Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å ikke snakke om boligmarkedet, selv om det er litt annerledes da for mange er bolig en nødvendighet. 


Så lenge det er et markedet for det så er det ikke noe problem imo. 
Personlig kunne jeg aldri funnet på å betale ekstra for konsoll. Jeg ser ikke next-gen konsoll som en nødvendighet, med mindre man er en slags streamer eller content creator av den slag. Hadde jeg hatt PS4 Pro eller Xbox One X så hadde jeg også klart å ventet dersom jeg ikke skulle fått tak i PS5/Series X. Det er åpenbart lettere å vente med Xbox nettopp fordi man kan spille de aller fleste spillene på enten PC eller forrige gen. Sannsynligvis litt lavere etterspørsel også, men jeg tror de har truffet blink med Series S nettopp pga hvor liten den er. 

De produserer betydelig flere Series S i timen enn X vil jeg anta. Det virker også som at Microsoft har produsert flere konsoller til launch enn Sony har, uten at man har noe bekreftelse på det. Her baserer jeg meg rett og slett bare på hva en liten kjede her i Norge sa at de fikk inn flere Xbox enn PS. 

Selv om Series S ikke nødvendig er "full next-gen" så er det fortsatt en slags mellomløsning for folk som ikke nødvendigvis bryr seg om 4k(meg). Så jeg kan se for meg at en del som kanskje ikke får tak i Series X, kan fort nøye seg med Series S. Den vil hvert fall ikke være så vanskelig å få tak i antar jeg.

Men igjen da vet jo ikke hvor mange konsoller som faktisk har blitt produsert og solgt allerede. Håper vi får svar på det en eller annen gang dette året.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Ezio said:

Selv om Series S ikke nødvendig er "full next-gen" så er det fortsatt en slags mellomløsning for folk som ikke nødvendigvis bryr seg om 4k(meg). 

Hadde samme inntrykket selv, men i følge kildene som uttaler seg virker dette litt for optimistisk. Får håpe det er nært nok. MS ønsker nok at folk som kjøper konsollen har det inntrykket at de får nextgen bare i 1080p.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg veldig til å få PS5, men at Sony nå skal ta 859 NOK for first party basisutgaver av digitale spill legger en kraftig demper på hele greia. Skjønner at det var på tide med et hopp nå, har ligget på 599 i mange år, men 859? Det syns jeg er drøyt.

EDIT: Dette er basert på prisen på Demon's Souls. Jeg ser at feks. Sackboy er noe billigere, så det vil nok være variasjon, men ser ikke for meg at God of War og Horizon blir noe billigere enn Demon's Souls.

Endret av Deepo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Deepo said:

Jeg gleder meg veldig til å få PS5, men at Sony nå skal ta 859 NOK for first party basisutgaver av digitale spill legger en kraftig demper på hele greia. Skjønner at det var på tide med et hopp nå, har ligget på 599 i mange år, men 859? Det syns jeg er drøyt.

EDIT: Dette er basert på prisen på Demon's Souls. Jeg ser at feks. Sackboy er noe billigere, så det vil nok være variasjon, men ser ikke for meg at God of War og Horizon blir noe billigere enn Demon's Souls.

Ser Assassin's Creed Valhalla - Ultimate Edition ligger på 1400,- ,da begynner det å bli litt mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Mala said:

Derfor er det ESKTREMT dumt å  låse seg til en konsoll som ikke spiller fysiske spill. Med mindre man driter i pris og handler digitalt konsekvent da, er jo helt fair det.

Hvis konsollen ikke krevde plata for å verifisere hver gang man skulle spille etter det er installert til SSD/HDD så hadde jeg kjøpt med optisk drev. Det er den største bøygen med spill på optisk drev for min del.
 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Mala said:

Hadde selvsagt vært en idé, men vi vet vel begge like godt hvorfor det ikke er så enkelt :p

Det kunne det vært.

