Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

kremt skrev (9 minutter siden):

Husken er faktisk relativt god

Screen-Shot-2019-11-21-at-9.42.15-PM.jpg

Men da vet du jo også at de har levert på alle modellene, men prising har de bommet på. Midt modellen har jo faktisk fått mer rekkevidde.og justert for inflasjon så er de ikke så langt unna. Foruten 500 miles modellen da som nå er med en extender. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke misforstå. Dette selskapet er veldig interessant og jeg følger det tett. Specs på midterste modell er helt grei. Samtidig er det 2 år forsinket og 60 % dyrere enn oppgitt. Men jeg har tro på at prisene synker litt ettersom de øker produksjonen. Toppmodellen misser litt. 65 % dyrere. 320 miles istedet for 500+. 4680 progresjon er nok langt unna der de ønsker akkurat nå.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg blander min egen spylervæske og det jo kjekt. Helt til at jeg helte oppi det siste som sto på dunken og glemte helt at det var sommerblandinga jeg helte på. Det frøys gitt! Så dysene tetter seg momentant! :D 

Så ut med hårføner og ha den litt på avstand. Fyll etter en god og feit blanding så var det i orden igjen. Men dæven at det skulle fryse så jævla fort, det hadde jeg ikke helt sett for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (42 minutter siden):

Ikke misforstå. Dette selskapet er veldig interessant og jeg følger det tett. Specs på midterste modell er helt grei. Samtidig er det 2 år forsinket og 60 % dyrere enn oppgitt. Men jeg har tro på at prisene synker litt ettersom de øker produksjonen. Toppmodellen misser litt. 65 % dyrere. 320 miles istedet for 500+. 4680 progresjon er nok langt unna der de ønsker akkurat nå.. 

Samme her. Så er det faktisk snakk om en mindre versjon av Cybertruck/beast til Norge etterhvert! 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
kremt skrev (47 minutter siden):

Ikke misforstå. Dette selskapet er veldig interessant og jeg følger det tett. Specs på midterste modell er helt grei. Samtidig er det 2 år forsinket og 60 % dyrere enn oppgitt. Men jeg har tro på at prisene synker litt ettersom de øker produksjonen. Toppmodellen misser litt. 65 % dyrere. 320 miles istedet for 500+. 4680 progresjon er nok langt unna der de ønsker akkurat nå.. 

Tja en må ta med inflasjonen her, da er ikke økningen så stor men skjønner absolutt at folk er skuffet. Men er det ikke slik Tesla pleier å levere?😅

Toppmodellen er jo med extender, 470 tror jeg de sier? Men det er fortsatt en uforventet dings som opptar plass og vekt så er jo egentlig ganske ugreit for de som ønsket 500 versjonen. 

Lenke til kommentar
AL123 skrev (3 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner den. Synes den fremstår ufunksjonell, dyr og merkelig. Ser ikke for meg hvem den typiske kunden skulle være, og ser ikke for meg hvorfor majoriteten av truck-kjøpere skulle velge den hverken foran en tradisjoinell truck  eller en annen elektrisk truck.

Dyr, absolutt! Men jeg synes den også ser helt vanvittig barsk og futuristisk ut. Hvem som kan være den typiske kunden? De som liker store barske biler med mye plass i, de som liker å skille seg litt ut på veien og ikke minst de som gjerne kjører en del offroad/terreng f.eks. Bilen er jo et monster, lagd av rent rustfritt stål fremfor vanlig lakk. Elsker at Tesla går sine egne veier her. 

Endret av Iterion
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (10 minutter siden):

Hvem som kan være den typiske kunden? De som liker store barske biler med mye plass i, de som liker å skille seg litt ut på veien og ikke minst de som gjerne kjører en del offroad/terreng f.eks. 

De som like store biler type pick-up i USA er hovredsaklig konservative mennesker på landsbygda som stemmer republikansk. Mao folk som ikke liker moderne design, som hater elbiler og som ikke har spesiellt god råd.Jeg sliter med å se at de skal klare å finne sliter hundre tusern kunder i året til denne bilen. Spesielt ettersom den ikke er så nyskapende som man skulle tro på områder som betyr noe for disse menneskene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Salvesen. said:

Toppmodellen er jo med extender, 470 tror jeg de sier?

