N-4K0 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Det er jo ikke som om det ikke finnes andre ambassader i Oslo de kunne besøkt... 🙄 1
Hedonism Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Cervinus skrev (15 timer siden): Merra var omtrent alene ansvarlig for at Ukraina ikke kom med i Nato før 2014. Hadde det ikke vært for henne hadde vi trolig ikke hatt en sinnsyk krig i Europa i dag. 3 2
OMyre Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) engavif skrev (2 timer siden): Om man skal lære historie så velger man ikke å lære historie fra russere. Historiebøkene dem har er annerledes enn dem vi har. Er bare å se det fra den positive siden, vi er så heldige å bo i ett demokrati og da velger vel lærerne på skolen å forholde seg til dette. Dvs., fritt velge hvilken ambassade en skal besøke. Om det er politisk korrekt er ett annet spørsmål. Endret 7 timer siden av OMyre 2
torbjornen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) N-4K0 skrev (2 timer siden): Det er jo ikke som om det ikke finnes andre ambassader i Oslo de kunne besøkt... 🙄 I følgje artikkelen besøkte dei også den amerikanske ambassaden. engavif skrev (2 timer siden): Om man skal lære historie så velger man ikke å lære historie fra russere. Historiebøkene dem har er annerledes enn dem vi har. Om ein skal lære historie vel ein sjølvsagt absolutt ikkje russiske lærebøker. Men ved å bla i russiske historiebøker ville ein lære at historie blir fortalt på heilt ulike måtar ut frå kva nasjon det er som fortel. Akkurat det er det nyttig å vere klar over, og ein treng ikkje hente fram russiske lærebøker for å vise dette. Det er vel f.eks. også slik at historia om Europa eller verdskrigane ikkje blir fortald på same måten i f.eks. Tyskland, Frankrike eller UK. Endret 6 timer siden av torbjornen 1 1
Simen1 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Hedonism skrev (2 timer siden): Vel, 2014 var åpenbart for sent. Så hvordan mener du man skulle visst på forhånd hvilket tidspunkt Putin skulle invadere, slik at man kunne fått de med i NATO før det og unngått den mest blodige krigen i Europa siden 2. verdenskrig? 1
Hugo_Hardnuts Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Cervinus skrev (17 timer siden): Merra var omtrent alene ansvarlig for at Ukraina ikke kom med i Nato før 2014. Hadde det ikke vært for henne hadde vi trolig ikke hatt en sinnsyk krig i Europa i dag. Mnja, ikke for å frikjenne Merkel for en utrolig naivitet ovenfor Russland, men det overser at søknaden om NATO-medlemskap manglet folkelig støtte i Ukraina før 2014 og at søknadsprosessen ble blokkert av opposisjonen - både den prorussiske og den provestlige - i det ukrainske parlamentet. Og jeg mener dette er en viktig presisering, for det bryter med det russiske narrativet om NATOs utvidelse som en trussel mot Russland. Ukraina ønsket faktisk å være militært nøytrale, men ville økonomisk knytte seg til EU. Det var først etter at Russland angrep i 2014, at de snudde i spørsmålet om NATO. Russland forsøker å fremstille det som et sikkerhetsspørsmål, mens historikken viser tydelig at det handler om økonomi. Endret 6 timer siden av Hugo_Hardnuts 1 4
Populært innlegg RookieNO Skrevet 6 timer siden Populært innlegg Skrevet 6 timer siden Forresten, er det noen som har hørt noe rundt @Brother Ursus?!? Han var veldig aktiv her inne for en stund siden, og det siste vi hørte var vel at han skulle nedover for å bidra med det han kunne? Har vi noen som helst oppdatering her? Ser at han ikke har vært her på over 1 år... (9/9-24). Håper alt står bra til med han, at han bare er opptatt med å hjelpe fortsatt, men frykter det verste... 4 1 9
Dragavon Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Sitat Russian Authorities Erase Massive-Fuel-Tank-Farm, Visible-From-Space Fire From Crimea News The fire is still burning and maybe growing three days after Kyiv’s drones hit. Smoke is visible for kilometers. Filling station queues are epic. Kremlin-loyal media sees nothing to report. https://www.kyivpost.com/post/61675 Sitat 'Tsunami of Disinformation': Poland Hit by Unprecedented Troll Attack Amid Russian Drone Incursion The messages claimed NATO and the Polish army were powerless despite their massive resources, and accused authorities of hiding the truth from the public. https://www.kyivpost.com/post/61688 Sitat Poland’s Tusk Pins Nord Stream Blame on ‘Those Who Built It,’ Opposes Extraditing Ukrainian Suspect “The problem for Europe, Ukraine, Lithuania, and Poland isn't that Nord Stream II was blown up, but that it was built,” the Polish prime minister said on Tuesday. https://www.kyivpost.com/post/61686 5 1 3
Hedonism Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Simen1 skrev (2 timer siden): Vel, 2014 var åpenbart for sent. Så hvordan mener du man skulle visst på forhånd hvilket tidspunkt Putin skulle invadere, slik at man kunne fått de med i NATO før det og unngått den mest blodige krigen i Europa siden 2. verdenskrig? Jeg viser til det siterte innlegget om at det i store trekk var Merkel sin feil at Ukraina ikke var blitt med med i Nato før 2014. Det er historieløst og feil, dette var noe det var bred enighet om i Nato som Gahr Støre sin tweet fint dokumenterer.
