Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

Her snakker sjefen selv om 1080s ytelse:

 

https://youtu.be/w3ktjT-_96c?t=33m2s

 

- Raskere enn 980 SLI

- Vesentlig raskere enn Titan X (samt lavere energiforbruk)

 

7JItbc3.jpg

 

 

Dette er en interessant graf, jeg leser den som om 1080 ligger på 4,4 i ytelse mens titan x er på 3,6 eller 3,7 i ytelse. Dette tilsier at 1080 er ca 20% raskere enn Titan X til tross for at det kjører over 40% raskere klokkefrekvenser.

Det som mest sannsynlig kommer til å være bra med dette kortet blir varmeproduksjon og strømforbruk, som det alltid er på begynnelsen av en ny node, til neste år får vi se de virkelige beistene.

 

Jeg er veldig nysgjerrig på hva de har målt her da. Hva er grafen basert på...

 

Det er vel strømforbruk vil jeg tro?

 

Jaja, ytelsen er 4,3 og når ytelsen er 4,3 ligger strømforbruket på ca. 185w. 

 

Men ytelsen er 4,3 hvadafornoe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt. Skal jeg ha 1070 er det ikke for å ha det kraftigste, men kan 1070 overklokkes nok til å slå 980 i sli er det en god begynnelse. :)

 

Har faktisk forhåpninger om at 1070 kan yte på høyde med 980 i SLI med litt OC. Jo mer jo bedre  :thumbup:

 

Ligger det i nærheten av 700k PPD (tror faktisk de kan yte enda mer), så blir det bestilt 10 stk kort dedikert til Folding at home så snart som mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Selvsagt. Skal jeg ha 1070 er det ikke for å ha det kraftigste, men kan 1070 overklokkes nok til å slå 980 i sli er det en god begynnelse. :)

 

Har faktisk forhåpninger om at 1070 kan yte på høyde med 980 i SLI med litt OC. Jo mer jo bedre  :thumbup:

 

Ligger det i nærheten av 700k PPD (tror faktisk de kan yte enda mer), så blir det bestilt 10 stk kort dedikert til Folding at home så snart som mulig.

 

Får håpe dere selger et 980Ti billig da. ^^

 

Gleder meg til å se hvordan 1070 yter. Blir billig å gå SLI også (om man ønsker)!

Lenke til kommentar

 

Først av alt må jeg nok en gang repetere at ytelsen ikke er lik, den er 25% bedre enn 980 Ti.  Du vet, det du fikk når du gikk fra 780 Ti til 980 Ti halvannen år etterpå....En sammenligning som uansett er latterlig, da 1080 skal sidestilles med sin forgjenger, som den visstnok er nesten dobbelt så bra som. Altså 100% bedre.

Det er noe som skurrer med de tallene der.

 

 

 

Ytelsesøkninger:

100 * 1,3 * 1,25 = 162,5

980 * 980ti * 1080 =/= 200%

 

 

 

Ingen vet jo enda... Men! Har det kommet noe mer håndfast enn hva Nvidia selv sa på showet sitt? Jeg så det hele, og det eneste av ytelse jeg kunne få med meg var "bedre enn 980 sli", grafer med ytelse/watt, og "snarveier" for bedre ytelse i vr?

 

 

Ble lit forvirret over tallene du la fram. Utdyp gjerne her. Selv kan jeg nevne at jeg har gjort en lite feil i å kalle det "dobbelt så bra", når det i virkeligheten er snakk om bedre ytelse enn GTX 980 SLI. Da snakker vi om trolig 70%(+) økt ytelse.

 

 

Blir nok en 1070 her. Er veldig spent på prisen dog. 

 

Var den ikke på 370 USD? Den vil i så fall havne på rundt 4000,- (med den svake norskekrona i dag, ganger man USD med 11).

