Jump to content

HåkonN

Medlemmer
  • Content Count

    2072
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

236 :)

About HåkonN

  • Birthday 02/06/1981

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

6882 profile views
  1. Ingen har savnet software oppdateringer på vaskemaskinene siden oppfinnelsen var et faktum. Produsentene måtte utvikle produktet ferdig før de ble sendt til butikken. Hvis ikke ble det dyrt for de. Silicon Valley har en helt annen kultur. Man leverer gjerne halvferdig software, for så å fullføre produktet med oppdateringer. Jeg ønsker ikke den ukulturen velkommen, og spesielt ikke i hvitevarer. Tesla utnytter dette til det fulle. Robottaxier "next year" osv. Løp og kjøp, så kommer funksjonene vi selger i dag…i fremtiden….kanskje. Eller kanskje ikke. Ta en digital prompepute mens du venter. I evig tid. Det er nok ingen vei utenom, spesielt ikke når den første leverandøren har begynt. Men denne ukulturen om å slippe halvferdig programvare, og pakke det inn som noe som utelukkende har fordeler for kunden, er høyst betenkelig. Har Miele vaskemaskin. Den er støysvak, veier 2X av en Samsung, vasker ekstremt godt og damper tøyet om man vil det. Alt man trenger på et display. Alt fungerer. 100%. Ingen av de fordelene med høy kvalitet på hardware kan forbedres OTA. Den har WIFI, men det er unødvendig. Hele opplevelsen hadde vært mye dårligere om Miele hadde tatt en Tesla. Da hadde jeg fortsatt ventet på en oppdatering slik at dampgeneratoren hadde fungert…2 år etter maskinen var ny. Leser man release notes på slike ting så står det ofte "Feilretting og forbedringer". Akkurat.
  2. Man får anta det ja, Musk har jo, i sterk kontrast til NASA, en historikk for å levere varene. NASA vil bli møtt av dansende Tesla Bots, og så fraktet fra til en av storbyene via hyperloops under bakken. Alle får utlevert sin personlige robot-taxi med solceller på taket, digital prompepute og Tesla-phone. Om det blir en varm velkomst vites ikke. Mars er jo iskaldt. Kanskje man antar at strålingen varmer litt? 😄 Giftig jord og atmosfære, lite solenergi, tørt som ørken, sandstormer, tap av muskel og beinmasse, nerveproblemer, kardiovaskulære utfordringer, psykisk helse, DNA-skade/kreft og alle "unknown unknowns". Ja, det er mange grunner til å ty til champagneflasken....eller alkohol generelt. Det blir litt av en tur. Fra spøk til alvor. Vi er i en tidsalder der "tech leaders" som Bezos og Musk er den moderne presten. Nærmest uovervinnelige "oppfinnere" med gudestatus blant naive følgere og sofaaksjonærer som tror de har "skjønt det" som følge av noen år med bull-marked. I realiteten leveres lite som gjør livet på jorden netto bedre (behovspyramiden), ofte verre. "Oppfinnelsene" er gamle oppfinnelser pakkes inn i ny drakt, "må ha" produkter som øker konsumet og/eller teknologi som er ment å samle inn big data eller binde oss til avhengighetsdannende tjenester. Lovnadene sitter løst...next year....next year. Alt for å gjøre de rike rikere, og de fattige fattigere. Gjerne pakket inn som et "reelt ønske om å redde kloden"....mens fabrikkene bygges i rekordfart, sjeldne mineraler samles inn i stadig økende tempo og utslippet øker. La oss ikke glemme romturisme for ultrarike og romsøppel - virkelig fantastiske ideer for å løse klimautfordringer, fattigdom, matmangel m.m. Det samles inn enorme summer til disse prosjektene, som å ta oss til Mars. Ferden er så nærme, bare år unna. Det smiles lurt på scenen. "Hvem vil ha biletter?" Man storkoser seg med oppmerksomheten. Men flotte 3D animasjoner, mengder av vaporware og amerikansk salgs-pjatt til siden, hvor er de etterprøvbare løsningene på de virkelige problemene? Hvordan kan man komme med roadmaps før løsningen er funnet opp? Har ingen tro på kolonisering av Mars dette århundret. Men å sende en håndfull homo sapiens er nok mulig. Det er en stor milepæl i seg selv.
