Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Simkin skrev (3 minutter siden):

Seriøst mann, måtte du ha inn det med teskje?

Hvorfor skrive at noen ble slått ned når det ikke er sant?  

Burde vi ikke etterstrebe at det vi skriver faktisk er sant, uavhengig av hvor "ubetydelig" detaljen er? Burde ikke det være et minstekrav i en diskusjon? 

Endret av Psykake
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 time siden):

Ok. Du sier at pøblene representerer alle muslimer som møtte opp fordi pøblene kan være muslimer.  Dette mener jeg faller på sin egen urimelighet da majoriteten av muslimene oppførte seg. 

Undersøkelser viser at muslimer i Europa i urovekkende stor grad ønsker Sharia.
https://www.billionbibles.org/sharia/sharia-law.html
Kanskje derfor vi ikke hører Muslimer eller Imamer... eller andre Partier enn FrP... fordømme de voldelige demonstrantene?
Fordømming er ett veldig viktig virkemiddel for å skape sunn politikk og bli kvitt ekstremisme, som de nå burde bruke.
Nesten alle ganger Imamer blir spurt, fordømmer de ikke ekstremisme...
668834954_MuslimsforSharia2.jpg.b6952007e84c263a0f444bd41e717659.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

God artikkel som tar for seg hendelsene og gjengen med bråkmakere, med videoer og bilder. Dette er den mest forklarende og mest detaljerte beskrivelsen av hva som skjedde i går jeg har sett:

https://filternyheter.no/video-her-gir-brakmakerne-sian-akkurat-det-de-ville-ha-i-oslo/

Takk for at du deler. Her var det ting som ikke fremkom på live-feeden i går. Tydelig "Allahu Akbar" på flere av de klippene i hvert fall. 

Jøss.

Og slik oppførsel mener genuint mange her at kan løses ved å bygge flere fritidsklubber og bedre holdningene våre.

"Hore! Hore! Hore!"

Rystende.

Sitat

De mest dramatiske episodene var knyttet til at bråkmakerne oppdaget en kvinne de mente hadde provosert dem blant annet ved å filme med telefonen. Hun forsøkte å ta tilflukt på kafeen Espresso House, men ble omringet av den aggressive gruppen. Etterpå ble hun forsøkt angrepet på nytt på vei gjennom en blomsterforretning (som også ble utsatt for hærverk), før blant andre vektere i Karl Johans gate og ikke-voldelige demonstranter bidro til å få henne i sikkerhet inne på en kiosk – der en av angriperne knuste et vindu mens de som valgte å beskytte kvinnen dannet en barriere til politiet til slutt kom og reddet henne ut.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Alexander4840 said:

Undersøkelser viser at muslimer i Europa i urovekkende stor grad ønsker Sharia.
https://www.billionbibles.org/sharia/sharia-law.html

Så var det dette med kildekritikk igjen da.

"Overall, we rate BillionBibles.org Questionable based on promotion of Christian propaganda, conspiracy theories, false information and a complete lack of transparency."

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
neglesprett skrev (13 minutter siden):

Det er kritikkverdig at moderatorer tolerer personangrep gang på gang fra visse personer. 

 

Hva er greia?

Personen har kalt med treig og dum, så tenkte at han takler det og ikke tar det vondt. Det var rettet til forsøket. At det var et patetisk forsøk. Han er ikke patetisk. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (10 minutter siden):

Takk for at du deler. Her var det ting som ikke fremkom på live-feeden i går.

Jeg synes også artikkelen beskriver godt denne idiot-guttegjengen, og unngår å komme til enkle konklusjoner om «alle motdemonstrantene» eller «alle muslimer» slik noen (få) gjør i denne tråden. Generalisering og mangel på nyanser gjør diskusjonen dummere og lite fruktbar. 

Utdrag:

Sitat

Uroen var i all hovedsak forårsaket av anslagsvis 30 unge menn og ungdommer fra Oslo som tidvis ga uttrykk for å være muslimer, men som samtidig så ut til å være betydelig mer opptatt av å oppnå konflikt med politiet enn å protestere mot SIAN-demonstrasjonen. Flere personer med innvandrerbakgrunn forsøkte å stanse mennene gjennom dagen. Ungdommene ropte blant annet «Allahu akbar» («Gud er størst»), men lot herjingene gå ut over både norskpakistanske drosjesjåfører, et kebab-gatekjøkken og tildels muslimer som ville irettesette dem.

Det er utrolig synd at en relativt liten gjeng skal ødelegge for alle andre, og spille ballen rett i beina på SIAN med bruk av vold og oppføre seg som idioter. Det er også utrolig synd at noen ikke evner å se forskjellen på denne gjengen og alle andre, og er mest opptatt av å svartmale en hel motdemonstrasjon og dele folk inn i egendefinerte grupper.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Atib Azzad said:

Så var det dette med kildekritikk igjen da.

"Overall, we rate BillionBibles.org Questionable based on promotion of Christian propaganda, conspiracy theories, false information and a complete lack of transparency."
 

