Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (42 minutter siden):

det er alt for mange som skaffer brukshunder og bruker de som selskapshunder hvor hunden blir veldig understimulert. Ikke rart det er mange "rare" hunder rundt imellom. 

Helt enig. Derfor er det så viktig at man velger hund ut i fra hva man har kapasitet til. Jeg har lyst på schæfer, men er ikke i stand til å ta godt nok vare på en sånn. Og det er synd ikke flere tenker sånn. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Overmoden 3.0 skrev (30 minutter siden):

Jeg har lyst på schæfer, men er ikke i stand til å ta godt nok vare på en sånn. Og det er synd ikke flere tenker sånn. 

Det er hva jeg tenker også, Vil ikke klare å ta vare skikkelig på et sånt dyr. Blant annet er jeg for sjenert til å gå turer med en hund.
 

Lenke til kommentar
10 hours ago, Overmoden 3.0 said:

Men tror Lhasa aspo er ett mareritt i forhold til pels stell? Og der er jo en fordel med chihuahua. Iallefall de med kort hår. Ikke like mye stell der. 

Det blir rutine egentlig med pelsstell. Har en 13 år gammel Coton de Tulear og hun er en drøm å børste, ligger bare der og lukker øya og synses børsting er ufattelig digg.

coton-de-tulear-2-2762810182.jpg.c157134c31e6624f8042800900f99004.jpg

Problemet er at når man først har en hvit hund og den vil rulle seg i søle så...vel..det blr en del dusjing. Heldigvis er bikkja så primadonna at når hun først er møkkete så vil hun dusje...går rett til dusjen etter en søletur. Men nå som hun har blitt en gammel dame så klippes hun kort.

 

 

Men nyanskaffelsen skal ha lang pels. 2kg Yorkee som drar med seg en hel skog bare man hun går i en grøft, eller plen eller noe spennende.
Her rulles pelsen opp pr dags dato for utstilling så hun kan bli sertfisert så det kan bli kull på ho en gang. Heldigvis ikke jeg som tar meg av papilott-opprullingen, holder meg til børstingen.

PXL_20230213_220336872.thumb.jpg.26c550cee17522645ee6e852f050bd60.jpg

Lenke til kommentar

I dag hadde jeg tenkt å ta meg en litt lengre sykkeltur på ca 3 timer, men jeg måtte gi meg etter en drøy time. 30 grader i steikende sol med kun en drikkeflaske ble for tøft for meg.

 

Jeg tror jeg må begynne å trene på kveldene, det er rett og slett for varmt for fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Deechon skrev (9 minutter siden):

I dag hadde jeg tenkt å ta meg en litt lengre sykkeltur på ca 3 timer, men jeg måtte gi meg etter en drøy time. 30 grader i steikende sol med kun en drikkeflaske ble for tøft for meg.

 

Jeg tror jeg må begynne å trene på kveldene, det er rett og slett for varmt for fysisk aktivitet.

Anbefaler å legge trening til morgenen. Opplever at det er kjøligere på morgenen enn på kvelden, pluss at i hvert fall jeg våkner lettere, og så får kroppen roet ned før leggetid på kvelden. 

Skal du legge ut på lengre og/eller mer intense turer når det er 30 grader må du gradvis tilvenne kroppen til det (helst over flere uker) og tilføre det du mister av salter og væske

Lenke til kommentar
Gaea skrev (23 minutter siden):

Anbefaler å legge trening til morgenen. Opplever at det er kjøligere på morgenen enn på kvelden, pluss at i hvert fall jeg våkner lettere, og så får kroppen roet ned før leggetid på kvelden. 

Skal du legge ut på lengre og/eller mer intense turer når det er 30 grader må du gradvis tilvenne kroppen til det (helst over flere uker) og tilføre det du mister av salter og væske

Takk for tips, får nesten prøve det så jeg ikke går på en smell.

Lenke til kommentar
Deechon skrev (2 timer siden):

Takk for tips, får nesten prøve det så jeg ikke går på en smell.

:)

Skjønner dog at det ikke er for alle å trene på morgenen, hvis man skal på jobb f.eks. Jeg jobber ikke fullt, så trener kl 08-9/10 de dagene jeg har fri og det ikke er helg. 

Jeg er forresten oppe i 60% jobb nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (6 timer siden):

Prøvde benpress på SATS i dag som ledd i å trene bort en betennelse i en muskel i den ene benet. Endte med å ta 95 kilo uten noen større problemer. Trodde ikke jeg hadde så sterke ben. 

Meget bra apparat/oevelse. Trente vekk et daarlig kne, paa en kort stund, har ikke hatt det prpblemet siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...