  3. Hekomo: Du skriver mye, men det er lite innhold utover angrep på person, appeal to authority og voldsomt føleri. Jeg leste litt i den eneste kilden du har på alle dine påstander, og leser bare mer av det samme. Men nå har du sjansen til å snu på dette. Fortell hva i klippet til Thunderf00t som er faktuelt feil. Joda, Theranos hadde produkter og tjenester. Det var bare at de ikke stod i stil til lovnadene. Høres det kjent ut? iPhone er du på bærtur med. Årsaken til at iPhone ikke hadde MMS, var at MMS ikke var tilgjengelig i USA. Det var heller ikke lovt. iPhone var et premium tech-produkt der kundene ikke ble forespeilet noe før lansering. Tunnelen til Musk har nær sagt bare ulemper ift. større tunneler. Og nær sagt ingenting av visjonene er levert. Alt vi har fått er noen saktegående biler (av kun 1 merke og modell) med sjåfør som kjører gjennom et klaustrofobisk sugerør uten rømningsveier. 1/100 del prisen av en vanlig tunnel? Tøys og tull. TBM (som er en veletablert teknologi, ikke Boring sin oppfinnelse) er mye billigere enn tradisjonell sprenging. Norske rapporter sier noe under halve kostnaden per meter. Å bore en 2-felts (!) riksvei under Hardangervidda komplett med alt du trenger av sikkerhet er kun marginalt dyrere per meter enn Boring sin tunnel i LA (SCS AS). Og den fungerer til så mye mer enn kolonner av saktegående Tesla taxi.
  4. Fokuserer på dine sterke sider. Hva motiverer deg med rollen? Fortell om det. Få frem ditt eget engasjement. Du viser jo mye av det i innlegget. DET er hva du skal få arbeidsgiver til å forstå. Ikke alle har et slikt engasjement for en jobb, det er en veldig sterk side. Som du sier, helse har ikke arbeidsgiver noe med. Får du spørsmål om hullene (som kan skje), så vær ærlig. Si du hadde noen utfordringer med helsen eller var syk (uten å utrede årsak), og at du er veldig glad for endelig å komme deg tilbake til jobb. Problemer med helsen er helt legitime årsaker. Det er jo ikke som at du har vært på latsiden. Da er du 100% ærlig, og ærlighet er noe du lett kan formidle uten at det blir ugreit for deg selv også (som lett kan oppfattes av motparten). Jeg har ansatt flere. Og jeg ville nok vært nysgjerrig på hull i CV`en, men det er på ingen måte avgjørende. Motivasjon, kunnskap og opplevelse at personen man snakker med fremstår som ærlig, er mye viktigere. Helseutfordringer er tross alt noe som kan skje med alle av oss. Lykke til med prosessen.
  5. Det "vennlige rådet"...ville vel kommet fra en venn? Dette er salg og markedsføring. Elon er ikke vår venn. Han er en milliardær som forsøker å overbevise investorer og kunder til å åpne lommeboken. Og det gjør de til gangs. Mål oppnådd. Og ikke ble det formidlet som et "råd" heller. Se presentasjonen. Brutte løfter. AKA villende markedsføring. På gata kalles det ganske enkelt...svindel. Hvor leser du "estimate" egentlig? Jeg leser "for sure". Eller trenger vi en ordbok? Flott. Men dette er ikke noe de skal gjøre. Ubåten var et idiotisk forslag. Den passet ikke i tunellen. Å forsøke å ødelegge livet til en som prøver å redde skolebarn sier jo litt om karakteren du forsvarer også. Feil. Pengene ble konverterte like etterpå. Feil. "Takten" i utrulling av AP/FSD gikk fort. Nivå 4/5 (som er nødvendig for å tilfredsstille uttalelsene) er ikke levert i noen biler. Det går ikke "tregt" - funksjonene er ikke levert. Det som er levert er Nivå 2 (i Beta). Det er en kjøreassistent. Elon har for øvrig sagt "next year" siden 2015. Elon Musk har aldri tatt ordet "mange mange år" i sin munn. Uttalelsen er også 3 år gammel, og det ble stille om det siden. Proof of concept var uten funksjonen. Vi har ikke sett noen tekst, bilder eller papiret fra