Gå til innhold

Diskusjon.no fortsetter som før, vi er ikke solgt til VG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommentarene her om eierforhold og det å ikke selge seg til det ene eller andre er bortkastet. Diskusjon.no er ikke drevet av veldedigheto og ildsjeler.

 

Viktig for meg er at diskusjon.no ikke linker seg på Facebook og andre sosiale medier.

Noen ganger er det enkle det beste, slik forumet er nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker det at man kommer automatisk til den posten man leste sist, når man trykker på linken i "mine innlegg" (en med nye innlegg).

 

Men jeg har aldri opplevd at det har skjedd på PC, litt irriterende på større tråder, man blir bare sendt til den første posten (som selvfølgelig er praktisk når det er regler i en tråd).

 

Skulle ønske man kunne fjerne oppdateringen av "mine innlegg" på visse tråder. Litt irriterende at det kommer opp tråder der som jeg egentlig bare hadde tenkt å kommentere 1 gang på, også ikke ha noe forhold til det etterpå, det kan da fort fylle seg opp i "mine innlegg". Kanskje dette går ann på PC? (er ikke så ofte jeg er på diskusjon.no på PC)

Hvis man (på PC) går inn på en tråd fra mine innlegg som man ikke har besøkt på lenge så kommer man gjerne til første side i tråden istedet for siste leste. Jeg vet ikke om det er by design eller en bug, men det "glemmes" hvor man var sist etter et par mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommentarene her om eierforhold og det å ikke selge seg til det ene eller andre er bortkastet. Diskusjon.no er ikke drevet av veldedigheto og ildsjeler.

 

Viktig for meg er at diskusjon.no ikke linker seg på Facebook og andre sosiale medier.

Noen ganger er det enkle det beste, slik forumet er nå.

Hæ?
Lenke til kommentar

Diskusjon.no er vel i stor grad drevet av veldedighet og ildsjeler, om ikke selve driften av HW og SW så det meste andre.

Det er vel bare ett par-tre stykker som faktisk har betalt for jobben på forumet så vidt jeg vet, om man ser bort ifra HW og SW.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Diskusjon.no er vel i stor grad drevet av veldedighet og ildsjeler, om ikke selve driften av HW og SW så det meste andre.Det er vel bare ett par-tre stykker som faktisk har betalt for jobben på forumet så vidt jeg vet, om man ser bort ifra HW og SW.

Jeg tenkte litt på at noen ildsjeler er detilbake, så jeg tar den korrekturen.

Nå som eierene mister avtaler med viktige partnere, er det naturlig at dem vil se på annen inntjening.

Lenke til kommentar

Da blir det heller tidskriftene "komputer for alle" ,"computer world"  hvis man skal opdatere seg på nyheter

 

tek.no og "diskusjon.no" blir redussert til et opslagsverk med dårlig agenda

Det funger kansje en stund , men når dere "taper" penger så blir det nok redusert flere gangert

og så lagt ned om 5-10 års tid

Lenke til kommentar

hvilken dårlig agenda er det du tenker på?

Jeg tenker på at  "diskusjon.no"  kan oppfates som et opslagsverk for tidligere spørsmål om alt mulig rart , men ingen gidder å søke opp gamle spørsmål . da stiller man heller spøsmålet på nytt og får det samme svaret i en ny tråd

 

Hvis jeg spør dere om der vil ha dobbelt tråder , eller dobelt posting ( samem spørsmå stilt mange gager )  så virker det som dere ikke helt hva hva der vil 

 

Strukturen gjør det også lit vanskelig å skille enkelte temaer fra hverandere .

For en del år siden slo dere sammen flere tråder som hadde med programering å gjøre  med begrunelsen at det var så liten aktivitet der.

Hensikten var sikekert god tenkt , men resutatet ble uanset at det ble vanskeligere å skille forskjelig programerings problmer fra hverandre

f.eks i post 50 legger man inn et programeringsproblem i pascal , men på grunn av masse anet aktivitet for elle verdens av prog.språk så får man svaret i post 70.

