GĂ„ til innhold

Trump er frikjent 👍


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Vaniman said:

Jeg legger merke til at demokrater og venstrefolk mener det er sikkert med poststemmer, mens republikanere og hÞyrefolk mener det er usikkert. Da er den mest logiske konklusjonen at det ikke er sikkert.

Det mest logiske, eller mest nyttige er vel Ä undersÞke om det er noe hold i pÄstanden, og ikke bare lene seg pÄ grunnlÞs synsing, eller adoptere en mening hvis eneste kredibilitet er at den er ytret av noen som sympatiserer med ditt politiske stÄsted.
Kanskje det er en vits, men det er kort sagt mangelfullt grunnlag Ă„ konkludere utifra.

1 hour ago, Vaniman said:

Problemet er at hÞyrefolk i USA eller Vesten ser pÄ akademia som en politisk motstander.
Slike mÄlinger forutsetter tillit, og den tilliten er brutt eller har aldri vÊrt der. Da blir mÄlingene ikke gyldige, selv om noen av dem kanskje er etterprÞvbare og skikkelig utfÞrt.

Det er et problem ja, men jeg vet ikke om du fÄr med deg alle hÞyrefolk pÄ problemstillingen,
man skal vÊre ganske ytterliggÄende fÞr man avskriver kredibel forskning, pÄ grunnlag av at den tilhÞrer paraplybegrepet akademia.
Det finnes etablerte parametere man mÄ fÞlge for at forskningen din kan klassifiseres som verifiserbar og kredibel, disse parameterne er ikke noe politisk verktÞy en side har funnet opp, men metoder for Ä etterprÞve forskningen slik at den holder en viss grad av legitimitet.
Det er naturlig nok ikke stemmegiverne som melder fra om valgfusk heller, det er de som mottar stemmene, og om du ikke ogsÄ mener Ä anklage disse for Ä tilhÞre noen intelektuell elite med venstresympatier, bÞr ikke rapporteringen undersÞkelsen har tatt utgangspunkt í, medfÞre noen form for usikkerhet.

Quote

PÄ et vis er konflikten uungÄelig. Hvor skal hÞyrefolk i USA vende seg for sannferdig informasjon, nÄr deres leder er i konflikt med media, Sillicon Valley, og akademia? Hvem skal de stole pÄ?

Igjen, ytterliggÄende hÞyrefolk.
Hvor skal man finne informasjon, nÄr fakta ikke lenger er ett av kriteriene?
Stemmejuks er tilsynelatende ikke noe omfattende problem, vanligvis justerer man oppfatningen sin av en sak, om det dukker opp kredibel empiri som forteller deg at du tok feil, men dersom disse ytterliggÄende hÞyrefolka krever informasjon som bekrefter feilaktige og fantasifulle oppfatninger, har de et problem.
Et problem man i stĂžrre og stĂžrre grad greier Ă„ lĂžse ved Ă„ tilby feilinformasjon.
(Ikke feil fordi den er i kontrast til hva venstresiden mener, men feil fordi den ikke kan bevises.)
NÄr alt tyder pÄ at poststemmer er noksÄ uproblematisk, men man likevel insisterer pÄ at det er et problem, krever man jo ikke sannferdig informasjon lenger, man krever Ä ikke bli motsagt av noen som vet bedre enn deg.
(For ordens skyld er kildene sÄlangt fra MIT, og CDT, og begge er noksÄ nÞytrale, og scorer svÊrt hÞyt, og hÞyt pÄ faktuell formidling.
Du kan selvsagt anklage selve sjekkeren for Ä vÊre korruptert av venstre-idealer ogsÄ, konspirasjonen kan vel vÊre sÄ dyp man selv Þnsker, men de er Äpne om metodikken sin)
Fordelen med Ä ikke lenger stole pÄ etablert forskning, er at man kan lage sin egen virkelighet, men problemet som du sier, blir jo da hvem man skal stole pÄ istedet.
Jeg har ikke noe fullgodt forslag, og skulle kanskje helst sett at forskningen, med sine etablerte vitenskapelige metoder, beviskrav, og prinsipper, kunne forbli et apolitisk fellesgrunnlag for synsing og meningsutveksling.
Det virker som du etterlyser at man skal droppe empiri og vitenskapelige metode, til fordel for Ä etterkomme folks fantastiske pÄfunn, under pÄskudd av politisk toleranse.
Eller at noe automatisk er sant, bare fordi det stemmer overens med hva en eller annen gruppe innbiller seg.
Anti-intelektualisme er potensielt farlig da den Äpner for hva som helst av pÄstander, og lukker for et vitenskapelig fellesgrunnlag.

