GĂ„ til innhold

Trump er frikjent 👍


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TĂ„kefyrste skrev (4 timer siden):

Den sammenligningen har blitt debunka fĂžr. Du tror ikke det er en liten forskjell mellom Ă„ beordre noen til Ă„ gjĂžre noe eller at noen gjĂžr noe av egen vilje og hevder de ble inspirert av deg?

Derfor ble Trump frikjent. For han har aldri beordert noen til Ă„ ta seg inni kongressen.

Og din argumentasjon har blitt debunka fÞr. Du kan heller sammenligne Charles Manson sin sak.. SÄ vidt eg veit beordret ikkje han direkte drap. Men er selvfÞlgelig skyldig i Ä tilrettelegge konspirasjoner, og utnytte sin makt over andre mennesker, og oppildne til vold, som dÄ ledet til drap. Derfor blei han som kjent dÞmt for handlingene.

Trump beordret forÞvrig sin saueflokk av ein velgermasse til Ä "sloss som helvette", og "stoppe valget", pÄ bakgrunn av ein konspirasjons lÞgn, og marsjere mot Capitol for Ä gjere nettopp dette. 

 

Endret av Pallehysa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Pallehysa said:

PÄ kva mÄte?



Obama og Biden stĂžttet BLM og oppildnet dem. Men fordĂžmte vold. Trump gjorde det samme med Qanon og andre.

Det synes Ä vÊre liten kvalitativ forskjell, utover det at man Þnsker Ä fÄ Trump dÞmt slik at han ikke kan stille igjen.

Endret av Thorny
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Thorny skrev (3 minutter siden):



Obama og Biden stĂžttet BLM og oppildnet dem. Men fordĂžmte vold. Trump gjorde det samme med Qanon og andre.

Det synes Ä vÊre liten kvalitativ forskjell, utover det at man Þnsker Ä fÄ Trump dÞmt slik at han ikke kan stille igjen.

Eg stÞtter ogsÄ BLM. Eg spÞr deg kordan Biden og Obama oppildnet til voldelige handlinger...

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitch McConnell Excoriates Trump, Saying He Is Responsible For Insurrection : Trump Impeachment Trial: Live Updates : NPR

Frikjent, men skyldig, fordi republikanerene mener grunnloven er grunnlovsstridig, og prioriterte betalt ferie over rikets sikkerhet.

McConnell would have happily considered finding Trump guilty, were it not for Mitch McConnell - The Washington Post

Can't make this shit up.

...

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Pallehysa said:

Eg stÞtter ogsÄ BLM. Eg spÞr deg kordan Biden og Obama oppildnet til voldelige handlinger...



Hvordan oppildnet Trump til voldelige handlinger? Han fordĂžmte dem flere ganger.

Faktum er at tilfellene er ganske like, men narrativet ble helt annerledes presentert av media og andre politikere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv republikanerene sin senatleder er uenig med de som forsvarer Trump.

---

Det jeg misliker Trump mest for nÄ, etter han er gÄtt av, er misinformasjonen.
Hadde han bare vÊrt en Êrlig fascist, sÄ hadde vi sluppet all denne brannslukkingen av misinformasjon som blusser opp over alt fordi folk totalt ukritisk har slukt alt som finnes av misinformasjon.

Da ville fansen fremdeles ment at det var riktig Ă„ forsĂžke Ă„ kuppe valget -- men det er en mer ĂŠrlig posisjon enn Ă„ late som om det ikke skjedde.

For vi vet ogsÄ at det finnes en god andel mennesker som vet at Trump er skyldig, som de fleste republikanerene i senatet som stemte for Ä frikjenne Trump, men som kommer med de samme uttalelsene som dem som falt for misinformasjon.

Dagens fascister gjemmer seg bak misinformasjon.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

FÄr bokstavelig talt vondt i hjernen av Ä lese hvor store skylapper det er mulig Ä ha. Alle visste at han ikke ville blitt dÞmt i en riksrettsak. 

Alle visste at Trumpistene i dette forumet ville se pÄ dette som en stor juridisk seier og at dette betyr at Trump burde bli president i 2024. 

SÄ kommer igjen sammenligningen med BLM. 

 

Jeg gir opp. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Thorny skrev (51 minutter siden):



Hvordan oppildnet Trump til voldelige handlinger? Han fordĂžmte dem flere ganger.

Faktum er at tilfellene er ganske like, men narrativet ble helt annerledes presentert av media og andre politikere.

Tidslinjen er viktig her for alt handler om timing.
Å hevde at Trump fordĂžmte de som stormet kongressen er ikke annet en manipulering og komentarer tatt ut av kontekst for Trump ba fĂžrst sine velgere Ă„ dra ned til kongressen for Ă„ "slost som helvete" for Ă„ hindre utvelgelsen av Biden for deretter Ă„ fordĂžmme mobbens handlinger etter at de hadde stormet den.
Jeg ser ikke helt hvordan dette skal frikjenne Trump i det hele tatt.
Det er lett Ä si unskyld etter at du har gjort noe galt eller fordÞmme dem som agerte pÄ dine tale fra talerstolen der du i sterke ordelag uttalte deg om hva som mÄtte gjÞres, men det frikjenner deg jo ikke og samme med Trump i dette tilfellet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (5 timer siden):

Og din argumentasjon har blitt debunka fÞr. Du kan heller sammenligne Charles Manson sin sak.. SÄ vidt eg veit beordret ikkje han direkte drap. Men er selvfÞlgelig skyldig i Ä tilrettelegge konspirasjoner, og utnytte sin makt over andre mennesker, og oppildne til vold, som dÄ ledet til drap. Derfor blei han som kjent dÞmt for handlingene.

Trump beordret forÞvrig sin saueflokk av ein velgermasse til Ä "sloss som helvette", og "stoppe valget", pÄ bakgrunn av ein konspirasjons lÞgn, og marsjere mot Capitol for Ä gjere nettopp dette. 

 

Jepp pÄ tide Ä dÞmme alle politiske ledere som oppfordrer til fredelige protester som ender opp i kaos.

Da er det mange som burde ha blitt stilt for riksretten, ogsÄ her i Norge.

Endret av freddy85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (5 minutter siden):

Jepp pÄ tide Ä dÞmme alle politiske ledere som oppfordrer til fredelige protester som ender opp i kaos.

Da er det mange som burde ha blitt stilt for riksretten, ogsÄ her i Norge.

Å oppfordre til Ă„ stoppe en demokratisk prosess er noe diktatorer gjĂžr, men i den svĂŠrt alternative virkeligheten din er vel det helt ok. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (20 minutter siden):

Var grundig sikker det ville skje noe etter opptĂžyene for trump men nei..

Hva faen..

Selv om majoriteten mente han var skyldig og det aldri har vÊrt stÞrre enighet om skyld i en riksrett blir det sÄnn, og det var ventet. Riksrett en ren politisk avstemming og ikke en rettssak.

At det vil skje noe i det sivile rettssystemet med Trump med bakgrunn i det som skjedde er nok mer sannsynlig nÄ enn det var fÞr riksretten.

Det ble jo oppdaget og bekreftet gjennom denne saken at Trump nektet Ä forsÞke Ä stoppe angrepet til tross for at han blant annet visste at visepresidenten var i livsfare, dette er blant tingene som vil undersÞkes videre.

Men disse tingene tar alltid lang tid, det er bare litt over en mÄned siden angrepet.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...