Gå til innhold

Diskusjon.no fortsetter som før, vi er ikke solgt til VG


Anbefalte innlegg

Og i spøkende sammenheng.

Om kommentarfeltet blir som en del publikasjoner:

 

"Trykk her for å lese kommentarer"

...

"Laster kommentarer fra facebook"

~~~~~~~~...~~~~~.~~~.~~~~~~~~

"Lager en kopp kaffe og sjekker skjermen"

..

"Laster kommentarer fra facebook"

...

"klikk/lukk".

Etterfulgt av "VGs journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig mellom kl. 07 og 24. Kommentarfeltet er nå stengt og åpner igjen kl. 07.00. Velkommen tilbake da!"  :rofl:

 

 

Godt ikke diskusjon.no stenger på natta.

Endret av Evelen!
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan tenker dere å erstatte den trafikken og de (som regel) gode og saklige diskusjonene rundt dagsaktuell teknologi nå som "diskuterte artikler" vil utgå?

Jeg håper dere fremdeles vil fortsette som før med artiklene på tu.no, inkl fronting til selve artiklene på toppen av forumet etc?

Apropos videreutvikling, hva er planene der? Både mobil- og desktopversjonen er gammeldags nå.

Dette blir for dumt.

Sidene er utdaterte fordi de ikke tar i bruk ny teknologi som gjør det lettere og mer behagelig å benytte sidene. På mobil må f.eks siden lastes på nytt hver gang man gir en tommel opp, så da må man trykke tilbake 2 eller flere ganger for å komme tilbake til forrige side.

AJAX har vært en bransjestandard for slike funksjoner siden 2009, og her ligger diskusjon.no langt etter.

Dette har ingenting med å være "moteriktig" å gjøre, det handler om å benytte teknologi som BÅDE sparer båndbredde for leverandør og kunde, og som gjør det lettere og mer behagelig å benytte forumet.

Det som blir for dumt er at ingen så at vi snakket forbi milevis forbi hverandre. Du snakket om benyttelse av utdatert webteknologi ift. dagens maskinvare mens jeg trodde du mente at dagens maskinvare var utdatert teknologi å skrive om ;)

Er selvfølgelig helt enig i det du skriver her :D

 

 

 

EDIT:

Men når det er sagt. Det jeg etterlyser i størst grad og håper på i denne prosessen er at vi får et forum som fungerer med verdens mest brukte nettleser (som ikke er utdatert). Forumet har blitt omtrent ubrukelig med de siste oppdateringene og jeg må ofte ty til notepad.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Ny og mer minimalistisk UI er noe jeg synst burde komme etterhvert. Siden her skriker litt 2010

Ikke for minimalistisk nåda. Jeg får noia av sider som skriker 2017 med store bilder og trege menyer. En pest og en plage å bruke.

 

 

 

Jaau. For min del blir det litt drøyt at jeg kun får plass til to forumposter på skjermen samtidig på min splitter nye Macbook Pro 15". Med den oppløsningen er det ikke noen grunn til at det skal være sånn. Hadde vært ønskelig med langt mindre bokser for postene. Blir mye hvitt og ubrukt rom per post sånn jeg ser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ny og mer minimalistisk UI er noe jeg synst burde komme etterhvert. Siden her skriker litt 2010

I løpet av året håper vi å oppdatere til en nyere versjon av forumprogramvaren vi bruker.

 

Du kan se smakebit på IPS 4.2 her: https://invisionpower.com/42preview/

 

Det blir naturlig å se på hvordan vi kan tilpasse det designet til oss da. Hvis du har noen tanker rundt andre diskusjonsfora vi kan bli inspirert av f.eks. så lytter jeg. :)

 

 

 

Tenker dere bør gå for noe mer i retningen av det de har på Giant Bomb. Føler det brukes så uendelig mye plass på ingenting på dette forumet. Ser ikke helt poenget med å ha så vanvittig mye luft i hver boks. Den forumposten jeg linket til er forresten gode nyheter for alle som liker Platinum Games ;)

Lenke til kommentar

Google funker til søk på diskusjon.no

Det er bare å lære seg å bruke det (google.com)

Så det er nok en del mer viktige ting å fokusere på enn en så triviell greie som du påpeker.

Sikker greit for noen , men detr er ikke slik det bør være

 

Hva er da poenget med et stort arkiv uten en skikkelig søketjenste ?

I alle disse årene er det skrevet mye , men det som er problemt er jo at det ikke er så lett å få det frem

konsekvensen blir jo da mye dobbel informasjon og et hvelvet for de som må rydde opp i dette

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Rydde opp i dobbel info på forumet?

Det kommer nok aldri til å skje.

neivell , men akurat der har der drit dere ut fordi dere ikke tok det fra starten av

 

Det er garantert ikke noe unik informasjon her på alle disse forumene som en gang ble slått sammen, så google vil nok gi deg samme svarene flere ganger de også, men til forskjellige lokasjoner. Du kan velge å forholde deg til den realiteten, eller du kan la være, men konstruerte problemer har enkle løsninger.

