Gå til innhold

Hvorfor er du kunde hos Norges verst omtalte bank? (DNB)


Anbefalte innlegg

MrVilla skrev (På 20.8.2023 den 5:03 AM):

Jeg og kona så på denne kurven som gikk til null, og fant ut at vi anså at det var langt større mulighet for at den ville stige enn at den ville synke. Dette var kun vår vurdering. Vi vet jo ikke, og det var mange som rådet oss fra å binde renten.

I det siste har det vore ein pandemi og ein krig som har snudd opp ned på økonomien. Slike ting er ikkje så enkelt å spå, men her har du vore heldig og treft blink.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er også en Sbanken-kunde som ufrivillig ble dratt baklengs inn i DnB. Synes jeg begynner å merke DnB-gufset begynner å forpeste ting, men enn så lenge fungerer det greit nok for min del. De er smarte nok til å gjøre endringene for det meste gradvis bak kulissene sånn at ikke alle kundene blir sjokkerte og bare drar. Sånn sett kan en vel si det er litt sakte froskkoking i praksis. Noe annet tror jeg i praksis er ønsketekning.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest 48ef6...221

Ble dratt over fra Sbanken.. Skal bytte så fort lån og oppgjør av salg av bolig er gjennomført da det har vært en 6 mnd prosess med mellomfinansiering ++

 

Skal ikke gi de en krone mer enn jeg behøver.. Var bare ingen andre banker som ville ta over mellomfinansiering og nytt lån før jeg hadde solgt gamle boligen.

 

Hvorfor andre er der undres jeg på hver dag.

Anonymous poster hash: 48ef6...221

Lenke til kommentar
Gjest 2703e...db8

Jeg er kunde i DnB fordi jeg en gang for over 40 år siden åpnet konto i Sparebanken Oslo og Akershus som så ble spist opp av det som i dag heter DnB for å gi meg stordriftsfordeler. Jeg gjør i dag ingenting med kontoen. Den dagen det koster meg 1 krone oppløses den.

Jeg hadde også konto i Postsparebanken som ..... (se over)

I tillegg har jeg hovedkonto i et 'konsept av DnB' 🤣. Har jeg heller ikke valgt at det ble slik og skal avslutte min deltagelse i konseptet så snart DnBs konsept går fra konseptet slik jeg likte det.

Anonymous poster hash: 2703e...db8

Lenke til kommentar

Dere som fremdeles er kunder i Dnb; provoserer det ikke når Dnb gang på gang er desidert først ute med å heve renten, og sist ute med å redusere den, i tillegg reduserte de ikke renten tilsvarende kuttet fra NB. Dette skjedde flere ganger under pandemien. 
Jeg er ikke kunde en gang, og jeg lar meg provosere av det. 

Endret av iblazeqt
Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (1 time siden):

Dere som fremdeles er kunder i Dnb; provoserer det ikke når Dnb gang på gang er desidert først ute med å heve renten, og sist ute med å redusere den, i tillegg reduserte de ikke renten tilsvarende kuttet fra NB. Dette skjedde flere ganger under pandemien. 
Jeg er ikke kunde en gang, og jeg lar meg provosere av det. 

Ikkje stort sidan eg ikkje har lån lengre. Er det ingen som har laga ein oversikt med dei største bankane i landet som illustrerer endringar i styringsrente dei siste åra, både ned og opp, samt når og kor mykje den enkelte bank endra den? Meiner eg har sett noko sånt før.

Lenke til kommentar
2 hours ago, iblazeqt said:

Dere som fremdeles er kunder i Dnb; provoserer det ikke når Dnb gang på gang er desidert først ute med å heve renten, og sist ute med å redusere den, i tillegg reduserte de ikke renten tilsvarende kuttet fra NB. Dette skjedde flere ganger under pandemien. 
Jeg er ikke kunde en gang, og jeg lar meg provosere av det. 

Ja, DNB er først og sist flere ganger i året, og slik blir nominell rente over tid enda dårligere enn direkte sammenligning tilsier, dersom andre banker øker på andre dager, uker eller til og med neste måned. Det betyr sannsynligvis endel "usynlige" tusenlapper i forskjell... Men - etter å ha vært oppkjøpt kundeportefølje både der (x2) og hos Nordea (flyttet i to ledd), så er opplevelsen at Nordea bare venter på at DNB skal offentliggjøre det først, så de kan gjøre det med mindre støy en dag eller to senere... Så gjør de renteendringa samtidig.

Dette er mulig å sjekke opp, jeg har bare ikke tatt meg tid til det.

Det er forresten en EPSI-undersøkelse for 2023 tilgjengelig nå. Bransjen generelt faller:
image.png.53fe88e25b953ea765d5b674a9e6442f.png

Og det er visst mulig å score enda dårligere enn DNB gjør:
image.png.75245e23adabfb1f316b5d30c2639e1a.png
Men da skal det sies at Danske Bank jobber med å lempe sine privatkunder over til Nordea, det hjelper neppe på tilfredsstillelsen i år.

Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (2 timer siden):

Dere som fremdeles er kunder i Dnb; provoserer det ikke når Dnb gang på gang er desidert først ute med å heve renten, og sist ute med å redusere den, i tillegg reduserte de ikke renten tilsvarende kuttet fra NB. 

Nei, fordi jeg bruker DNB på det de er gode på, og andre banker på det de er gode på. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...