Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Kahuna said:

Enda bedre! Den må jeg lete etter. :)

En av nedsidene ved at det hele tiden kommer oppdateringer er at selv om du lærte deg bilen 100% da den var ny dukker det hele tiden opp nye ting, kunnskapen din blir utdatert.

Start klima fra appen så holder det seg på en halvtime.

Ellers velg keep climate on som nevnt.

8 hours ago, Snowleopard said:

Det er ikke noe spesielt med led-lyds, de barer opererer med en annen frekvens enn kameraet det filmes med. Da får man den effekten. Moderne videokamera kan nulle ut effekten av dette, enten i SW eller tilpasse egen frekvens til å spille i takt med ledlysets frekvens.

Jo det er litt spesielt med LED lys. Moderne kamera har nok kommet seg en del men de billige kameran Tesla bruker virker ikke å funke så bra med dette.
Og er nok ikke så enkelt siden LED endrer pulslengden hele tiden etter hvor mye det skal lyse.

 

blobid1657705491265.png

Og led som dimmes trinnløst er nok enda værre å holde takt med.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (24 minutter siden):

Start klima fra appen så holder det seg på en halvtime.

Ellers velg keep climate on som nevnt.

Jo det er litt spesielt med LED lys. Moderne kamera har nok kommet seg en del men de billige kameran Tesla bruker virker ikke å funke så bra med dette.
Og er nok ikke så enkelt siden LED endrer pulslengden hele tiden etter hvor mye det skal lyse.

 

blobid1657705491265.png

Og led som dimmes trinnløst er nok enda værre å holde tankt med.

Poenget mitt var at det bare er forskjellen i frekvens mellom kameraet som tar bildene og frekvensen til led-lyset som får dette til å skje når man filmer f.eks. en led-skjerm. For CRT-skjermer var ofte problemet at man fikk bølgete striper av samme årsak, når man prøvde å filme de.

Spesielt merkbart i de "moderne" filmene som omhandlet hackere og datamiljøer. Etterhvert begynte filmprodusentene å legge inn bilde over skjermene, med diverse "skumle" meldinger for å gjøre ting mer spookey!

Men ja, det blir litt mer komplisert når det kan endre seg og være forskjellig fra led-lampe til led-lampe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Kahuna said:

Eller til du åpner døra.

Sånn var det i noen år før det ble fikset med en oppdatering i fjor eller nå. Holder seg på en halvtime uansett om man starten den fra appen. Blir bare avbrutt om man endrer på noe eller trykker på bremsen.

Det kom i software version 2022.8.2

Screenshot 2023-11-30 090403.png

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Hanhijnn said:

Og så kan du trykke på skiltsymbolet på skjermen, og bilen legger seg på den hastigheten som skiltet viser.

Det visste jeg ikke, skal prøves.

Men da må jeg ta en hånd fra rattet og sikte med fingeren på et spesielt sted på skjermen. Blir nok heller bruk av scrollehjul på rattet.

edit: jo, jeg husker det nå at jeg gjorde det i de første ukene med Tesla. Men scrollehjul og høyrehendel-ned er bedre.

Endret av trikola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (50 minutter siden):

Sånn var det i noen år før det ble fikset med en oppdatering i fjor eller nå. Holder seg på en halvtime uansett om man starten den fra appen. Blir bare avbrutt om man endrer på noe eller trykker på bremsen.

Det kom i software version 2022.8.2

Screenshot 2023-11-30 090403.png

Avhenger det av hvilket 'program' du bruker? Temmelig sikker på at den slår seg av hos meg men da skrur jeg på klimaanlegget, jeg velger ikke blant de 4 'programmene' (avis bil er vel mest aktuelt nå)

Lenke til kommentar
trikola skrev (21 minutter siden):

Høyre-spak kort ned : overtar nåværende hastighet

Overtar nåværende hastighet? Hva mener du med det?

Lurer på om jeg skjønte det(?):

Når du allerede er i AP og tar spaken kort ned så vil den sette maks til den hastigheten du er.

Når du allerede er i AP og tar Høyre spak (helt?) ned i et sekund-ish så vil den sette hastigheten til fartsgrensen (+ eventuell offset du har definert i innstillinger).

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Nimrad said:

Overtar nåværende hastighet? Hva mener du med det?

Lurer på om jeg skjønte det(?):

Når du allerede er i AP og tar spaken kort ned så vil den sette maks til den hastigheten du er.

  • Om du IKKE er i AP og kjører med en hvilken som helst hastighet, så fører kjapp "click" til at AP slåss på med sett-hastigheten bilen kjører med i dette øyeblikket
  • Om du IKKE er i AP og kjører med en hvilken som helst hastighet, så fører "click-and-hold-for-a-second" til at AP slåss på med sett-hastigheten bilen mener at den gjelder på stedet
  • Om du er i AP, så vet jeg ikke hva kort "click" fører til
  • Om du er i AP, så fører "click-and-hold-for-a-second" til at AP oppdaterer sett-hastigheten med den hastigheten bilen mener at den gjelder på stedet
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
trikola skrev (4 minutter siden):
  • Om du IKKE er i AP og kjører med en hvilken som helst hastighet, så fører kjapp "click" til at AP slåss på med sett-hastigheten bilen kjører med i dette øyeblikket
  • Om du IKKE er i AP og kjører med en hvilken som helst hastighet, så fører "click-and-hold-for-a-second" til at AP slåss på med sett-hastigheten bilen mener at den gjelder på stedet

Det stemmer ikke helt med min. Sånn er det på min:

  • Om du IKKE er i AP og kjører med en hvilken som helst hastighet, så fører kjapp "click" til at TACC slåss på med sett-hastigheten bilen mener at den gjelder på stedet
  • Om du IKKE er i AP og kjører med en hvilken som helst hastighet, så fører "dobbelklikk" til at AP slåss på med sett-hastigheten bilen mener at den gjelder på stedet
  • (click-and-hold-for-a-second har jeg ikke prøvd)
trikola skrev (4 minutter siden):

Om du er i AP, så fører "click-and-hold-for-a-second" til at AP oppdaterer sett-hastigheten med den hastigheten bilen mener at den gjelder på stedet

Den må jeg sjekke selv.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye effekt varmeapparatet på en Model 3 2019 uten varmepumpe trekker på full effekt?

 

Noen som har gått fra gammel PTC heater til varmepumpe og kan fortelle om hvordan de oppleves forskjellig utenom lavere strømforbruk?

 

Blir det mer varme fra biler med varmepumpe eller er det samme effekt bare at den utnytter strømmen bedre?

 

Synes ikke min med PTC klarer og holde det kjempevarmt når det kryper nedenom -15

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...