Jeg ønsker å kunne ta plata, installere på disken og så deretter kunne ha BDen liggende i coveret. Hvis de er redd for at flere skal installere samme plata så er det bare å inkludere en unik GUID/CDkey per plate som følger installasjonen. Denne GUIDen/CDkeyen sjekkes mot sony sine servere hver gang spillet startes "Er det andre som har samme plate installert? hvis ikke ok - start". Skal man selge plata må man først deinstallere det fra sin konsoll slik at cdkey/GUID knyttningen til konsollen fjernes og vips kan andre installere og spille.

Verre er det ikke. At man ikke har fått til en slik løsning for optisk media i 2020 forundrer meg.
Det ville også sørget for at man kunne spilt spillet selv om plata fikk riper og ble uleselig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Theo343 said:

Ikke noe større svakhet enn plata allerede representerer eller digital nedlastbar versjon tilsvarer.

 

Selvfølgelig kunne dette sikkert vært løst ganske enkelt, men både Sony og Microsoft vil ha deg over på digitalt for å tjene mer penger i lengden så tror nok aldri det kommer til å skje dessverre. Når det gjelder piratkopiering så er vel ikke dette lengre ett stort problem på konsoller slik jeg har fått med meg. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (10 minutter siden):

Ikke noe større svakhet enn plata allerede representerer eller digital nedlastbar versjon tilsvarer.

 

Piratene vinner som regel alltid til slutt :) Men tenker Sony ønsker å minimalisere mulighetenes for en gateway for piratene i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Theo343 said:

Det kunne det vært.

Jeg ønsker å kunne ta plata, installere på disken og så deretter kunne ha BDen liggende i coveret. Hvis de er redd for at flere skal installere samme plata så er det bare å inkludere en unik GUID/CDkey per plate som følger installasjonen. Denne GUIDen/CDkeyen sjekkes mot sony sine servere hver gang spillet startes "Er det andre som har samme plate installert? hvis ikke ok - start". Skal man selge plata må man først deinstallere det fra sin konsoll slik at cdkey/GUID knyttningen til konsollen fjernes og vips kan andre installere og spille.

Verre er det ikke. At man ikke har fått til en slik løsning for optisk media i 2020 forundrer meg.
Det ville også sørget for at man kunne spilt spillet selv om plata fikk riper og ble uleselig.

Kunne de ikke heller hatt RFID, så kunne du lagt platen oppå konsollet, istedetfor å ha den inni drevet. Eller gått vekk fra optisk til en form for chip ala noe USB-liknende inngang, så kunne jo det fungert på samme måte at man fikk adgang til å laste det ned digital til sin konsoll.

Endret av G
Lenke til kommentar
11 hours ago, MacBain said:

Selvfølgelig kunne dette sikkert vært løst ganske enkelt, men både Sony og Microsoft vil ha deg over på digitalt for å tjene mer penger i lengden så tror nok aldri det kommer til å skje dessverre. Når det gjelder piratkopiering så er vel ikke dette lengre ett stort problem på konsoller slik jeg har fått med meg. 

Korrekt, det er det jeg ville frem til ved å poengtere at en løsning ikke ville vært vanskelig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
11 hours ago, LarZen said:

Er så ekstrem klar til å få hendene i denne kontrolleren nå.... 
 

 

Jeg liker ikke at man kun får tak i hvite kontrollere. Hvit plastikk man holder i over lengre tid får så og si alltid rimelig guffen og lite tiltalende skjolder. Ikke gjennomtenkt i mine øyne.

Dette kan løses med theme plasters men personlig håper jeg vi får tilgang til andre native farger nærmere jul.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (51 minutter siden):

personlig håper jeg vi får tilgang til andre native farger nærmere jul.

Nærmere jul 2021 tror jeg du må belage deg på. Foreløpig intet som tyder på flere farger, om man ser bort fra svarte (det jeg tror er) prototyper, eller dev-kontrollere.

Endret av ballerusk
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...