Kilden til dette nettstedet "billionbibles" for denne påstanden er jo en nokså kjent undersøkelse fra Pew Research Center. Har ikke hørt noe om at noen påstår metodologien til denne var spesielt feil eller dårlig. Var en stor undersøkelse med mange respondenter. Husk å utøve kildekritikk på kildekritikk-nettsider også.

https://www.pewforum.org/wp-content/uploads/sites/7/2013/04/worlds-muslims-religion-politics-society-full-report.pdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Jeg synes også artikkelen beskriver godt denne idiot-guttegjengen, og unngår å komme til enkle konklusjoner om «alle motdemonstrantene» eller «alle muslimer» slik noen (få) gjør i denne tråden. Generalisering og mangel på nyanser gjør diskusjonen dummere og lite fruktbar. 

Utdrag:

Det er utrolig synd at en relativt liten gjeng skal ødelegge for alle andre, og spille ballen rett i beina på SIAN med bruk av vold og oppføre seg som idioter. Det er også utrolig synd at noen ikke evner å se forskjellen på denne gjengen og alle andre, og er mest opptatt av å svartmale en hel motdemonstrasjon og dele folk inn i egendefinerte grupper.

Ser en video på sist side er det ganske lett å se at det er snakk om langt mer enn 30 stykk. det er hundrevis som "springer etter" politiet i det de rømmer pga vandalisering og truende atferd. 

Jeg sier ikke at det er majoriteten, for det aner jeg ikke. Men det er urovekkende mange! Man ser også mange av disse "uskyldige" unge jentene som har blitt sprayet av politiet går inn i det frivillig. De ønsker å skape en historie som baserer seg på alt annet enn fakta. Det er mange nyanser i dette, fra alle sider. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Juggel skrev (3 minutter siden):

Psykake vil fortsatt hardnakket benekte at disse har noe som helst med islam å gjøre. Sånn der var jeg han i forkjøpet, så kanskje han slipper å skrive... 

Har inntrykk av at Psykake mener at disse idiotene ikke er det på grunn av islam eller fordi de er muslimer, men nettopp fordi de er idioter. Noe jeg er helt enig i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Juggel skrev (6 minutter siden):

Psykake vil fortsatt hardnakket benekte at disse har noe som helst med islam å gjøre. Sånn der var jeg han i forkjøpet, så kanskje han slipper å skrive... 

 Etter å ha fått informasjon hvor enkelte av disse pøblene roper "Allahu Akbar" er det ikke noe problem for meg å si at det er muslimer som roper dette og at det da har med Islam å gjøre.  Jeg forstår ikke hvorfor du må være spydig? 

Heldigvis var disse muslimene et fåtall og representerer ikke majoriteten av de fredelige muslimene. 

 

Må understreke at jeg ikke mener det er noen korrelasjon mellom det å være en pøbel og en muslim. 

 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Jeg synes også artikkelen beskriver godt denne idiot-guttegjengen, og unngår å komme til enkle konklusjoner om «alle motdemonstrantene» eller «alle muslimer» slik noen (få) gjør i denne tråden. Generalisering og mangel på nyanser gjør diskusjonen dummere og lite fruktbar. 

Utdrag:

Det er utrolig synd at en relativt liten gjeng skal ødelegge for alle andre, og spille ballen rett i beina på SIAN med bruk av vold og oppføre seg som idioter. Det er også utrolig synd at noen ikke evner å se forskjellen på denne gjengen og alle andre, og er mest opptatt av å svartmale en hel motdemonstrasjon og dele folk inn i egendefinerte grupper.

Men hvor er din nyansering? 

Jeg opplever at du og mange andre skal bagatellisere dette.

Hvor mange deltok på demonstrasjonen? Jeg har ingen konkrete tall, men det virker jo opplagt at flesteparten ikke var voldelige eller angrep politiet. Men det var rimelig mange som gjorde det og nok til at det ikke skal bagatelliseres og avfeies.

Så kan vi jo tenke litt fremover da. Er det noe som tyder på at dette kommer til å gå seg til? I Malmø var det jo rent kaos dagen før. 

Hva skjer med Norge på sikt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

 Etter å ha fått informasjon hvor enkelte av disse pøblene roper "Allahu Akbar" er det ikke noe problem for meg å si at det er muslimer som roper dette og at det da har med Islam å gjøre.  Jeg forstår ikke hvorfor du må være spydig? 

Heldigvis var disse muslimene et fåtall og representerer ikke majoriteten av de fredelige muslimene. 

 

 

Den informasjonen fikk du igår, av flere av oss. Når det kommer til spydighet hadde du vel en kommentar om intellektet mitt litt tilbake her. 

Forøvrig enig i det andre du skriver. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

Har inntrykk av at Psykake mener at disse idiotene ikke er det på grunn av islam eller fordi de er muslimer, men nettopp fordi de er idioter. Noe jeg er helt enig i.

Jeg tegner en sterk kobling mellom Islam og Idioti.
Mer så, enn andre religioner, og sekulære..

Endret av Alexander4840
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...