Populært innlegg Mbappe09 Skrevet 2 timer siden Populært innlegg Skrevet 2 timer siden En finger mot Merkel 4 6
Mbappe09 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden En etnisk russer. På tide å deportere disse da de utgjør en stor sikkerhetstrussel. 4
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden RookieNO skrev (3 timer siden): Forresten, er det noen som har hørt noe rundt @Brother Ursus?!? Han var veldig aktiv her inne for en stund siden, og det siste vi hørte var vel at han skulle nedover for å bidra med det han kunne? Har vi noen som helst oppdatering her? Ser at han ikke har vært her på over 1 år... (9/9-24). Håper alt står bra til med han, at han bare er opptatt med å hjelpe fortsatt, men frykter det verste... Savner han, håper alt er vel og at han kommer tilbake til oss 🤩 4 1 2
Regenburg Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden RookieNO skrev (4 timer siden): Forresten, er det noen som har hørt noe rundt @Brother Ursus?!? Han var veldig aktiv her inne for en stund siden, og det siste vi hørte var vel at han skulle nedover for å bidra med det han kunne? Har vi noen som helst oppdatering her? Ser at han ikke har vært her på over 1 år... (9/9-24). Håper alt står bra til med han, at han bare er opptatt med å hjelpe fortsatt, men frykter det verste... Mistenkte at dette var ham?: https://www.nrk.no/nyheter/nordmann-dode-etter-illebefinnende-i-ukraina-1.17490840 1 2
Dragavon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden https://www.dagbladet.no/video/putin-ukraina-trekker-seg/SOFEV76S
Dragavon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Regenburg skrev (3 minutter siden): Mistenkte at dette var ham?: https://www.nrk.no/nyheter/nordmann-dode-etter-illebefinnende-i-ukraina-1.17490840 😢 2
Regenburg Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mindre ukrainsk gjennombrudd, meldes det om. Landsby befridd. Virker veldig glissent i frontlinjen til russerne nå. Kinesere, nordkoreanere, fengselsfugler, cubanere. Operation human meatshield går dårlig for Putler. 5 1
Regenburg Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Simen1 skrev (På 5.10.2025 den 19.10): Jasså, så du er ikke Sinolog... Skjul innhold Jeg hører din mening om sannsynligheten og får bare si meg uenig og sette strek der. Edit: Jeg må bare legge til at det autoritets-kortet er lite verdt på dagens internett siden det er vanskelig å verifisere påstander om identitet, utdannelse, erfaring og selv når dette dokumenteres så er det likevel vanskelig å vite hvilke motiver som ligger bak ulike påstander. F.eks er det få av de som utgir seg for å være nøytrale som faktisk er det. Jeg diskuterer gjerne politikk med hvemsomhelsten. Men når folk begynner sutre som fitter fordi jeg kan påpeke helt åpenbare svakeheter i "autoriteten" deres med youtubekanalan og "open sources analysis", så kan jeg bare trekke på smilebåndet. Jeg nevnte at jeg er statsviter av utdanning rent for min egen del. At det provoserer deg til å skrive et helt avsnitt om "mine motiver!" er bare komisk. Alle som følger meg som forumbruker vil se at jeg, i motsetning til den jevne twitterlink-poster, behersker både russisk språk og et minimum av forståelse av Russland-Norge-institusjonelle komplekser (for å sette en betegnelse på det) Er åpenbart for enhver med faglig bakgrunn hvor landet ligger ift kinas invasjon av russland, som sagt. Men det må man ha ett visst nivå for å skjønne i utgangspunktet Endret 1 time siden av Regenburg 3
Mbappe09 Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden Regenburg skrev (1 time siden): Mistenkte at dette var ham?: https://www.nrk.no/nyheter/nordmann-dode-etter-illebefinnende-i-ukraina-1.17490840 Tviler, mener å huske at han var i starten av 40 årene 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå