GĂ„ til innhold

Trump er frikjent 👍


Anbefalte innlegg

Dubious skrev (21 minutter siden):

https://www.nrk.no/urix/partiledere-raser-mot-republikanere-som-stemte-for-a-domme-trump-1.15373675

Og dette er grunnen til at flere ikke stemte for Ă„ dĂžmme Trump

 

Er litt uenig med NRK at Trump har jerngrep over republikanere. Hadde han hatt det hadde det ikke vÊrt en riksrettssak fra begynnelsen av. NÄr man ser intervjuer med de som stemte mot Ä dÞmme han dras ofte frem ytringsfrihet, de er enig at tonen var krass, men innenfor lovverket. 

Jeg tviler pÄ at de fleste stemte imot han for de er redde Trump, hadde de vÊrt redde hadde de stemt for. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr.Duklain skrev (1 minutt siden):

Er litt uenig med NRK at Trump har jerngrep over republikanere. Hadde han hatt det hadde det ikke vÊrt en riksrettssak fra begynnelsen av. NÄr man ser intervjuer med de som stemte mot Ä dÞmme han dras ofte frem ytringsfrihet,vde er enig at tonen var krass, men innenfor lovverket. 

Jeg tviler pÄ at de fleste stemte imot han for di er redde Trump, hadde de vÊrt redde hadde de stemt for. 

De snakker om ytringsfrihet fordi det skader dem mindre enn Ä si at de stÞttet Trump eller ikke stÞttet Trump.  Du vet de trenger folk utenfor partiet til Ä bli gjenvalgt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (7 minutter siden):

Er litt uenig med NRK at Trump har jerngrep over republikanere. Hadde han hatt det hadde det ikke vÊrt en riksrettssak fra begynnelsen av. NÄr man ser intervjuer med de som stemte mot Ä dÞmme han dras ofte frem ytringsfrihet,vde er enig at tonen var krass, men innenfor lovverket. 

Jeg tviler pÄ at de fleste stemte imot han for di er redde Trump, hadde de vÊrt redde hadde de stemt for. 

De stemte ja for riksretten fordi de visste at Trump ville bli frifunnet

Lenke til kommentar

En ny meningsmÄling gjennomfÞrt av Ipsos viser at 58% av amerikanere mener Trump burde blitt dÞmt skyldig i riksrettssaken. Dette korrelerer med samme mÄling forrige uke, som da viste 56% pÄ samme spÞrsmÄl, sÄ det har vÊrt en liten Þkning etter saken var oppe i senatet.

Impeachment trial solidified views on Trump conviction: POLL

Sitat

Over half of Americans (58%) say that Trump should have been convicted, which tracks with the 56% who said the same last week before the 57-43 Senate vote to acquit left Trump free to possibly run for office again.

(...)

More than 3 in 4 Americans (77%) say that most senators voted on the basis of partisan politics. The question also breaks through party lines, with 76% of Democrats, 78% of Republicans, and 79% of independents saying the same.

In the case itself, the evidence brought by the House impeachment managers was seen as "strong" among a clear majority of Americans (56%), compared to 37% who cast it as "weak."

Still, slightly more Americans say that the trial rehashed information already known to the public rather than providing new information, 43% to 38%.

https://abcnews.go.com/Politics/impeachment-trial-solidified-views-trump-conviction-poll/story?id=75892916&

Direktelenke til undersÞkelsen, inkludert metode, formuleringer m.mer: 
https://www.scribd.com/document/494594212/ABC-News-Ipsos-Poll-Feb-15

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 timer siden):

De snakker om ytringsfrihet fordi det skader dem mindre enn Ä si at de stÞttet Trump eller ikke stÞttet Trump.  Du vet de trenger folk utenfor partiet til Ä bli gjenvalgt. 

Ja det vet jeg, men at de er redd Trump har jeg mine tvil om. At de Þnsker hans velgermasse er selvfÞlgelig klart. Ingen republikanere har noensinne fÄtt mer stemmer enn han. 

Edit: kommentar til innlegget over meg. Hadde vÊrt kult Ä vite hva disse personene stemte ved valget. Tror at det er et flertall av republikanere som villa hatt han frikjent. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (5 minutter siden):

Ja det vet jeg, men at de er redd Trump har jeg mine tvil om. At de Þnsker hans velgermasse er selvfÞlgelig klart. Ingen republikanere hat noensinne fÄtt mer stemmer enn han. 

Edith: kommentar til innlegget over meg. Hadde vÊrt kult Ä vite hva disse personene stemte ved valget. Tror at det er et flertall av republikanere som villa hatt han frikjent. 

