Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Complexity skrev (4 timer siden):

Vet ikke helt når det var Elon gjorde om på bilverden med OTA men det er nok en god del tilfeller med utferdige biler før den tid.

 

Nei, det er veldig stor forskjell på en bil med konstruksjonsfeil/designssvakheter, og en bil som bevisst ikke er ferdig utviklet når den settes i produksjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er heldigvis ein god del elbilar tilgjengeleg i dag, så det finnes noko for dei fleste der ute. Om det er Tesla, Toyota eller Volkswagen betyr ikkje noko. Mange aktørar og større konkurranse er positivt.

Det er alltid noko å ikkje like ved ein bil. Uansett om det er Tesla eller andre merker.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, AL123 said:

elendig rustbeskyttelse.

Det med rustproblemer på Model 3 begynner vi jo å få litt svar på nå som bilene har vært noen år i Norge https://www.elbil24.no/nyttig/stemmer-det-at-tesla-model-3-er-en-rustfelle-vi-tok-en-grundig-sjekk/75368819

Ellers er det vel ikke problemer med rust man hører om på S og X? Bilene er jo for det meste aluminium, og det blir jo de andre og nå som skal lages i Berlin.

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (10 timer siden):

Går utifra at du snakket av erfaring @DrAlban3000 hvilken Tesla har du hatt så dårlig erfaring med?

Min 2020 Skoda Citigo har vært på verksted 2 ganger på 19000km og snart 2 år.
Oppgradering av SW i hovedenhet (garantiutbedring)
Reforsegling av batteri (garantiutbedring)
Feste velgerspakwire (garantiutbedring)
Bytte av pollenfilter
Rens av trommelbremser 

Tesla M3 min har vært på verksted 2 ganger iløpet av 51000km og snart 3 år.
Bytte høyre og venstre øvre bærebro pga knirk (garantiutbedring)
Bytte ledningsnettbakfanger parkeringssensorer (garantiutbedring)

Tillegg måtte jeg bytte bryteren på bakluka, men da kom de hjem til meg og gjorde det på gårdsplassen.

Please. Det er ikke jeg som skal "vinne" en 2mnd gammel krangel. Jeg reagerer på at du liksom skal lage store overskrifter over hvor ille det er med et planlagt verkstedbesøk som tar 15 min når din egen bil er på verksted 1 gang i året for å rette hjulstilling. Om den ikke er det er den trafikkfarlig. Da er det NOE merkelig å ha den holdningen, og det er tydelig at det er du som sitter med sinne og hat, for hvor i all verden kom argumentet fra liksom. 

For hva skjer her på forumet, på Facebook, i sosiale medier ellers?

En eller annen nyfrelst (tidligere CItigo) eier kommer med en helt på trynet uttalelse - slik som din. Så kommer reaksjonen, og da er man Teslahater. Det er det som skjer 90% av gangene det blir krangel. En nyhetssak om Toyotas elbil? Da er det piggene ut med EN gang det en gang diskuteres at den vil selge bra. Det finnes ikke mer hårsåre bileiere enn Teslaeiere, og jeg kjørte AR på 90 tallet. Sånn teknisk sett finnes det ikke en verre bil.
 

Tesla Model 3 er en veldig pen bil med mange problemer, grove og milde. Den har god plass, men elendig lastekapasitet. Den går 20-30% fortere enn de andre i klassen - men går 100-300% fortere istykker. Den har en trafikkfarlig AP, en veldig høy ulykkesfrekvens og eieren av selskapet er en antivaxxer, noe jeg hater. Jeg har ikke noe mer problemer med Model 3 enn med en Mazda 626, men eierne er ofte ikke helt informert.

At du setter en Skoda Citigo vs en M3 sier jo sitt, men jeg kan altså ikke si at Citigo er en kjempegod bil - det vet jeg ingenting om. Mest sannsynlig ikke. Det er vel strengt tatt en av de billigste bilene man kan kjøpe?

Hver gang jeg snakker med en i sekten skal de forklare hvor dårlige alle andre biler er og hvor utrolig lite vedlikehold Tesla egentlig trenger. Da er det jo merkelig med alle disse kundene og alle disse feilene som er produksjonsfeil (som f.eks pinglete hjuloppheng). Jeg tipper at servicehistorikk og hva du sier aldri samsvarer.