Så er det noe man lurer fortsat på som ingen vil svare på fordi det er få som ser sammehengen

 

Jeg er redd for at det samme kan skje med andre tråder der dere vil ha opp aktiviteten

 

Paradokset er at noen ganger ønsker dere at det er få tråder innenfor det dere definer som samme temaet

andre ganger er retnigslinje så strenge at man nesten må oprette en egen tråd bare for komenterer i tråd

Hvem er det da som definer temaet i slik tråder ?

jeg husker for en del år siden så var dert mye rot med trådene om TV-lisnsen

samtidig som programeringstrådene ble behandlet nærmest motsatt

 

Da vil det av naturlige årsaker bli mindre aktivitet i disse trådene

Lenke til kommentar

Forskjellen er jo at mange tråder vil ikke bli laget

Man kan bare gjette på hvor stor redusjonen blir .

jeg vil i hvartfall tippe mellom 20 og 30 %

 

Det får meng til å lure på hvor mye aktivitet er det dere ønsker ?

Så du tror at 20-30% av alle nye tråder per dag kommer fra artikler postet på tek.no?

 

i så fall postes det bare 10-15 nye tråder i forumet hver dag, noe jeg synes virker veldig lavt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Forskjellen er jo at mange tråder vil ikke bli laget

Man kan bare gjette på hvor stor redusjonen blir .

jeg vil i hvartfall tippe mellom 20 og 30 %

 

Det får meng til å lure på hvor mye aktivitet er det dere ønsker ?

Så du tror at 20-30% av alle nye tråder per dag kommer fra artikler postet på tek.no?

 

i så fall postes det bare 10-15 nye tråder i forumet hver dag, noe jeg synes virker veldig lavt...

 

Hvor mange tråde som postes på forumet har jeg ikke peilig på , og jeg tviler nå li på at du har den oversikten

Det jeg derimot tror er at mellom 1/4 og en 1/3  av ny tråder og innlegg kommer av artiklen som skrives

pr.tiden lan man også få det intrykke av at det nesten ikke er nye artikler lengre.i forhold til aktiviten for få år siden 

Lenke til kommentar

Faktisk er «Mine innlegg» egenutviklet gjennom flere utviklergenerasjoner her, det er ikke en innebygget funksjon i IP.Board.

 

Og vi tar gjerne i mot tilbakemeldinger her i denne tråden, som det ble nevnt i første innlegg. Så lenge det ikke blir for mye ensidig fokus på en ting, da er det sikkert best å lage en egen tråd på det. Alt blir notert og tatt til etteretning, selv om det ikke blir besvart.

 

Kan du si noe om hvor langt inn i planproessen dere er med å oppgradere til en nyere versjon av forumet? Absolutt på sin plass med en oppgradering så blir spennende å følge Diskusjon.no i tiden fremover. :)

 

Håper å oppdatere til nyere versjon i løpet av neste halvåret. Det er alt jeg kan si på dette tidspunktet. Vi må finne ut rekkefølgen for hvordan vi ser for oss å gjøre ting. 

 

IPS 4.2 er i en alpha-versjon nå, det kommer ikke til å skje før den har nådd release-versjon. Den er ventet i løpet av sommer/tidlig høst. Sannsynligvis får jeg startet på en testoppgradering i løpet av neste to uker. Men en faktisk oppgradering vil fortsatt ligge ett godt stykke frem i tid.

 

 

Kunne dere ikke laget et søke-front-end til Google-søk da? Altså benyttet Google-søk, problem solved, men bakt det inn i en eller annen måte å konfigurere det på. Er jo ikke særlig vanskelig å formatere en URL riktig til å passe med Google-søket for å si det sånn. Er vel et av de beste måtene å finne noe på, pr. i dag, og det er overlegent bra også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...