Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Juggel skrev (17 minutter siden):

Hadde jo vært gøy å se deg dokumentere påstanden din Psykake. Lykke til. 

Det er bare å se på klippet, også kan du forklare hvorfor klippet har noe med Islam å gjøre, hvis du mener jeg tar feil.

Jeg dokumenterer forøvrig påstanden min ved å henvise til klippet hvor jeg ikke ser noe som antyder at pøblene som sparker på politibilene representerer Islam 

Lykke til! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (21 minutter siden):

Det er bare å se på klippet, også kan du forklare hvorfor klippet har noe med Islam å gjøre, hvis du mener jeg tar feil.

Jeg dokumenterer forøvrig påstanden min ved å henvise til klippet hvor jeg ikke ser noe som antyder at pøblene som sparker på politibilene representerer Islam 

Lykke til! 

Kan man ikke sei at man må være rasist for å være pøbel !

Typisk oss og dere konfigurasjon, og så litt sadistiske trekk..., vold mot alt som er annaleis og er lett å ta

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV skrev (7 minutter siden):

Kan man ikke sei at man må være rasist for å være pøbel !

Typisk oss og dere konfigurasjon, og så litt sadistiske trekk..., vold mot alt som er annaleis og er lett å ta

Nei det vil jeg ikke si. Man kan fint være rasist uten å være pøbel. På lik linje som at man kan være pøbel uten å være muslim og man kan være muslim uten å være pøbel. Også kan man være muslim og pøbel, uten at det betyr at man representer en hel religion. 

De fremmedfiendtlige SIAN supporterne i denne tråden mener derimot at enkeltpersoners handlinger definerer personer som ikke har tatt del i handlingene. 

Noe som i seg selv ikke er særlig lurt. 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

Psykake skrev (25 minutter siden):

Det er bare å se på klippet, også kan du forklare hvorfor klippet har noe med Islam å gjøre, hvis du mener jeg tar feil.

Jeg dokumenterer forøvrig påstanden min ved å henvise til klippet hvor jeg ikke ser noe som antyder at pøblene som sparker på politibilene representerer Islam 

Lykke til! 

 

Nei, du dokumenterer ikke påstanden din ved å henvise til klippet. 

Det er nærliggende å tro at flesteparten av disse er muslimer, eller har nær tilknytning til muslimske miljøer pga hudfargen deres. I tillegg roper noen av dem Allah. De ble forbanna etter at SIAN starta showet og det eskalerte ytterligere når Koranen ble skjendet.

Rart hvordan det nærmest utelukkende er folk med ikke etnisk norsk bakgrunn som gjør dette. Hvis dette var påskudd for å gjøre faenskap, skulle man jo tro at det dukket opp nordmenn i fleng også. Nok av norske idioter å ta av, men utrolig nok er disse av en ubetydelig antall når det kommer til voldsbruk i disse demonstrasjonene. 

Skulle tro det hadde med religion å gjøre.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (28 minutter siden):

Nei det vil jeg ikke si. Man kan fint være rasist uten å være pøbel. På lik linje som at man kan være pøbel uten å være muslim og man kan være muslim uten å være pøbel. Også kan man være muslim og pøbel, uten at det betyr at man representer en hel religion. 

De fremmedfiendtlige SIAN supporterne i denne tråden mener derimot at enkeltpersoners handlinger definerer personer som ikke har tatt del i handlingene. 

Noe som i seg selv ikke er særlig lurt. 

 

 

Tja ja, slik er det jo, usikkerhet og vold i tidlige år over litt tid er ikke bra......, man kan føle seg usikker, be til gud og det som værre er.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Juggel skrev (16 minutter siden):

Og du klager over personangrep? Jeg har holdt meg til sak hele veien.

Men det at du kategorisk avviser alt hele veien, og at du med hersketeknikker som "dette blir for dumt å svare på" og "jeg kommer ikke til å svare eller ta det du skriver seriøst" viser bare at du er mer et troll enn noe annet. Du prøver ikke å argumentere engang. 

1. Du sier jeg ikke dokumenterte påstanden min når jeg henviste til klippet, uten å forklare hvorfor. 

2. Du avfeier min påstand fordi du mener man skal tro på noe annet enn det videoklippet beskriver. 

Jeg kan ikke ta det du skriver seriøst når dette er din definisjon av å holde seg til saken.

 

Jeg har argumentert.  Det er du som ikke prøver å argumentere tilbake når du krever at jeg skal tro på noe, istedet for å forklare meg hvorfor pøblene i videoklippet representer Islam. Kan du gjøre det nå? 

Forklar hvorfor du mener pøblene i videoklippet representerer Islam uten å si at det er nærliggende å tro X eller Y.

Forhold deg til sak. Saken er det spesifikke videoklippet. 

Lykke til! 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, DukeRichelieu said:

Elegant bortforklaring. Får håpe i det minste noen biter på.

