Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Btw. price hike på Model 3. 20k på SR+ og LR. 10k på Performance.

Edit: ser også at dersom man bestiller Y nå med Gemini hjul, altså 19", så er levering nå jul 2022, ikke juli 2022 som det var for en uke siden. 

Så sitter man på gjerdet, så er det vel lurt å hive inn bestilling om man vil ha bil i år (er fortsatt god leveringstid på 20" ser jeg).

Endret av MrMarbles
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, MrMarbles said:

Btw. price hike på Model 3. 20k på SR+ og LR. 10k på Performance.

Edit: ser også at dersom man bestiller Y nå med Gemini hjul, altså 19", så er levering nå jul 2022, ikke juli 2022 som det var for en uke siden. 

Så sitter man på gjerdet, så er det vel lurt å hive inn bestilling om man vil ha bil i år (er fortsatt god leveringstid på 20" ser jeg).

Ser og hvis man vurderer model 3 sr/lr i hvit med 18 tommer hjul så er det levering februar 2023 🤮

Kan bli gode tider for å selge brukt 🤑

Endret av onkel_jon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (5 timer siden):

Som regel klarer man å pusse skivene rene med vinkelsliper. Så lenge de har nok tykkelse kan man gjøre dette flere ganger. Skivene lakkeres med zinkspray på kantene og i midten før de monteres igjen. Regn med en times jobb per hjul.

For Hvermansen? Flertallet av befolkningen har hverken utstyret eller kompetansen som trengs for å gjøre den operasjonen.

Og, JA, jeg vet at det er en enkel jobb. Men ikke for alle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (15 timer siden):

Ny eller brukt? Hva definerer du som ubrukelig rekkevidde?

Er kun snakk om å  beholde i et par år, så hvis den har litt resale value etter det så er det ikke så nøye om det er ny eller brukt.

Jeg tenker stort sett på bykjøring/urban kjøring på Østlandet. Altså ville nok 150 km på vinteren være nok. 

Det er bare fordi jeg vurderer å bytte ut min gamle bensinbil til en midlertidig elbil. Liten dritbil, gammel Subaru justy. Så da er det billigst mulig.

Lengste jeg har kjørt med den de siste årene er Oslo -> Strömstad. Klarer bilen den turen så er det pris som avgjør. På langturer er det enten fly, tog eller leie av bil. Hadde vært nice om den klarer Oslo Hemsedal også, men det er jo ikke så ofte.

 

Thor. skrev (10 timer siden):

Takk for tips!

Ser ut som seat mii kan være aktuell 

kremt skrev (9 timer siden):

VAG trillingene er ganske greie og billige. Jeg vil vel ikke si det er spesielt mye bil for penga dog. Hyundai Ioniq er ganske gode biler.

Virker som de er litt for dyre i forhold til hva man får ja, derfor jeg tenker billigst mulig.

 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...