Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama på tur med en annen mann


Anbefalte innlegg

26 minutes ago, Myetanker said:

[...] Kan nevne at hun hele tiden sier hun elsker meg, og savner meg, mange ganger om dagen, å så legger hun til ; ikke glem det !    Og hun høres oppriktig ærlig ut når hun sier disse tingene, både i samtaler, videosamtaler og snap/messenger. [...]

Akkurat å si de rette tingene kan nettopp være en metode for å manipulere og tvinne deg rundt lillefingeren. Men som du selv sier har jo åpenbart hennes eks og tildels du skjønt at hun er manipulerende. Det er jo iallfall en start...

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun jeg var sammen med gjentok i det uendelige at jeg var den beste kjæresten hun kunne hatt og at vi alltid skulle være sammen. Det er for lett å si ting man ikke mener. Jeg trodde på det og det stemte overens med det jeg følte.

Hvem har feilen? Er det den som snakker eller den som tror på det som blir sagt.

Lenke til kommentar
On 4/26/2022 at 7:44 AM, Myetanker said:

😶 Dama har dratt på tur med båt fra Oslo til Danmark. Hun og hennes beste venn, fra USA som er på besøk i 3 uker og skal bo hos henne, best.tur til Danmark. Jeg må si jeg sliter litt med det. Da jeg vet at han har følelser for henne. Men de har snakket ut om det og han er kun en venn for henne. Veldig god venn.Soulmates.. men alikevell plager det meg. Han har ordnet en avtale med dama om at han ikke vil ae meg his henne de tre ukene han er der. Da han er ikke så glad i meg. Pga en liten forhistorie før jul.Noe som også handlet om han og henne. De snakket sammen nesten hver dag på facetime. Og når jeg var på besøk, så gikk hun i et eget rom , akkurat som om hun ikke ville at jeg skulle høre hva de pratet om. Klart jeg reagerer på slikt. Etterhvert gjorde jeg det slutt. Men vi er sammen igjen . For vi har sterke følelser for hverandre.  Men så ble det denne situasjonen nå. Han besøker henne 2 ganger i året.  Er det greit at dama di drar på tur med en annen gutt som fremdeles har følelser for henne? Og at jeg blir nektet å komme til henne de tre ukene han er der. Føler at hun setter han forran meg.  Sliter mye med dette.

Bro u done. You better find side chick.

 

She is playing with your feeling. 

Thank me later. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ikke rart det er krig i verden... fatter ikke at du godtar sånt? Vil du ikke være førse prioritet hele året lissom? 6 uker i året så skal du være nederst på prioritets lista hennes... hvis de ikke har noe å skjule så kunne vel dere alle tre hvert sammen og blitt kjent.. nei dette der hadde vært adjøss amigos for min del. Du må ikke være så tøffel... vær mer mann og stå opp for deg selv.

Ellers blir du overkjørt av slike folk som manipulerer andre. Men for all del hvis du trives med å leve slik så feel free. 

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nå lurer jeg litt på om dette er mer tankespinn og en teoretisk situasjon enn reelt, men ut fra det som skrives på første side (ikke lest alt) fremstår hele situasjonen for meg ganske absurd. 

At en fyr som misliker deg skal bo hos og nekte deg å se kjæresten din i tre uker høres mildt sagt spesielt ut. Særlig om han er åpen om at han er ute etter noe mer og har prøvd å "kapre" henne før (slik jeg leser første side). 

Samtidig så registrerer jeg at det er enkelte som mener dette er uproblematisk og at å reagerer er å være "kontrollerende", så mulig denne typen relasjoner er helt vanlig for noen. For meg fremstår det på grensen til vanvittig men mulig det fortoner seg helt annerledes fra innsiden. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (På 26.4.2022 den 8.18):

Dama di er utro. Ferdig snakka. 

Ikke nødvendigvis. Og jeg vil ikke driti meg ut (mer?) ved å påstå det, det blir bare drama.

Kvinner kan sjeldent fordra usikre menn.

Du nevner en episode som skjedde, og hvis dette inneholdt deg konfrontere henne og/eller anklage henne for det er vondt gjort verre og det er ikke sikkert hun respekterer deg mer.

Da er springbrettet veldig lett for «å gjøre noe med en annen hvis hun innerst inne vil ha en annen kjæreste»

Jeg tror dette forholdet har løpt sitt løp.

Hvis du vil vite med sikkerhet, og du er seriøs om henne, kan du kanskje leie en privatetterforsker eller være litt spion, men det må være opp til hver enkelt.