2 hours ago, Vaniman said:

Et annet problem for demokratene, ofte pÄpekt av republikanerne og Trumps advokater, var at de aller fleste demonstrantene faktisk var fredelige, bortsett fra noen fÄ, som brÞt seg inn i bygningen. Det betyr at hvis Trump pÄvirket, sÄ pÄvirket han folkemassen til en fredelig demonstrasjon.

Det fordrer jo at Trump faktisk rent konkret kontrollerte samtlige demonstranter, og at man samtidig tok utgangspunkt i at man skal se pÄ demonstrasjonen prosentvis, og vurdere et skyldsspÞrsmÄl utifra det.
Man tar vel utgangspunkt i det avvikende elementet, og spĂžr seg hvorfor avviket oppstod, og evt. om noen kan klandres for situasjonen.
At folk demonstrerer fredelig,
fordrer ingen granskning av deres motivasjon for Ä demonstrere sÄ fredelig, ei heller noen undersÞkelse av hvordan de klarte Ä demonstrere sÄ fredelig, da dette er den forventede normalen.
Jeg fatter ikke at du tilsynelatende er sÄ overbevist over egne kognitive evner, at du til og med fÞler du kan heve deg over etablert forskning, nÄr du  samtidig fremmer slike halvhjernede pÄstander.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jallajall skrev (2 minutter siden):


Det er jo ikke "kverulering" Ä pÄpeke at du tar faktuelt feil om hva som skjedde.

...og igjen mer kverulering...

Bill Clinton hadde sex -- republikanerene prĂžvde Ă„ finne en eller annen obskur lovhjemmel de kunne bruke for Ă„ skape kvalme -- og de laget en sak ut av det...

...og de vil aldri finne pÄ Ä ha samme standard for sine egne politikere, som de hadde for Bill Clinton.

Men nÄ er det nok kverulering; Det er ingen som tror at du er seriÞs, troll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Red Frostraven said:

Bill Clinton hadde sex -- republikanerene prĂžvde Ă„ finne en eller annen obskur lovhjemmel de kunne bruke for Ă„ skape kvalme -- og de laget en sak ut av det...

I give up. Ja du har sevlsagt helt rett, republikanerne ville fjerne Clinton fordi han hadde et seksuelt forhold til en ansatt.
Alle som vÄger Ä pÄpeke noe annet rundt saksforholdet er bare troll.

Fasit der altsÄ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (6 minutter siden):

I give up. Ja du har sevlsagt helt rett, republikanerne ville fjerne Clinton fordi han hadde et seksuelt forhold til en ansatt.
Alle som vÄger Ä pÄpeke noe annet rundt saksforholdet er bare troll.

Fasit der altsÄ.

...det er litt det samme som stĂžtten til Trump:

De kan vÊre primÊrt kunnskapslÞse, dumme, naive og godtroende ovenfor republikanske politikere, misinformerte... eller en kombinasjon av disse -- eller machiavelliske, vel vitende om hva de driver med, ulikt de andre.

...og sÄ kan de vÊre nihilister, nihilistiske troll, apatiske troll, eller troll som ikke forstÄr konsekvensene av Ä trolle resten av befolkningen Ä gi implisitt stÞtte til fascisme.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
L Olsen skrev (17 timer siden):

La nÄ Trump fÄ fred i fremtiden og sÄfÄr vihÄpe han igjen kan bli president ved neste valg. Trump er den rette for amerika, Biden kommer til Ä Þdelegge landet akkurat som Erna har gjort her i landet

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nA40qm/riksrettsdommen-er-klar-trump-frikjennes?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Hahaha, dagens beste vits!!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (6 minutter siden):

I give up. Ja du har sevlsagt helt rett, republikanerne ville fjerne Clinton fordi han hadde et seksuelt forhold til en ansatt.
Alle som vÄger Ä pÄpeke noe annet rundt saksforholdet er bare troll.