De frykter Trump pga hans innflytelse over sin velgermasse

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Snikpellik said:

For noe uÊrlig fremstilt rÞr. Det var langt, langt flere enn 300 mennesker som tok seg ulovlig forbi politisperringene og helt frem til kongressbygningen. Jeg har sett medier operere med estimater fra 6000 til 10.000. Det var ikke bare inne i selve bygningen som var sperret av og lovbrudd ble begÄtt. Jeg vet heller ikke hvor du fÄr antallet 300 inne i bygningen fra, men noen sÞk avslÞrer at dette er ca. tallet pÄ tiltalte sÄ langt.

  Reveal hidden contents

7c11a97e-0000000.jpg?ve=1&tl=1

 

Jeg hadde hÞrt 300 et sted og antok det var noenlunde riktig. Kan se ut som at det er nÊrmere 800 ifÞlge myndigheter. 
Jeg vil si det er en stor forskjell pÄ Ä ta seg inn i bygningen og vandalisere og Ä protestere utenfor riktignok forbi noen politisperringer. 
 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (55 minutter siden):

Er litt uenig med NRK at Trump har jerngrep over republikanere. Hadde han hatt det hadde det ikke vĂŠrt en riksrettssak fra begynnelsen av.


Mnja, det eneste de trang for Ä fÄ en riksrettssak var alle de demokratiske stemmene, pluss et par republikanere i og med at det holdt med flertall.

Mitt Romney har jo alltid stemt mot Trump, mens ledelsen i partiet, som McCarthy og McConnell, ikke har stort annet valg enn Ă„ stĂžtte Trump.
McConnell fikk vel beskjed fra GOP om at han var mer eller mindre ferdig i partiet dersom han stemte for Ă„ dĂžmme Trump.

McCarthy var rimelig irritert pÄ Trump etter den famÞse telefonsamtalen, men valgte Ä forsÞke Ä fÄ donorlister og mer stÞtte fra Trump, i stedet for Ä dÞmme i riksrettssaken.

Vi sÄ jo ogsÄ McConnell lange ut mot Trump, etter at han hadde stemt for frikjennelse, dette var i fÞlge kilder fordi McConnell mente Trump var skyldig, men dersom han hadde stemt den veien, sÄ mÄtte han trolig gÄtt av med pensjon.

Det virker som om det er vanskelig Ă„ bli kvitt Trump familien, flere av disse lederne advarte nettopp mot dette fĂžr de slapp gĂŠrningene inn i partiets ledelse.

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Det er selvsagt mulig jeg tar feil, men det ser ikke slik ut for Þyeblikket. 
Kan det vÊre at disse ca. 300 demonstrantene hadde planlagt Ä ta seg inn i kongressen uansett? 
Slik som noen kvelden fÞr f.eks plantet pipebomber rundt om pÄ omrÄdet som de planla Ä bruke dagen derpÄ?

Det var et svÊrt lite fÄtall, ca. 300 som tok seg inn i bygningen. 
Hvorfor tok ikke resten av de tusenvis av demonstrantene seg inn i bygningen ogsÄ? 
Kanskje var det majoriteten som tolket Trump riktig og demonstrerte fredelig pÄ plassen? 

De demonstrerer ikke fredelig etter Ă„ ha forsert sperringer som andre har brutt seg gjennom, da hadde de allerede forsert noen barriĂŠrer og allerede brutt loven og var i praksis ikke fredelighe demonstranter lengere.
Derimot de som nÞyde seg med Ä demonstrere pÄ gata utenfor var lovlige fredelige demonstranter mens alle de innen for sperringene ikke var det, se det var en del flere en de 300 som tok seg inn i bygningen som som oppfattet Trumps budskap, eller ikke hadde fÄtt med seg det tidligere budskapet trumpistene fokuserer pÄ om masjere ned dit for Ä fredfult la sin stemme bli hÞrt.

Endret av perpyro
  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, perpyro said:

De demonstrerer ikke fredelig etter Ă„ ha forsert sperringer som andre har brutt seg gjennom, da hadde de allerede forsert noen barriĂŠrer og allerede brutt loven og var i praksis ikke fredelighe demonstranter lengere.

Hva er din definisjon pÄ fredelig demonstrant?
Hvis en demonstrant spytter tyggis pÄ fortauet mens han demonstrerer og dermed bryter loven, er han da ikke-fredelig?

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (17 minutter siden):

Hva er din definisjon pÄ fredelig demonstrant?
Hvis en demonstrant spytter tyggis pÄ fortauet mens han demonstrerer og dermed bryter loven, er han da ikke-fredelig?

