Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama på tur med en annen mann


Anbefalte innlegg

shockorshot skrev (5 minutter siden):

Personlig sett ville jeg (og har hatt) null problemer med det. Man får tilbake den tilliten man gir i forholdet, og hvis det viser seg at man tok feil, så er det like greit å finne det ut tidlig heller enn seint. Er det en ting jeg har oppdaget de gangene jeg uvitende har gjort noen utro, er at fraværende tillit ofte er en drivende faktor for utroskapet. Har hatt noen venninner selv som jeg hadde et bror-søsken forhold til, hadde ikke vært merkelig å reise med dem selv mens jeg var i forhold.

Det eneste jeg synes er feil her er at hun ikke kuttet kontakten med vennen sin, etter at han fortalte at han hadde følelser for henne. Hun har jo grusbana han. Det er jo ikke følelser som bare forsvinner og det kan ikke være lett å være oppe i en person som aldri vil gjengjelde dine følelser. Det beste for han hadde vært at hun ikke var med han lengre og jeg synes hun er egoistisk her.

Jeg er så enig der. Se følsene er der ennå. Man får ikke slått av dem sånn plutselig. Tror han Håper på litt nærhet.. Tror han liker å se på henne,lettkledd der hunngår fra badet og opp til soverommet sitt.   Hva vet jeg. Jeg får jo ikke lov å være der de tre ukene han er der. 🤔

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Myetanker skrev (1 minutt siden):

Hva vet jeg. Jeg får jo ikke lov å være der de tre ukene han er der. 🤔

Kommer han på besøk i tre uker, eller reiser de vekk sammen i tre uker? Uansett meget spesielt. Hadde vært en ting om det var en helgetur, evt. en ukestur med en mindre gjeng som begge to var en del av. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
OlavEH skrev (Akkurat nå):

Kommer han på besøk i tre uker, eller reiser de vekk sammen i tre uker? Uansett meget spesielt. Hadde vært en ting om det var en helgetur, evt. en ukestur med en mindre gjeng som begge to var en del av. 

Han er hos henne 3 uker. 2 ganger i året.   De dro på tur til Danmark med båten fra oslo 3 dg.

Lenke til kommentar
OlavEH skrev (Akkurat nå):

Og da får du ikke treffe henne i det hele tatt? Eller bare når de to er sammen? 

Jeg får ikke komme på besøk til henne de tre ukene han er der. Han har tydlighvis mye i mot meg. Ja det går jo samme vei i grunn. Jeg har prøvd å strekke ut en hånd. Bli kjent,bli venner. Høre hva problemet er. Men han svarer ikke. Det var den gang han blokkerte meg på facebook. Og jeg ante ikke hvorfor. Tror han innertst inne vil splitte meg og kjæresten  opp. Jeg tror faktisk han er litt sjalu. Men greit nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Myetanker skrev (2 minutter siden):

Jeg får ikke komme på besøk til henne de tre ukene han er der. Han har tydlighvis mye i mot meg. Ja det går jo samme vei i grunn. Jeg har prøvd å strekke ut en hånd. Bli kjent,bli venner. Høre hva problemet er. Men han svarer ikke. Det var den gang han blokkerte meg på facebook. Og jeg ante ikke hvorfor. Tror han innertst inne vil splitte meg og kjæresten  opp. Jeg tror faktisk han er litt sjalu. Men greit nok.

Så han kommer på besøk 2 ganger 3 uker hvert år, totalt 6 uker. Og da bor han hos henne? Og du får ikke komme på besøk de ukene han er der? Treffes dere mye ellers i løpet av de ukene da? 

Om dette tilfellet, var dette en mildt sagt spesiell case. Ville ikke sagt at dette var "greit" akkurat.

Endret av OlavEH
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (1 minutt siden):

Jaja, du får finne deg en "soulmate" du også da så får vi se hvem som ler sist. For meg er dette helt åpenbart et tillitsbrudd, det burde det være opplagt å se for de fleste oppegående mennesker. 