selskapet som indikerer hvordan dette i all verden dette skulle løses i praksis. Hva tror du det koster å lage en tunnel og en bilheis inn i din private garasje? Millioner av dollar, om det i det hele tatt er gjennomførbart. Og han skal ta 1$ per tur. Vaporware. Men i dette tilfellet ble altså 1000 nye ansatte med i dragsuget bare måneder senere. Du får sette deg inn i saken. Tesla angret seg 1 måned senere, og holdt butikker åpent allikevel. Og hva ble konsekvensen av det? Trommevirvel... "As a result of keeping significantly more stores open, Tesla will need to raise vehicle prices by about 3 percent on average worldwide," Altså, prisen på kjøretøyene ble ikke redusert med 6%, men økt med 3%. Og butikkene ble ikke stengt. Det står en bedre "sportsbil" enn tidenes sportsbil-ikon. Det er ikke levert, og kommer ikke til å bli levert. Vi trenger ikke late som at Elon mener noe annet enn det han sier. Han er en CEO som uttaler seg til offentligheten. Han må stå ansvarlig for sine faktiske uttalelser. Ikke en 5-åring vi snakker om her. Roadster ble ikke levert til planen. Produktet er ikke mulig å bestille, så det vil selvsagt ikke innfris samme år. Musk har sluttet å snakke om det. Ideen er fullstendig idiotisk og høyst tvilsomt gjennomførbart i et konsumer produkt. Vaporware. ""A Tesla works as a boat for short periods of time," Det er en lovnad til nye kjøpere. Idiotisk sådan. En Tesla synker som en stein, så den fungerer ikke som en båt. Elektronikken inni bilen er heller ikke vanntett, og pakningene på en Tesla er definitivt IKKE tette. Kanskje Elon mente at den fungerer som en båt mens vannet siler inn og man sakte drukner? Sitatene du forsøker å forsvare er publisert i alle verdens medier, så det er jo veldig lett å finne om man har hatt internet siste årene. 😂 Tesla alene er involvert i over 1200 (!) rettsaker nå. Stigende trend. Selv fikk jeg (og mange andre) nesten 100 000 i erstatning for brutte løfter. Bilen skulle ha 700hk. Enten så vet ikke Elon og Tesla hvordan elektromotorer fungerer før de selger de, eller så lyver de. De erkjente faktum. Saken var i media. Never overpromise and underdeliver. Elon Musk er ikke troverdig. Men du har rett i en ting, om han har 100 brutte løfter, så sier han "I feel certain" i 1000. Da begynner semantikk-krigen med Musk-sekten. Men for den jevne forbruker er det irrelevant - man er blitt forledet og lurt. Det finnes ingen robottaxi som fyller lommeboken din om natten. Se på utskriften fra solcellesaken, så skjønner man fort at Elon ikke er redd for å lure kunder/investorer og lyve om det siden. Ikke bare det, han gjør det arrogant og med personangrep. Som om ikke pedo-saken fortalte det vi trengte å vite om karakteren. Så....topic at Elon Musk er i trøbbel. Igjen! Og det er det selvsagt en grunn til, som "du skjønner". Jeg spår at Musk-dyrkelsen opphører innen få år. Korthuset faller. Det betyr ikke at alle selskapene går konkurs, men at det vil fortsette å bygge seg opp med rettsaker, avsløringer og brutte løfter....med det resultat at "folk flest" og media begynner å se modus operandi til Musk og hans selskaper. Det er synd, for alle konkurrentene som faktisk gjør en hederlig innsats og er ærlige, havner helt i skyggen av denne klovnen. Semi kommer ikke til å revolusjonere verden (batteriet er for tungt), robot-taxi var en løgn (andre selskaper lanserer nå nivå 3 med langt flere og mer påkostede sensorer), solcellerevolusjonen har endt i retten, flyttemelding til Mars er science fiction, putte mennesker inn i tunneler som flaskepost er tull og betongsugerør er åpenbart mulig å bygge (AKA billig tunell) - men åpenbart ikke som forespeilet. Wake up and smell the coffee....