Fasit der altsÄ.

Du startet med Ä misrepresentere det personen skreiv om Clinton. Han skreiv at republikanerne startet riksrett mot Clinton og ville fjerne han pga at han hadde sex med ein ansatt, "og lÞy om dette". 

Du kopierte bare det fÞrste, unngikk Ä respondere pÄ resten, og begynte Ä kverulere pÄ det.

Ja det er troll fakter.

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (29 minutter siden):

StÞtter man Trump pr dags dato har man nedsatt evne til Ä ta til seg informasjon pÄ en objektiv mÄte og bruke mental kapasitet pÄ Ä skille mellom Äpenbar propaganda og fakta. 

Eg velger heller Ä tro at dei er fullt klar over kor uskikket og ufyselig kriminell Trump er, men velger Ä forsvare han fordi dei er uetiske, tyr til lÞgn, og tror mÄlet helliger middelet. 

Tvilen til gode der altsÄ....

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Pallehysa said:

Du startet med Ä misrepresentere det personen skreiv om Clinton. Han skreiv at republikanerne startet riksrett mot Clinton og ville fjerne han pga at han hadde sex med ein ansatt, "og lÞy om dette". 

Nei det var ingen som ville fjerne Clinton fordi han hadde hatt sex me en ansatt.
De ville fjerne han fordi han lÞy under en til en storjury og for obstruksjon, diskusjonen gikk mye pÄ hvoran og hvorvidt han ogsÄ hadde brukt det offentliges ressurser til Ä dekke over lÞgnen.

Hva som skjedde FØR lÞgnen er ganske irrelevant og var ikke av spesiel karakter for saken.
 

5 minutes ago, Pallehysa said:

Ja det er troll fakter.

Hva med heller Ä bruke "Report post" knappen i stedte for Ä bruke post opp og ned Ä anlage motdebattanter for Ä vÊre troll? Det mÄ da vÊre et bedre alternativ.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (Akkurat nÄ):

Nei det var ingen som ville fjerne Clinton fordi han hadde hatt sex me en ansatt.

Ingen som har pÄstÄtt det heller. Setningen stoppet ikkje der. Det er du som stoppet setningen for tidlig, for Ä kverulere.

 

jallajall skrev (1 minutt siden):

Hva med heller Ä bruke "Report post" knappen i stedte for Ä bruke post opp og ned Ä anlage motdebattanter for Ä vÊre troll? Det mÄ da vÊre et bedre alternativ.

"Troll fakter," er min respons pÄ det du skriver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Pallehysa said:

Ingen som har pÄstÄtt det heller. Setningen stoppet ikkje der. Det er du som stoppet setningen for tidlig, for Ä kverulere.

Da foreslÄ jeg du leser setningen pÄ nytt.

Minner om at republikanerene ville fjerne en demokrat for Ă„ ha hatt sex med en ansatt -- og spesielt for Ă„ vĂŠre uoppriktig om hva som hendte

NEI republikanerne ville ikke fjerne en demokrat for Ă„ ha hatt sex med en ansatt.
Republikanerne ville fjerne en ansatt fordi han LØY til en stojury under ed.

Lenke til kommentar

Atib Azzad. Vitenskap og forskning er full av skitne knep og propaganda, og hvis du ikke vet dette, sÄ er det sannsynligvis fordi du mangler erfaring med akademia. Alle organisasjoner og vitenskapelige felt utvikler ogsÄ kulturer og paradigmer, noe som virker fÞrende pÄ bl a forskningsresultater. 

Hvordan vil du forklare at millioner pÄ millioer mennesker i Vesten, som stÄr til hÞyre politisk, er skeptiske til media og akademia? Jeg vil si at du har litt av et forklaringsproblem, hvis argumentet er at venstrefolk pÄ et vis er smartere eller mer Êrlige enn hÞyrefolk. 

Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 minutter siden):

Da foreslÄ jeg du leser setningen pÄ nytt.

Minner om at republikanerene ville fjerne en demokrat for Ă„ ha hatt sex med en ansatt -- og spesielt for Ă„ vĂŠre uoppriktig om hva som hendte

NEI republikanerne ville ikke fjerne en demokrat for Ă„ ha hatt sex med en ansatt.
Republikanerne ville fjerne en ansatt fordi han LØY til en stojury under ed.