Hadde ei dame som dro på fest en helg, da hun dro hadde jeg litt tanker og meninger jeg holdt for meg selv den kvelden. Da hun ikke svarte på telefon ble jeg litt mistenksom. Jeg forklarte henne hva jeg syntes neste dag, spurte hvorfor jeg ikke var invitert osv… viste seg at venneparet hennes kunne ikke fordra meg av gudene vite årsak. Hun vil ikke si nei til venneparet hennes som hun så sjeldent ser og vi kunne jo alltids ta en helg alene sammen neste helg, som vi gjorde.

Moralen er bare at det er best å vite med sikkerhet, før en skaper seg mye tanker og innbiller seg en masse greier.

Usikkerhet er en drepen i det meste i livet.

 

Endret av thatguy83
  • Liker 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (18 minutter siden):

Nå lurer jeg litt på om dette er mer tankespinn og en teoretisk situasjon enn reelt, men ut fra det som skrives på første side (ikke lest alt) fremstår hele situasjonen for meg ganske absurd. 

At en fyr som misliker deg skal bo hos og nekte deg å se kjæresten din i tre uker høres mildt sagt spesielt ut. Særlig om han er åpen om at han er ute etter noe mer og har prøvd å "kapre" henne før (slik jeg leser første side). 

Samtidig så registrerer jeg at det er enkelte som mener dette er uproblematisk og at å reagerer er å være "kontrollerende", så mulig denne typen relasjoner er helt vanlig for noen. For meg fremstår det på grensen til vanvittig men mulig det fortoner seg helt annerledes fra innsiden. 

 

Spot on. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
thatguy83 skrev (3 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Og jeg vil ikke driti meg ut (mer?) ved å påstå det, det blir bare drama.

Kvinner kan sjeldent fordra usikre menn.

Du nevner en episode som skjedde, og hvis dette inneholdt deg konfrontere henne og/eller anklage henne for det er vondt gjort verre og det er ikke sikkert hun respekterer deg mer.

Da er springbrettet veldig lett for «å gjøre noe med en annen hvis hun innerst inne vil ha en annen kjæreste»

Jeg tror dette forholdet har løpt sitt løp.

Hvis du vil vite med sikkerhet, og du er seriøs om henne, kan du kanskje leie en privatetterforsker eller være litt spion, men det må være opp til hver enkelt.

Hadde ei dame som dro på fest en helg, da hun dro hadde jeg litt tanker og meninger jeg holdt for meg selv den kvelden. Da hun ikke svarte på telefon ble jeg litt mistenksom. Jeg forklarte henne hva jeg syntes neste dag, spurte hvorfor jeg ikke var invitert osv… viste seg at venneparet hennes kunne ikke fordra meg av gudene vite årsak. Hun vil ikke si nei til venneparet hennes som hun så sjeldent og vi kunne jo alltids ta en helg alene sammen neste helg, som vi gjorde.

Moralen er bare at det er best å vite, får en skaper seg mye tanker og innbiller seg en masse greier.

Usikkerhet er en drepen i det meste i livet.

 

At partneren din nekter deg å ha kontakt med hen ved besøk av en venn som åpenbart har følelser for partneren din det er ikke normalt. Å gjøre som du skriver er å lage drama for seg selv når du ikke er problemet men partneren som behandler deg så bedritent og med så lite respekt. Slikt forhold vil ikke jeg ha i hvertfall. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Føler meg litt dum og desperat, men jeg måtte bare vite sannheten. Siden jeg er der jeg er følelsesmessig. Og hun sier hele tiden

at vi skal bli gamle sammen. Har tatt opp med henne om det er klemming eller kyssing, men det er bare en klem da han dro hjemmover.

Siden jeg ikke kunne være en "flue på veggen" Så fikk jeg noen til å være det. Og de mener og påstå at de kysset 2 ganger på flyplassen inni bilen. Jeg har også fått bildet,  men desverre utydelig. Jeg har ikke tatt opp dette med henne ennå, for jeg vet det blir veldig bråk.

Men har spurt flere ganger, at vær helt ærlig med meg; var det kyssing  ? men hun sier det bare var en kort klem. Og at hun blir kvalm bare av tanken på at det hadde vært noe mer, for han er som en bror for henne.

Han kommer igjen i August, Da kunne jeg gjort det sammen, men muligens fått bedre bilder. Høres sikkert helt sykt ut av meg å gjøre, Så jeg er i tvil om dette er riktig å gjøre. Har også lyst til å si rett ut at jeg har 2 vitner på at de har kysset samt fått bilder. Men da kommer hun vel til å forlange hvem som har vært der, og forlange å se bildet.   Eller om jeg har is i magen og venter til Han kommer tilbake neste gang for å få mere håndfaste bevis. Vi har hat det veldig bra i helgen, Selv om jeg har tenkt mye.

