Gå til innhold

Diskusjon.no fortsetter som før, vi er ikke solgt til VG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

...nå som "diskuterte artikler" vil utgå?

 

Du kan vel fortsatt kommentere artikler fra tu.no og digi.no osv. Bare ikke tek.no.

 

 

Ja, og når jeg tenker meg om så er det vel de trådene jeg hyppigst har interese av å lese. Artiklene fra tek.no blir jo mer og mer irrelevante for oss som i utgangspunktet var fans av hw.no fra tidlig 2000-tall.

 

Og i tillegg sidestiller publikasjonser som tu.no, digi.no og tek.no (selv tidlig 2000-tall). Misforstått litt kanskje?

 

 

Hva snakker du om?

Lenke til kommentar

 

 

 

...nå som "diskuterte artikler" vil utgå?

 

Du kan vel fortsatt kommentere artikler fra tu.no og digi.no osv. Bare ikke tek.no.

 

 

Ja, og når jeg tenker meg om så er det vel de trådene jeg hyppigst har interese av å lese. Artiklene fra tek.no blir jo mer og mer irrelevante for oss som i utgangspunktet var fans av hw.no fra tidlig 2000-tall.

 

 

 

Når man sier "desktop og mobil" er gammeldags så virker man desperat etter å være "i tiden" mens man i realiteten ikke er oppdatert i det helt tatt.

http://www.corsair.com/en-us/landing/one

 

 

Dette blir for dumt.

Sidene er utdaterte fordi de ikke tar i bruk ny teknologi som gjør det lettere og mer behagelig å benytte sidene. På mobil må f.eks siden lastes på nytt hver gang man gir en tommel opp, så da må man trykke tilbake 2 eller flere ganger for å komme tilbake til forrige side.

AJAX har vært en bransjestandard for slike funksjoner siden 2009, og her ligger diskusjon.no langt etter.

 

Dette har ingenting med å være "moteriktig" å gjøre, det handler om å benytte teknologi som BÅDE sparer båndbredde for leverandør og kunde, og som gjør det lettere og mer behagelig å benytte forumet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvordan tenker dere å erstatte den trafikken og de (som regel) gode og saklige diskusjonene rundt dagsaktuell teknologi nå som "diskuterte artikler" vil utgå?

 

Det startes tråder hver dag av medlemmene som linker til diverse artikkler hos f.eks. VG. Jeg regner med at det ikke blir ulovlig å linke til Tek-artikkler for å diskutere dem her?

 

Slett ikke, men det krever mer engasjement fra brukermassen

Lenke til kommentar

Det går jo an å åpne opp for en løsning der brukere selv knytter til artikler fra alle nettaviser og diskuterer. Litt sånn som når man på facebook deler en nyhet. Risky as f., fordi det vil trekke inn ekte fake news-artikler her. Men da hadde det jammen blitt mye å diskutere, gitt. 

Lenke til kommentar

Et oppkjøp er alltid en ny retning, så det blir jo spennende å se :)

 

Forøvrig, jeg husker jeg kritiserte tek.no for å anmelde elektriske driller. Men av voksen ettertanke må jeg beklage det. Det er flott at dere skaper et mangfold av kategorisert innhold og det artigste hadde vært om rene entusiastsider som overklokking.no osv. ble gjenopplivet. Kanskje litt mer Twitch aktig innhold på gamer.no, mer YT Linustechtips aktig innhold på hardware.no etc.

 

Hardware er langt fra dødt, det er bare for få norske aktører som moderinserer den redaksjonelle fremgangsmetoden ift. det. Twitch, Youtube og andre internasjonale publikasjoner har tatt over hele showet.

Jeg har alltid fulgt med på utenlandske media ift. teknologi og utvikling, men med glede sett hvordan hardware.no utviklet seg en periode.

 

Se på de som har lyktes på Twitch, Youtube etc. og se på alternative tjenester som Discord etc.

Ja, er enig i at det kunne trengt fornyelse. Synes modellen til TheVerge er ganske fin, der de har litt videoer ala YouTube-stjernene, men også tilhørende produktartikkel. Nå har TheVerge blitt til gangs mer politikk (les: propaganda) og gossip ala VG, men før var det veldig, veldig bra.

 

I tillegg burde journalistene pålegges å lese Anandtech sine tester fra enhver aktuell produktkategori, og satt seg skikkelig inn i begrepene og vitenskapen der. Har dessverre inntrykket av at IT-kompetansen hos de som tester hardware, ofte er veldig overfladisk i norsk media. Hardware mye bedre enn f. eks. iTAvisen, men like stor avstand opp til de beste igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan tenker dere å erstatte den trafikken og de (som regel) gode og saklige diskusjonene rundt dagsaktuell teknologi nå som "diskuterte artikler" vil utgå?

 

Det startes tråder hver dag av medlemmene som linker til diverse artikkler hos f.eks. VG. Jeg regner med at det ikke blir ulovlig å linke til Tek-artikkler for å diskutere dem her?

Slett ikke, men det krever mer engasjement fra brukermassen

 

Virker som om det er en del som vil beholde koblingen mellom Tek og Diskusjon så jeg vil tro at det kan skje. Det krever ikke mye engasjement å opprette tråder heller da det ikke blir publisert mer enn noen få artikkler om dagen, spørsmålet er vel om folk gidder å "dra hit" for å kommentere istedenfor å bruke kommentarfeltet til VG/Tek.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan tenker dere å erstatte den trafikken og de (som regel) gode og saklige diskusjonene rundt dagsaktuell teknologi nå som "diskuterte artikler" vil utgå?