...tiden din er ute.
Hvis du vil kverulere mer nÄ, sÄ mÄ du legge pÄ mer penger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (7 minutter siden):

Atib Azzad. Vitenskap og forskning er full av skitne knep og propaganda, og hvis du ikke vet dette, sÄ er det sannsynligvis fordi du mangler erfaring med akademia. Alle organisasjoner og vitenskapelige felt utvikler ogsÄ kulturer og paradigmer, noe som virker fÞrende pÄ bl a forskningsresultater. 

Hvordan vil du forklare at millioner pÄ millioer mennesker i Vesten, som stÄr til hÞyre politisk, er skeptiske til media og akademia? Jeg vil si at du har litt av et forklaringsproblem, hvis argumentet er at venstrefolk pÄ et vis er smartere eller mer Êrlige enn hÞyrefolk. 
 

Det er ikke bias i "liberale" medier.
There is no liberal media bias in which news stories political journalists choose to cover | Science Advances (sciencemag.org)

...

Venstresiden er ikke gruppetenkere -- mens hĂžyresiden defineres av at de gruppetenker; oss, mot dem.

Dermed projiserer de dette biaset mot andre grupper over pÄ venstresiden, mens venstresiden projiserer sin mangel pÄ bias over pÄ hÞyresiden -- og begge sine forestillinger forsterkes.
HĂžyresiden overvurderer venstresidens bias mot dem -- og venstresiden undervurderer hĂžyresidens bias mot dem.

Og slik ender vi opp her i amerikansk politikk, republikanerene gÄr mot fascisme og ikke-demokrati, mens demokratene ikke ser at skillet Þker.

2021-01-07.thumb.png.6f02fbfc3b635f1c891777890a9bc405.png

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke Ä se at argumentet forutsetter at Trump er dum eller uskikket. Ordbruken hans 6 januar var til dels oppildnende og aggressiv, sÄ noe skyld har han, men det betyr ikke at han bÞr dÞmmes i riksrettssak. Men la oss nÄ si du har rett i at Trump er dum eller uskikket. Hva skal egentlig det bety i et demokratisk samfunn? Trump er nyttig for hÞyresiden fordi han er karismatisk, med evne til Ä vinne nye velgere. Kanskje venstresiden er litt sjalu, fordi de selv mangler en stor stjerne som Trump? Det er litt som i fysikk, antar jeg. Det kommer en reaksjon. Nettopp fordi Trump er en sterk politiker, mÄ venstresiden mobilisere store ressurser for Ä slÄ tilbake. Hvis Trump var en svak politiker, sÄ ville f eks ikke det venstrevridde mediakorpset drevet propaganda mot ham i 4 Är. Brukere pÄ diskusjon. no ville knapt reagert. Det vil alltid komme en reaksjon pÄ politikere som er lik deres styrke, noe som betyr at svake politikere vil vÊre lite synlige. NÄr det kommer til stykket, er det egentlig ikke Trump som betyr noe, men de 74 millionene som stemte pÄ ham. Og de skal ingen steder. Trump er bare en frontfigur, et ansikt utad og en stemme. 

NÄr en president oppfÞrer seg sÄ tullete at han bevisst eller ubevisst fÄr en gjeng med demonstranter til Ä angripe kongressen, sÄ bÞr personer med ansvar fjerne han fra makten fordi han er en trussel mot demokratiet og sikkerheten i landet. 

PS. For nesten 90 Är siden kom en veldig sterk politiker til makten i Tyskland. Det "venstrevridde mediakorpset" skriver dritt om han den dag i dag. :rofl:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (13 minutter siden):

Atib Azzad. Vitenskap og forskning er full av skitne knep og propaganda,

Du mener sÄnt som du postet litt tidligere i dag?

Vaniman skrev (13 minutter siden):

Hvordan vil du forklare at millioner pÄ millioer mennesker i Vesten, som stÄr til hÞyre politisk, er skeptiske til media og akademia?

Har du noen nÞytrale kilder pÄ det som ikke er full av skitne knep og propaganda? Som ogsÄ viser en signifikant forskjell blandt denne og andre politiske grupper?

