Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
OddZen skrev (11 minutter siden):

Er det noen grunn til å ikke bruke den som følger med, frem til den eventuelt tar kvelden? 

Eller er det minimalt man får lagret og den har begrensninger som gjør den ubrukelig? 

Har ingen erfaring. 

Som sagt, dersom den streiker den ene gangen du havner i en ulykke eller bilen blir skadet/ramponert av noen, enten det er uhell eller bevisst, så risikerer du å ikke ha sentry-opptakene som kunne identifisert gjerningspersonene eller bevisst din uskyld.

Det kan fort føre til tap på ti-tusenvis av kroner. Altså veldig dumt å ta sjansen. Bruk den kun frem til du har fått ut fingeren og skaffet deg en SSD du kan stole langt mere på.

Ja du kan selvsagt være uheldig at den og tar kvelden, men sjansen er drastisk mye mindre.

Jeg har jobbet med salg av slikt, og sett de svikte alt for ofte til at jeg ville tatt sjansen med en "billig" flash-drive-enhet. En SSD-enhet derimot, ville jeg stolt langt mere på. De skal det langt mere til for å ta knekken på, selv om noen klarer å ødelegge det meste! 😎

Skrevet

Sjekket litt priser nå, og for ekstern disk (Samsung) så finner jeg billigste på Komplett til 1200,- for 1 TB. Finner ikke 500GB, ihvertfall ikke billigere.

Eksternt kabinett får man for ca 300,- og M2 SSD koster ca 800,- uansett om det er 500 GB eller 1 TB, så det er bare knapt billigere enn en som er ferdig bygd.

Kanskje kan andre butikker være litt billigere, men neppe mye!

Skrevet (endret)

Kjøpte en PNY 256GB SSD for mange år siden til min Tesla. Har fungert flott.

Nå som man kan adminstrere og slette alle klipp fra appen uansett hvor man befinner seg så trenger man ikke like mye plass som før. 

Endret av Complexity
Skrevet
8 hours ago, Kahuna said:

Så kom jeg på noe jeg har lest i en annen sammenheng, wear-levelling. Etter litt graving har jeg kommet til at vanlige minnepinner stort sett *ikke* har wear-levelling og dermed vil dø fort om de skrives til kontinuerlig. Du må opp på 'industrial' før de har wear-levelling. Det hjelper ikke at minnepinnerodusentene ikke snakker om wear-levelling på konsumentproduktene sine.

Er ikke dette bare en applikasjon hvor du skriver videofiler til flashminnet og skriver over de eldste når den er full? I så fall er da det wear levelling så godt som noe på applikasjonsnivå. Jeg kan ikke se at wear levelling på blokknivå vil gi noe mer levetid her. Skrivesyklene blir uansett jevnt spredt på blokkene.

Skrevet
herzeleid skrev (1 time siden):

Flere som opplever meldinger om at "parkeringsassistanse er degrader" og lignende vedrørende filskift assistanse osv.? 

Jepp, det virker som om det skal lite søle/slaps til før kameraer rundt om får redusert funksjon. 

Skrevet
oOF skrev (24 minutter siden):

Jepp, det virker som om det skal lite søle/slaps til før kameraer rundt om får redusert funksjon. 

Men da lar det seg løse ved å tørke av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...