Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vargo Hoat skrev (52 minutter siden):

Ikke digital? Noen som vet hvorfor de kun tar inn den dyreste varianten? 

"Digital" er jo den dyreste varianten - i det lange løp. Den ennå mer digitale med digitalt optisk drev har et marked for spill og priser på spill som ikke den såkalt digitale varianten har.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Simen1 said:

"Digital" er jo den dyreste varianten - i det lange løp. Den ennå mer digitale med digitalt optisk drev har et marked for spill og priser på spill som ikke den såkalt digitale varianten har.

Selve maskinen er allikevel billigere, og for oss som ikke er av typen "spille gjennom et spill og videreselge det", men heller har et litt mer casual forhold til gaming hvor en gjerne kan vente til det blir salg i Playstationstore, er PS5 Digital Edition et soleklart førstevalg. Plassbesparende er det også i en 50 kvadratmeter stor leilighet i Oslo!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (14 minutter siden):

"Digital" er jo den dyreste varianten - i det lange løp. Den ennå mer digitale med digitalt optisk drev har et marked for spill og priser på spill som ikke den såkalt digitale varianten har.

Jeg ville aldri ha handlet konsollen uten optisk drev. Tusenlappen som skiller disse spises raskt opp. Med mindre man rett og slett driter i hva man betaler kun for å ha det digitalt. Med sony sitt fokus på økte spillpriser i tillegg så er det mye å spare på å handle fysiske spill enda. Den uten optisk drev  ser muligens noe bedre ut da.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Vargo Hoat skrev (10 minutter siden):

Selve maskinen er allikevel billigere, og for oss som ikke er av typen "spille gjennom et spill og videreselge det", men heller har et litt mer casual forhold til gaming hvor en gjerne kan vente til det blir salg i Playstationstore, er PS5 Digital Edition et soleklart førstevalg. Plassbesparende er det også i en 50 kvadratmeter stor leilighet i Oslo!

Salgene i PS Store gagner jo de med optisk drev også, bare at sistnevnte kan utnytte seg av salg både digitalt og fysisk. Med elkjøp sine klubbmedlem rabatt på 10% og generelle lanseringstilbud f.eks så sparer man litt der på sikt. 

 

Jeg ser helt klart fordelen med å gå digitalt dog :) Det er ryddig og mer effektivt.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mala said:

Salgene i PS Store gagner jo de med optisk drev også, bare at sistnevnte kan utnytte seg av salg både digitalt og fysisk. Med elkjøp sine klubb medlem rabatt på 10% f.eks så sparer man litt der på sikt. 

 

Jeg ser helt klart fordelen med å gå digitalt dog :) Det er ryddig og mer effektivt.

Absolutt. Jeg kommer nok til å kjøpe den varianten jeg først får tak i. Dersom jeg får tak i den ønskede digtale er det helt topp, men jeg kjøper heller med optisk drev enn å sitte uten maskin til langt ut i 2021. De 200 kronene jeg eventuelt må betale per spill tenker jeg ikke så mye på da jeg maks kommer til å kjøpe 4-5 spill i året. Da er plassbesparelsen og å slippe orket med discs vel verdt det, i mine øyne! 

Skjønner allikevel også godt de som ser på det på motsatt vis 👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...