Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, spørsmålet blir vel om man kan stole på at Elkjøp har kontroll på hva som er "bekreftet" å komme på lager eller om de tar en sjanse. Mine andre ordrer er så usikre at jeg får la de ligge enn så lenge. Foreløpig leveringsdato i midten av februar eller helt uvisst, sikkert ikke noe der som kommer før i mars eller senere. Bestilte ikke 3080 før denne uken, så kanskje til jul? :)

Lenke til kommentar
Max883 skrev (På 30.12.2020 den 10.37):

oppdatering ang asus rtx 3080 strix oc til neste uke.

Kommer til å utsette med ny dato før vi tar det av ordrelinjen til nåværende kunder. Så alle som har bestilt kan få mulighet til å flyttes over til annet kort.

 

 

Max883 skrev (56 minutter siden):

Grunnet usikker levering fra leverandør. Kan nåverende kunder som venter på asus rtx 3080 strix oc som er flyttet til 3. Februar bli flyttet til 16.mars (usikker dato).

har lest flere poster fra deg i denne tråden og lurer på, jobber du hos komplett? Med tanke på denne kommentaren din

Sitat

ny dato før vi tar det av ordrelinjen til nåværende kunder

Og det med at kunder som står på 3 Feb blir flyttet til 16.Mars er nå bare standard flytting for komplett spør du meg. Har blitt flytta med 1-2 månder om gangen siden jeg bestilte på release fra de 😴

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde bekreftet dato om noen dager på 3080 TUF ref. siste skjermbilde. 

Nå flyttet Komplett kortet til Februar, og med usikker dato......atter en gang.

Ingen informasjonsflyt fra Komplett på hva som foregår nå heller. Å handle på Komplett er litt som å handle mat på Kiwi.... 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
HåkonN skrev (1 time siden):

Jeg hadde bekreftet dato om noen dager på 3080 TUF ref. siste skjermbilde. 

Nå flyttet Komplett kortet til Februar, og med usikker dato......atter en gang.

Ingen informasjonsflyt fra Komplett på hva som foregår nå heller. Å handle på Komplett er litt som å handle mat på Kiwi.... 😂

Skjedde akkurat det samme hos meg.. Den sto som 2 februar, så flyttet til 16 Januar, og nå 2 Februar igjen.. Hvorfor flytte den frem i det hele tatt om de ikke er sikre på å få inn kort til min ordre... 

Lenke til kommentar
MrFranzen skrev (4 minutter siden):

Skjedde akkurat det samme hos meg.. Den sto som 2 februar, så flyttet til 16 Januar, og nå 2 Februar igjen.. Hvorfor flytte den frem i det hele tatt om de ikke er sikre på å få inn kort til min ordre... 

Ja, det var bekreftet 16.Januar.

Forrige dagen så jeg 50+ stk. TUF 3090 gå på et blunk....eller med andre ord; 1+ MNOK i omsetning på en batch av et kort....til en enkelt nettbutikk. Globalt er det snakk om svimlende summer. Så Asus har kanskje skjønt den enorme brøleren.....de burde startet lanseringen med å pushe dyre fullpriskort, og heller snudd om produksjonslinjen til billigere kort og kampanjer etterhvert som interessen faller - ikke motsatt. Temmelig grunnleggende greier....

Måten Asus nå håndterer situasjonen på blir tilsynelatende ikke kommunisert til nettbutikkene, og Komplett Norge ønsker heller ikke å bruke en eneste krone til å følge opp situasjonen med sine berørte kunder. Det er lett å skuffe problemer under teppet i gode tider.

Både Asus, MSI og Komplett har mistet et par stjerner i min bok i høst. Ikke at jeg tror de bryr seg - så naiv er jeg ikke. 😄

Lenke til kommentar
Nimsi skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet du det?

Hvis du huker av på toppen "På lager", så vises reell lagerstatus uansett hva som står på produktet. :)
Det er sånn jeg har fulgt med og fått kjøpt både 3070 og 3080 i november og desember.
Og etter å ha fulgt med slik de siste 2-3 månedene, ser man at kort kommer på "lager" normalt 2-4 dager før de legges ut for salg.
Unntaket var 3080 waterforce og 3080 phantom som kom på lager før jul, og ikke ble solgt før denne uken.

Endret av iknutis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakket med Komplett-kundeservice (om Asus kort) nå....

Meg: Evn. hva slags informasjon får dere fra Asus?

Komplett: Per nå har vi ingen info på dette kortet som du har bestilt slik at vi får bare videre infofra leverandør angående disse kortene.

Meg: Ok. Men har Komplett noen vilje til å finne en løsning for de berørte kundene? Jeg ser jo at dere får inn andre Asus-kort.

Komplett: Per nå har vi ikke hatt noen kort og erstatte med som har gjort dette til et problem vi prøver og finne en løsning sammen med leverandør men vi har ikke per nå fått en løsning på det.

Måten disse proffe aktørene som gjør transaksjoner for XX millioner av kroner med hverandre kommuniserer på, er åpenbart bare å åpne postkassen for å se hva som dukker opp......dag for dag. 😄

Å finne en løsning på den komplekse utfordringen med å flytte kunder over i en annen kø, eller få litt mer info på bordet om produksjonstakten prøver man å finne ut av....snart 4 måneder senere. Kanskje Komplett burde ringt til sine svenske kollegaer for tips...? 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
HåkonN skrev (3 minutter siden):

Snakket med Komplett-kundeservice (om Asus kort) nå....

Meg: Evn. hva slags informasjon får dere fra Asus?

Komplett: Per nå har vi ingen info på dette kortet som du har bestilt slik at vi får bare videre infofra leverandør angående disse kortene.

Meg: Ok. Men har Komplett noen vilje til å finne en løsning for de berørte kundene? Jeg ser jo at dere får inn andre Asus-kort.

Komplett: Per nå har vi ikke hatt noen kort og erstatte med som har gjort dette til et problem vi prøver og finne en løsning sammen med leverandør men vi har ikke per nå fått en løsning på det.

Måten disse proffe aktørene som gjør transaksjoner for XX millioner av kroner med hverandre kommuniserer på, er åpenbart bare å åpne postkassen for å se hva som dukker opp......dag for dag. 😄

Å finne en løsning på den komplekse utfordringen med å flytte kunder over i en annen kø, eller få litt mer info på bordet om produksjonstakten prøver man å finne ut av....snart 4 måneder senere. Kanskje Komplett burde ringt til sine svenske kollegaer for tips...? 😊

Tror du Komplett er det eneste nettbutikken i verden som maser på Asus? 

Asus gir faen de tjener penger uansett. Etterspørselen overgår tilbudet. Dere som ikke har klart å bestille ett annet kort enn Asus får vente inn i evigheten eller ti stille. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...