Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

718 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      96
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hansen87 skrev (13 minutter siden):

En kompis av meg var heldig og fikk tak i en av PS5`ene de la ut... De har tydeligvis tatt bort siden nå, men hvis du gjør et google søk på " Platekompaniet Playstation 5 Bundle" så ser du landingssiden. 

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:YTZS0sx8aVUJ:https://www.platekompaniet.no/spill/playstation-5/playstation-5---bundle/+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no

Stiv pris og inneholder mer enn det jeg trenger.

Lenke til kommentar

Native 4K er nok noe vi kommer til å se mindre og mindre til. Er så mange forskjellige bra teknikker idag som sparer masse ressurser med minimal tap av bilde klarhet.

4K krever så mye og det er rett og slett bortkasta ressurser. Er en grunn til at Nvidia har kommet ned DLSS og at det mest trolig er fremtiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LarZen skrev (10 minutter siden):

Native 4K er nok noe vi kommer til å se mindre og mindre til. Er så mange forskjellige bra teknikker idag som sparer masse ressurser med minimal tap av bilde klarhet.

4K krever så mye og det er rett og slett bortkasta ressurser. Er en grunn til at Nvidia har kommet ned DLSS og at det mest trolig er fremtiden. 

Godt å høre, jeg har ikke snøring! :) Men da er det good news egentlig!

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (På 3.11.2020 den 15.10):

Håper Power og Elkjøp åpner bestillinger med en times mellomrom, så slipper jeg å sitte og sjonglere to browsere.

Haha! Klarer ikke å dy meg. 

Sitat henrikwl 12.10.2020:

"Fordi da hadde jeg en plass i en kø.

Alternativet var å tilbringe de neste månedene i hyper-alert tilstand for å være klar i det sekundet Elkjøp eller Power åpnet sine forhåndsbestillinger. Jeg har vært med på sånne også. Bestillingen åpner klokka 10:00, så kræsjer nettsidene, ingenting fungerer, jeg får (kanskje) halvveis lagt inn to bestillinger men får ingen bekreftelse, og så etter 15 minutter så kommer sidene opp igjen med beskjed om at forhåndssalget er avsluttet. Hver gang jeg har prøvd meg på den slags så har dette vært resultatet. De som "sikrer seg" en konsoll er de som har flaks og klarer å få gjennom sine bestillinger i de øyeblikkene hvor nettbutikken ikke har knelt under belastningen.

Illusjonen om å være "garantert" en konsoll ved lansering er da brutt, og jeg står da enda lenger bak i køen enn jeg ville gjort hvis jeg stilte meg i køen way back when.

Man kan ikke "sikre seg" noe til lansering når det er så populært. Det er lotto uansett hvordan man vrir og vender på det.

Så da stiller jeg meg i køen tidlig med kaffekoppen og ser hva som skjer."¨

 

Tom for kaffe eller? :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skeptisk23 skrev (6 minutter siden):

 Hver gang jeg har prøvd meg på den slags så har dette vært resultatet. De som "sikrer seg" en konsoll er de som har flaks og klarer å få gjennom sine bestillinger i de øyeblikkene hvor nettbutikken ikke har knelt under belastningen.

Illusjonen om å være "garantert" en konsoll ved lansering er da brutt, og jeg står da enda lenger bak i køen enn jeg ville gjort hvis jeg stilte meg i køen way back when.

 Det er lotto uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

 

Når jeg og et par andre her på forumet har klart å skaffe oss 3 konsoller hver tyder dette på at det ikke er lotto. 

Jeg tenker det er viktig å være godt forberedt med å være logget inn i alle nettbutikkene og gjerne ha betalingsinformasjon klar til å bli limt inn eller klargjøre Paypal for 1-click.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, SverreLøk said:

Når jeg og et par andre her på forumet har klart å skaffe oss 3 konsoller hver tyder dette på at det ikke er lotto. 

Jeg tenker det er viktig å være godt forberedt med å være logget inn i alle nettbutikkene og gjerne ha betalingsinformasjon klar til å bli limt inn eller klargjøre Paypal for 1-click.

Hva er raskeste måte å betale hos elkjøp?, er jo snakk om sekunder her. Er Vipps raskere enn Visa?.

Så forøvrig at det er ca. 8 ganger så mange diskutgaver, så lønner seg nok å gå for den.

Lenke til kommentar
MacBain skrev (2 minutter siden):

Hva er raskeste måte å betale hos elkjøp?, er jo snakk om sekunder her. Er Vipps raskere enn Visa?.

Så forøvrig at det er ca. 8 ganger så mange diskutgaver, så lønner seg nok å gå for den.

Faktura er heeelt klart raskest om infoen ligger lagret.

Jeg skriver en "D" og trykker Enter så er alt plotta inn. Trykk kjøp og voila!

Så om nettsiden ikke er treg er der gjort på 2-3 sekunder fra start til slutt

Lenke til kommentar
MacBain skrev (10 minutter siden):

Hva er raskeste måte å betale hos elkjøp?, er jo snakk om sekunder her. Er Vipps raskere enn Visa?.

Så forøvrig at det er ca. 8 ganger så mange diskutgaver, så lønner seg nok å gå for den.

Jeg brukte PayPal One Touch og sjekket på forhånd at jeg var innlogget i PayPal i en annen fane, og dette er veldig raskt. Ellers høres ikke David sin kommentar om ferdigutfylt faktura dum ut heller.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, SverreLøk said:

Jeg brukte PayPal One Touch og sjekket på forhånd at jeg var innlogget i PayPal i en annen fane, og dette er veldig raskt. Ellers høres ikke David sin kommentar om ferdigutfylt faktura dum ut heller.

La inn faktura infoen så virker som den er raskest, hvordan man får Paypal til å virke hos elkjøp?

Lenke til kommentar
MacBain skrev (2 minutter siden):

La inn faktura infoen så virker som den er raskest, hvordan man får Paypal til å virke hos elkjøp?

Når du kommer til betalingsvalg i handlekurven hos Elkjøp (der du velger mellom Visa, Klarna og Vipps) så trykker du på den lille pilen ved siden av disse, så dukker PayPal opp som et alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...