Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Litt usikker på om jeg skal kjøpe dette, selv om det innfrir i tester. Kjører jo bare 1200x1920, og til det har jo GTX970 holdt bra stand. Neste skjermen jeg skal ha regner jeg med blir en 4k skjerm, og til det er jeg usikker på om det holder med ett slik kort.

 

Mulig jeg avventer skjerm en stund til, og heller kjøper Rift/Vive, og blir nok å plukke med meg et GTX1080 i samme slengen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ihvertfall dritfornøyd og sinnsykt overrasket over hvor gode kortene skal være, om det stemmer. Nesten så jeg tviler, for det er nesten for godt til å være sant

 

Forresten, Doom Ultra settings

 

 

1080p bare, men dæven. 200fps her og der, og de oppdaget glitches som oppstår da, siden de ikke hadde fått testet det med noe så kraftig som GTX1080 før.

 

Mmmmh.

Han der var PRO for å si det mildt  :eek:

Lenke til kommentar

Blir uansett ikke noen oppgradering før masse tester er gjort og begge leire har lansert for min del. Klar meg med det jeg har til Overwatch og det er enda en stund til Battlefield 1 og Star Citizen :)

 

Stoler ikke på det som AMD og NVIDIA sier før jeg ser noen skikkelige uavhengige tester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner jeg er sulten på et 1080GTX, men sitter på en litt eldre PC med 3770k (OC) og Sabertooth Z77. Kan det gå? Snakker vi bottlenecks? Er ikke interessert i å oppgradere andre deler, ser uansett for meg at overgangen fra 580 til 1080 vil være rimelig god.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er sulten på et 1080GTX, men sitter på en litt eldre PC med 3770k (OC) og Sabertooth Z77. Kan det gå? Snakker vi bottlenecks? Er ikke interessert i å oppgradere andre deler, ser uansett for meg at overgangen fra 580 til 1080 vil være rimelig god.

 

Trolig uproblematisk.

Men begynner den å bli gammel ( flere år ) så bør man sjekke at alt er i orden og at strømforsyningen fortsatt gjør jobben sin. Er den litt ustabil kan nye skjermkort reagere på dette med ymse problemer selv om det gamle skjermkortet fungerte utmerket. 

Lenke til kommentar

Syntes det er morro å lese folk som tar Nvidia sine slides som god fisk. Jeg vet ikke om forumet har blitt tatt over av folk som kjøpte sitt første grafikkort når Maxwell kom ut, men disse lovordene var eksakt det samme som ble sagt når Maxwell ble lansert. (altså maxwell vs kepler)

Syntes det er utrolig naivt å si at ytelsen er 25% høyere enn et kort, når vi bare har Nvidia som kilde. De viser også en GPU som kjører overklokket @2.1ghz, men sier samtidig at klokkhastigheten er 1.6ghz. Det finnes mange måter å manipulere tester, og selvom jeg er glad i nvidia selv, så er jeg overrasket over at folk stoler blindt på det som blir sagt på en presentasjon.

Har dog prøvd å få ut mitt poeng. Så venter vi til 17 mai, da går NDA ut.

Dere er noen sta geiter  :tease: 
 

Every single graph we've seen thus far has been performance vs efficiency, which is NOT raw performance.
I want to see benchmarks in games VS a 980 before I draw any conclusions.Can't believe people are buying the 1080 > 980 SLI line. They said that relative to efficiency, not FPS.

 
 
 

I love the fake presentations. Show off a binned chip oc'd to 2100mhz. Then turn around and say it's actually 1607mhz that boost to 1733mhz. Claim a $599 price tag but sell the binned chips at a premium for $699. Claim it's faster than 980 SLI but run a binned OC'd chip against two non OC'd cards.
Though out of all of it, those speeds are mighty impressive no doubt.



https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/4ibtce/mrw_everyone_buys_the_1080_hype_without_any_game/

Endret av henrikrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Folk tar seg nær av at jeg ønsker at Nvidia kunne lansere et kraftigere single gpu kort enn det som er annonsert. Jeg hopper bare ikke av stolen av ytelse som er lik det som ble lansert for nå 1 år siden (juni 2015).

 

 

Først av alt må jeg nok en gang repetere at ytelsen ikke er lik, den er 25% bedre enn 980 Ti.  Du vet, det du fikk når du gikk fra 780 Ti til 980 Ti halvannen år etterpå....En sammenligning som uansett er latterlig, da 1080 skal sidestilles med sin forgjenger, som den visstnok er nesten dobbelt så bra som. Altså 100% bedre.

 

At jeg blir sur er en selvfølge. Vi sitter alle her med info om at kortene yter dobbelt så bra som det vi allerede antok. At de har hoppet mer i ytelse enn det de fleste av oss kan huske et grafikkort fra en generasjon til en annen gjorde. Mer enn det du selv sikkert husket eller antok. Grafikkort som har levert over alle forventninger.

 

Og likevel må vi sitte og høre sutring om førsteverdensproblemer; om at "jeg skulle ønske Nvidia lanserte noe kraftigere". Nvidia har nettopp dratt en kanin ut av ræva for oss alle, og du føler det fortsatt det ikke er godt nok.

 

Kan jeg bare spørre deg hva det var du forventet deg for en måned tilbake: altså hvilken ytelse det var du så for deg at 1080 og1080 Ti (som kommer om 6-8 måneder) skulle ha?

 

EDIT: Du har rett at vi ikke kan ta uttalelser fra Nvidia for god fisk, men inntil videre er deres uttalelser, samt 3DMark-benchmarken vi har, de eneste håndfaste bevisene.

Hvor mye kraftigere er 980ti enn 980?

Lenke til kommentar

Folk må nok holde seg litt i skjegget her. Fordi Nvidia SIER og viser til grafer de selv har laget at kortet skal prestere SÅ mye bedre, betyr ikke at det gjør det.

Vi må nok vente til noen av de store HW sidene har fått kloa i kortet og kan teste det i spill. Har vanskelig å se for meg over dobbel fps enn hva mitt 970 presterer. Jeg kommer uansett til å kjøpe 1070 eller 1080, men med dagens dollarkurs, MVA og prising i Norge, tror jeg 1080 vil få en ganske uhyggelig pris.

Lenke til kommentar

http://anandtech.com/show/10304/nvidia-announces-the-geforce-gtx-1080-1070

 

Yay!!!

 

Har gruet meg til dette. Nå må jeg ta stilling til om jeg skal kjøpe et ekstra GTX 980 til en kjempebillig penge eller om jeg skal selge mitt GTX 980 og kjøpe 2 GTX 1080/1070. Valgets kvaler!

 

Hva synes dere forresten om at clock speed på GTX 1080 er på 1733mhz? Dette betyr at vi vil se overklokkede kort nærmere 2000 mhz. Dersom GTX 1080 yter like bra per mhz som 980ti så vil kortet trolig bli nærmere dobbelt så raskt. I tillegg har kortet GDDR5x og mer VRAM.

 

Er veldig spent på å se tester. Lurer spesielt på hvordan GTX 980 SLI kommer til å sammenligne med et enkelt GTX 1080.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...