Lenke til kommentar
Myetanker skrev (2 minutter siden):

Han kommer igjen i August, Da kunne jeg gjort det sammen, men muligens fått bedre bilder. Høres sikkert helt sykt ut av meg å gjøre,

Kompis, du må få en ordning på dette greiene lenge før det.

Jeg ville konfrontert henne relativt kjapt, men når ting har roet seg litt. Jeg ville sagt at jeg vet dere kysset, men ikke vist bildet. Om hun nektet ville jeg nok holdt isfront en stund. Det bør uansett bli slutt, så målet må være en innrømmelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke du kommer noen vei med å konfrontere en som henne. Du har ikke knallsikre bevis og så lenge du ikke har det vil hun hele tiden si det samme.. det var en kort klem. han er en bror for meg osv osv bla bla bla... bare løgn... og si fine ting til deg som at dere skal bli gamle sammen er manipulering for å holde deg akkurat der du er.. ja jeg vet dette er fryktelig vanskelig etter som man har følelser for personen og jeg er langt fra perfekt der.. jeg høres ut som jeg vet hvordan løse dette her.. ser det klart når det gjelder deg. Men helt blind når det gjelder meg selv... så hvordan få dette igjennom til deg vet jeg egentlig ikke. Du må bare få nok en dag tror jeg... så går det av seg selv resten. Lykke til videre. Jeg hadde nok ikke konfrontert henne med mindre jeg var 100% sikker. Men egentlig skulle det holde i massevis for deg å si at du ikke liker at hun driver med dette der og at det gjør deg usikker og at det gjør vondt. 

 

Bare der kan du få svaret... respekterer hun deg og elsker deg så slutter hun... enkelt og greit. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Nokia1803 skrev (På 5.5.2022 den 19.39):

Tror ikke du kommer noen vei med å konfrontere en som henne. Du har ikke knallsikre bevis og så lenge du ikke har det vil hun hele tiden si det samme.. det var en kort klem. han er en bror for meg osv osv bla bla bla... bare løgn... og si fine ting til deg som at dere skal bli gamle sammen er manipulering for å holde deg akkurat der du er.. ja jeg vet dette er fryktelig vanskelig etter som man har følelser for personen og jeg er langt fra perfekt der.. jeg høres ut som jeg vet hvordan løse dette her.. ser det klart når det gjelder deg. Men helt blind når det gjelder meg selv... så hvordan få dette igjennom til deg vet jeg egentlig ikke. Du må bare få nok en dag tror jeg... så går det av seg selv resten. Lykke til videre. Jeg hadde nok ikke konfrontert henne med mindre jeg var 100% sikker. Men egentlig skulle det holde i massevis for deg å si at du ikke liker at hun driver med dette der og at det gjør deg usikker og at det gjør vondt. 

 

Bare der kan du få svaret... respekterer hun deg og elsker deg så slutter hun... enkelt og greit. 

Hei, tusen takk for svar. JA det er søren meg ikke lett, Tenkte å ta en prat i går Søndag, men Hele helgen har vært så bra. Selv om hun stadig sier, er det noe du tenker på, så må du si det.  For det har vi blitt enige om, å snakke ut med hverandre og ikke snakke med andre.

Men det er som du sier, en dag merker jeg at nok er nok,  Og ved evt neste diskusjon/krangling så kommer jeg nok til å gå ut døra, og si at jeg vet dere kysset i bilen på Gardemoen, Hun svarer kanskje hvofor tror du det ? Jeg kan si,  jeg bare vet det. og gå ut av søre og blokkere henne overallt. Hun er fælt til å legge ut memes på face, tydlighvis rettet mot meg, og det er jeg ganske lei av.

på face står det at hun er i et forhold, men virker ikke som hun vil ha ut at det er meg hun er sammen med. Altså ikke noe navn.

Skulle tro hun vil skjule for noen at hun er sammen med meg. Nevnte i helgen , etter hun spurte om jeg hadde noen tanker som må ut, så sa jeg at jeg sliter litt med at jeg ikke er prioritert 6 uker i året når "vennen " hennes er der. Da fikk jeg den at hun var jo ikke prioritert hele uken, siden vi bare møtes i helgene. Så da dro hun det kortet med en gang.Jeg har jo en jobb o vi ringes hver kveld via facetime.. Men jeg orket ikke kverulere, bare jatta med. Bare sumt å begyne å fortsette å diskutere når man ligger i senga og skal sove. Det er jo den verste plassen og tidspunktet å gjøre det på. Men en dag ...