Ja. De få jeg har sagt det til ,sier de aldrig hadde akseptert det. Selv om det bare er en god venn. Men vi har det ganske bra ellers. Det er kun når det gjelder han fra Usa , at skoen trykker. Men skjønner at, det viktigste er å ha det bra. Og det har jeg ikke nå. Så jeg ser hvor dette ender egentlig. 😑

Lenke til kommentar
OlavEH skrev (2 minutter siden):

Så han kommer på besøk 2 ganger 3 uker hvert år, totalt 6 uker. Og da bor han hos henne? Og du får ikke komme på besøk de ukene han er der? Treffes dere mye ellers i løpet av de ukene da? 

Om dette tilfellet, var dette en mildt sagt spesiell case. Ville ikke sagt at dette var "greit" akkurat.

Spesiellt ja. Jeg er der  i helgene. Vi bor 2 timer fra hverandre, og jeg er i full jobb.  Vi snakker på facetime hver kveld, når han er hos henne. Men det er når hu har lagt seg. (tenkte at det er kanskje for å bevise at hun ikke sover sammen med han)  men hva  da, etterpå liksom.  Men som hun sier, de har intimgrenser. Så  de sitter i hver sin ende av soffan. 

Lenke til kommentar
Myetanker skrev (3 timer siden):

😶 Dama har dratt på tur med båt fra Oslo til Danmark. Hun og hennes beste venn, fra USA som er på besøk i 3 uker og skal bo hos henne, best.tur til Danmark. Jeg må si jeg sliter litt med det. Da jeg vet at han har følelser for henne. Men de har snakket ut om det og han er kun en venn for henne. Veldig god venn.Soulmates.. men alikevell plager det meg. Han har ordnet en avtale med dama om at han ikke vil ae meg his henne de tre ukene han er der. Da han er ikke så glad i meg. Pga en liten forhistorie før jul.Noe som også handlet om han og henne. De snakket sammen nesten hver dag på facetime. Og når jeg var på besøk, så gikk hun i et eget rom , akkurat som om hun ikke ville at jeg skulle høre hva de pratet om. Klart jeg reagerer på slikt. Etterhvert gjorde jeg det slutt. Men vi er sammen igjen . For vi har sterke følelser for hverandre.  Men så ble det denne situasjonen nå. Han besøker henne 2 ganger i året.  Er det greit at dama di drar på tur med en annen gutt som fremdeles har følelser for henne? Og at jeg blir nektet å komme til henne de tre ukene han er der. Føler at hun setter han forran meg.  Sliter mye med dette.

Det høres ikke ut som kjæresten din respekterer deg. Å holde på slik med en hun vet har følelser for henne er respektløst overfor deg, og det burde ikke vært et tema engang. At du utestenges er enda et rødt flagg.

Med forbehold om at det ikke er relevant informasjon her som er utelatt.

Jeg ser at enkelte her mener det ikke er problematisk og at du bør stole på henne. Jeg mener at atferden hennes tilsier at hun ikke bør stoles på. Hun fremstår som at hun har noe å skjule.

Hun burde ha innsikt nok til å skjønne at det ikke kommer noe godt ut av å bruke mye tid alene sammen med en mann hun vet har følelser for henne. Det kan være greit hvis hun er singel, men når hun er i et forhold så er det et stort rødt flagg.

Hvis han er så viktig for henne (selv om hun i realiteten leker med følelsene hans også) så burde hun som et minimum prøve å gjøre noe med situasjonen. Hun burde snakke med deg, vise forståelse for følelsene dine, og prøve å inkludere deg mer. Hun bør la deg være med når de er sammen, og ikke gjemme seg når de snakker på telefon.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Anderins skrev (37 minutter siden):

Det høres ikke ut som kjæresten din respekterer deg. Å holde på slik med en hun vet har følelser for henne er respektløst overfor deg, og det burde ikke vært et tema engang. At du utestenges er enda et rødt flagg.

Med forbehold om at det ikke er relevant informasjon her som er utelatt.