Jeg reagerer på at du drar frem en 2 mnd gammel krangel for å liksom "vinne" i en VAG vs Tesla krangel om hvem som har den dårligste bilen.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3/1/2022 at 7:44 AM, DrAlban3000 said:

Please. Det er ikke jeg som skal "vinne" en 2mnd gammel krangel. Jeg reagerer på at du liksom skal lage store overskrifter over hvor ille det er med et planlagt verkstedbesøk som tar 15 min når din egen bil er på verksted 1 gang i året for å rette hjulstilling. Om den ikke er det er den trafikkfarlig. Da er det NOE merkelig å ha den holdningen, og det er tydelig at det er du som sitter med sinne og hat, for hvor i all verden kom argumentet fra liksom. 

For hva skjer her på forumet, på Facebook, i sosiale medier ellers?

En eller annen nyfrelst (tidligere CItigo) eier kommer med en helt på trynet uttalelse - slik som din. Så kommer reaksjonen, og da er man Teslahater. Det er det som skjer 90% av gangene det blir krangel. En nyhetssak om Toyotas elbil? Da er det piggene ut med EN gang det en gang diskuteres at den vil selge bra. Det finnes ikke mer hårsåre bileiere enn Teslaeiere, og jeg kjørte AR på 90 tallet. Sånn teknisk sett finnes det ikke en verre bil.
 

Tesla Model 3 er en veldig pen bil med mange problemer, grove og milde. Den har god plass, men elendig lastekapasitet. Den går 20-30% fortere enn de andre i klassen - men går 100-300% fortere istykker. Den har en trafikkfarlig AP, en veldig høy ulykkesfrekvens og eieren av selskapet er en antivaxxer, noe jeg hater. Jeg har ikke noe mer problemer med Model 3 enn med en Mazda 626, men eierne er ofte ikke helt informert.

At du setter en Skoda Citigo vs en M3 sier jo sitt, men jeg kan altså ikke si at Citigo er en kjempegod bil - det vet jeg ingenting om. Mest sannsynlig ikke. Det er vel strengt tatt en av de billigste bilene man kan kjøpe?

Hver gang jeg snakker med en i sekten skal de forklare hvor dårlige alle andre biler er og hvor utrolig lite vedlikehold Tesla egentlig trenger. Da er det jo merkelig med alle disse kundene og alle disse feilene som er produksjonsfeil (som f.eks pinglete hjuloppheng). Jeg tipper at servicehistorikk og hva du sier aldri samsvarer.

Jeg reagerer på at du drar frem en 2 mnd gammel krangel for å liksom "vinne" i en VAG vs Tesla krangel om hvem som har den dårligste bilen.

Hva med å svare på spørsmålet?  Hvilken Tesla har du dårlig erfaring med?

Eller har du bare lest uttalelsene til Teslahater sekten din og tar det som god fisk?
Det virker som du ser det som en oppgave å opplyse alle eierne / potensielle eierne av en bil du ikke har eid, om at den er helt forferdelig, og det er jo greit nok det, hvis du bare hadde grunnlag for påstandene.

Jeg blir provosert av folk som sprer misinformasjon.
Så har du noen underlag, og da ikke anekdotiske, bak påstandene du fremsetter?:

  • Tesla ruster mer enn andre biler
  • Går 1-3 ganger så ofte istykker
  • Må inn på hjulstilling oftere enn andre biler med 400hk og 500nm

Jeg drar frem en 2 med gammel diskusjon for å bevise at jeg hadde rett og du tok feil. For å underbygge påstandene mine i diskusjonen vi hadde. Fordi uttalelsene dine ikke henger på greip, du kritiserer Tesla for å levere ut uferdige biler. Og så gjør alle fabrikanter det samme. 

Og da kritiserer du Tesla for å tvinge de andre fabrikantene til lansere uferdige biler mot sin vilje virker det som, som virker ganske sprøtt.

 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (46 minutter siden):

Hva med å svare på spørsmålet?  Hvilken Tesla har du dårlig erfaring med?

Eller har du bare lest uttalelsene til Teslahater sekten din og tar det som god fisk?
Det virker som du ser det som en oppgave å opplyse alle eierne / potensielle eierne av en bil du ikke har eid, om at den er helt forferdelig, og det er jo greit nok det, hvis du bare hadde grunnlag for påstandene.

