Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker ikke som om Shitstorm-Z kommer seg noen vei.

Forsvar er som kjent mye lettere enn angrep. Særlig når du har skyttergraver og minefelt. Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor målet er å angripe disse i stedet for inn i Russland.

EDIT: Det vil si, jeg vet jo HVORFOR de ikke gjør det, og det er pga. NATO og folk som Scholz og Biden. Men jeg forstår ikke hvorfor NATO er så feige.

 

 

F9LwQAmXIAAzSAX.thumb.jpeg.8a6a581684a97f63a766be34b37f46f2.jpeg

Endret av Brother Ursus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, bojangles said:

m260qKy.jpg

Ennå et luftvernsystem har lagt på røret, sammen med 810 russiske soldater. Gikk også med greit med panser og spesialutstyr siste døgnet. 

Noen som vet hvor nøyaktige desse tallene er? Er de underdrevne, eksakte eller overdrevne? Mener jeg hørte på en podcast her om dagen at tapene nå hadde passert 500K

Endret av Copium247
Lenke til kommentar
16 hours ago, Brother Ursus said:

 


Lastebillass med salt, 99,9% sjans for at det er bullshit, men alltids lov å håpe.

Tja, dessverre har det russiske regimet utmerkede rutiner for sømløs og smertefri overlevering av makt, som illustrert av den glitrende dokumentaren The Death of Stalin fra 2017.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
19 hours ago, Dragavon said:

I tråden her har vi fleire gonger posta saker med sitat i frå russiske geistlege, blandt anna patriarken i den russisk-ortodokse kyrja som fleire gonger har sagt at det er russarar si plikt å støtte og delta i krigen om nødvendig. 

Så vi har innsikt nok....

Hvor mange russisk-ortodokse prester finnes det i Russland, og hvor mange av dem har uttalt seg om krigen?
Tar jeg feil når jeg antar at det primært er patriarken og hans kumpaner, pluss noen rabiate elementer som har uttalt seg, og at de fleste klokelig holder kjeft, uansett hva de skulle mene?

Lenke til kommentar

Fikk et innfall for å sette ting i perspektiv. Så vidt jeg kan se har Norge omkring 1/27 av raZZlands innbyggertall. Tok bekreftede raZZiske tap i Ukraina og delte på 27 for å ilustrere hva tilsvarende tap ville betydd for Norge. I tilfeller som for eksempel daglige tap lot jeg lave tall som "1" stå for å illustrere et tap, det samme gjelder generellt der antallene er relativt små og under 27 og dermed ikke uten videre går opp ved å dele på 27.

image.thumb.jpeg.8b67de1e07247176d4843819725fd843.jpeg

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
Copium247 skrev (3 timer siden):

Noen som vet hvor nøyaktige desse tallene er? Er de underdrevne, eksakte eller overdrevne? Mener jeg hørte på en podcast her om dagen at tapene nå hadde passert 500K

Forstått det slik at antall soldater der er antall drepte soldater! Så kommer skadde, overgitte etc seg oppå dewr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...