Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Kryptodebunker skrev (8 minutter siden):

Tror du Komplett er det eneste nettbutikken i verden som maser på Asus? 

Asus gir faen de tjener penger uansett. Etterspørselen overgår tilbudet. Dere som ikke har klart å bestille ett annet kort enn Asus får vente inn i evigheten eller ti stille. 

Selvsagt ikke. Men hvorfor responderer du egentlig som et lite barn uten oppdragelse og evne til å tenke rasjonelt?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte Elkjøp for status på 3080 Tuf (non-oc). Kortet er bestilt i oktober for 8000kr og er betalt.

 

Elkjøp vet enda ingenting. De hevder fortsatt at Asus ikke leverer varer til Europa grunnet pandemien. Spurte om de kunne tilby meg et annet tilsvarende produkt. Fikk beskjed om at de ikke hadde tilsvarende produkt (fra Asus) og at jeg bare ble nødt til å vente. Han jeg snakket med hørtes overasket ut da han så at jeg bare har betalt 8000kr og at han skjønte frustrasjonen siden prisene har gått så mye opp etter dette.

Konklusjon angående Asus-kort fra Elkjøp: De vet heller ingenting.

 

Edit: Siden jeg fikk tak i 3080 Tuf OC fra NetOnNet på mandag, så kommer jeg uansett til å selge Non-OC kortet på Finn (til "markeds-pris") når Elkjøp en gang leverer det

Endret av JFM
  • Liker 2
Lenke til kommentar
HåkonN skrev (16 minutter siden):

Selvsagt ikke. Men hvorfor responderer du egentlig som et lite barn uten oppdragelse og evne til å tenke rasjonelt?

Bitter? 

JFM skrev (4 minutter siden):

Ringte Elkjøp for status på 3080 Tuf (non-oc). Kortet er bestilt i oktober for 8000kr og er betalt.

 

Elkjøp vet enda ingenting. De hevder fortsatt at Asus ikke leverer varer til Europa grunnet pandemien. Spurte om de kunne tilby meg et annet tilsvarende produkt. Fikk beskjed om at de ikke hadde tilsvarende produkt (fra Asus) og at jeg bare ble nødt til å vente. Han jeg snakket med hørtes overasket ut da han så at jeg bare har betalt 8000kr og at han skjønte frustrasjonen siden prisene har gått så mye opp etter dette.

Konklusjon angående Asus-kort fra Elkjøp: De vet heller ingenting.

 

Edit: Siden jeg fikk tak i 3080 Tuf OC fra NetOnNet på mandag, så kommer jeg uansett til å selge Non-OC kortet på Finn (til "markeds-pris") når Elkjøp en gang leverer det

Takk da kjøper jeg det og tar fortjenesten selv 😂

TemporalFracture skrev (3 minutter siden):

@iknutis Veldig forvirrende. Finnes ingen "På lager" å huke av på produktsiden. Hvis du søker på "lager" får du to treff, og du kan ikke huke av noe der. Når jeg går til skjermkort og huker av for "Vis kun på lager" så kommer ikke Palit kortet opp.

Komplett har fjernet mye for å hindre snoking. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar


Markedspris: 

Den pris som til enhver tid gjelder på markedet. Den bestemmes vanligvis ut fratilbud og etterspørsel etter varen. Mellom tilbud , pris, etterspørsel består følgende vekselvirkninger:

etterspørselen opp - pris opp
etterspørselen ned - pris ned
pris opp - etterspørsel ned
pris ned - etterspørsel opp
tilbud opp - pris ned
tilbud ned - pris opp
pris opp - tilbud opp
pris ned - tilbud ned

 

https://www.finansleksikon.no/Regnskap/M/Markedspris.html

 

 

Kost-prisen min påvirkes ikke av markedspris :)

Endret av JFM
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
JFM skrev (3 minutter siden):


Markedspris: 

Den pris som til enhver tid gjelder på markedet. Den bestemmes vanligvis ut fratilbud og etterspørsel etter varen. Mellom tilbud , pris, etterspørsel består følgende vekselvirkninger:

etterspørselen opp - pris opp
etterspørselen ned - pris ned
pris opp - etterspørsel ned
pris ned - etterspørsel opp
tilbud opp - pris ned
tilbud ned - pris opp
pris opp - tilbud opp
pris ned - tilbud ned

 

https://www.finansleksikon.no/Regnskap/M/Markedspris.html

 

 

Kost-prisen min påvirkes ikke av markedspris :)

Bra jeg var redd du skulle gi bort fortjenesten 😅

For de som lurer er markedspris nå ca 12-13000kr for en TUF OC

Endret av Kryptodebunker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
TemporalFracture skrev (24 minutter siden):

@iknutis Veldig forvirrende. Finnes ingen "På lager" å huke av på produktsiden. Hvis du søker på "lager" får du to treff, og du kan ikke huke av noe der. Når jeg går til skjermkort og huker av for "Vis kun på lager" så kommer ikke Palit kortet opp.

