GĂ„ til innhold

Trump er frikjent 👍


Anbefalte innlegg

Psykake skrev (4 minutter siden):

Hva med Ä be supportere stoppe en demokratisk prosess, basert pÄ lÞgn. Det foregÄr vel ogsÄ i litt dÄrligere land?

Eller Ä ringe guvernÞrer og be dem finne noen stemmer til deg, sÄnn at du vinner. Det foregÄr ogsÄ i litt dÄrligere land.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demokratene insisterte pÄ Ä bruke poststemmer. Det var en stor feil. SelvfÞlgelig har Trump fyrt opp stemningen, men det trenger ikke Ä vÊre ulovlig. Det er skyld pÄ begge sider i denne konflikten.

Kanskje nordmenn ogsÄ ville protestert hvis poststemmer ble brukt i Norge? Poststemmer er ikke sikkert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
TĂ„kefyrste skrev (14 minutter siden):

Du kan si det sÄ mange ganger du vil. Han ble frikjent av senatet, og har ikke blitt dÞmt i en rettsak enda, sÄ da er han uskyldig frem til det motsatte er bevist.

Uskyldig i kva? PÄ samme mÄte som Bill Clinton var uskyldig i sin sak? Argumenterer du seriÞst for at siden Clinton ikkje blei dÞmt i riksrettsaken, sÄ skjedde ikkje det han var beskyldt for?

At eg gidder......

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig Ä forstÄ at Trump blir frilkent av republikanere. Ingenting er sÄ enkelt som noen ser ut til Ä tro. Hvem vil ha Trump som fiende, og hvem tror faktisk at spillet er rent og riktig i kulissene? Om Trump har gjort og sagt aldri sÄ mye feil ift hva som er korrekt og riktig, bÄde politisk og ellers, sÄ har han gjort sitt til at vÄre Þyne burde bli Äpnet for sÄ mye. Det forgÄr sÄ mye bak det som virker Äpenbart. Og det er ingen konspirasjon, det er fakta.

Trump oppildnet til opprÞr. Presidenter i siviliserte land gjÞr ikke slikt, det er det overhodet ingen tradisjon for i et demokrati. Trumps supportere er ikke den intellektuelle klassen i samfunnet, tvert i mot. De lar seg lett lede og kjÞper det enkle og aggressive. Om de tar feil i ett og alt er likevel ikke sÄ sikkert. At de gikk for langt er det likevel ingen tvil om. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TĂ„kefyrste skrev (17 minutter siden):

Du kan si det sÄ mange ganger du vil. Han ble frikjent av senatet, og har ikke blitt dÞmt i en rettsak enda, sÄ da er han uskyldig frem til det motsatte er bevist.

Synd for dere at rettstaten virker slik, jeg skjÞnner at dere Þnsker Ä dele ut skyld uten en rettslig prossess, men da mÄ man til andre litt dÄrligere land.

Hvis nok republikanere hadde stemt for, slik at det totalt ble 67 stemmer for Ä dÞmme Trump, ville du da gÄtt med pÄ at det var en rettferdig dom?

Edit: og ville du da vedgÄtt at han var skyldig? 

Endret av afterall
  • Liker 3
Lenke til kommentar
L Olsen skrev (13 timer siden):

La nÄ Trump fÄ fred i fremtiden og sÄfÄr vihÄpe han igjen kan bli president ved neste valg. Trump er den rette for amerika, Biden kommer til Ä Þdelegge landet akkurat som Erna har gjort her i landet

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nA40qm/riksrettsdommen-er-klar-trump-frikjennes?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Hvordan har Erna Ăždelagt Norge da?

Trump ble bare frikjent fordi Republikanere flest er fascisme-tilhengere som driter i lover og regler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
TĂ„kefyrste skrev (26 minutter siden):

Men det har heller ikke vÊrt noe vÊrre. Jeg bodde der 3Är under Obama og har vÊrt flere turer over under Trump, og kan strengt tatt si at jeg merka null forskjell. Landet og folket var akkurat likedan.

