Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Medlem skrev (15 timer siden):

Russia has likely suffered up to 480,000 soldiers killed or wounded in the war against Ukraine, says UK Ministry of Defence
Russia has suffered up to to 480,000 casualties in the war against Ukraine, per UK intelligence.
The country has suffered 50,000-190,000 permanent casualties and 240,000-290,000 temporarily wounded.
In a desperate bid to replenish its manpower, Moscow is sending injured soldiers back into battle.
https://www.businessinsider.com/russian-has-likely-suffered-480k-casualties-in-ukraine-uk-intel-2023-10?r=US&IR=T

Uansett, tallene her er kalkulerte tall fra Britisk etterretning 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Medlem said:

Jeg regner med at de aller fleste prester i Russland er som prester alle andre steder

Det er de så langt i fra. Nå ble jeg nesten sjokkert over din kunnskapsmangel vedrørende den russisk ortodokse kirken. Prestene der kan sammenlignes med KGB agenter, hvis de ikke er det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gibblay skrev (9 minutter siden):

Det er de så langt i fra. Nå ble jeg nesten sjokkert over din kunnskapsmangel vedrørende den russisk ortodokse kirken. Prestene der kan sammenlignes med KGB agenter, hvis de ikke er det.

Tror ikke majoriteten her inne, heller ikke meg, har inngående innsikt i den russisk ortodokse kirke. Så jeg blir sjokkert over at du er sjokkert..🥶

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Medlem skrev (1 time siden):

 

Vel, jeg tror mer på etterretning i denne saken (en prest er nok drevet av å få slutt på lidelser. Håp om fred etc.)

Greit med litt kritisk tenking her. Etterretningen forholder seg til kalkulerte tall basert på etterretning

Heh. Har du i det heile tatt fått med deg kva russisk-ortodokse prester og geistlege leiarar i den russiske kyrkja seier om krigen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sovna skrev (1 time siden):

Tror ikke majoriteten her inne, heller ikke meg, har inngående innsikt i den russisk ortodokse kirke. Så jeg blir sjokkert over at du er sjokkert..🥶

I tråden her har vi fleire gonger posta saker med sitat i frå russiske geistlege, blandt anna patriarken i den russisk-ortodokse kyrja som fleire gonger har sagt at det er russarar si plikt å støtte og delta i krigen om nødvendig. 

Så vi har innsikt nok....

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Sitat

Erdogan foreslår svensk Nato-medlemsskap for parlamentet

Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan la mandag frem et forslag om å ratifisere svensk medlemsskap i Nato for det tyrkiske parlamentet. Det opplyser presidentens kontor, skriver Reuters.

Tyrkia og Ungarn er de eneste av Natos 31 medlemsland som ennå ikke har ratifisert Sveriges søknad om medlemskap. Ungarns statsminister Viktor Orban har tidligere sagt at Ungarn ikke vil bli det siste landet som ratifiserer Sveriges medlemsskap.

No må Orban skunde seg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, .berZerk said:

Mye fred for den russisk ortodokse kirken ved siden av Haakonsvern også

https://bergen.dagbladet.no/nyheter/russere-kjopte-eiendom-ved-marinebase/77313186

Naiv er ett ord tenker jeg.

den russisk ortodokse kirken forsøkte også å kjøpe en eiendom like ved Globus II radaren i Vardø. Ren spionasje. Heldigvis var noen våkne og sørget for at kjøpet ikke ble gjennomført. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Quote

Lasteskip i drift stengte plattform og stoppet helikoptertrafikken i Nordsjøen

Alarmen gikk i Nordsjøen da det 166 meter lange lasteskipet dreiv mot plattformene på Ekofiskfeltet.

Da dreiv lasteskipet «Sergey Bodrov» mot Ekofiskfeltet. En stund var skipet bare tre nautiske mil unna.

Skipet kom fra murmansk, er det putin som tester beredskapen ved olje og gassfelt? russerne har jo erfaring fra å ha sivile skip utføre militære oppdrag. Det kan naturligvis være tilfeldigheter, men at dette skjedde så nært en plattform og at skipet ikke meldte fra om situasjonen eller ba om assistanse så er det kanskje, vel en test for å sjekke responstid?

Endret av bojangles
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...