Du sier mer eller mindre rett ut at når mennesker oppfører seg som pøbler har det ingenting med islam å gjøre. Jeg viser til at svært mange i den hissige folkemengden ropte nettopp Allahu Akbar. Dette er udiskutabelt.

Jeg postet nå et klipp fra en motdemonstrant som tydelig sier han er muslim og ble provosert. Jeg minner om de voldelige demonstrasjonene under karikaturstriden for å gi deg litt historisk kontekst. Du har jo før sagt at du ønsker å lære og forstå mer.

At jeg spør om du er treig er jo ikke så rart når du viser så lite vilje til å være med på notene.

"Han var muslim og ble provosert". Wow. Stop the press! Eller vent nå litt… Han forholdt seg jo rolig og snakket med journalisten fra Nrk. Han var jo ikke voldelig. Så rart…

Noen i folkemengden rope "Allahu Akbar". So? Det viser ingen ting.

Karikaturstriden ja.

Du er klar over at ingen brydde seg om de karikaturene? Islamske versjoner av Resett og andre hatblogger måtte jobbe intenst i mange dager med den ene oppdiktede historien verre enn den andre før de endelig klarte å hisse opp folk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (4 timer siden):

Klart har det med Islam å gjøre, SIAN ytrer seg mot Islam og politiet må beskytte dem, dette liker ikke Islamistene som hater SIAN så da hater de politiet også, fordi de i klippet tror Politiet støtter budskapet til SIAN.

Forstår ikke helt hvorfor det er så problematisk å mene at det ''har noe som helst med Islam å gjøre'', grunnen får jeg nok aldri vite. Mye kverulering for å vinne tomme poeng for tiden.
 

Men likevel fortsetter du som alltid å svare på alt og alle, uansett hvor meningsløst eller argument-tomt.
Mer tomme ord har jeg aldri sett.

Kan du være så snill å lese og forstå det jeg skriver? 

Det er utrolig at det ikke går inn. 

Pøblene som sparker på politibilen i klippet behøver ikke å gjøre det på vegne av Islam.

 

Kan dere ikke bare forstå det? Kanskje du kan svare på dette:

Forklar hvorfor du mener pøblene i videoklippet representerer Islam uten å si at det er nærliggende å tro X eller Y.

 

 

Jeg svarte at jeg ikke ville ta det seriøst eller svare fordi brukeren avviste min påstand uten å begrunne det, krever at jeg skal tro på noe og generelt lot være å svare på noe av det som ble diskutert. Så vennligst ikke snakk om tomme ord når du ikke forstår konteksten. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Kan du være så snill å lese og forstå det jeg skriver? 

Det er utrolig at det ikke går inn. 

Pøblene som sparker på politibilen i klippet behøver ikke å gjøre det på vegne av Islam.

 

Kan dere ikke bare forstå det? Kanskje du kan svare på dette:

Forklar hvorfor du mener pøblene i videoklippet representerer Islam uten å si at det er nærliggende å tro X eller Y.

Helt enig, angrip på politiet her er bare pøbel virksomhet. De burde straffes, hardt. Det er uoppfordret vold, noe vi ikke trenger i samfunnet uavhengig av hudfarge, religion, kjønn eller andre forskjeller på folk. Lås de inn og la de bli der inne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (3 timer siden):

Klart har det med Islam å gjøre, SIAN ytrer seg mot Islam og politiet må beskytte dem, dette liker ikke Islamistene som hater SIAN så da hater de politiet også, fordi de i klippet tror Politiet støtter budskapet til SIAN.

Forstår ikke helt hvorfor det er så problematisk å mene at det ''har noe som helst med Islam å gjøre'', grunnen får jeg nok aldri vite. Mye kverulering for å vinne tomme poeng for tiden.
 

Men likevel fortsetter du som alltid å svare på alt og alle, uansett hvor meningsløst eller argument-tomt.
Mer tomme ord har jeg aldri sett.

1 - 0 til SIAN ingen ting å tvile på det. Og debatten er viktig.

 

Det som bekymrer meg er ikke hva dei radikale finner på men kva det gjør med dei andre som også har kommet hit, og vil leve slik som vi gjør. Dei blir trakket på, og vår kamp for endring og kvinnefrigjøring like så.

 

For å si det enkelt; noen land ville eg ikke bodd i av prinsipp. Og flyttet eg til eit land ville eg nok respektert kjørereglene, og ikke lat tro være en grunn til voldsagering.

Som en drosjesjåfør sa på NRK en gang, gi oss et par tre generasjoner å foreta endring på. Joda, slike bøller er kontraproduktivt, og har nok i seg innslag av organisering og er / har innslag av maktutøvelse, eller er rein dårskap.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV skrev (4 minutter siden):

1 - 0 til SIAN ingen ting å tvile på det. Og debatten er viktig.

 

Det som bekymrer meg er ikke hva dei radikale finner på men kva det gjør med dei andre som også har kommet hit, og vil leve slik som vi gjør. Dei blir trakket på, og vår kamp for endring og kvinnefrigjøring like så.