  6. 😁 Morsom ironi til side, listen til Musk er faktisk lenger enn noen enkeltpersoner siste århundret. Et par eksempler.. "The fundamental message consumers should be taking today is that it's financially insane to buy anything other than a Tesla. It'll be like owning a horse in three years." "Next year, for sure, we'll have over 1 million robotaxis on the road," "We will make one of the mini-sub/pod going all the way to cave 5 no problemo. Sorry pedo guy, you really did ask for it." "Bitcoin paid to Tesla will be retained as Bitcoin, not converted to fiat currency." ""We will be feature complete full self driving this year. The car will be able to find you in a parking lot, pick you up, take you all the way to your destination without an intervention this year. I'm certain of that. That is not a question mark. It will be essentially safe to fall asleep and wake up at their destination towards the end of next year" "We could have gamed an LA/NY Autopilot journey last year, but when we do it this year, everyone with Tesla Full Self-Driving will be able to do it too" "Boring company will transport your car all the way into your garage." "We are making this hard decision now so that we never have to do this again." "Shifting all sales online, combined with other ongoing cost efficiencies, will enable us to lower all vehicle prices by about 6% on average" "It'll be a better truck than an equivalent F-150 and a better sports car than a standard 911." "Will use SpaceX cold gas thruster system with ultra high pressure air in a composite over-wrapped pressure vessel in place of the 2 rear seats." "A Tesla works as a boat for short periods of time, as an electric car has no air intake or exhaust to block & battery/motor/electronics are water-sealed." Inkluderer man alt Musk tror eller er "very confident" på at vil skje, så har man nok materie til å lage 5 sesonger av en science fiction-serie på Netflix. Jeg er faktisk "very confident" at Byer på mars-mannen får sin egen serie i fremtiden. Men det blir nok en dokumentar....om vaporware.....kringkastet på jorda.
  7. Slik semantikk ble diskutert mye i rettsaken mot Elisabeth Holmes. Hun brukte varierende retorikk og muntlige variasjoner av sannheter (eller løgner, alt ettersom) ment til å forlede flere ganger i sine beskrivelser av blodprøve-teknologien. Dette forledet investorer og kunder (selvsagt), og var en sentral del av bevisførselen til aktor. Her er det mennesker som har tapt penger. Det er ingen forbrytelse i seg selv å tape penger, men har de blitt forledet til å tro at produktet er noe annet enn hva det er.... Og slik holder mange svindlere holder på....Du vil kunne eller vil bli millionær med denne aksjeroboten". Ja, men du vil kunne bli personlig konkurs også. Som leverandør eller tjenestetilbyder har man en opplysningsplikt. Musk sitter også i retten om dagen, temmelig varm i toppen. Han blir grillet om alle løgnene og manipuleringen rundt solcelle-teknologien. Et eksempel var at han under en presentasjon og sa "Ser dere alle husene rundt her? Det er hus med solceller". Senere viste det seg at det kun var dummy-plater, og slettes ikke et solcelle-produkt. Et slikt produkt fantes ikke, og det finnes fortsatt ikke. Og denne måten å forlede kunder og investorer på, i vinnings hensyn, er en metodikk som kan få rettslige konsekvenser. Responsen til Musk i rettsaken har for øvrig for det meste vært av karakteren "husker ikke" og "har du et bra liv?". Kanskje har han fått et akutt tilfelle av demens. Det vil kunne fikses med Neuralink......slik at han er klar til neste presentasjon.
  8. Brann og sikkerhet ble forsvart på side 7. Bilheiser har Musk snakket om mange ganger siste 4 årene, er viktig for å redusere areal på overflaten i bymiljøer og en kritisk del av sleden" (som skulle gå i 200km/t). Kø var "hele poenget" med dette produktet på side 8. God lesning! Men nå er jeg ferdig med å diskutere hvem du tror er mest sjalu på forumet, hva du tror artikkelen handler om og irrelevans alà du sa/jeg sa/hvem sa. Foreslår at vi går tilbake til å diskutere den fantastiske oppfinnelsen...
  9. Feil. Artikkelen handler om at TU prøver ut "Elon Musks biltunnel", ikke anbudskonkurranser og akseptansekrav. Og "Elon Musks biltunnel" er forbundet med en rekke lovnader som følgelig har skapt visse forventninger. Det som så langt er levert og demonstrert er noe helt annet. Det er det, som seg hør og bør på et forum, flere som ønsker å si sin mening om. Og de er ikke alene... CNET: “disappointing” and “lame” due to its capability to only transport 4,400 people from a fleet of 62 Teslas. VICE : “most embarrassing news clip in American transportation history.” Tech publication Futurism: “incredibly inefficient.” At du vil diktere hva artikkelen/topic handler om, og later til at de som måtte stille seg spørrende til prosjektet er "sjalu" og ikke evner å vite hva de svarer på kan vel bare tas til inntekt for hersketeknikker og dårlig kamuflerte forsøk på å tie debatten. I 1995 åpnet Denver flyplass med sin tunnel. Totalt 41 kjøretøy, med hver en kapasitet på 100 mennesker. De går på en frekvens på 90 sekund i rushtid. Tunnelen er kledd med kunst og dekorativ lysshow. Nedetiden er ekstrem lav. Ingen kø. Høy brannsikkerhet. Dette er 27 år gammel teknologi. Automatisert, og ingen sjåfør. Men hva om man ønsker å frakte en bil? En rapport demonstrerte at man kan bygge en riksvei som tilfredsstiller de strengeste kravene til brannsikkerhet tvers gjennom norsk fjell under Hardangervidda til marginalt mer enn sugerøret til Musk. Men da kjører man i begge retninger og i 80-100km/t. Alle typer kjøretøy kommer seg gjennom, busser, lastebiler...you name it. Og selvkjørende biler fra alle produsenter kan benyttes. Og man kan stenge et felt ved arbeid eller ulykke. Jeg kan fortsatt ikke forstå at noen tror fremtiden er at alle skal ta bilheiser ned under bakken for så å stå i kø i hver sin Tesla _bil_ i betongsugerør under bakken. Og at dette er 100% trygt om en bil skulle antenne. Hvordan triller man ut bestemor i rullestol? Hvordan kommer brannbilen inn? Hvor lang tid tar det før en viktig tunnel er oppe igjen etter en hendelse?
