Gå til innhold

Russland angriper Ukraina


Gjest

Ny tråd er opprettet.

 

Poll  

269 stemmer

  1. 1. Russland invaderer Ukraina?

    • Ja
      110
    • Nei
      90
    • Vet ikke, usikker
      69

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

 

7 minutes ago, Pallehysa said:

Konklusjonen din er at vi burde ikkje fordømme når nåke urett skjer, fordi urett har skjedd tidligere i historien? Når skal du sette deg på lag "urett" og ikkje forsvare Putin her?

Når man selv har begått urett tidligere. Hvis man selv har rene hender kan man fordømme i alle himmelretninger.

"Jeg kan gi juling til Ole så mye jeg vil, men du får ikke banke Per."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noxhaven skrev (2 minutter siden):

Ukraina er mer som nabo datteren som er 15 år som har nylig skilt seg fra Russland og som nettopp har vært utro med NATO.. Jeez. Det blir nok en rimelig merkelig sammenligning..

Merkelig til tross. Eg henger med. Men det finnes faktisk folk på dette forumet som skriver "det er vesten/Nato og det er Ukraina som tvang Russland til å voldta denne 15 åringen"

 

Noxhaven skrev (3 minutter siden):

Uansett det å fremme at to ulike parter har gjort samme feilen tilsier ikke at man påstår at en av partene ikke har gjort en feil? Hvorfor skulle det det?

Fordi i sammenhengen det er snakk om, bør ein kunne diskutere voldtekten av denne 15 åringen uten å dra frem ein annen voldtekt av eit annet offer 20 år siden, som eit usselt forsøk på å minske alvorliggraden av voldtekten som skjer nå. I sann tid!!!!

Lenke til kommentar

Når du nevner historien gjentar seg. I månedene før operasjon barbarossa i 1941 fikk Stalin meldinger fra sine spioner om at Tyskland holdt på å planlegge noe stort med store militære bevegelser og forberedelser. Disse spionene ble ikke hørt og Stalin straffet dem. Kanskje han trodde det var vestlige løgner for å lure Soviet inn i krigen?

I dag virker det motsatt. Det kan ikke være mange russiske spioner som melder at NATO og USA har som mål å angripe Russland? Kanskje Putin straffer sine spioner om de ikke sier at NATO og USA ønsker å angripe?

Lenke til kommentar
BadCat skrev (Akkurat nå):

 

Når man selv har begått urett tidligere. Hvis man selv har rene hender kan man fordømme i alle himmelretninger.

Eg har aldri invadert eit land på bakgrunn av at dei vil inngå ein handel og forsvars allianse med eit annet land. Det har forsåvidt ingen land heller i vesten. Kan vi fordømme land som invaderer på bakgrunn av det?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (3 timer siden):

Men jeg ser ikke at dette er nevnt i svenske medier. Tok et sveip innom svt og noen aviser, fant ingenting. Med forbehold om at jeg ikke så det, forsidene er jo tapetsert med nyheter om Ukraina. 

Det var et eget segment om det på TV4-nyhetene i stad. Statsministeren snakket også om det i direktesendt tale.

Er nok litt mer presserende her i Finland, som deler en så lang grense med Russland og har vært i krig med de hvor Sovjet annekterte deler og er mye mer truende. Også er det bare 3,5 time i bil herfra (Helsinki) til St. Petersburg. Man er mye nærere Russland på mange måter, mange russere her. Finske nettsider har ofte tre ekstra språk; svensk, engelsk og russisk.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Det var et eget segment om det på TV4-nyhetene i stad. Statsministeren snakket også om det i direktesendt tale.

Er nok litt mer presserende her i Finland, som deler en så lang grense med Russland og har vært i krig med de hvor Sovjet annekterte deler og er mye mer truende. Også er det bare 3,5 time i bil herfra (Helsinki) til St. Petersburg. Man er mye nærere Russland på mange måter, mange russere her. Finske nettsider har ofte tre ekstra språk; svensk, engelsk og russisk.

Spørs om Putin må minnes på alle gravene etter vinterkrigen 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (12 minutter siden):

Well, dope-head Putin kaller Ukrainere for narkomane nynazister, tanks kjører over biler med eldre menn og Lavrov tror på egen 'fake news' propaganda om korsfestede 3-åringer i Donetsk.  Fantastisk hvor mye de lyver. Ingen sanksjoner er sterke nok. 

What is the cost of lies? It’s not that we’ll mistake them for the truth. The real danger is that if we hear enough lies, then we no longer recognize the truth at all.

- VALERY LEGASOV

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (11 minutter siden):

Well, dope-head Putin kaller Ukrainere for narkomane nynazister, tanks kjører over biler med eldre menn og Lavrov tror på egen 'fake news' propaganda om korsfestede 3-åringer i Donetsk.  Fantastisk hvor mye de lyver. Ingen sanksjoner er sterke nok. 

Så videoen av at tanksen tiltet direkte mot bilen og kjørte over.. Mirekuløst overlevde den eldre kvinnen.. Skamløst militære.

Sanksjoner ser ut til og ha null effekt mot russland som presser på ukrania med tankser og lastebiler fylt med soldater..

Trist og bare kunne se på videoene som kommer ut av landet..

Om noen vet hvor jeg kan donere, gjerne pm meg.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Strela-10en ser det ut til at dette er et ukrainsk kjøretøy, ikke russisk, som rett og slett treffer motgående trafikk ved et uhell. Dette er tross alt pansrede beltevogner og det er ikke mye sjåføren ser ut det bitte lille vinduet han har. Disse har også vanligvis rene stålbelter, ikke med/av gummi som våre Leo og Stormpanservogner, og kjøreegenskapene på asfalt er mildt sagt utfordrende. Så hvis du får sleng på denne er det ikke bare å ratte motsatt vei og hente den inn igjen som på en vanlig bil.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Labelle skrev (14 minutter siden):

What is the cost of lies? It’s not that we’ll mistake them for the truth. The real danger is that if we hear enough lies, then we no longer recognize the truth at all.

- VALERY LEGASOV

Kun i mangel på kritisk tankesett. - Meg 2022

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Olethros skrev (18 minutter siden):

Når det gjelder Strela-10en ser det ut til at dette er et ukrainsk kjøretøy, ikke russisk, som rett og slett treffer motgående trafikk ved et uhell. Dette er tross alt pansrede beltevogner og det er ikke mye sjåføren ser ut det bitte lille vinduet han har. Disse har også vanligvis rene stålbelter, ikke med/av gummi som våre Leo og Stormpanservogner, og kjøreegenskapene på asfalt er mildt sagt utfordrende. Så hvis du får sleng på denne er det ikke bare å ratte motsatt vei og hente den inn igjen som på en vanlig bil.

 

debattklovn skrev (11 minutter siden):

En kilde hevder at dette er russere som har stjålet ukrainske kjøretøy og ukrainske uniformer og prøver å snike seg inn i Kiev. 
Og at den russiske sjåføren av Strela-10 mister kontrollen når ukrainerne angriper ham. 

 

Samme Strela ca halveis ut i video, sterke scener:

Spoiler

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...