Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, JFM said:

Hva stod det på ordrebekreftelse som du fikk på mail når du bestilte? 

Betaling: Vipps payment
Leveringsmåte: NO - MyPack Collect Raskeste
Levering: Fraktmåte og leveringstid

 

Utenom det stod det bare hva jeg hadde bestilt.

 

Bestilte omlag ett minutt etter at tipset ble lagt ut. Jeg rakk ikke å logge inn på siden engang og alt ble gjort fra mobilen uten tanke på fraktmetode eller noe. Det eneste jeg sørget for var at adressen, navn og epost ble riktig.

Endret av kaldviking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, HåkonN said:

Mange kjøper nå 3090 i frustrasjon pga. situasjonen med 3080 (derav tråden). Forsåvidt uproblematisk. Jeg oppfatter det derimot som problematisk å presentere forskjellen mellom disse to kortene større enn det den er. At du syntes det er ugreit å debattere det og tar i bruk billige hersketekniker for å tie debatten får så være.

"Launchen til Jensen" har jeg sett. Derav kommentaren om at 3090 ble presentert som et gaming-kort som skal klare 8K. Kan du være litt mer konkret i hva du mener er feil? 🙂

Hvorvidt folk kjøper 3090, 3070 eller 3060Ti i frustrasjon og egentlig vil ha 3080 er vel helt irrelevant? Det er deres frie valg hva de gjør. Mange har kjøpt 3090 fordi de vil ha det kortet og det er ingen andres bussiness hvorfor de har kjøpt det kortet.

De som har kjøpt et eller annet kort og er fornøyd med kjøpet sitt holder ikke på slik som dette.

Vil du sammenligne ytelse så holder du deg til det,  i denne tråden.


ikke dette viss vasset om at "mitt 3070 er et mye bedre kjøp enn ditt 3080" osv. Det man vil ha er som regel det beste kjøpet.

Endret av Theo343
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

5 minutes ago, JFM said:

Takk for info. Nå ble jeg litt bekymret. 

Hva var klokka da du bestilte? 

 

20 minutes ago, kaldviking said:

 

 

 

Bestilte omlag ett minutt etter at tipset ble lagt ut. Jeg rakk ikke å logge inn på siden engang og alt ble gjort fra mobilen uten tanke på fraktmetode eller noe. Det eneste jeg sørget for var at adressen, navn og epost ble riktig.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Dudeliduu said:

Jeg blåser i resten av diskusjonen deres, men her er du i hvert fall på bærtur. Tross alt mye av hva denne tråden handler om.

Å fortelle folk at de ikke skal kjøpe 3090 etter de har kjøpt det? Eller 3070 etter de har kjøpt det? Poenget som du kutter fra konteksten er at det ikke er min business om du kjøper deg 3070.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Dudeliduu said:

Å diskutere at folk er fortvilet og derfor hopper på alternativer de kanskje ikke eeeeegentlig ønsker.

Det er noe helt annet. Poenget som du kuttet fra konteksten er at det ikke er min business om du kjøper deg 3070 og skulle være fornøyd med det på tross av at du kanskje egenntlig så for deg å få kjøpt 3080. Det er ikke min sak å fortelle deg at ditt 3070 da "suger".

Det har aldri blitt sagt at folk ikke skal kjøpe andre kort enn de egentlig vil ha. Man kjøper det som er tilgjengelig så ser man om man blir fornøyd eller bytter.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ang netonnet og leveringsdato. Når jeg bestilt 3070 rog oc så stod det forventet på lager 13.01.21 og det samme stod det i mailen jeg fikk. Når jeg derimot går inn på ordrehistorikk så står det kun mottatt på ordrestatus og ikke noe om forventet på lager/ levering. 
 

Hva vil dette si? Og i tillegg betalte jeg med kort men ser at de ikke har trekt beløpet ennå, er det vanlig praksis?

Lenke til kommentar
10 minutes ago, btkr said:

Ang netonnet og leveringsdato. Når jeg bestilt 3070 rog oc så stod det forventet på lager 13.01.21 og det samme stod det i mailen jeg fikk. Når jeg derimot går inn på ordrehistorikk så står det kun mottatt på ordrestatus og ikke noe om forventet på lager/ levering. 
 

Hva vil dette si? Og i tillegg betalte jeg med kort men ser at de ikke har trekt beløpet ennå, er det vanlig praksis?

Har handlet en god del ganger hos Netonnet opp gjennom årene og fått meg noen erfaringer med de (heldigvis bare gode). Forventet på lager er fortsatt ukjent dato, selv om de gir deg et estimat på når de får inn kort. Ordrestatus endres fra "mottatt" til "levert" når varen er sendt fra de. Så vidt meg bekjent, så opererer de med svært kort beskrivelse på ordrestatus.

 

Hvis du betalte med kort, så reserveres beløpet først på kontoen for å se om du har dekning for kjøpet. Deretter blir ikke pengene trekt før de har behandlet ordren din og sendt den til deg fra seg. Dette er normal praksis. Bankene har ulik praksis på hvordan kortreservasjoner vises for kunder i nettbanken. I min bank står reservasjoner i kursiv med grå tekst. Beløpet blir rødt når det er trekt fra kontoen og kursiven endres til normal.

 

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
frankose skrev (10 minutter siden):

Er det noen som har noen tanker om dustin? De har et EVGA kort som først skulle forventes i dag, og så er utsatt til februar. Er dette reelle tall, eller driver de bare og fisker kunder? 

Dustin bruker placeholder datoer akkurat som komplett. De har ikke peiling på når de får det inn.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, frankose said:

Er det noen som har noen tanker om dustin? De har et EVGA kort som først skulle forventes i dag, og så er utsatt til februar. Er dette reelle tall, eller driver de bare og fisker kunder? 

Har et slikt som var forventet 12.01(etter å ha hoppet litt frem og tilbake), men etter Dustin oppdaterte ordrehistorikken kan jeg ikke lenger se noen forventet dato på noen ordrer.

Håper det som stod der før oppdateringen fremdeles er korrekt.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 minutter siden):

 

Bestilte for ei stund siden. Jeg krysser fingrene for jeg trenger virkelig dette kortet. Det er en av få måter jeg ser for meg å få 3x 3080 i et kabinett uten at det skal bli litt vel hett.

Du vet at du ikke sensurerte ordrenr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...