Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Hei. 

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden tråden ble oversvømt av screenshots av leveringsstatuser, rykter om levering, frustrasjon og forhåpning.

På tide å få en egen tråd hvor vi som venter, og andre interesserte kan diskutere alt som har med bestilling og leveringsstatus på RTX 30xx kortene fra NVIDIA. 

SPØRREUNDERSØKELSE:

EDIT:

Sitat

 

Fikk inn tips on følgende side for å se status over 30xx kortene hos Proshop. Til info er det nok status for hovedlageret som distribuerer til flere land og gjelder ikke kun for Norge.

https://www.proshop.no/RTX-30series-overview

 

 

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skrevet i RTX 30xx-tråden tidligere, men kan gjenta hva ProShop skrev til meg onsdag denne uka angående 3080 Gaming X Trio:

"Hei MrMarbles

Vi må dessverre meddele at din bestilling har blitt forsinket. Vi vil ikke kunne levere bestillingen som forventet den 24-09-2020 på grunn av forsinkelser.Ny forventet leveringsdato: 30-09-2020. 

Forsinkelsen skyldes at varenummer 2876877 MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO - 10GB GDDR6X R ikke har kommet til vårt lager som forventet." 

Virker da som om ALLE MSI Gaming X Trio da ble forsinket meg. Men kanskje noen allerede har fått fra ProShop?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte et TUF non OC dagen etter lansering på komplett, etter å ha lest litt tester som var planen. Fikk 1. Nov som levering, noe som nå har blitt fremskyndet til 27 oktober, og har forhåpninger om enda tidligere levering. Komplett regner jeg med har bedre tilgang på kort enn de fleste og blir nok prioritert av leverandørene. Samtidig vil nok noen trekke seg fra bestillingen ettersom de får kort fra en av plassene de har bestilt. Det vil frigjøre køen litt?

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (15 minutter siden):

Har skrevet i RTX 30xx-tråden tidligere, men kan gjenta hva ProShop skrev til meg onsdag denne uka angående 3080 Gaming X Trio:

"Hei MrMarbles

Vi må dessverre meddele at din bestilling har blitt forsinket. Vi vil ikke kunne levere bestillingen som forventet den 24-09-2020 på grunn av forsinkelser.Ny forventet leveringsdato: 30-09-2020. 

Forsinkelsen skyldes at varenummer 2876877 MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO - 10GB GDDR6X R ikke har kommet til vårt lager som forventet." 

Virker da som om ALLE MSI Gaming X Trio da ble forsinket meg. Men kanskje noen allerede har fått fra ProShop?

Fikk samme e-post, bare at ny leveringstid var ubekreftet. Hvilket klokkeslett fikk du bekreftelse på e-post?

Lenke til kommentar
Hayabuuza skrev (25 minutter siden):

Fikk samme e-post, bare at ny leveringstid var ubekreftet. Hvilket klokkeslett fikk du bekreftelse på e-post?

Jeg bestillte så snart det var mulig på proshop. Har ikke fått noen mail... ?

Bestillingsnummer:4711215*

Ordrebekreftelse mottatt kl 15.03

Endret av Claus Racing
Lenke til kommentar
Hayabuuza skrev (47 minutter siden):

1440p på en 1070 er ikke spesielt gøy, ikke alle som oppgraderer fra 2080ti.

7680x1440 med et GTX 1080 er sikkert like morsomt - GPU-bruken går opp til 100 % og blir der, uansett, mens CPU-en koser seg på ~45 % (9700K @ 5 GHz). :shrug:

 

Mitt Proshop ordrenr. er 47118697. Har ikke noe spesielt klokkeslett. Status oppgis som "er restbestilt".
Gigabyte Aorus 3080 Xtreme

Hvis kortet kommer før jul skal jeg bli glad.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...