  10. Whataboutsism om anbudskonkurranser og lokal-politikk. Og endelig, der kom det gode gamle "Du er sjalu"-kortet. iPhone brukes ofte i disse diskusjonen som en analogi. Ikke ubegrunnet. iPhone var umiddelbart en av tidenes tech-suksess. Å slenge "iPhone"-brandingen inn i diskusjonen gir jo positive assosiasjoner. Men....i motsetning til iPhone, er dette produktet kun demonstrert på tegneserier og støttes ikke av utregninger eller publisert faglitteratur. Apple hadde et ferdig produkt på produksjonsbåndet under presentasjonen, og deres "proof of concept" var produktet i seg selv. Altså motsatt av modus operandi til Musk. Bruk heller en analogi om et produkt som er lovt, men fortsatt ikke levert. Ta gjerne en av Musk sine egne. "In the computer industry, vaporware is a product, typically computer hardware or software, that is announced to the general public but is late or never actually manufactured nor officially cancelled. Use of the word has broadened to include products such as automobiles." Musk har de facto en lang liste bak seg med lovnader om produkter som skulle komme for flere år siden, men som aldri er produsert - eller offisielt kansellert. Per definisjon vaporware. Jeg klarer ikke om jeg prøver å finne noen andre siste 10 årene som har flere store lanseringer av produkter vi aldri har sett noe til. Klarer du? Og med en slik historikk i bakhodet, er det virkelig så galt å være en smule kritisk til nok et "Musk"-produkt der det eneste vi har fått demonstrert er noe helt annet enn det som ble skissert? Brannfare til side, jeg sliter fortsatt med å se effektiviteten og økonomien i dette. Er det publisert noe uavhengig?
  11. Når det gjelder troverdigheten og leveringsdyktigheten til Musk: "Proof of concept"....greit. "the proposed tunnel would provide proof of concept for a zero-emissions, high speed, underground, alternative means of transit for personal vehicles and/or single-rider use." Zero Emmissions....tåkeprat - nullutslippsbiler er en gammel oppfinnelse. High speed....her ble det visst en FAIL til "proof". Underground...som tunneler flest altså - ikke et nytt konsept. Så hva demonstreres? At det de facto er raskere å GÅ enn å benytte dette systemet? At det er noe klaustrofobisk og stressende å sitte i en bil som overtenner på kort tid i et betongsugerør uten rømningsveier? At bilen som skulle være 100% selvkjørende i 2017, fortsatt trenger sjåfør 5 år senere? Dette minner om Theranos. Theranos hadde (selvsagt) ikke produktet, så de lagde en dummy basert på eksisterende oppfinnelser. På den måten kunne de fortsette å spille keiserens nye klær. Offisielt var lovnadene nærmest levert...."bare se på denne fine boksen"....i praksis hadde man kopiert konkurrentenes oppfinnelse, og bygget den om slik at den fungerte dårlig. Fansen dånet av beundring hver gang Elisabeth Holmes snakket også. Enhver kritikk ble avskrevet som trolling og idiotforklart. Pengene strømmet inn. Hva gjelder tunnelen, er produktet langt dårligere kamuflert. Kunder finner i praksis ut at "proof of concept", er proof av at det er bedre å ta beina fatt. The "proof"......is in the pudding!
