Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

knipsolini skrev (7 minutter siden):

Hvorfor i helvete gjør de det? Er dette Putins siste hevnaksjon før han trekker styrkene sine ut, ref. propagandaministerens forslag om å "fryse konflikten"? Forstår Putin at de veike styrkene sine vil gå på et ydmykende nederlag med styrker som rømmer stillingene sine når den ukrainske offensiven kommer, og nå bare skal lage et mest mulig helvete før det skjer? Må si jeg er bekymret for hva som vil skje med atomkraftverket når/før/etter russiske styrker må komme seg ut. Får håpe de er bekymret nok for skadene der til ikke å gjøre noe like idiotisk, sprenging av dammen går jo bare ut over Ukraina og verdens matforsyning. 

Typisk russisk jævelskap.

Måtte putler og alle som støtter invasjonen hans brenne i helvete.

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (På 7.6.2023 den 13.50):

Vestens kanskje største spreder av anti-ukrainsk og pro-russisk desinformasjon, Tucker Carlson, er den første til å få sitt eget program på Twitter.

Rettelse, hvem som helst kan legge ut slikt på Twitter. Jeg tror ikke det foreligger noen direkte avtale med Twitter.

Men at han i denne første videoen sin kommer med massevis av antisemittisk oppgulp (og massevis av løgner) og dette spres enda mer av Elon Musk, er det liten tvil om.

Russland påstår at Ukraina er nazistene, men når man ser på hvem Nazistene faktisk støtter så er det Russland.  

Brother Ursus skrev (På 7.6.2023 den 14.08):

Hvor er responsen fra verdens ledere? FN? Vesten?

Det er tydeligvis viktigere å feire det russiske språkets dag.  

sedsberg skrev (På 7.6.2023 den 14.14):

Ta det med ro. Det kommer helt sikkert er par fordømmelser og kanskje et par symbolske sanksjoner.

Amnesty kommer nok snart med en fyldig rapport der de gjør rede for hvorfor det er Ukrainas skyld at Russland sprengte demningen.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Dragavon said:

Voksen avgjørelse, noe sent men greit. Da er det bare å håpe at også våre matvarekjeder og alle andre kjeder som støtter opp om produsenter som ikke har trekt seg ut av russland blir boikottet. Slikt treffer langt raskere og hardere enn om det bare er du og jeg som sluttbrukere som boikotter. 

Den første kjeden som følger opp skal jeg bli lojal til sålenge de kjører sanksjoner og boikott av produsenter som støtter en nasjon av krigsforbrytere. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (12 minutter siden):

Glemte jeg noe?

At russarane visstnok dei siste dagane også har sprengt andre demningar i områda som dei okkuperer.

Krona på verket er at dei sender droner over evakueringssentra, for deretter å angripe desse målbevisst.

Russarane fører- og har ført total krig mot Ukraina.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
bojangles skrev (16 timer siden):

Javel? Det var jo du som dro inn det youtube eksemplet og sa at det kunne sammenliknes med Fox. Saken med Fox er allerede prøvd i retten og Fox ble dømt til å betale. Ferdig med det. At du drar inn youtube er ikke relevant i forhold til svaret jeg ga deg. 

Dette er det du svarte og det du svarte på:

  

Så jo akkurat sånn fungerer det. Fox er dømt og den aktive løgneren som ble avslørt i retten, der det helt tydelig kommer frem at løgnene ble servert med overlegg, han fikk sparken. Regninga gikk til Fox. 

Skrev dette i et annet innlegg:

  

 

La meg forklare så enkelt som mulig for deg. Du kan ikke saksøke twitter å vinne  fordi Tucker Carlson sier/skriver ting der du ikke liker. 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, ParadiseCity said:

La meg forklare så enkelt som mulig for deg. Du kan ikke saksøke twitter å vinne  fordi Tucker Carlson sier/skriver ting der du ikke liker. 

Det har jeg da heller aldri sagt, ikke engang insinuert. Det jeg snakket om var at Fox faktisk ble dømt. Og som følge av det sparket de lystløgner carlson. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 timer siden):

Russland vedtok nye lover i begynnelsen av måneden som gjør det ulovlig å etterforske demningsbrudd

Altså, den praktiske konsekvensen av det vedtaket er ca null. Det er jo ingen som i fullt alvor innbiller seg at russerne ville etterforsket dette på en troverdig måte uansett. 

Det er heller nok et lite stykke propaganda, "vi gidder ikke en gang late som vi tar forbrytelser mot ukraina seriøst".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (8 minutter siden):

Jeg er nå på et stadie hvor jeg dritier i konsekvensene. Send inn NATO

Næ, la ukraina gjøre jobben selv. De har folkene, de har utstyret, de har treningen, de har motivasjonen. Og ikke minst at det vil svi så inn i helvete mye mer for det russiske selvbildet om ukraina banker dem helt på egen hånd. :D 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...