Den er nok ikke "med extender". 16k$ option som veier omtrent 1000 lbs og tar 1/3 av bed-en. Kan bli vanskelig å taue en fifth-wheeler da som ofte har tongue-weight på 1000-1500 lbs.  Som du ser så blir det fort temmelig kostbart og skal man taue kommer den fort til kort mtp range. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (Akkurat nå):

Den er nok ikke "med extender". 16k$ option som veier omtrent 1000 lbs og tar 1/3 av bed-en. Kan bli vanskelig å taue en fifth-wheeler da som ofte har tongue-weight på 1000-1500 lbs.  Som du ser så blir det fort temmelig kostbart og skal man taue kommer den fort til kort mtp range. 

Ja var dårlig forklart av meg, en må legge extebderen til for å få 'toppmodell'. Dyrt og unødvendig.

Tipper de kommer med nytt hovedbatteri om noen år som fjerner denne dingsen

Lenke til kommentar
AL123 skrev (11 minutter siden):

De som like store biler type pick-up i USA er hovredsaklig konservative mennesker på landsbygda som stemmer republikansk. Mao folk som ikke liker moderne design, som hater elbiler og som ikke har spesiellt god råd.Jeg sliter med å se at de skal klare å finne sliter hundre tusern kunder i året til denne bilen. Spesielt ettersom den ikke er så nyskapende som man skulle tro på områder som betyr noe for disse menneskene. 

Ja godt poeng det faktisk. For å være ærlig tviler jeg på at de kommer til selge haugevis av denne bilen. Men tror ikke det er planen dems heller. Virker nesten mer som et stunt av Tesla for å generere enda mer oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Iterion skrev (6 minutter siden):

Ja godt poeng det faktisk. For å være ærlig tviler jeg på at de kommer til selge haugevis av denne bilen. Men tror ikke det er planen dems heller. Virker nesten mer som et stunt av Tesla for å generere enda mer oppmerksomhet. 

Man bruker ikke milliarder av kroner på et stunt. I følge Autoline Network sikter Tesla i første omgang på en kvart million biler i året.

 

Lenke til kommentar
AL123 skrev (5 minutter siden):

Man bruker ikke milliarder av kroner på et stunt. I følge Autoline Network sikter Tesla i første omgang på en kvart million biler i året.

 

Såpass ja. Har ikke fått lest noe særlig opp på hvor mange de sikter på å selge eller produsere per år. Men er vel for stor for vanlig B førerkort? Det trekker jo litt ned, selv om det i Norge mest sannsynlig dukker opp en mindre variant. Den kommer jeg til å følge nøye med på. Ønsker meg en større bil med mer plass etterhvert, helst elbil. 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar


IMG_0033.thumb.webp.31653b4be92f16422f90e4e5c9e64f34.webp

The UP Invincible collection is designed to empower Cybertruck owners, equipping them to conquer the toughest terrains, embark on extraordinary adventures, and enhance the Cybertruck's inherent capabilities," said Ben Schaffer, CEO of Unplugged Performance.

https://carbuzz.com/news/tesla-cybertruck-already-has-aftermarket-kits-for-better-offroad-performance

Sikkert interessant i og for et marked som f.eks USA der man faktisk får lov å kjøre off-road. 

Endret av Syar-2003
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (1 time siden):

Men er vel for stor for vanlig B førerkort?

Teknisk sett er den vel ikke det. Den veier vel rundt 3 tonn, men 500 kg nyttelast på en pickup gjør den jo ubrukelig til hva den er tenkt for.

Salvesen. skrev (1 time siden):

Så om det stemmer har de vell dratt inn 200MUSD allerede

Penger på konto ja, men dette er ikke inntekter før de får levert bilen til alle disse. Spørs hvor mange av disse som er i Europa og/eller ombestemmer seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (5 minutter siden):

Teknisk sett er den vel ikke det. Den veier vel rundt 3 tonn, men 500 kg nyttelast på en pickup gjør den jo ubrukelig til hva den er tenkt for.

Penger på konto ja, men dette er ikke inntekter før de får levert bilen til alle disse. Spørs hvor mange av disse som er i Europa og/eller ombestemmer seg.

En får vell uansett ikke pengene tilbake?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...