Jeg blir provosert av folk som sprer misinformasjon.
Så har du noen underlag, og da ikke anekdotiske, bak påstandene du fremsetter?:

  • Tesla ruster mer enn andre biler
  • Går 1-3 ganger så ofte istykker
  • Må inn på hjulstilling oftere enn andre biler med 400hk og 500nm

Jeg drar frem en 2 med gammel diskusjon for å bevise at jeg hadde rett og du tok feil. For å underbygge påstandene mine i diskusjonen vi hadde. Fordi uttalelsene dine ikke henger på greip, du kritiserer Tesla for å levere ut uferdige biler. Og så gjør alle fabrikanter det samme. 

Og da kritiserer du Tesla for å tvinge de andre fabrikantene til lansere uferdige biler mot sin vilje virker det som, som virker ganske sprøtt.

 

Det er ikke meg du har hatt OTA krangelen med, det er AL123 eller noe. Jeg kommenterte den åpenbare logiske bristen i dine påstander.

Dårligst erfaring har jeg personlig med Model 3. Selskapet jeg jobber i eier 7 stk Model 3, driften og økonomien rundt dette har jeg oversikt over. Jeg benytter meg av disse bilene til tider, kanskje skal jeg ta en 2020 M3 hjem idag for å tenke over tingene jeg sier på nett - uten ironi. Det skal jeg faktisk gjøre.

Servicehistorikken er ikke noe jeg har en påstand om, det er basert på tall fra det jeg anser som god håndfull kilder. Man kan selvfølgelig kontre argumentet med at Teslakunder er dritfornøyde, for det er de. Om du ser på statistikk for M3 f.eks, vil antall feil PR bil ligge godt over 1 og det er over 30% sjanse for en ny feil (ikke en fix) ved verkstedbesøk.

Om vi tar Model X og S som mal, ser på utvikling over årene så er det ingen forskjell. Det er ikke veldig mye dårligere, og heller ikke bedre. Derfor sier jeg at ting ikke er forbedret, dette utsagnet er basert på fakta fra de forskjellige bilmodellene.

At bilen ruster mer kan jeg ikke huske å ha sagt. 

At bilen har 1-3 ganger flere feil enn de beste i klassen er riktig.

At bilen må på hjulstilling hvert år er fakta, det gjør alle jeg kjenner - det gjør andre brukere på forumet og det er anbefalt av brukere på Teslaforum. Det å ha 400hk vil ikke automatisk si at du får skjev hjulstilling, det er det andre grunner til. Isåfall ville antall hjulstillingsfeil øke med effekten, noe du har en bevisbyrde på å bevise for meg - for det stemmer dårlig i mitt hode.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (5 timer siden):

Det er ikke meg du har hatt OTA krangelen med, det er AL123 eller noe. Jeg kommenterte den åpenbare logiske bristen i dine påstander.

Dårligst erfaring har jeg personlig med Model 3. Selskapet jeg jobber i eier 7 stk Model 3, driften og økonomien rundt dette har jeg oversikt over. Jeg benytter meg av disse bilene til tider, kanskje skal jeg ta en 2020 M3 hjem idag for å tenke over tingene jeg sier på nett - uten ironi. Det skal jeg faktisk gjøre.

Servicehistorikken er ikke noe jeg har en påstand om, det er basert på tall fra det jeg anser som god håndfull kilder. Man kan selvfølgelig kontre argumentet med at Teslakunder er dritfornøyde, for det er de. Om du ser på statistikk for M3 f.eks, vil antall feil PR bil ligge godt over 1 og det er over 30% sjanse for en ny feil (ikke en fix) ved verkstedbesøk.

Om vi tar Model X og S som mal, ser på utvikling over årene så er det ingen forskjell. Det er ikke veldig mye dårligere, og heller ikke bedre. Derfor sier jeg at ting ikke er forbedret, dette utsagnet er basert på fakta fra de forskjellige bilmodellene.

At bilen ruster mer kan jeg ikke huske å ha sagt. 

At bilen har 1-3 ganger flere feil enn de beste i klassen er riktig.

At bilen må på hjulstilling hvert år er fakta, det gjør alle jeg kjenner - det gjør andre brukere på forumet og det er anbefalt av brukere på Teslaforum. Det å ha 400hk vil ikke automatisk si at du får skjev hjulstilling, det er det andre grunner til. Isåfall ville antall hjulstillingsfeil øke med effekten, noe du har en bevisbyrde på å bevise for meg - for det stemmer dårlig i mitt hode.