  12. Enig, faktuelle feil er uheldig. Men jeg tror ikke det her stjeler noe fra poenget. Det finnes nok av demonstrasjoner som viser hvor fort det kan bli alvorlig med en elbil. Kjører elbil selv, men personlig holder jeg meg milevis unna batterier, olje og ukjente materialer som brenner. Denne kanalen har for øvrig flere videoer av samme art. I en ekte amerikansk støvsugerselger/TV-shop-stil er vi blitt lovet en Cyberpunk fremtid med futuristiske selvkjørende biler som suser under byene. Trenger ikke være med i sekten for å bli litt engasjert. Var mye "smoke and mirrors" og keiserens nye klær. Vi fikk en simpel tunnel der man kuttet alt som kuttes kan for å spare penger, et lass med RGB lys for å pynte grisen og noen saktegående taxi med sjåfør. Fansen lever fortsatt i selvfornektelse. Det må være noe revolusjonerende her? Kanskje løser det seg med en patch? Prosjektet minner meg litt om da Musk stod på scenen og lurte på om han heller skulle beholde alle Model 3 selv, fordi hver bil skulle bli verdt enorme summer over natta gjennom en softwareoppgradering. Stikkordet var robot-taxier. 1 million på veiene innen få måneder. Det manglet bare fyrverkeri og den amerikanske nasjonalsangen. Det ble møtt med endeløs jubel, mange forhåndsbestillinger og en aksjekurs som galopperte til månen. I senere tid viste seg at Tesla kun hadde betaversjoner av en nivå 2 kjøreassistent på bakrommet. Og selv om de hadde hatt noe som var i nærheten av klart, var robot-taxier en lang prosess å få på veiene hva angår godkjenninger og regulativ. I et nylig intervju med Lex Fridman mener Musk det nå er veiene som ikke er bra nok. Akkurat. Never overpromise and underdeliver.
  13. Store hevelser i armhulen og armen etter 3. dose (Pfizer). Så mye smerter at jeg ikke sov særlig på 3 dager. Måtte til legen for å utelukke blodpropp. Var visst "noen" som får slike reaksjoner. Kvalme, svimmelhet og "satt ut" i 3 dager også.
  14. Når det gjelder at noe er godkjent av brannvesenet, så endrer jo ikke det faktum at man sitter som et kjøttstykke på et stort batteri i et tett tynt sugerør av betong. Brannvesenet må forholde seg til lovene. Du kan jo prøve å bygge en slik tunnel i Norge, og spørre hva brannvesenet syntes? Og hvorfor tror du de har kommet til den konklusjonen etter 100 års erfaring med slike konstruksjoner? Galskapen kommer jo for øvrig utmerket godt frem i klippet over, litt lenger ut i videoen. Angående rettsaken, så har samme kanal en hel miniserie som går i dybden. Det er komplett utskrift fra rettsaken. Tar ikke mange minuttene før man skjønner at Musk ikke lenger er foran et kamera, og viser sitt sanne jeg. Mannen fremstår som en narsissist. Jeg har eid Tesla sin toppmodell selv, og syntes det de har gjort mye bra for industrien, men Musk er jeg stadig mindre imponert over etter å ha fulgt han tett i mange år. Både som leder og menneske. Mange går fortsatt den dag i dag og tror at dette er mannen bak Paypal. Ingen vet navnet på de som utviklet Paypal-service (og ga Elon sparken som følge av hans udugelighet etter bare 6 måneder). Hvorfor tror du det har seg?
  15. De som forsvarer Musk med nebb og klør, kan jo se utskriften av den siste rettsaken Musk var i (solcelle-svindelen). Lett etterprøvbare løgner, kverulering om semantikk, stadige avsporinger for å slippe unna vanskelige spørsmål og personangrep på rad og rekke mot advokaten som stiller han høflige spørsmål (eksempelvis, Hva var hensikten med X? Svar: Du kan umulig ha et bra liv?). Oppførselen henger helt på greip med Pedo-uttalelsene, stjele kred for andres arbeid, den lange listen over overpromising/underdelivering og løgner. Denne tunnelen er jo en skam. Se på noen av de tidlige presentasjonene, og sammenlign med hva som ble levert. Det er også gjort analyser på effektiviteten av dette, og resultatet er helt tragisk. Og hva gjør man om en Tesla stopper og begynner å brenne? Farlige gasser fyller tunnelen på et blunk. Null sikt. Hvordan får man en brannbil inn? Norge er i verdenstoppen på å bygge tunneller. Vi har hatt amerikanere på besøk for å lære…men det var ikke Musk.
×
×
  • Create New...