Lenke til kommentar

Dobbelt opp med identiske tråder kan fort være nødvendig for å skille mellom ny og oppdatert info og utdatert info. :)

 

 

Forøvrig så har den avanserte søkefunksjonen alltid gitt meg infoen jeg var på jakt etter.

Det er jo ikke så lange side at det ble klaget på at søkefunsjone ikke fungerte

Forøvrig så er det flere ting jeg ikke har fått frem som burde ligge lagret et sted i arkivet

Lenke til kommentar

Hæ? skulle man fra starten av nektet folk å skrive ting som allerede var blitt skrevet?

 

Yup, jeg syns man b;r begynne med ;,' og [

 

Jeg er f;rstemann ut, s[ f[r vi se hvordan det g[r med resten.

 

PS. Jeg har ikke norsk tastatur s[ forslaget passer meg igrunnen utmerket, .... om vi stopper der.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

 

Rydde opp i dobbel info på forumet?

Det kommer nok aldri til å skje.

neivell , men akurat der har dere drit dere ut fordi dere ikke tok det fra starten av

 

Hæ? skulle man fra starten av nektet folk å skrive ting som allerede var blitt skrevet?

 

Forumet er ingen wiki.

 

nå vell . er det ikke et poeng å kunne slå opp tirdligerer diskujoner , i stedet for å starte den samme diskujen på nytt en tid senere ?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ny og mer minimalistisk UI er noe jeg synst burde komme etterhvert. Siden her skriker litt 2010


I løpet av året håper vi å oppdatere til en nyere versjon av forumprogramvaren vi bruker.

Du kan se smakebit på IPS 4.2 her: https://invisionpower.com/42preview/

Det blir naturlig å se på hvordan vi kan tilpasse det designet til oss da. Hvis du har noen tanker rundt andre diskusjonsfora vi kan bli inspirert av f.eks. så lytter jeg. :)

 

 

 

Tenker dere bør gå for noe mer i retningen av det de har på Giant Bomb. Føler det brukes så uendelig mye plass på ingenting på dette forumet. Ser ikke helt poenget med å ha så vanvittig mye luft i hver boks. Den forumposten jeg linket til er forresten gode nyheter for alle som liker Platinum Games ;)

 

 

 

Fordelen med IP.Board er hvor lett der å abonnere på "tråder", holde oversikten via "Mine Innlegg", det er en utrolig brukervennlig editeringsboks med mulighet for full editor, det støtter embedded YouTube med mer.. Det er latterlig enkelt å sitere, bruke spoiler tags, multi-sitering osv osv...

 

De fleste andre sider med mer minimalistiske løsninger mister ofte fryktelig mye funksjonalitet. Disqus er jo et godt eksempel hvor innleggene nedover bare blir et eneste stort virvar helt uten mulighet for å sitere og hvor det ikke blir noe naturlig flyt i samtalen nedover i det hele tatt.

 

Men det er jo to negative ting med IP.Board som diskusjon.no bruker, og det er mulig det er annerledes og forbedret i nye utgaver av IP.Board og det er jo mengden dødplass som du nevner. Det er i overkant mye luft rundt innleggene, og samtidig så er ikke forumet spesielt dynamisk så om du minsker eller forstørrer et nettleservindu så oppfører ikke innholdet seg dynamisk i forhold til vindustørrelsen, noe man gjerne forventer i 2017.

 

 

Det er jo ikke bare-bare å migrere over til noe nytt heller og du har jo selvfølgelig en bråte med trofaste brukere som trolig vil være negativ til forandring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Rydde opp i dobbel info på forumet?

Det kommer nok aldri til å skje.

neivell , men akurat der har dere drit dere ut fordi dere ikke tok det fra starten av

 

Hæ? skulle man fra starten av nektet folk å skrive ting som allerede var blitt skrevet?

 

Forumet er ingen wiki.

 

nå vell . er det ikke et poeng å kunne slå opp tirdligerer diskujoner , i stedet for å starte den samme diskujen på nytt en tid senere ?

 

Jo, det er et poeng. Det er da også mulig.
Lenke til kommentar

 

Dobbelt opp med identiske tråder kan fort være nødvendig for å skille mellom ny og oppdatert info og utdatert info. :)

 

 

Forøvrig så har den avanserte søkefunksjonen alltid gitt meg infoen jeg var på jakt etter.

Det er jo ikke så lange side at det ble klaget på at søkefunsjone ikke fungerte

Forøvrig så er det flere ting jeg ikke har fått frem som burde ligge lagret et sted i arkivet

 

 

Det finnes en egen forumtråd for å ta tilbakemeldinger til forumadministratorene. Så jeg foreslår at du hever det til en oppgave for de å løse. Nå vet vi alle at søkefunksjonen aldri har fungert helt optimalt.

 

Jeg har gitt deg en midlertidig løsning med Google, og så går du på innstillinger og avansert søk, og skriver diskusjon.no i nettsted-feltet/domene-feltet eller hva det nå heter der på norsk. Bruker alltid engelsk så langt jeg kan på internett. Derfor, og det bør være enkelt å finne ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...