 

For å si det enkelt; noen land ville eg ikke bodd i av prinsipp. Og flyttet eg til eit land ville eg nok respektert kjørereglene, og ikke lat tro være en grunn til voldsagering.

Begge sidene er nyttige idioter for hverandre. Sian skaper radikalisering i islamske miljøet, og voldelige muslimske ungdommer forer ytterste høyrefløyen med motstand. Respekt og toleranse er fraværende i begge leirer

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Bjarte_1 skrev (40 minutter siden):

Begge sidene er nyttige idioter for hverandre. Sian skaper radikalisering i islamske miljøet, og voldelige muslimske ungdommer forer ytterste høyrefløyen med motstand. Respekt og toleranse er fraværende i begge leirer

Se denne snutten under, den forklarer mykje på 3 minutt :

https://www.youtube.com/watch?v=qnslmTPdoAY

Joda, det er organiserte «brun og rødjakker», parret med litt overtro og effekten av tyranisering.

 

Her for den som lurer litt på kva eg er opptatt av, «komplekst og likevel enkelt maskineri» (snutten er for lang / treig til dagens Youtubere og gateløpere)

https://www.youtube.com/watch?v=kXagZaML4l8

 

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Bjarte_1 skrev (7 minutter siden):

Begge sidene er nyttige idioter for hverandre. Sian skaper radikalisering i islamske miljøet, og voldelige muslimske ungdommer forer ytterste høyrefløyen med motstand. Respekt og toleranse er fraværende i begge leirer

Meget sant. 

Du ser jo også hvordan SIAN supporterne i denne tråden blankt overser at majoriteten av muslimene som møtte opp oppførte seg som siviliserte mennesker, men i stedet fokuserer på enkeltmennesker og sier de representer Islam. 

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (På 27.8.2020 den 20.21):

Dersom de hatet vårt demokrati, hadde de reist for lengst. Vær du trygg!

Fakta er at muslimer bosatt i Norge trives her. De liker vårt demokrati. De liker ytringsfrihet og religionsfrihet.

Jeg har ikke ett eneste bevis på det motsatte. De holdes tross alt ikke her mot sin vilje. Ønsker man å bo en annen plass, blir kan ikke nektet utreise på Gardermoen (dvs., de må jo ha gyldige papirer for å kunne flytte til land X, men det er en helt annen diskusjon igjen)

De liker jo ikke ytringsfriheten, og angriper politiet for å beskytte ytringsfriheten til folk som sier noe de ikke liker.

Men der er de jo ikke noe ulike voldelige venstreekstreme, så...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (På 27.8.2020 den 22.37):

Mener du oppriktig at ikke-etnisk norske kriminelle får særskilt behandling i positiv forstand?

Jeg håper virkelig ikke det, men vi har jo blant annet eksempler fra Storbritannia der politiet unnlot å etterforske systematiske overgrep mot barn av frykt for å fremstå som rasister:

https://en.wikipedia.org/wiki/Rochdale_child_sex_abuse_ring

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan du si "de" når majoriteten oppførte seg fint? 

jeg snakker om de som som tydeligvis hater demokrati og ytringsfrihet siden de retter sitt hat mot politiet når de beskytter nettopp disse verdiene. Og de får med seg venstreradikale noksagter, inkludert 14 år gamle jenter som går ut i media i intervjuer og kronikker, og forherliger vold som middel mot ytringer og mener politiet er slemme og fæle som bruker makt for å beskytte ytringsfriheten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Muslimer bosatt i Norge liker ytringsfrihet. I hvert fall 99.99% av de. Hvor har du hørt noe annet?

Jeg har aldri hverken hørt, sett eller lest om norske muslimer som er imot ytringsfrihet!

Muslimske styresett i midtøsten er det nok annerledes med. Men det er styresettet (diktatur/prestestyre m.fl) som er problemet. Religionen alene er ikke noen motpol mot ytringsfrihet.

Så om det var noen tvil; jeg liker ikke ISIS, og ønsker ikke religiøst begrunnet regler fra Stortinget. Bokstav-tro er jeg alltid imot! Det er farlig.

Men jeg vil forsvare min nabos rett til å ha en muslimsk tro! 

Og det er null problem å være muslim og samtidig like og forsvare demokrati, ytringsfrihet og religionsfrihet. Faktisk!

Det er for øvrig null problem å være kristen og samtidig like og forsvare demokrati, ytringsfrihet og religionsfrihet. Følger man dog bibelen bokstavelig (bokstavtro) er man i mot dette. Bibelen åpner ikke opp for eksempelvis religionsfrihet. Samme gjelder islam og en drøss med andre religioner. Men dette har jeg allerede omtalt over; bokstavtro er farlig, og jeg forventer at folk tilpasser sin tro til det samfunn de har valgt å bosette seg i.

Endret av qualbeen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...