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hva skjer? Har du ikke fått NOK gode råd nå til å si opp forholdet?
Husk at dette bare blir verre for hver dag som går!
Og, når du etter tre-fire år finner ut at du har kastet bort tiden og mange gode sjanser så blir det jo litt dumt?

Sett foten ned NÅ! Ta en virkelig alvorlig prat med henne og sett KRAV. I mine sko hadde ikke den konkurrerende fyren fått en snøballs sjanse i helvete til å snakke med henne igjen!
Det får være måte på hvor mye tøffel du skal være.

Uansett, det er jo heldigvis bare ditt liv du kaster bort så jeg får bare håpe du kan få noe positivt ut av dette.

Lykke til! (Nok en gang..) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Myetanker said:

på face står det at hun er i et forhold, men virker ikke som hun vil ha ut at det er meg hun er sammen med. Altså ikke noe navn.

Hun har kjent amerikaneren mye lenger enn deg. Og mest sannsynlig ble kjent med ham før hun ble kjent med 'eksen' hennes i Norge. Du må nok akseptere at dette er drømmemannen hennes som hun har hatt ett forhold til mye lenger enn med deg. Jeg tipper hvis de hadde ett mer involvert forhold før, der enten hun bodde i USA eller han bodde i Norge i lengre perioder så vil hun aldri fortelle deg om det.

Jeg lurer på om hun har spurt ham om hun kan ha ett åpent forhold der hun kan ha noen i Norge til han kommer tilbake, ELLER om hun manipulerer ham til å tro at DU bare er en venn også. Disse detaljene vet jo ikke jeg. Kan bare gjette meg fram til at amerikaneren er livspartneren hennes. Ikke spesielt vanskelig å gjette seg til. Du ser jo hvem som blir prioritert, og hvem som blir 'satt bort i hylla' når det passer seg. Det kan jo tilogmed hende at hun bare lurte deg med at de skulle til danmark, slik at du ikke skulle forstyrre dem i Norge. (med mindre du vet sikkert at de dro til Danmark)

2 hours ago, Myetanker said:

Men jeg orket ikke kverulere, bare jatta med. Bare sumt å begyne å fortsette å diskutere når man ligger i senga og skal sove. Det er jo den verste plassen og tidspunktet å gjøre det på. Men en dag ...

Som sagt før så er hun ikke der i forholdet deres at hun vil snakke om noe alvorlig. Å bytte tema og deflektere som hun gjorde når du sa du ikke liker at du ikke blir prioritert, er helt vanlig strategi for en person som ikke vil snakke om noe alvorlig. Grunnen til at hun ikke kan snakke om noe alvorlig med deg er fordi det kunne, og ville føre til at hun måtte forklare at du er ett leketøy for henne i Norge mens drømmemannen er borte. Derfor er det ikke en samtale hun kan gå videre i fordi da hadde du måtte tatt en beslutning i forhold til den 'nye' situasjonen du befant deg i. Og da hadde du kunnet tatt i betraktning at hun i det minste er ærlig, men det kan du ikke sånn som det er nå siden hun gjør det motsatte hele tiden. (lyver, manipulerer...)

Når det gjelder det med at "neste gang skal du se at jeg greier å snakke til henne", så er det en fantasi som mange menn har, men denne dama har spilt dette spillet en god stund og har alle triksene klare. Det er ikke ett spill du kan vinne. Eneste måte å vinne, er å ikke spille. Min ekskone var akkurat samme type. Jeg nektet å spille først når alt var krystallklart, så jeg var ikke noe bedre til dette enn deg. Pluss at jeg var jo gift, så trodde at man skulle ta det alvorlig, bry seg om hverandre og sånt... Men livet ble ihvertfall mye mye bedre etterpå når spillet var over.

Endret av Selfuniverse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Woff said:

Hva skjer? Har du ikke fått NOK gode råd nå til å si opp forholdet?

Skjønner frustrasjonen. Men han er jo ærlig og oppdaterer oss jevnlig, forteller oss hvordan det går og sånt. Mye cred bare for sånt synes jeg. Og mange som har hatt problem i forhold vil nok kjenne igjen hvor vanskelig det er.

Kan jo være en dame som leker good cop, bad cop i tillegg til alt det andre...? Kjempesøt en stund og så kommer tiradene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (18 minutter siden):

Kjempesøt en stund og så kommer tiradene.

Et kjent prinsipp med en pike i hver havn. A Girl in Every Port var en stumfilm fra 1928. Forskjellen er at hun administrerer menn fra hjemmet sitt, uten å innrømme det. Det er ingen som sier at gjensynsgleden ikke er stor, den var nok alltid til stede når sjømennene kom til neste havn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...