Jump to content
OddZen

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger

Recommended Posts

Hei. 

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden tråden ble oversvømt av screenshots av leveringsstatuser, rykter om levering, frustrasjon og forhåpning.

På tide å få en egen tråd hvor vi som venter, og andre interesserte kan diskutere alt som har med bestilling og leveringsstatus på RTX 30xx kortene fra NVIDIA. 

SPØRREUNDERSØKELSE:

EDIT:

Sitat

Fikk inn tips on følgende side for å se status over 30xx kortene hos Proshop. Til info er det nok status for hovedlageret som distribuerer til flere land og gjelder ikke kun for Norge.

https://www.proshop.no/RTX-30series-overview

• Like 8
  • Innsiktsfullt 1

Noen som har nyheter om levering av Gaming X Trio eller TUF OC fra PROSHOP?

Var det ikke snakk om store partier på vei inn av kort nå? Eller var det bare komplett det gjaldt?

Har skrevet i RTX 30xx-tråden tidligere, men kan gjenta hva ProShop skrev til meg onsdag denne uka angående 3080 Gaming X Trio:

"Hei MrMarbles

Vi må dessverre meddele at din bestilling har blitt forsinket. Vi vil ikke kunne levere bestillingen som forventet den 24-09-2020 på grunn av forsinkelser.Ny forventet leveringsdato: 30-09-2020. 

Forsinkelsen skyldes at varenummer 2876877 MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO - 10GB GDDR6X R ikke har kommet til vårt lager som forventet." 

Virker da som om ALLE MSI Gaming X Trio da ble forsinket meg. Men kanskje noen allerede har fått fra ProShop?

Jeg bestilte et TUF non OC dagen etter lansering på komplett, etter å ha lest litt tester som var planen. Fikk 1. Nov som levering, noe som nå har blitt fremskyndet til 27 oktober, og har forhåpninger om enda tidligere levering. Komplett regner jeg med har bedre tilgang på kort enn de fleste og blir nok prioritert av leverandørene. Samtidig vil nok noen trekke seg fra bestillingen ettersom de får kort fra en av plassene de har bestilt. Det vil frigjøre køen litt?

MrMarbles skrev (15 minutter siden):

Har skrevet i RTX 30xx-tråden tidligere, men kan gjenta hva ProShop skrev til meg onsdag denne uka angående 3080 Gaming X Trio:

"Hei MrMarbles

Vi må dessverre meddele at din bestilling har blitt forsinket. Vi vil ikke kunne levere bestillingen som forventet den 24-09-2020 på grunn av forsinkelser.Ny forventet leveringsdato: 30-09-2020. 

Forsinkelsen skyldes at varenummer 2876877 MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO - 10GB GDDR6X R ikke har kommet til vårt lager som forventet." 

Virker da som om ALLE MSI Gaming X Trio da ble forsinket meg. Men kanskje noen allerede har fått fra ProShop?

Fikk samme e-post, bare at ny leveringstid var ubekreftet. Hvilket klokkeslett fikk du bekreftelse på e-post?

Hayabuuza skrev (25 minutter siden):

Fikk samme e-post, bare at ny leveringstid var ubekreftet. Hvilket klokkeslett fikk du bekreftelse på e-post?

Jeg bestillte så snart det var mulig på proshop. Har ikke fått noen mail... ?

Bestillingsnummer:4711215*

Ordrebekreftelse mottatt kl 15.03

Edited by Claus Racing

25 minutes ago, Migaso said:

Håper virkelig Elkjøp ikke utsetter lenger enn 30. september/1. oktober nå...

Da blir jeg skuffet. Snakket med 2 forskjellige kundebehandlere og begge står fast ved at min blir sendt 1.oktober

• Like 1

PgUp skrev (1 minutt siden):

Vil anbefale folk å chille litt. Er ikke som om spill er umulig å spille med litt færre fps på "stakkarslige" 2080ti. 

1440p på en 1070 er ikke spesielt gøy, ikke alle som oppgraderer fra 2080ti.

• Like 2

Claus Racing skrev (7 minutter siden):

Jeg bestillte så snart det var mulig på proshop. Har ikke fått noen mail... ?

Bestillingsnummer:4711215*

Ordrebekreftelse mottatt kl 15.03

Ah, proshop går da ikke etter ordrenummer. Jeg har 4711212*

Hayabuuza skrev (32 minutter siden):

15:08. Det har også hele tiden stått at kortet har vært på lager.

Har snakket med komplett ang lagestatus på Rtx3080 gaming  trio. De mente dissa hadde kommet inn nå å skulle bli sendt ut til kunder som var tidlig ute neste uke. Står fortsatt bekreftet lagerdato 23 sept på min ordre. Noen som har fått mer info ang dette? 

Edited by Rtxmannen

Hayabuuza skrev (47 minutter siden):

1440p på en 1070 er ikke spesielt gøy, ikke alle som oppgraderer fra 2080ti.

7680x1440 med et GTX 1080 er sikkert like morsomt - GPU-bruken går opp til 100 % og blir der, uansett, mens CPU-en koser seg på ~45 % (9700K @ 5 GHz). :shrug:

Mitt Proshop ordrenr. er 47118697. Har ikke noe spesielt klokkeslett. Status oppgis som "er restbestilt".
Gigabyte Aorus 3080 Xtreme

Hvis kortet kommer før jul skal jeg bli glad.

Edited by PaladinNO

2 hours ago, thomjak said:

Er det 3080 eller 3090 de mener? For står på elkjøp sine sider at 3090 strix er bekreftet lagetstatus 1 november

Montro om den europaforsendelsen kommer til å kreve panserbil? :laugh: