Gå til innhold

Russland angriper Ukraina


Gjest

Ny tråd er opprettet.

 

Poll  

269 stemmer

  1. 1. Russland invaderer Ukraina?

    • Ja
      110
    • Nei
      90
    • Vet ikke, usikker
      69

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fibonacci skrev (10 minutter siden):

Hva er poenget med noe som helst sikkerhetsorgan når bølla som står tiltalt bare kan avvise alle tiltaler?

Det er som å gi rettslig immunitet til en voldtektsforbryter.

FN er det vi har, Russland bestemte seg selvsagt for å være drittsekk når de selv satt i rådet sammen med noen andre råttne egg Kina.

Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (28 minutter siden):

Norges representasjon internasjonalt er alltid patetisk. Hun hørtes ut som et barn. Jens stoltenberg er også helt horribel. Etter så lang tid og han kan fortsatt ikke snakke på en selvsikker nøyaktig måte. Blir rent komisk sammenlignet med de andre, for eksempel representanten fra brasil som hadde veldig god uttale og presentasjon.

Helt enig. Kan også nevne Erik Solheim. Norske politikeres engelske uttale levner tvil om deres intelligensnivå, som igjen levner tvil om partiapparatenes utvelgelsessystem der Mona Juul også kommer fra.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Duriello skrev (10 minutter siden):

Vet ikke, jeg var/er ikke der 😛

Men vet leger, medics etc tar og hånd om falne fra fienden, dersom situasjonen tillater det. Bare se sanitetssoldater under ww2 det, på begge sider.

Snopet litt rundt og fant dette bildet. Sikkert at sanitetsoldaten i bildet tilkalte ambulansen for å fjerne lika.

Bruh, bildet laster ikke opp. Uansett fant jeg den her; https://www.independent.co.uk/news/world/europe/russian-soldiers-disguised-ukraine-kyiv-b2023087.html?amp

BE5B5218-FE3F-4766-A9D6-68E52C7F4AD2.webp

Endret av Askeladd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.unian.ua/war/ne-diyshli-do-kiyeva-rosiyani-pislya-vazhkih-bojiv-zupinilis-u-konotopi-v-poshukah-jizhi-i-palnogo-novini-donbasu-11718517.html

 

"

I følge lokalbefolkningen stoppet inntrengerne med jevne mellomrom i nærheten av husholdninger og prøvde å kjøpe "for alle penger" smult og måneskinn."

"Spesielt tankskip går med dunker og prøver å kjøpe drivstoff, og soldater fra okkupasjonsmakten krever mat fra lokalbefolkningen."

 

Høres ut som putin har gitt dårlig med forsyninger til troppene sine

 

"tilsynelatende var de unge menn i 20-årene, trolig av en eller annen vekst. På spørsmål om de visste hvor de var og hvor de skulle, svarte smaløyde: «Vi vet ikke hvor vi er, men vi skal gå til Kiev." selvfølgelig, han solgte det ikke til dem," sa landsbyboerne."

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (12 minutter siden):

Siste nytt nå er visstnok at Russland hevder at de ikke bomber ukrainske byer.

260203.jpeg.79f5b5b273e9f0b74546d8e474aae1d0.jpeg

Nei, det jagerflyet som bomba huset mens ungene skreik leverte jo bare dagens post..

 

Videoen finner jeg bare som kort klipp jeg ikke får delt 😕

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Per H skrev (51 minutter siden):

Her er den beste forklaringen for bakgrunnen for konflikten jeg har sett så langt: Professor Mearsheimer om bakgrunnen for krisen

(Se fra 03:00-20:00)

 

et lignende argument jeg linket til tidligere i tråden

 

Men ikke så populært av vestlig media å skrive om hva som er den egentlige grunnen til det vi opplever nå.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (2 minutter siden):

Hvorfor limer du inn en You Tube idiot som åpenbart har tatt feil? Han hevder jo gang på gang at Putin er en snill gutt som aldri vil invadere Ukrainia.

Videoen er så lang at jeg ikke orker å faktasjekke det.

Men det viktigste er at Putin invaderer, og det må stoppes.

Endret av Askeladd
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...