Nå er det borte, av en eller annen grunn. Sto som på lager tidligere i dag.

Lenke til kommentar
1 hour ago, JFM said:

Ringte Elkjøp for status på 3080 Tuf (non-oc). Kortet er bestilt i oktober for 8000kr og er betalt.

 

Elkjøp vet enda ingenting. De hevder fortsatt at Asus ikke leverer varer til Europa grunnet pandemien. Spurte om de kunne tilby meg et annet tilsvarende produkt. Fikk beskjed om at de ikke hadde tilsvarende produkt (fra Asus) og at jeg bare ble nødt til å vente. Han jeg snakket med hørtes overasket ut da han så at jeg bare har betalt 8000kr og at han skjønte frustrasjonen siden prisene har gått så mye opp etter dette.

Konklusjon angående Asus-kort fra Elkjøp: De vet heller ingenting.

 

Edit: Siden jeg fikk tak i 3080 Tuf OC fra NetOnNet på mandag, så kommer jeg uansett til å selge Non-OC kortet på Finn (til "markeds-pris") når Elkjøp en gang leverer det

Du burde ha fortalt at nesten alle andre nettbutikker har fått inn masse 30 serie kort fra Asus i det siste, så de tydelegvis driver med løgn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (2 minutter siden):

Du burde ha fortalt at nesten alle andre nettbutikker har fått inn masse 30 serie kort fra Asus i det siste, så de tydelegvis driver med løgn :)

Jeg sa det. Fikk dumme unnskyldninger tilbake. "Kanskje de har funnet noe de har hatt liggende" "Kanskje noen har benyttet angrerett"

Lenke til kommentar
JFM skrev (1 time siden):

Ringte Elkjøp for status på 3080 Tuf (non-oc). Kortet er bestilt i oktober for 8000kr og er betalt.

 

Elkjøp vet enda ingenting. De hevder fortsatt at Asus ikke leverer varer til Europa grunnet pandemien. Spurte om de kunne tilby meg et annet tilsvarende produkt. Fikk beskjed om at de ikke hadde tilsvarende produkt (fra Asus) og at jeg bare ble nødt til å vente. Han jeg snakket med hørtes overasket ut da han så at jeg bare har betalt 8000kr og at han skjønte frustrasjonen siden prisene har gått så mye opp etter dette.

Konklusjon angående Asus-kort fra Elkjøp: De vet heller ingenting.

 

Edit: Siden jeg fikk tak i 3080 Tuf OC fra NetOnNet på mandag, så kommer jeg uansett til å selge Non-OC kortet på Finn (til "markeds-pris") når Elkjøp en gang leverer det

Fint å høre at den eneste nettbutikken dom tar forhånds betalt for kortene driver å bruker tidens mest generisk unnskylding for tiden... Covid. 

 

Men det e jo tydeligvis at denne personen ikkje vet hvorfor den ikkje har fått dem inn, og legger på en unnskylding som kunden er "fornøyd" 

Meget irriterende 

Lenke til kommentar

Fikk også meldingen om at kortet mitt som var bekreftet på dato 16. Januar nå ble gjort om til ubekreftet dato 3 februar.

Dette er ikke engang at jeg er sur på komplett, jeg bare skjønner ikke hvordan det funker med kontakt mellom Komplett og asus. Sender Asus bare en email 3 dager før komplett forventer et produkt at "Oh sorry, looks like we wont be shipping anything actually, sorry hehe false alarm."

Er jo mildt sagt frustrerende, har ventet siden 17. september 14:57..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jokab skrev (5 timer siden):

Yesss... NetOnNet har sendt mitt ASUS Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC som jeg bestilte på mandag.

 

JFM skrev (3 timer siden):

Mail fra NetOnNet: Asus Tuf 3080 OC, bestilt mandag, sendes i dag 

Da kan man virkelig starte å undre seg på hvor dårlige kontakter Komplett har med Asus, siden de vel fortsatt ikke har levert de kortene til alle som har bestilt 17 September enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...