 

Det startes tråder hver dag av medlemmene som linker til diverse artikkler hos f.eks. VG. Jeg regner med at det ikke blir ulovlig å linke til Tek-artikkler for å diskutere dem her?

Slett ikke, men det krever mer engasjement fra brukermassen

 

Virker som om det er en del som vil beholde koblingen mellom Tek og Diskusjon så jeg vil tro at det kan skje. Det krever ikke mye engasjement å opprette tråder heller da det ikke blir publisert mer enn noen få artikkler om dagen, spørsmålet er vel om folk gidder å "dra hit" for å kommentere istedenfor å bruke kommentarfeltet til VG/Tek.

 

si det .

men hvor mange er det som er først inne på TV2/brom og så komerterer bilrelaterte ting i motordelen av forumet ?

Lenke til kommentar

Det går jo an å åpne opp for en løsning der brukere selv knytter til artikler fra alle nettaviser og diskuterer. Litt sånn som når man på facebook deler en nyhet. Risky as f., fordi det vil trekke inn ekte fake news-artikler her. Men da hadde det jammen blitt mye å diskutere, gitt.

Det høres faktisk interessant ut. Litt Reddit-aktig?

 

Jeg ser for meg at det hadde begynt helt enkelt med at alle bare kunne lempe inn artikler, men så hadde det meldt seg behov for å kunne stemme opp eller ned, osv. Og så sitter man med reddit.no til slutt.

 

På den annen side er diskusjon.no mye mindre og mer oversiktlig, og moderatorer kunne sørget for at ingen spammet eller drev med annen f-skap. Man kunne kanskje f.eks. hatt en whitelist for kilder man godtar, og for andre kilder må man opprette en vanlig tråd i stedet for bare en "nyhetsartikkel"-tråd.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På den annen side er diskusjon.no mye mindre og mer oversiktlig, og moderatorer kunne sørget for at ingen spammet eller drev med annen f-skap. Man kunne kanskje f.eks. hatt en whitelist for kilder man godtar, og for andre kilder må man opprette en vanlig tråd i stedet for bare en "nyhetsartikkel"-tråd.

 

 

Du sier det jeg tenkte men ikke turte si fordi jeg da ville dratt inn de med mer "alternative fakta" inn i tråden og ideen måtte fått sin naturlige endelikt. :-g 

Lenke til kommentar

Hvis det ikke blir noe eget innhold/artikler som diskusjon.no kan hekte seg på så kunne man kanskje satt opp noe slags system som hentet inn linker til artikler fra andre steder, og så kunne man lest artiklene på hver enkelt side, men diskutert dem her i tillegg.

 

Eller noe slikt.

Veldig bra forslag. Jeg ser for meg et system som ligner på jimmyr.com sitt oppsett.

Lenke til kommentar

 

Blir nok og stå" VG+" etterhvert på alle artiklene.

 

Det står jo allerede "Ekstra" så hva er poenget ditt?

 

Jeg tipper og mistenker at enkelte ertikkel skrevet av en som ikke er exstra medlem kan få artikkelen sin lagt ut som Exktra artikkel bare fordi neon mner at den ikke skal være tilgjengelig for alle

Endret av sinnaelgen
Lenke til kommentar

 

Ny og mer minimalistisk UI er noe jeg synst burde komme etterhvert. Siden her skriker litt 2010

Ikke for minimalistisk nåda. Jeg får noia av sider som skriker 2017 med store bilder og trege menyer. En pest og en plage å bruke.

 

Jeg setter ihvertfall stor pris på at diskusjon.no er veldig kjapt å laste inn, selv på Edge på hytta. Jeg jobber også offshore og når det eneste alternativet man har er diskusjon.no er det ikke så gale. (128 eller 256 Kb/s delt på 20 mann over satelitt  :hrm: ), så ja takk til teknologier som gjør det enda enklere å laste inn forumet over ekstremt trege linjer  :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

Ny og mer minimalistisk UI er noe jeg synst burde komme etterhvert. Siden her skriker litt 2010

Ikke for minimalistisk nåda. Jeg får noia av sider som skriker 2017 med store bilder og trege menyer. En pest og en plage å bruke.

Jeg setter ihvertfall stor pris på at diskusjon.no er veldig kjapt å laste inn, selv på Edge på hytta. Jeg jobber også offshore og når det eneste alternativet man har er diskusjon.no er det ikke så gale. (128 eller 256 Kb/s delt på 20 mann over satelitt :hrm: ), så ja takk til teknologier som gjør det enda enklere å laste inn forumet over ekstremt trege linjer :w00t:

Skyt meg ikke, jeg driver ikke Web-utvikling, men personlig synes jeg sånne moderne interaktive nettsider er mindre responsive og mer sårbare for dårlig dekning. Kall meg gammel og tverr, men jeg foretrekker enkle tekstsider uten dilldall når jeg bare leser. Interaktive greier kan være en tilleggsting.

Lenke til kommentar

Google funker til søk på diskusjon.no

Det er bare å lære seg å bruke det (google.com)

Så det er nok en del mer viktige ting å fokusere på enn en så triviell greie som du påpeker.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...