Pussig, men du glemte visst å dokumentere påstandene dine denne gangen også. Rart det der...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 1.3.2022 den 7.31):

Det med rustproblemer på Model 3 begynner vi jo å få litt svar på nå som bilene har vært noen år i Norge https://www.elbil24.no/nyttig/stemmer-det-at-tesla-model-3-er-en-rustfelle-vi-tok-en-grundig-sjekk/75368819

Ellers er det vel ikke problemer med rust man hører om på S og X? Bilene er jo for det meste aluminium, og det blir jo de andre og nå som skal lages i Berlin.

Jeg vil absolutt si at dette var som forventet på en tre år gammel bil. Man finner ikke mye gravrust der for å si det sånn, tesla eller ei. I realiteten vil vi ikke finne ut om bilene har rustproblemer før de er blitt 10 år ++.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Kajac said:

Jeg vil absolutt si at dette var som forventet på en tre år gammel bil. Man finner ikke mye gravrust der for å si det sånn, tesla eller ei. I realiteten vil vi ikke finne ut om bilene har rustproblemer før de er blitt 10 år ++.

Hvem bryr seg? De fleste biler i god norsk saltlake har tilnærmet null i restverdi på 10 år+ uansett.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Kajac said:

Jeg vil absolutt si at dette var som forventet på en tre år gammel bil. Man finner ikke mye gravrust der for å si det sånn, tesla eller ei. I realiteten vil vi ikke finne ut om bilene har rustproblemer før de er blitt 10 år ++.

Om Model 3 var en slik rustfelle som noen skal ha det til tror jeg man ville sett litt mere tegn nå..

Her er en 5 år gammel Ford som er kjørt på nordnorske veier med lite salting, og bare halvparten av kilometerne til bilen NAF sjekket..

IMG_20201118_132308.thumb.jpg.b9c87edc89dc4196b7a3fd621e4d8686.jpg

(Fin oljelekasje i tillegg i kjent Ford stil)

Enig i at det ikke burde være noe rust på en 3 år gammel bil uansett merke, men tror ikke det er så krise som noen skal ha det til på Teslan.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (12 minutter siden):

Om Model 3 var en slik rustfelle som noen skal ha det til tror jeg man ville sett litt mere tegn nå..

Her er en 5 år gammel Ford som er kjørt på nordnorske veier med lite salting, og bare halvparten av kilometerne til bilen NAF sjekket..

IMG_20201118_132308.thumb.jpg.b9c87edc89dc4196b7a3fd621e4d8686.jpg

(Fin oljelekasje i tillegg i kjent Ford stil)

Enig i at det ikke burde være noe rust på en 3 år gammel bil uansett merke, men tror ikke det er så krise som noen skal ha det til på Teslan.

Det så ikke bra ut. Men overrasker meg ikke når det er en Ford heller (snakker av erfaring). Vi kan nok si at Tesla Model 3 ikke ruster unormalt mye, men fremdeles for tidlig å konkludere. De første Model S'ene begynner vel å komme på en alder hvor man kan trekke konklusjoner.Men de hadde vel karosseri av aluminium?

Lenke til kommentar

Det var vel en delproblemer i starten av livløpet til Model 3 før de i det heletatt kom til Norge at det var en del rust som oppstå ganske tidlig på div. karosseriplater grunnet dårlig grunning/lakkering. Men de tilfellene ble det vel faktisk dekt og utbedret av tesla når rusten oppsto, etter dette har nok prosessene blitt forbedret etterhvert som fabrikkene har fått litt tid på å modne seg.

Med hva anngår problemer med Model 3 mot andre modeller kan jeg bare tale for egen erfaringer med Model 3 P'en til broderen som var av det noe uheldige partiet som ble produsert i all hast for å nå et salgsmål til slutten av 2020. Her har bilen fått brukt veldig mye tid på verksted grunnet div feil og mangler som har oppstått, varmepumpe som sluttet å fungere en kald vintersnatt, infotainment skjerm som plutselig fikk en hau vertikale linjer over hele seg, glasstak som var lekk, bagasjeluke som var lekk, baklys som var lekk og til slutt en dag bilen ikke ville starte fordi den trodde ladekabel var tilkoblet selv om den ikke var det, til slutt ble det siste dråpen for hans del og ente nylig opp med å selge hele bilen med et solid tap.

