Gå til innhold

Diskusjon.no fortsetter som før, vi er ikke solgt til VG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det største problemet per dags dato er nok trolig TU , i alle fall om jeg siterer den artikelen som nå ble skrevet :

 

 

 

TU Media AS selger nettstedet tek.no til VG (Schibsted). TU har eid tek.no i to år, og utviklet nettstedet til å bli en dedikert site for tester og guider innen forbrukerelektronikk, som mobil, PC, lyd, bilde, TV.

https://www.tu.no/artikler/tu-selger-tek-no-til-vg/382628

 

Så om man skal tolke det på noen konkret måte så er det TU som nå sier hva det skal satses på og hva man skall anmelde, noe som igjen gir mening om man ser på hvilke typer tester som ble skrevet i de siste to årene og hvilket fokus som ble satt.

 

Sånn sett med mindre dette ikke endres så vil TU fortsatt styre skuta og slik sett velge hvilket "innhold" som skal være av interesse for leserne og dermed de diskusjonene som dukker opp i ettertid, så man kan derfor anta at det mange av oss veteraner oppfattet som mangel på innhold var en bevist handling fra ledelsen der fokuset var artikler som "ola" ønsket å lese...

 

Nå vet jeg ikke personlig hva som kommer til å skje med forumet, men personlig mener jeg at innholdet som kom fra disse sidene var med på å forme forumet og bidra daglig til gode diskusjoner, når dette forsvinner vil jeg personlig tro at forumet blir som et "tomt skall" om noe ikke gjøres. 

At man i tillegg har fått et handikapp der man selv ikke kan konkurrere direkte med VG om man kommer med spennende artikler som omfatter det samme ser jeg som enda en spiker i kista, håper selvsagt at jeg tar feil men det kan bli tøft å se utviklingen fremover...

Lenke til kommentar

Hvordan tenker dere å erstatte den trafikken og de (som regel) gode og saklige diskusjonene rundt dagsaktuell teknologi nå som "diskuterte artikler" vil utgå?

 

Jeg håper dere fremdeles vil fortsette som før med artiklene på tu.no, inkl fronting til selve artiklene på toppen av forumet etc?

 

 

Apropos videreutvikling, hva er planene der? Både mobil- og desktopversjonen er gammeldags nå.

Lenke til kommentar

 

...nå som "diskuterte artikler" vil utgå?

 

Du kan vel fortsatt kommentere artikler fra tu.no og digi.no osv. Bare ikke tek.no.

 

 

Ja, og når jeg tenker meg om så er det vel de trådene jeg hyppigst har interese av å lese. Artiklene fra tek.no blir jo mer og mer irrelevante for oss som i utgangspunktet var fans av hw.no fra tidlig 2000-tall.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Et oppkjøp er alltid en ny retning, så det blir jo spennende å se :)

 

Forøvrig, jeg husker jeg kritiserte tek.no for å anmelde elektriske driller. Men av voksen ettertanke må jeg beklage det. Det er flott at dere skaper et mangfold av kategorisert innhold og det artigste hadde vært om rene entusiastsider som overklokking.no osv. ble gjenopplivet. Kanskje litt mer Twitch aktig innhold på gamer.no, mer YT Linustechtips aktig innhold på hardware.no etc.

 

Hardware er langt fra dødt, det er bare for få norske aktører som moderinserer den redaksjonelle fremgangsmetoden ift. det. Twitch, Youtube og andre internasjonale publikasjoner har tatt over hele showet.

Jeg har alltid fulgt med på utenlandske media ift. teknologi og utvikling, men med glede sett hvordan hardware.no utviklet seg en periode.

 

Se på de som har lyktes på Twitch, Youtube etc. og se på alternative tjenester som Discord etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Og i spøkende sammenheng.

Om kommentarfeltet blir som en del publikasjoner:

 

"Trykk her for å lese kommentarer"

...

"Laster kommentarer fra facebook"

~~~~~~~~...~~~~~.~~~.~~~~~~~~

"Lager en kopp kaffe og sjekker skjermen"

..

"Laster kommentarer fra facebook"

...

"klikk/lukk".

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan tenker dere å erstatte den trafikken og de (som regel) gode og saklige diskusjonene rundt dagsaktuell teknologi nå som "diskuterte artikler" vil utgå?

 

Det startes tråder hver dag av medlemmene som linker til diverse artikkler hos f.eks. VG. Jeg regner med at det ikke blir ulovlig å linke til Tek-artikkler for å diskutere dem her?

Lenke til kommentar

 

 

...nå som "diskuterte artikler" vil utgå?

 

Du kan vel fortsatt kommentere artikler fra tu.no og digi.no osv. Bare ikke tek.no.

 

 

Ja, og når jeg tenker meg om så er det vel de trådene jeg hyppigst har interese av å lese. Artiklene fra tek.no blir jo mer og mer irrelevante for oss som i utgangspunktet var fans av hw.no fra tidlig 2000-tall.

 

 

 

Når man sier "desktop og mobil" er gammeldags så virker man desperat etter å være "i tiden" mens man i realiteten ikke er oppdatert i det helt tatt.

http://www.corsair.com/en-us/landing/one

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

...nå som "diskuterte artikler" vil utgå?

 

Du kan vel fortsatt kommentere artikler fra tu.no og digi.no osv. Bare ikke tek.no.

 

 

Ja, og når jeg tenker meg om så er det vel de trådene jeg hyppigst har interese av å lese. Artiklene fra tek.no blir jo mer og mer irrelevante for oss som i utgangspunktet var fans av hw.no fra tidlig 2000-tall.

 

Og i tillegg sidestiller publikasjonser som tu.no, digi.no og tek.no (selv tidlig 2000-tall). Misforstått litt kanskje?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

kan egentlig ikke si jeg har fulgt så mye med var "toppsiden" til forumet har holdt på etter at hardware ble til tek , for min del er forumet blitt til en selvstendig enhet som opererer helt fint uten "toppsidene" som før føltes mere som en del av forumet .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og i spøkende sammenheng.

Om kommentarfeltet blir som en del publikasjoner:

 

"Trykk her for å lese kommentarer"

...

"Laster kommentarer fra facebook"

~~~~~~~~...~~~~~.~~~.~~~~~~~~

"Lager en kopp kaffe og sjekker skjermen"

..

"Laster kommentarer fra facebook"

...

"klikk/lukk".

Folk må få kommentere alt mellom himmel og jord. Det er bare bra. Se på twitter. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Sluttet å følge artiklene til Tek.no etter de lanserte artikler bak en betalings-mur.

De som nå har betalt for de greiene, får de noen kompensasjon, når vg tar over?

Lenke til kommentar

Hvis det ikke blir noe eget innhold/artikler som diskusjon.no kan hekte seg på så kunne man kanskje satt opp noe slags system som hentet inn linker til artikler fra andre steder, og så kunne man lest artiklene på hver enkelt side, men diskutert dem her i tillegg.

 

Eller noe slikt.

Ingen dum idé! Noe lignende som det du beskriver ble vel testet på tek.no når de kom med sitt nye design for en stund tilbake også? Mener å huske de hadde en type RSS reader som hentet tester etc. fra diverse hardware relaterte nettsider.

 

 

Bare å starte opp overklokking.no igjen :)

 

det kommer ;)

 

Venter i spenning!  :ohmy:

Endret av .Rudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...