Helt uenig ut i fra mine erfaringer. Det et mest jobb relatert og innenfor engineering. Folk ble mer p mer flaue av Ă„ snakke om hvor stolte de var av landet sitt, ledere osv. I slutten ville de fĂŠrreste snakke politikk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Centy88 skrev (12 timer siden):

Trump er en fantastisk president for USA. Sterk og patriotisk og fikk Þkonomien skikkelig i gang. Var uheldig Ä fÄ koronaen.

Biden er smÞrer og weak. Hele USA  nÄ er sÄ Þdelagt av dette forbanna Black live matter tullet. Er til Ä spy av.

Trump overtok en sterk og voksende Ăžkonomi fra Obama.

HĂ„ndteringen hans av viruset var en katastrofe.

Jeg vet ikke hva "smĂžrer og weak" betyr, og BLM er strengt tatt lite relevant her. Hva er det BLM har "Ăždelagt"?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Salvesen. said:

Helt uenig ut i fra mine erfaringer. Det et mest jobb relatert og innenfor engineering. Folk ble mer p mer flaue av Ă„ snakke om hvor stolte de var av landet sitt, ledere osv. I slutten ville de fĂŠrreste snakke politikk.

 

Det kan hende at landet har endret seg i jobbsammenheng ja. Tipper folk er redde for Ă„ si offentlig at de stĂžtter Trump i frykt for Ă„ miste jobben pga mye anti-trumpere i lederstillinger.

Men det er jo ikke pga Trump, men heller intoleransen folk har til de som stemte for han.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (58 minutter siden):

Kanskje du burde se en uredigert video av talen fĂžr du uttaler deg mere om dette, for dette blir for dumt.

Da var det gjort, kan jeg nÄ fÄ tilbake de 71 minuttene av livet mitt?
Joda rett skal vÊre rett han sa faktisk "I know that everyone here will soon be marching over to the Capitol building to peacefully and patriotically make your voices heard."  i begynnelsen av talen sin men pÄ slutten som jeg regner med er det de fleste husker best "And we fight. We fight like hell. And if you don't fight like hell, you're not going to have a country anymore.
Our exciting adventures and boldest endeavors have not yet begun. My fellow Americans, for our movement, for our children, and for our beloved country.
And I say this despite all that's happened. The best is yet to come.
So we're going to, we're going to walk down Pennsylvania Avenue. I love Pennsylvania Avenue. And we're going to the Capitol, and we're going to try and give.
The Democrats are hopeless — they never vote for anything. Not even one vote. But we're going to try and give our Republicans, the weak ones because the strong ones don't need any of our help. We're going to try and give them the kind of pride and boldness that they need to take back our country."

Videoen ligger her https://www.wsj.com/video/trump-full-speech-at-dc-rally-on-jan-6/E4E7BBBF-23B1-4401-ADCE-7D4432D07030.html
og transkripten av den her https://www.npr.org/2021/02/10/966396848/read-trumps-jan-6-speech-a-key-part-of-impeachment-trial?t=1613299176225
Og sitatet om Ä slÄst som helvete kan sees 69:34

Og det at Trump ba tilhengerne om Ä marsjere for Ä fredfult og patriotisk Ä la stemmene sine bli hÞrt ikke sa noe om hva de skulle gjÞre etter de var ferdige med den fredfulle patriotismen og spesielt med tanke pÄ sluttinnlegget i talen sin som hintet til noe i motsatt retning.

Hva er det med trumpister og deres enkle utkasting av pÄstander uten Ä legge ved hva de faktisk Þnsker at motdebatantene skal gjÞre, er det latskap som ligger til grunnen?
Ville jo tro at om de virkelig var interresert i Ä vise sine pÄstander at de ogsÄ fÞlte at det var viktig Ä vise hvor istedenfor bare Ä kaste ut pÄstander.
Gutta pÄ bitchute kuttet videoen sin sÄgar kort for Ä virkelig ufarliggjÞre talen til Trump sÄ der er enda mere av mitt liv jeg har kastet bort pÄ tull.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
TĂ„kefyrste skrev (31 minutter siden):

Du kan si det sÄ mange ganger du vil. Han ble frikjent av senatet, og har ikke blitt dÞmt i en rettsak enda, sÄ da er han uskyldig frem til det motsatte er bevist.