Rent teknisk sett sÄ har demonstranten da brut loven men det er vel ikke det som var problemet her selv om du vil ha det til at alle de som sto utenfor kongressbygningen innenfor sperringene var fredelige demonstranter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, perpyro said:

Rent teknisk sett sÄ har demonstranten da brut loven men det er vel ikke det som var problemet her selv om du vil ha det til at alle de som sto utenfor kongressbygningen innenfor sperringene var fredelige demonstranter.

Ville bare klarifisere at det er en forskjell mellom ikke-fredelig demonstrant og en demonstrant som gjÞr noe ulovlig. 
Jeg har ikke sagt at alle innenfor sperringene var fredelige, som du pÄstÄr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 time siden):

Du synes Glenn Greenwald sprer propaganda og sĂžppel?

MÄ eg vite kven Glenn Greenwald er, og ta alt han seier for god fisk? Eller gÄr det an Ä diskutere utsagn, og argumentere for kvifor du syns hans utsagn er bra.

Eg forstÄr at du er veldig opptatt av logiske feilslutninger og kordan du kan lirke mest mulig inn i din debatteknikk. Men det spela altsÄ liten rolle kven som ytrer det. Det er det som blir sagt som enten stÄr eller faller pÄ sin egen rimeligheit/urimeligheit. Ikkje kven som ytret det.

SĂ„ ja, det du linket var sĂžppel.

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 timer siden):

Ville bare klarifisere at det er en forskjell mellom ikke-fredelig demonstrant og en demonstrant som gjÞr noe ulovlig. 
Jeg har ikke sagt at alle innenfor sperringene var fredelige, som du pÄstÄr. 

Det er bra, da har vi fÄtt klarhet i det!
Det bare virket pÄ meg at du sÄg pÄ demonstrantene som hadde forsert politisperringene som fredelige demonstranter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, perpyro said:

Rent teknisk sett sÄ har demonstranten da brut loven men det er vel ikke det som var problemet her selv om du vil ha det til at alle de som sto utenfor kongressbygningen innenfor sperringene var fredelige demonstranter.

Hengingen av MP skulle utfÞres pÄ en rolig og fredelig mÄte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (4 timer siden):

De frykter Trump pga hans innflytelse over sin velgermasse

Ja, er enig at Trump er en populÊr mann, og ja kan skjÞnne at de ikke vil gjÞre noe upopulÊrt for Ä miste velgermassen Trump har opparbeidet seg. Jeg tror dermed at Ä ikke dÞmme han var taktisk smart for republikaneren. De kan fordÞmme Trumps handlinger, men samtidig ogsÄ beholde velgerne med Ä "la han gÄ". 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Mr.Duklain said:

Ja, er enig at Trump er en populÊr mann, og ja kan skjÞnne at de ikke vil gjÞre noe upopulÊrt for Ä miste velgermassen Trump har opparbeidet seg. Jeg tror dermed at Ä ikke dÞmme han var taktisk smart for republikaneren. De kan fordÞmme Trumps handlinger, men samtidig ogsÄ beholde velgerne med Ä "la han gÄ". 

Problemet er at DT gir F i alt og alle. Det er kun han selv og sitt navn som betyr noe.

Dersom Republikanerne gÄr mot DT, selv i en lederkamp, vil han bruke alle resurser pÄ Ä knuse dem. Han driter langt i om det vil resultere i at demokrantene ville fÄtt total makt i 30 Är, bare han fÄr utÞvd hevn pÄ de som gÄr han i mot.
Det er problemet de sitter med etter Ä ha gitt etter for populismen og gitt en narcissist makten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (21 minutter siden):

Problemet er at DT gir F i alt og alle. Det er kun han selv og sitt navn som betyr noe.

Dersom Republikanerne gÄr mot DT, selv i en lederkamp, vil han bruke alle resurser pÄ Ä knuse dem. Han driter langt i om det vil resultere i at demokrantene ville fÄtt total makt i 30 Är, bare han fÄr utÞvd hevn pÄ de som gÄr han i mot.
Det er problemet de sitter med etter Ä ha gitt etter for populismen og gitt en narcissist makten. 

Enig vil DP gjÞre comeback er det ingenting som stopper han. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg tror faktisk ikke Trump vil stille til valg igjen om 4 Är. Han vil da vÊre 78 Är og med hans BMI er det ikke sikkert hans helse er den beste. Jeg hÄper ikke at han komme tilbake altsÄ er dritt lei hele fyren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...