Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Jeg har skikkelig blandede følelser nå om dagen relatert til det å leve i dagens høyteknologiske samfunn. Jeg bruker omtrent 10+ timer hver dag på nettet/mobil. Mye av dette er relatert til jobb/prosjekter som jeg ikke får gjort så mye med.

 

Jeg begynner å merke at det å være så lite tilstede i det virkelige liv tærer litt på. Jeg får vært sosial og gjort hyggelige ting ute i helgene, men på hverdager er dager uten minimum 10 timer på pc'en nærmest et utopi.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Min nye nabo er veldig hyggelig og jeg har på kort tid blitt veldig godt kjent med han, men han er desverre ganske hjelpesløs. Han er gammel og flyttet til nabolaget uten noe familie eller venner i nærheten. Så jeg har derfor endt opp med å bli hans altmuligmann. Det er egentlig helt greit for meg å hjelpe han av og til, men han kommer stadig tilbake til meg med mer å gjøre. Bare de siste dagene har jeg konfigurert og satt opp tv'en hans + tv boksen og montert et bord samt sjekket status på strømmen i strømskapet.

Det siste han vil at jeg skal gjøre for han nå er å bytte harddisk i playstationen hans. 

Men jeg får værtfall gratis middag hver gang jeg fikser noe hos han, så det er jo fint. Men jeg håper han snart sier seg fornøyd. Jeg har egentlig nok å gjøre hjemme.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Skjønner at det ikke er lett, men det er helt akseptabelt å forklare for han at du ikke har tid, og ikke ønsker at han skal komme til deg hver gang han vil noe. Du burde si akkurat det du føler, og hvis du føler det er okay å hjelpe innimellom, så ville jeg påpekt det også. 

Du kan jo også be han kontakte deres lokale Frivilligsentral. Jeg antar dere har en. 

Men de kan hjelpe med å handle mat, hekk-klipping osv, hvis de klarer å huke tak i noen som er villig til å gjøre de jobbene. 

Han er sikkert utrolig glad for selskap og hjelp, men det må ikke gå på bekostning av deg. 

Lenke til kommentar
On 9/7/2023 at 8:21 AM, Nedward said:

Barna ble i alle fall rimelig perpleks da jeg fortalte at jeg hadde den første Playstation for hverfall 25 år siden.

Lurer på om det kanskje er grunnen til at Playstation egentlig ikke er så populært her i huset - at det er noe gamlingene bruker. 😂

Skikkelige gamere spiller jo på PC😉

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

I dag er det valgdag og jeg har aldri vært så lite motivert til å stemme.

 

Jeg føler ikke at noen av partiene overbeviser om at de egentlig bryr seg nevneverdig om den gjennomsnittlige nordmannen. Aner heller ikke hva jeg skal stemme 🤔

 

Jaja, får tvinge meg selv til å delta i demokratiet alikevel. Kanskje jeg stemmer blankt 😑

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...