Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Skeptisk23 skrev (3 timer siden):

Tom for kaffe eller? :p

Jeg ser ingen motsetning her?

Min forventning er fortsatt den samme: nettsider som kræsjer, bestillinger som nesten halvveis kommer gjennom og generelt kaos. Jeg er ikke så naiv at jeg faktisk innbiller meg at jeg kommer til å få kjøpt en konsoll – det er en sjansespill, hvor oddsen er forsvinnende liten.

Men, siden jeg har plassen jeg har i køen hos Komplett så er det mentalt sett ikke så mye som står på spill – hvis jeg ikke får skaffet meg en konsoll i denne runden så vet jeg at jeg uansett får en fortere enn jeg ville gjort om jeg ikke hadde en plass i noen kø noe sted.

Så joda, jeg har plenty med kaffe jeg. 😉 Og, hvis mange nok av de som står i køen foran meg hos Komplett får tak i fra Power eller Elkjøp og dermed avbestiller hos Komplett så rykker jeg gjerne fremover i køen der også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktura kan være et toegget sverd. Det varierer vel litt fra nettbutikk til nettbutikk men om de må foreta en kredittvurdering så har jeg opplevd at selve kjøpet ditt ikke går igjennom før kredittsjekk er ferdig utført og da kan du havne temmelig langt bak i køen da det tar mye lenger tid enn det å bare fylle inn kortinformasjon osv.

PayPal One-Click har jeg ikke mye erfaring med men det høres ut som noe som kan fungere bra. Jeg kjenner ikke til hvilke prosesser det er mellom norske nettbutikker og PayPal for å verifisere betalingen sammenlignet med løsninger som Klarna, BankAxept osv..

Power påstår de holder av varen du legger i handlekurven i 15 minutter, om det faktisk er reelt så skal du jo strengtatt ha 15 min på deg til å utføre betalingen uten at det skal påvirke plassen din. Dog har jeg ingen erfaring med hvorvidt dette er reelt i praksis eller bare noe de påstår på nettsidene.

Lenke til kommentar
TiLT42 skrev (På 3.11.2020 den 19.11):

Jeg har ingen anelse om hvorfor du driver og snakker om Nintendo på åttitallet når vi andre her inne snakker om Sony i dette årtiet. Tro det eller ei, mange av oss andre her har levd gjennom flere generasjoner med konsolllanseringer. Det du beskriver har ingen relasjon til virkeligheten i dag. 

Det er bare en måte å finne ut hvilken teori som er korrekt eller ei, og det er å vente og se hva som skjer frem til jul. Så kan du leve i troen på at kynisme og markedsstrategi ikke eksisterer. Apple gjør det samme, og det er gjort siden 80 tallet fordi det fungerer. "Ingen relasjon til virkeligheten i dag", spar meg for spydighetene, det gjenspeiler bare at du er total uviten om hva som forgår bak fasedene og er ignorant som nekter å prøve å se en annen tolkning enn din egen oppfattelse. Jeg garanterer ikke at jeg har rett, jeg sitter ikke på innside kunnskap fra Sony Corp. men påpeker at det er vesentlige markedsmønstre som tyder på at dette er en del av markedstrategien til Sony. Og skal denne diskusjonen fortsette så må vi ta det over på økonomi delen av forumet. Vis diskusjonene skulle vært noe matnyttig, så burde du strengt tatt klare å begrunne det på en saklig måte istedet for å lire av deg svada og dritt aka Donald jr. Bare fordi du ikke har noe smartere å komme med. 

Lenke til kommentar
ScandiFlick skrev (38 minutter siden):

Det er bare en måte å finne ut hvilken teori som er korrekt eller ei, og det er å vente og se hva som skjer frem til jul.

På hvilken måte mener du at vi kan finne ut om Sony produserer for lite ps5 med vilje eller pga andre situasjoner?

Tror du de kommer ut og sier de har gjort dette med vilje for å tjene penger?

Lenke til kommentar

Kanskje skuffende for noen som sverger til spilling på monitorer ?
750°

PS5 won't support 1440p resolution

 

https://translate.google.ca/translate?hl=en&sl=it&u=https://it.ign.com/ps5/175513/news/ps5-brutte-notizie-per-i-pc-gamer-la-nuova-console-non-supportera-la-risoluzione-a-1440p&prev=search&pto=aue

Ser for meg at dette bør vel ikke være noe problem å få til, om Sony får nok etterspørsler om dette ?

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner at hypen min for nye konsoller har dabbet kraftig av nå etter at PC'en har fått seg en oppgradering. Tror denne generasjonen her vil bære kraftig preg av det, og mange, om ikke alle multiplatform titler blir nok kjøpt på PC, med mindre det er en skikkelig ræva blues port 😛 Har koblet den opp til TV-setupet også, og handlet inn Corsair Lapboard + K63 trådløst tastatur + G903 mus...helt herlig faktisk! Perfekt til mere slow paced spillopplevelse det :)

Jeg gråter ikke lengre av å ikke får PS5 før ut i desember ^^

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mala skrev (4 timer siden):

Kanskje skuffende for noen som sverger til spilling på monitorer ?
750°

PS5 won't support 1440p resolution

 

https://translate.google.ca/translate?hl=en&sl=it&u=https://it.ign.com/ps5/175513/news/ps5-brutte-notizie-per-i-pc-gamer-la-nuova-console-non-supportera-la-risoluzione-a-1440p&prev=search&pto=aue

Ser for meg at dette bør vel ikke være noe problem å få til, om Sony får nok etterspørsler om dette ?

Er det så enkelt? Lett å patche inn i ettertid? Synes dette er svært skuffende egt! 

Endret av Jesperiano
Lenke til kommentar

Det må da være flere slike Playstation 5 - Bundle med 2 kontrollere og headset på vei inn noen steder? Merkelig at dette dukket opp hos platekompaniet, og bare der. 

Når det gjelder Elkjøp og nettsalget 19.nov kl 13 er det et spørsmål om disse blir distribuert til butikk først, slik at du kan få de via klikk og hent, eller om alle havner på lager først og deretter blir distribuert. 

 

Lenke til kommentar
kraez skrev (4 minutter siden):

Det må da være flere slike Playstation 5 - Bundle med 2 kontrollere og headset på vei inn noen steder? Merkelig at dette dukket opp hos platekompaniet, og bare der. 

 

Kan jo tenkes at det ikke er en samlet "bundle", men bare at de leverer de ekstra tingene i tillegg og kaller det en bundle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...