Jeg ser at enkelte her mener det ikke er problematisk og at du bør stole på henne. Jeg mener at atferden hennes tilsier at hun ikke bør stoles på. Hun fremstår som at hun har noe å skjule.

Hun burde ha innsikt nok til å skjønne at det ikke kommer noe godt ut av å bruke mye tid alene sammen med en mann hun vet har følelser for henne. Det kan være greit hvis hun er singel, men når hun er i et forhold så er det et stort rødt flagg.

Hvis han er så viktig for henne (selv om hun i realiteten leker med følelsene hans også) så burde hun som et minimum prøve å gjøre noe med situasjonen. Hun burde snakke med deg, vise forståelse for følelsene dine, og prøve å inkludere deg mer. Hun bør la deg være med når de er sammen, og ikke gjemme seg når de snakker på telefon.

Når det kom frem i fjord, at han fortalte henne at han hadde følelser for henne. Så sa hun at hun ikke har sånne følelser for han og at han er kun en venn. Men klart hun er jo glad i han. Han gir henne masse dyre gaver til Jul også. Men hun forklarer det med, at det er sånn dem er. De i America. Hun er veldig glad i det gun får og bruker både smykker og klær fra han, omtrent hver dag. Alt dette tankekjører jeg har. Er ikke bra for meg. Kjenner jeg trenger noen å snakke meg. Ikke for å få sympati. Men får å finne ut om det er jeg som er problemet, om jeg er for sjalu. Noen av dere sier jeg er kontrolerende.. men den skjønner jeg ikke.  Jeg har bare sterke følelser for henne. Har aldrig følt sånn før. Men nå samtidig har jeg det ikke bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (49 minutter siden):

Jeg hadde ikke godtatt dette. Hun viser særdeles lite respekt ved å gjøre dette, uansett om hun er utro eller ikke. 

Hva så om vennen hennes ikke liker deg og ikke vil ha deg der. Da burde hun si til ham at han må finne seg et annet sted å bo da. 

Her må du sette ned foten og ikke godta dette. 

Ja jeg synes det der er veldig spesiellt å ha en avtale om at jeg ikke skal være der. Jeg sa jeg kan komme så kan vi stå på utsiden å snakke litt. Han behøver jo ikke  engang se at jeg er der.. men nei.. det ville hun ikke.  Merkelig hele greia.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er mye som skurrer her.

1. Det virker mer som hun har han som en suggerdaddy, at hun er "venn" med han for gaver, smykker, etc.

2. Er du sikker på at det ikke er  et slikt forhold hun har til deg også? Gir du henne materialistiske ting? penger, gaver, husleie, etc?

3. Slik du skriver ting i tråden her, så forstår jeg godt hvorfor du har "besøksforbud" når han er der. Jeg kan ikke se for meg at det kan være noe god stemning med dere tre i samme hus, slik du skriver ting. Du virker svært sjalu/mistenksom ( og det kanskje med god grunn), og da blir det garantert dårlig stemning.

Dette forholdet virker dårlig for begge parter. Om det er utelukkende hennes skyld, utelukkende din skyld eller om det er en kombinasjon er irrelevant. Dette blir aldri bra..

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (44 minutter siden):

Det er mye som skurrer her.

1. Det virker mer som hun har han som en suggerdaddy, at hun er "venn" med han for gaver, smykker, etc.

2. Er du sikker på at det ikke er  et slikt forhold hun har til deg også? Gir du henne materialistiske ting? penger, gaver, husleie, etc?

3. Slik du skriver ting i tråden her, så forstår jeg godt hvorfor du har "besøksforbud" når han er der. Jeg kan ikke se for meg at det kan være noe god stemning med dere tre i samme hus, slik du skriver ting. Du virker svært sjalu/mistenksom ( og det kanskje med god grunn), og da blir det garantert dårlig stemning.

Dette forholdet virker dårlig for begge parter. Om det er utelukkende hennes skyld, utelukkende din skyld eller om det er en kombinasjon er irrelevant. Dette blir aldri bra..