Men man vet jo at de bilene av det partiet som var blant de første med varmepumpe og de oppdaterte lyktene og sorte håndtakene var et problemparti, så det er jo ikke slik at alle Model 3 er slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Kajac said:

Det så ikke bra ut. Men overrasker meg ikke når det er en Ford heller (snakker av erfaring). Vi kan nok si at Tesla Model 3 ikke ruster unormalt mye, men fremdeles for tidlig å konkludere. De første Model S'ene begynner vel å komme på en alder hvor man kan trekke konklusjoner.Men de hadde vel karosseri av aluminium?

Aliminium der ja, så burde ikke finne så mye rust i karrosseriet iallefall. Model 3\Y blir og for det meste i aliminum snart når de skal støpes i en hel del og ikke sveises sammen som før.

Har en del erfaring med Ford jeg og (kun det jeg kjørte før jeg kjøpte Tesla) og aldri noe problemer med rust. En 92 Sierra jeg eide kom det noen flyvende sørfra og til Tromsø for å hente da det var det mest rustfrie eksemplaret de klarte å oppdrive, enda den aldri hadde vært rustbehandlet og sjelden vasket. Solgte og en Mondeo for noen år siden og den så nesten ny ut i understellet etter 13 år og 200km kilometer og aldri noe pleie. Samme type bil ruster i småbiter sør i landet hvor det saltes. 

Så at den "nye" forden på bildet ser så ille ut er veldig skremmende. Det er en skikkelig rustfelle. Teslan er jeg ikke bekymret for.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Evil-Duck said:

Det var vel en delproblemer i starten av livløpet til Model 3 før de i det heletatt kom til Norge at det var en del rust som oppstå ganske tidlig på div. karosseriplater grunnet dårlig grunning/lakkering. Men de tilfellene ble det vel faktisk dekt og utbedret av tesla når rusten oppsto, etter dette har nok prosessene blitt forbedret etterhvert som fabrikkene har fått litt tid på å modne seg.

Med hva anngår problemer med Model 3 mot andre modeller kan jeg bare tale for egen erfaringer med Model 3 P'en til broderen som var av det noe uheldige partiet som ble produsert i all hast for å nå et salgsmål til slutten av 2020. Her har bilen fått brukt veldig mye tid på verksted grunnet div feil og mangler som har oppstått, varmepumpe som sluttet å fungere en kald vintersnatt, infotainment skjerm som plutselig fikk en hau vertikale linjer over hele seg, glasstak som var lekk, bagasjeluke som var lekk, baklys som var lekk og til slutt en dag bilen ikke ville starte fordi den trodde ladekabel var tilkoblet selv om den ikke var det, til slutt ble det siste dråpen for hans del og ente nylig opp med å selge hele bilen med et solid tap.

Men man vet jo at de bilene av det partiet som var blant de første med varmepumpe og de oppdaterte lyktene og sorte håndtakene var et problemparti, så det er jo ikke slik at alle Model 3 er slik.

Virker som broren din har fått en skikkelig mandagsbil. De finnes desverre..
Min 2019 hadde feil hjulstilling når den ble levert, så måtte inn å fikse det.
Også fikk jeg en feilmelding på ladeporten (den fungerte fint fortsatt men kunne ikke trykke på den for å åpne lokket) og det viste seg at det var kommet vann inn i den og jeg fikk montert en nyere utgave med bedre pakning.
Ellers bare tut å kjør.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Aliminium der ja, så burde ikke finne så mye rust i karrosseriet iallefall. Model 3\Y blir og for det meste i aliminum snart når de skal støpes i en hel del og ikke sveises sammen som før.

Har en del erfaring med Ford jeg og (kun det jeg kjørte før jeg kjøpte Tesla) og aldri noe problemer med rust. Tillogmed en 92 Sierra jeg eide kom det noen flyvende sørfra for å hente da det var det mest rustfrie eksemplaret de klarte å oppdrive, enda den aldri hadde vært rustbehandlet og sjelden vasket. Solgte og en Mondeo for noen år siden og den så nesten ny ut i understellet etter 13 år og 200km kilometer og aldri noe pleie. Samme type bil ruster i småbiter sør i landet hvor det saltes. 

Så at den "nye" forden på bildet ser så ille ut er veldig skremmende. Det er en skikkelig rustfelle. Teslan er jeg ikke bekymret for.