Eller finner du bare pÄ noe og presenterer det som fakta igjen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
52 minutes ago, Vaniman said:

Atib Azzad. Vitenskap og forskning er full av skitne knep og propaganda, og hvis du ikke vet dette, sÄ er det sannsynligvis fordi du mangler erfaring med akademia. Alle organisasjoner og vitenskapelige felt utvikler ogsÄ kulturer og paradigmer, noe som virker fÞrende pÄ bl a forskningsresultater.

Om man avdekker at noe ikke lenger forholder seg til den vitenskapelige metode, eller avviker pÄ noe annet vis, hindrer dette naturlig nok vitenskapen fra Ä defineres som vitenskap.
AltsÄ virker det som mye av kritikken din rettes mot forskning som feiler i metodikken eller empirien, altsÄ at den ikke innfrir til parameterne som er satt for Ä avdekke hvorvidt noe er blitt sannsynliggjort i henhold til forskningens mÄlsetting.
Kort sagt, forskning som feiler i Ă„ vĂŠre forskning.
PÄ generelt grunnlag kan jeg godt gÄ med pÄ at noe tidvis kommer seg gjennom nÄlÞyet uten Ä inneha den integriteten man Þnsker seg, men da vil jo (ideellt sett) andre forskere etterprÞve informasjonen som feilaktig presenteres som riktig; Komme til et annet resultat, og betvile og ettergÄ den opprinnelige forskningen.
Jeg er klar over at menneskelige feil med mer, forekommer, men du mÄ nesten overbevise meg om at omfanget er sÄ stort at man kan avskrive hele feltet pÄ generelt grunnlag, slik du ser ut til Ä foreslÄ.
Jeg legger ogsÄ merke til at du tilsynelatende mener retorikk presenterer en gyldig motsats til verifisert forskning.
Jeg er mer enn villig til Ă„ diskutere hvorvidt det er hold i en spesifikk undersĂžkelse.
Men jeg blir ikke overbevist om at den vitenskapelige metode ikke lenger er gangbar fordi forskningskulturen visstnok skal ha blitt sÄ omfattende og avvikende at den overkjÞrer metodikken og gjÞr resultatene kontrafaktiske.

Quote

Hvordan vil du forklare at millioner pÄ millioer mennesker i Vesten, som stÄr til hÞyre politisk, er skeptiske til media og akademia? Jeg vil si at du har litt av et forklaringsproblem, hvis argumentet er at venstrefolk pÄ et vis er smartere eller mer Êrlige enn hÞyrefolk. 

Det er ikke noe galt i Ă„ vĂŠre skeptisk, tvert imot,
det er nÄr man irrasjonelt avviser forskning og vitenskap pÄ feilaktig grunnlag at det blir problematisk.
Dersom jeg skulle foreslÄtt noen gruppering, ville jeg nok ikke fordelt etter en hÞyre/venstre-akse, men etter hvem som forkastet vitenskap som metode, og ikke, og deretter ville forklaringsproblemet lÞses ved at noen ikke forstÄr/ikke bryr seg om etterprÞvbar informasjon, men foretrekker mer anekdotiske og subjektive "analyser".


Jeg har ikke noe behov for Ä kalle noen dumme pÄ grunnlag av hvor de stÄr politisk, men dersom jeg skal kjÞpe premisset om at forskningen er kompromittert, trenger jeg mer enn bare retorikk og lÞse forslag.
Jeg har heller ikke noe behov for Ä eie sannheten, men jeg forstÄr ikke hvordan man skal navigere dersom metodene etablert for Ä undersÞke sannhetsgehalten i noe, skal forkastes.

