Eller er transfobe. Eller høyrepopulistiske. Eller nasser. Anti-jøder. Anti-anti. Sharpskins, var vel en greie en stund også.

Bare finn riktig navn så man kan fortsette monologen.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AtterEnBruker skrev (På 24.10.2022 den 18.52):

 

fokkeslasken skrev (På 24.10.2022 den 0.55):

bare folk har feil meninger

Feil meninger om hva da? Ananas på pizza? Hvite tennissokker til bryllupsdress? Eller at grunnleggende menneskerettigheter kan ofres for å opprettholde maktinstitusjoner?

Hvis du øver litt er jeg sikker på at du klarer sitere ut enda mindre for å få det enda mer diffust og fjernt fra sammenhengen.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Jeg ser praktisk talt intet seksualisert innhold fra trans eller homofili-leiren, sammenlignet med fra hetero-leiren,  løpet av dagen, uken, måneden eller året.

Med mindre jeg googler det, eller besøker konservative nettsteder.

Så du var ikke utenfor huset i juni.

Selv gikk jeg forøvrig i "transtog" i sommer sammen med min datter. Hun fikk nok av hårete mannerygger ikledd kun et par lærstropper samt busslaster fulle av fulle lettkledde folk så vi ble ikke der lenge.

Endret av fokkeslasken
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Så du var ikke utenfor huset i juni.

Selv gikk jeg forøvrig i "transtog" i sommer sammen med min datter. Hun fikk nok av hårete mannerygger ikledd kun et par lærstropper samt busslaster fulle av fulle lettkledde folk så vi ble ikke der lenge.

Jeg var nok på stranden.

Gjett hva jeg så der.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 timer siden):

Det er jeg helt uenig i. Drag trenger helt åpenbart ikke inneholde sensuelle eller seksuelle innslag. Jeg har dessverre vært offer for å bevitne et dragshow en gang, det var ingenting seksuelt med dette. Bare kostymer, komedie og humor (som var dørgende kjedelig). Men som kan være morsomt for barn selvfølgelig.

Så det er greit når menn kler seg i kvinneklær for å være morsom/humor (som selvsagt er helt ok), mens når det beveger seg inn på det seksualiserte/radikal kjønnsteori så er det ikke ok. Er det din mening? Eller skriver du det bare som en unnskyldning/taktisk unnamanøver fordi du aksepterer begge deler?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (2 timer siden):

Så det er greit når menn kler seg i kvinneklær for å være morsom/humor (som selvsagt er helt ok), mens når det beveger seg inn på det seksualiserte/radikal kjønnsteori så er det ikke ok. Er det din mening?

Ja? Tror ikke du finner mange som mener noe annet (ovenfor barn).

Ellers er det vel ingenting galt med seksualisert drag eller «radikal kjønnsteori»?

Sitat

Eller skriver du det bare som en unnskyldning/taktisk unnamanøver fordi du aksepterer begge deler?

Hvorfor skulle jeg det?

Hva er innlegget ditt ment som? Vanskelig å bli klok på sånne «gotcha» greier.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (1 time siden):

Vil du virkelig være en person som sidestiller lettkledde mennesker som bader og soler seg på stranda med halvnakne mennesker iført lær som kysser og jokker på hverandre i Pride-tog?

Så de på pride er halvnakne, men de på stranda er lettkledde ? Jeg ser faktisk ikke forskjellen og det gjør nok ikke han fyren i buskene heller. Forskjellen er det du som ser, lett å tenke at det er pga fordommer, men det er jo du som seksualiserer klær så fort de er lagd av lær, det er muligens din fetish, men ikke alle andres må du forstå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
24 minutes ago, skaftetryne32 said:

Så de på pride er halvnakne, men de på stranda er lettkledde ? Jeg ser faktisk ikke forskjellen og det gjør nok ikke han fyren i buskene heller. Forskjellen er det du som ser, lett å tenke at det er pga fordommer, men det er jo du som seksualiserer klær så fort de er lagd av lær, det er muligens din fetish, men ikke alle andres må du forstå. 

Beklager, men om du ikke klarer å se forskjell på det å bade og sole seg på stranda, og det å kysse og jokke på andre i Pride-tog, så kan jeg ikke hjelpe deg.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (2 timer siden):

Vil du virkelig være en person som sidestiller lettkledde mennesker som bader og soler seg på stranda med halvnakne mennesker iført lær som kysser og jokker på hverandre i Pride-tog?

Så ikke ta med deg ungene dine ut blant folk, da. Andres unger tar ikke skade av å se folk kysse, enten de er på stranda eller går i tog.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (27 minutter siden):

 og det å kysse og jokke på andre i Pride-tog

De jokker ikke på hverandre. Er du nødt til å legge til sånne detaljer så er poenget ditt borte. Og kyssing er noe alle gjør også på stranda, det er ikke et problem. At du ser noe seksuelt i lær er også ditt problem ikke mitt, for meg er det et nyttig produkt brukt til å beskytte meg mot skade, jeg ser ingenting seksuelt i det, ingen tvinger deg til å gå i pride og ingen tvinger deg til å ta med unga dine det er ditt valg, hvorfor du tok det valget kan bare du svare på. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Projisering_(psykologi)#:~:text=Projisering defineres i psykologien som,samvittigheten lesses over på andre.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...