 

 

Har kun hatt én ford, en 95 Escort, og den kan man trygt si at rustet godt. Den var til og med rustbehandlet av Stord Antirust, men hadde huller i kanalene både foran og bak, hjulbuene bak var omtrent vekke, samme med rammevangene bak. Og diverse huller i gulvet. Dette var når bilen var 15 år gammel, så noe rust måtte jo forventes. Men dette var mye.

Når det kommer til rust er det tre av mine tidligere biler som har vært helt ekstreme; nevnte Ford, en 84 Toyota Corolla og en 2000 Mercedes C-klasse. C-klassen var nok den verste.

Av bilene jeg har hatt med minst rust (unntatt Ioniqen, som er ny), kan det nevnes en 2000 Citroen Xantia, 1996 Chrysler Neon og 1989 Mazda 323. De andre bilene jeg har hatt har nok rustet omtrent som forventet i forhold til alder.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Virker som broren din har fått en skikkelig mandagsbil. De finnes desverre..
Min 2019 hadde feil hjulstilling når den ble levert, så måtte inn å fikse det.
Også fikk jeg en feilmelding på ladeporten (den fungerte fint fortsatt) og det viste seg at det var kommet vann inn i den og jeg fikk montert en nyere utgave med bedre pakning.
Ellers bare tut å kjør.

Mandagsbiler finnes hos de fleste merker ja, så dømmer ikke hele selskapet på en enkelt bil, men når en får det så nært på seg og får oppleve de frustrasjonene som oppstår når det er noe nytt galt med bilen nærmest hver gang jeg snakket med broderen så blir det fort å dra litt konklusjoner selv om det som oftest blir en logisk brist.

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Kajac said:

Har kun hatt én ford, en 95 Escort, og den kan man trygt si at rustet godt. Den var til og med rustbehandlet av Stord Antirust, men hadde huller i kanalene både foran og bak, hjulbuene bak var omtrent vekke, samme med rammevangene bak. Og diverse huller i gulvet. Dette var når bilen var 15 år gammel, så noe rust måtte jo forventes. Men dette var mye.

Når det kommer til rust er det tre av mine tidligere biler som har vært helt ekstreme; nevnte Ford, en 84 Toyota Corolla og en 2000 Mercedes C-klasse. C-klassen var nok den verste.

Av bilene jeg har hatt med minst rust (unntatt Ioniqen, som er ny), kan det nevnes en 2000 Citroen Xantia, 1996 Chrysler Neon og 1989 Mazda 323. De andre bilene jeg har hatt har nok rustet omtrent som forventet i forhold til alder.

Tipper du bor langt sør da?
Jeg var en snartur i bærum for noen år siden og tror ikke jeg har sett så mange saltbiler på en gang..

Ikke rust som har vært problemet på Ford'ene jeg har eid, men problemer har det vært! 😛 Men vet de ruster mye i andre deler av landet.

Spoiler

Kansje litt OT men her er Min 92 Sierra i en alder av 23 år, ca 265k på telleren (Det måtte byttes motor for at den skulle holde så lenge), og aldri behandlet på noe vis, men kun vært kjørt i Nord. Misunner ikke områder med salting.

20151116_141123.thumb.jpg.e475e32fa8f04aaa9667a6a3c56a2776.jpg

 

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Evil-Duck said:

Mandagsbiler finnes hos de fleste merker ja, så dømmer ikke hele selskapet på en enkelt bil, men når en får det så nært på seg og får oppleve de frustrasjonene som oppstår når det er noe nytt galt med bilen nærmest hver gang jeg snakket med broderen så blir det fort å dra litt konklusjoner selv om det som oftest blir en logisk brist.

Definitivt en stor nedtur når det bare blir tull med bilen ja. En fin regel nå om dagen er å prøve å få tak i biler produsert i Kina da de virker å holde en mye bedre standard grunnet helt ny fabrikk. Når Berlin blir ferdig skal de forsyne biler til Norge og da tror og håper jeg kvaliteten holder seg bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Complexity said:

Også fikk jeg en feilmelding på ladeporten (den fungerte fint fortsatt men kunne ikke trykke på den for å åpne lokket) 

Om du vil spare deg noen turer til servicesenteret foreslår jeg at du ikke bruker den funksjonen. Sikkert fin funksjon, men patenten at man skal trykke innover så skal en liten elmotor trykk motsatt vei nesten samtidig er dømt til å bli et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...