Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Complexity skrev (21 minutter siden):

Jeg halverte mobilregninga mi etter jeg fikk Teslan da mesteparten av datatrafikken gikk til strømmin av musikk i bilen, så med de 129kr jeg betaler til Teslan så er det ca som før for meg.

Ulempen med å dele internett fra telefonen er jo at man ikke får satellittkart lenger og kartet blir ganske fargeløst å kjedelig. Men ikke alle som bryr seg om dette da.

Om du uansett bruker mye mobildata i hverdagen kan det jo lønne seg.

Betaler jo allerede 400kr i måneden for fri data. Kan jo like gjerne dele det med bilen. Og jeg tror de tillater wifi under drive nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, MrMarbles said:

Betaler jo allerede 400kr i måneden for fri data. Kan jo like gjerne dele det med bilen. Og jeg tror de tillater wifi under drive nå?

Da er det nok liksågreit å bare dele.

Man kan velge at Wi-Fi skal være på hele tiden nå ja.

Du må dog huske å sette opp deling fra konas mobil og om hun blir å bruke den noe alene. Med mindre hun klarer seg med kun DAB radio da. Men er merkbar nedgradering av lydkvalitet kontra nettradio :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Helt enig i dine betraktninger. Gjorde de samme selv. Vi også likte godt komforten i Y'en, og vi kommer fra en Outlander PHEV, som jeg vil hevde er en komfortabel bil.

 

Hvordan fungerer det? Noe man må gjøre i forhold til bestillingen? Eller med oppsettet i bilen etter mottak?

Nei, man får med 1 måned gratis. Usikker på om man må si opp etter den første måneden, eller om man må melde seg på for å abonnere. I hverdagen er det ikke must for oss, men kjipt å ikke ha musikkstrømming direkte i bilen. Derfor tenkte jeg å dele internett med bilen for å få de fleste funksjonen som Premium connectivity tilbyr :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, MrMarbles said:

Nei, man får med 1 måned gratis. Usikker på om man må si opp etter den første måneden, eller om man må melde seg på for å abonnere. I hverdagen er det ikke must for oss, men kjipt å ikke ha musikkstrømming direkte i bilen. Derfor tenkte jeg å dele internett med bilen for å få de fleste funksjonen som Premium connectivity tilbyr :) 

Du får en epost om at premium er oppsakt og du må aktivere det selv da for å fortsette. Får vel melding i bilen også om dette.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har vi prøvekjørt EV6 og Ioniq 5 i helga. Det er utrolig hvor forskjellig to så like biler kan oppleves. Vi prøvde to biler med cirka samme utstyrsnivå (exclusive og premium) og fant ingen grunner til å i det hele tatt vurdere EV6 når Ioniq 5 er et alternativ. EV6 er en fin bil i et vakum, men de har hatt uflaks for vår del.

 

I dag skal vi teste ID4gtx så det blir spennende. Enyaq har tilogmed lang leveringstid på prøvekjøring så der får vi ikke slippe til før den 17.03.

Endret av eintotre
Lenke til kommentar
Selle skrev (På 30.5.2021 den 18.25):

Har tilgang til 2 hytter, begge ligger ca 1,5 timer kjøring fra hjemme, ingen av dem har mulighet for lading ved hytta, parkerer ett godt stykke unna. Her er det såpas korte avstander at argumenter med at den pause du får ved lading trenger du uansett fungerer ikke, og selv om de finnes hurtiglading på veien vil jeg heller bruke den halvtimen ekstra i solveggen på hytta en å stå å se på en bil som lader..

De billige elbilene klarer ikke hjemme-kontoret-hjem-hytta-hjem uten å lade, og det det hender bilen blir brukt litt men man er på hytta også. Spesielt den ene hytta er det ganske langt til hurtiglader, ca 20 min i feil retning i forhold til der jeg pleier å kjøre hvis jeg vil gå en tur, så jeg beholder bensinbilen min en stund til

Siterer meg selv, det dukket plutselig opp en bil med tilstrekkelig rekkevidde, en pris jeg kan håndtere samt at bilen faktisk ser ganske bra ut (i mine øyne, folk få mene hva de vil hvis de ikke er enige)

5. oktober ble en Cupra First Born bestilt, den ble levert i går. Veldig fornøyd sålangt, men veldig spent på hvordan rekkevidden er i det virkelige liv (oppgitt 424km)

 

570F8771-108E-4279-836D-E51C3D2FF4FA.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Selle skrev (22 minutter siden):

Siterer meg selv, det dukket plutselig opp en bil med tilstrekkelig rekkevidde, en pris jeg kan håndtere samt at bilen faktisk ser ganske bra ut (i mine øyne, folk få mene hva de vil hvis de ikke er enige)

5. oktober ble en Cupra First Born bestilt, den ble levert i går. Veldig fornøyd sålangt, men veldig spent på hvordan rekkevidden er i det virkelige liv (oppgitt 424km)

 

570F8771-108E-4279-836D-E51C3D2FF4FA.jpeg

"en stylet ID.3" 😛

De er vel bygget på samme plattform, men cupra ser bedre ut ja.

Lenke til kommentar
Selle skrev (24 minutter siden):

Siterer meg selv, det dukket plutselig opp en bil med tilstrekkelig rekkevidde, en pris jeg kan håndtere samt at bilen faktisk ser ganske bra ut (i mine øyne, folk få mene hva de vil hvis de ikke er enige)

5. oktober ble en Cupra First Born bestilt, den ble levert i går. Veldig fornøyd sålangt, men veldig spent på hvordan rekkevidden er i det virkelige liv (oppgitt 424km)

 

570F8771-108E-4279-836D-E51C3D2FF4FA.jpeg

Hvor forskjellig er den fra id3? Likte id3 veldig godt, men den gikk dårlig og kostet mer en den smakte. 

 

 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (18 minutter siden):

Hvor forskjellig er den fra id3? Likte id3 veldig godt, men den gikk dårlig og kostet mer en den smakte. 

 

 

Lavere og stivere. Ellers er de ganske identiske med litt forskjellig utseende innvendig og utvendig. Men man ser det er basically en id3. 

Lenke til kommentar
Selle skrev (1 time siden):

5. oktober ble en Cupra First Born bestilt, den ble levert i går. Veldig fornøyd sålangt, men veldig spent på hvordan rekkevidden er i det virkelige liv (oppgitt 424km)

Gratulerer med ny bil! Syns de Cupra Born er utrolig tøffe biler, liker de langt bedre enn ID.3 når det kommer til det estetiske :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (1 time siden):

Hvor forskjellig er den fra id3? Likte id3 veldig godt, men den gikk dårlig og kostet mer en den smakte. 

 

 

Det aller meste er kosmetisk. Har bare kjørt ID.3 i 20 min og det var i september, så husker ikke detaljene, men Born føles stivere. Den skal også være lavere, men den er ikke lav. Synes også at interiøret ikke føles like billig som ID.3. Born kommer også med 12" skjerm, ID.3 har 10", men mener å huske at ID.3 også skal få 12"

Born er billigere. Betalte under 350.000 for min inkludert vinterhjul, levering og 3 år serviceavtale. Dette er lanseringsutgaven, de har Tech M og Pilot M, det var ikke mulig å velge noe utstyr utover det som var inkludert, men det eneste jeg kunne tenkt meg som ikke var med er oppgradert lydpakke. 0-100 på 7.3 er kjapt nok for meg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...