 

Takk for svar. Ja jeg har snakket med eksen hennes. Og han hadde den oppfatning, at han har "penger"  så  er nok pengene/gaver også som kommer inn i bildet her. Jeg gir blomster  spanderer mat ute. Men jeg er ikke der at hun stadig får gaver og penger av meg   tror vi begge er flinke til å dele på maten i helgene 

Endret av Myetanker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest b5e71...1a5

Sånn som du forteller det, og legger frem saken, så er dette ikke greit - overhodet.

Du har ikke skrevet hvor gamle dere er, men hun virker jo umoden, når hun ikke forstår hva han er ute etter - som er mer enn vennskap. Det røpet han seg jo med å blokkere deg på FB. Han godtar ikke deg som en del av livet hennes, og vil ikke ha noe med deg å gjøre. Samme når han ikke godtar at du også er til stede når han og kjæresten din treffes. Og at kjæresten din godtar hans ønske om det, er også veldig, veldig spesielt.

Og det er kjæresten din som har bevisbyrden oppi alt dette. Ikke du. Greit, han takler ikke at du er der, men da må du få lov til å sette opp kameraer i alle rom i leiligheten hennes (unntatt badet) mens han er der. Trenger ikke lyd, for man må få lov å prate om ting. Også må hun godta at hun GPS-spores hele tiden, sånn at du kan se om hun evt er på et hotell e.l.

Danskebåt-tur hadde jeg rett og slett ikke akseptert.

Enten så aksepterer hun at danskebåt-tur ikke er akseptabelt, og at webkameraer må opp i alle rom, og at hun skal spores med GPS, eller så er det slutt. Sånn hadde i alle fall jeg lagt det frem.

Har selv godtatt alt for mye i et forhold, og angrer bitter på at jeg ikke kom meg ut tidligere.

Anonymous poster hash: b5e71...1a5

Lenke til kommentar

Ja. Men kan hende han er inneforstått og  aksepterer det, at dem kun er venner. Og at han ikke vil miste vennskapet der. Han drar på Fredag. Så jeg skal til henne etter at hun har kjørt han til Gardemoen. Hadde vært morro å vært en flue på veggen der da. Å sett om det var noe mer mellom dem eller ei.  En god lang  forvell klem er innafor. Men hadde det vært kyssing og klining. Så er det takk og forvell fra min side. Eller det å holde rundt hverandre lenge evt kyss på kinnet.. det er ikke innefor det heller eller? ikke når hun vet han har følelser for henne.  Da hadde jo sannheten kommer frem samme dag. Men nå kan ikke jeg forvandle meg til en flue .. så 😉

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Guest b5e71...1a5 said:


Og det er kjæresten din som har bevisbyrden oppi alt dette. Ikke du. Greit, han takler ikke at du er der, men da må du få lov til å sette opp kameraer i alle rom i leiligheten hennes (unntatt badet) mens han er der. Trenger ikke lyd, for man må få lov å prate om ting. Også må hun godta at hun GPS-spores hele tiden, sånn at du kan se om hun evt er på et hotell e.l.

Enten så aksepterer hun at danskebåt-tur ikke er akseptabelt, og at webkameraer må opp i alle rom, og at hun skal spores med GPS, eller så er det slutt. Sånn hadde i alle fall jeg lagt det frem.

Anonymous poster hash: b5e71...1a5

Det er noe av det sykeste jeg har lest på en stund. Gjør ABSOLUTT ikke noe sånt.

Dersom du ikke kan stole på henne så gjør du det slutt. Dersom du føler at hun ikke respekterer deg, så gjør du det slutt.

 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det virker som om dette er en vanskelig, og kanskje umulig, situasjon for deg. Hvis kjæresten din ikke aksepterer behovene dine, er det kanskje ikke noen god kjæreste. Hvis det er tilfellet, er det nok best å avslutte forholdet. Altså, følelser og forhold er to forskjellige ting. Det er mange forhold som ryker etterhvert som det settes på prøve (flytte sammen, få barn sammen, pusse opp sammen osv.). Det kan skje selv om man har sterke følelser for hverandre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...