Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Jenny (20) opplevde kaoset på nært hold: – Det var sterke inntrykk.

Hva tenker dere? Er det greit å ty til vold når andre ytrer meninger du ikke liker eller om du føler deg krenket? :)

Mye vold blant disse fredselskende liberalerene på venstresiden, men ser ut til at de verste her var muslimer.

Er forøvrig ingen tilhenger av SIAN. Jeg er dog kritisk til islam, men mener ikke at dette er måten å gjøre det på. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsningen er at SIAN får stå å holde sitt arangement uten at motstanderene møter opp der, også får motstanderene mulighet til å holde sitt eget arangement en annen plass om de vil uten at SIAN møter opp der. Dermed slipper en buing, vold, tåregass osv.

Endret av Svein M
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Du som sier at man blir stemplet som rasist og fremmedfiendtlig hvis man kritiserer islam. Jeg spør så om du definerer det SIAN gjør som religionskritikk. 

Se over. 

Sitat

 

Mange som tør og ha turt å kritisere Islam i Norge uten å ha blitt skadet. 

Idiot ja. Du setter standarden og viser hvilket nivå du legger deg på. ?

 

Jeg senket meg bare til ditt nivå. 

Hvem er de store kritikerne av islam i Norge?  Når hørte du sist noen av våre folkevalgte politikere om vi ser bort fra Sylvi Listhaug kritisere islam?

Se linken over med Kadra som måtte leve på hemmelig adresse i årevis. Hun turte, men norske politikere har sviktet og vender det andre kinnet til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (Akkurat nå):

Se over. 

Jeg senket meg bare til ditt nivå. 

Hvem er de store kritikerne av islam i Norge?  Når hørte du sist noen av våre folkevalgte politikere om vi ser bort fra Sylvi Listhaug kritisere islam?

Se linken over med Kadra som måtte leve på hemmelig adresse i årevis. Hun turte, men norske politikere har sviktet og vender det andre kinnet til. 

Du skriver at man blir stemplet som rasist eller fremmedfiendtlig hvis man kritiser islam. Jeg sier det ikke stemmer. Spør så om din definisjon av religionskritikk. 

Du svarer med å kalle meg idiot. 

 

Det holder egentlig for meg. Det er ikke verdt å bruke tid på mennesker som ikke greier å diskutere og heller kaller folk for idiot pga manglende evne til å formulere et intelligent svar. ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Limer inn det jeg skrev i en annen tråd hvor dette ble diskutert:

Jo, det er et angrep på ytringsfriheten å bruke vold på måten det ble gjort her. Og det er aldri greit uansett hvor uenig man er, ei heller er det lov. Man kan så klart si SIAN-lederen til en viss grad har seg selv å skylde for at han provoserer, det er jo målet hans, men å bli kastet egg på eller angrepet med vold er ikke selvforskyldt - det er det kun angriperne som har skyld i.

SIAN har få støttespillere og frem til denne sommeren har "demonstrasjonene" deres stort sett blitt møtt med enten nært null oppmøte eller motdemonstranter som har overdøvet dem med musikk og støy. Det er en helt legitim og morsom måte å motdemonstrere på. 

Nå denne sommeren har det endret seg, og noen lar seg provosere nok til å reagere på ulovlig vis som vi så fra Bergen. Det fungerer bare mot sin hensikt, for det er akkurat hva SIAN er ute etter at skal skje. Oppmerksomhet i media og det de mener er "bevis" på at de har en sak. I stedet burde de heller ignoreres og latterliggjøres, hvis man ønsker at de skal bli hørt av færrest mulig.

Når dette er sagt har jeg ellers null sympati for SIAN og hva de står for, og mener de er en gjeng med rasistiske skrullinger. Men man blir ikke mer eller bedre antirasist av å slå ned lederen deres, tvert imot. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Gjest låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...