Endret av Atib Azzad
kosmetikk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (27 minutter siden):

Om man avdekker at noe ikke lenger forholder seg til den vitenskapelige metode, eller avviker pÄ noe annet vis, hindrer dette naturlig nok vitenskapen fra Ä defineres som vitenskap.
AltsÄ virker det som mye av kritikken din rettes mot forskning som feiler i metodikken eller empirien, altsÄ at den ikke innfrir til parameterne som er satt for Ä avdekke hvorvidt noe er blitt sannsynliggjort i henhold til forskningens mÄlsetting.
Kort sagt, forskning som feiler i Ă„ vĂŠre forskning.
PÄ generelt grunnlag kan jeg godt gÄ med pÄ at noe tidvis kommer seg gjennom nÄlÞyet uten Ä inneha den integriteten man Þnsker seg, men da vil jo (ideellt sett) andre forskere etterprÞve informasjonen som feilaktig presenteres som riktig; Komme til et annet resultat, og betvile og ettergÄ den opprinnelige forskningen.
Jeg er klar over at menneskelige feil med mer, forekommer, men du mÄ nesten overbevise meg om at omfanget er sÄ stort at man kan avskrive hele feltet pÄ generelt grunnlag, slik du ser ut til Ä foreslÄ.
Jeg legger ogsÄ merke til at du tilsynelatende mener retorikk presenterer en gyldig motsats til verifisert forskning.
Jeg er mer enn villig til Ă„ diskutere hvorvidt det er hold i en spesifikk undersĂžkelse.
Men jeg blir ikke overbevist om at den vitenskapelige metode ikke lenger er gangbar fordi forskningskulturen visstnok skal ha blitt sÄ omfattende og avvikende at den overkjÞrer metodikken og gjÞr resultatene kontrafaktiske.

Det er ikke noe galt i Ă„ vĂŠre skeptisk, tvert imot,
det er nÄr man irrasjonelt avviser forskning og vitenskap pÄ feilaktig grunnlag at det blir problematisk.
Dersom jeg skulle foreslÄtt noen gruppering, ville jeg nok ikke fordelt etter en hÞyre/venstre-akse, men etter hvem som forkastet vitenskap som metode, og ikke, og deretter ville forklaringsproblemet lÞses ved at noen ikke forstÄr/ikke bryr seg om etterprÞvbar informasjon, men foretrekker mer anekdotiske og subjektive "analyser".


Jeg har ikke noe behov for Ä kalle noen dumme pÄ grunnlag av hvor de stÄr politisk, men dersom jeg skal kjÞpe premisset om at forskningen er kompromittert, trenger jeg mer enn bare retorikk og lÞse forslag.
Jeg har heller ikke noe behov for Ä eie sannheten, men jeg forstÄr ikke hvordan man skal navigere dersom metodene etablert for Ä undersÞke sannhetsgehalten i noe, skal forkastes.

Du legger egentlig opp til en veldig vanskelig debatt, og jeg er usikker pÄ om jeg kan svare pÄ en god mÄte, men jeg kan forsÞke.         Jeg forstÄr at du har hÞy tillit til forskning og vitenskap. Det er Äpenbart at vi har gjort ulike erfaringer i livet. SÄpass ulike erfaringer, sannsynligvis, at vÄre prinsipper og utgangspunkt er helt ulike. Min erfaring tilsier at mennesker er egoistiske og stÄr seg selv nÊrmest. Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal gjelde forskere og akademikere. Jeg mener ikke dette pÄ kynisk eller negativt vis. Jeg bare antar at slik er det, fordi det er det min erfaring tilsier. Kanskje du forlanger eksempler knyttet til Trump og samfunnsvitenskap som jeg ikke kan eller orker Ä gi. Men da fÄr du huske at dette blir komplisert hvis vi skal gÄ inn pÄ enkelte situasjoner. Det er et spÞrsmÄl om Ä identifisere intensjoner, Þnsker og mÄl hos ulike aktÞrer, og sÄ er det tidvis vanskelig Ä forstÄ hvilket handlingsrom mennesker opplever og hvilken forsÄelseshorisont de har, noe som sÊrlig er knyttet til omgivelser og hvor ressurssterke personer er. Det er ihvertfall tydelig at ressurssvake mennesker reagerer sterkt pÄ Trump, enten de stÄr pÄ hÞyre eller venstresiden. Forskere, derimot, er ofte ressurssterke personer. Men de har en interesse og agenda, og handler bestandig ut fra egeninteresse, akkurat som politikere. Noe annet ser jeg pÄ som lite sannsynlig. Hvis en tilfeldig bruker pÄ diskusjon.no er uenig, sÄ er det helt greit, men han kan jo ikke overbevise meg, siden Är med erfaring virker sterkere enn det ord gjÞr. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...