Synd for dere at rettstaten virker slik, jeg skjÞnner at dere Þnsker Ä dele ut skyld uten en rettslig prossess, men da mÄ man til andre litt dÄrligere land.

Han ble frikjent av sine egne

Trumps parti er inhabil i denne saken, og deres stemmer burde vÊrt utelukket

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (6 minutter siden):

Trump insisterte pÄ det ogsÄ. NÄr han stemte via post. 

At du har kjĂžpt retorikk om at det er usikkert med poststemmer, betyr ikkje at det er feil Ă„ bruke det.

Jeg vet ikke hvordan Trump stemte. 

Det var naturligvis en spesiell situasjon, pÄ grunn av pandemien. Mange vil mene det var riktig Ä bruke poststemmer. Men det var -sÄvidt jeg kan se- bruk av poststemmer som skapte denne situasjonen. Jeg mener det var en stor feil, og at valget heller burde bli utsatt, enn Ä bruke poststemmer. 

NÄr det gjelder selve riksrettssaken, er det mye her som handler om tolkning og kontekst. Hvis vi skal forstÄ noens handlemÄte, mÄ vi prÞve Ä sette oss inn i deres situasjon. F eks hvordan skal vi forstÄ stormerne av Kongressen?

En ting Ä legge merke til er at hva media og akademia sier om poststemmer og valgjuks i forkant og etterkant av valget, ikke har gyldighet for Trump-tilhengerne, for de vil uansett ikke tro pÄ det. BÄde media og akademia blir sett pÄ som politiske motstandere. 

PÄ et vis er konflikten uungÄelig. Hvor skal hÞyrefolk i USA vende seg for sannferdig informasjon, nÄr deres leder er i konflikt med media, Sillicon Valley, og akademia? Hvem skal de stole pÄ? 

Jeg tror det beste myndighetene kan gjÞre nÄ er Ä sÞrge for sÄ sikre valgsystemer som mulig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TĂ„kefyrste skrev (39 minutter siden):

Du kan si det sÄ mange ganger du vil. Han ble frikjent av senatet, og har ikke blitt dÞmt i en rettsak enda, sÄ da er han uskyldig frem til det motsatte er bevist.

Synd for dere at rettstaten virker slik, jeg skjÞnner at dere Þnsker Ä dele ut skyld uten en rettslig prossess, men da mÄ man til andre litt dÄrligere land.

Du svarer pÄ noe annet enn du siterer fra meg her. Jeg skriver at det ikke er tvil om at Trumps tilhengere fÞlte seg fyrt opp av Trump til Ä angripe kongressen. Dette bekrefter, som sagt, flere titalls tiltalte tilhengere i avhÞr i ettertid, og pÄ videoer fra angrepet. Det har ikke noe med skyldspÞrsmÄlet Ä gjÞre, dette er rene fakta og handler om hvordan angriperne oppfattet Trumps ord som oppfordring og rettferdiggjÞrelse.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (5 minutter siden):

Men det var -sÄvidt jeg kan se- bruk av poststemmer som skapte denne situasjonen. Jeg mener det var en stor feil, og at valget heller burde bli utsatt, enn Ä bruke poststemmer. 

Hvorfor det? Poststemmer har vÊrt brukt i en Ärrekke. Det er heller ikke pÄvist nevneverdig juks som pÄ noen som helst mÄte har pÄvirket resultatet.

Det var Donald som skapte situasjonen og det hadde han gjort uansett hvordan stemmene hadde blitt avgitt sÄ lenge han tapte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...