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

Selvsagt. Skal jeg ha 1070 er det ikke for å ha det kraftigste, men kan 1070 overklokkes nok til å slå 980 i sli er det en god begynnelse. :)

 

Har faktisk forhåpninger om at 1070 kan yte på høyde med 980 i SLI med litt OC. Jo mer jo bedre  :thumbup:

 

Ligger det i nærheten av 700k PPD (tror faktisk de kan yte enda mer), så blir det bestilt 10 stk kort dedikert til Folding at home så snart som mulig.

 

Får håpe dere selger et 980Ti billig da. ^^

 

Gleder meg til å se hvordan 1070 yter. Blir billig å gå SLI også (om man ønsker)!

 

 

Tja, du har jo 980 ti kort nå så hvorfor bytte ut disse med en gang? Hadde jeg eid 2x 980 ti eller kun 1 så hadde jeg ventet til neste generasjon etter denne, altså 11xx ;)

 

Per dags dato er det vel ikke så mange spill som greier å presse skjermkortene våre så utrolig hardt eller?

Lenke til kommentar

 

 

 

Selvsagt. Skal jeg ha 1070 er det ikke for å ha det kraftigste, men kan 1070 overklokkes nok til å slå 980 i sli er det en god begynnelse. :)

 

Har faktisk forhåpninger om at 1070 kan yte på høyde med 980 i SLI med litt OC. Jo mer jo bedre  :thumbup:

 

Ligger det i nærheten av 700k PPD (tror faktisk de kan yte enda mer), så blir det bestilt 10 stk kort dedikert til Folding at home så snart som mulig.

 

Får håpe dere selger et 980Ti billig da. ^^

 

Gleder meg til å se hvordan 1070 yter. Blir billig å gå SLI også (om man ønsker)!

 

 

Tja, du har jo 980 ti kort nå så hvorfor bytte ut disse med en gang? Hadde jeg eid 2x 980 ti eller kun 1 så hadde jeg ventet til neste generasjon etter denne, altså 11xx ;)

 

Per dags dato er det vel ikke så mange spill som greier å presse skjermkortene våre så utrolig hardt eller?

 

Heldigvis er det det, derfor trenger vi VELDIG kraftige skjermkort _D

Lenke til kommentar

Ble lit forvirret over tallene du la fram. Utdyp gjerne her. Selv kan jeg nevne at jeg har gjort en lite feil i å kalle det "dobbelt så bra", når det i virkeligheten er snakk om bedre ytelse enn GTX 980 SLI. Da snakker vi om trolig 70%(+) økt ytelse.

Ja, det forstår jeg :) Jeg la dem fram fordi jeg ikke forstår dem selv.

 

1080 skal angivelig være raskere enn 2x 980 (det være 2 i sli eller "mer enn 100% raskere").

 

980ti er rundt regnet 1,3 ganger av ytelsen til 980 ?

 

1080 skal angivelig være 1.25 ganger ytelsen til 980ti ?

 

...the numbers don't add up :(

 

Redigert: Dette er jo ikke noe å henge seg opp i. Svar kommer iløpet av måneden!

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Nei, men som sagt så skal 980Ti gå til folding dedikert. Om jeg har en 150 watts GPU trenger jeg ikke å ha det med i loopen, ergo kaldere CPU - Høyere OC på CPU. Litt trøtt å kun kjøre 4200 når man kan kjøre 4600 under 1.300V.

Kjøper jeg et 1070 til 3500-4000 så er det lettere å svelge når Volta kommer. ^^ 

 

Spørs om 5960X 4600 holder for Volta, mest sannsynlig. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Er det noen som har sett denne?

https://www.youtube.com/watch?v=93DA9tiGJN0

 

Fake or not? Er det ekte så er det rimelig bra ytelses økning fra 980 ti i denne testen.

Regner med det er mange som sitter å har "GTX 1080 review" i google nå :tease:

Også jeg :)

Kanskje jeg må få meg nye briller fordi jeg klarte ikke å merke noe forskjell.

 

Er man snill, så sier man 90fps VS 120fps på 980ti VS 1080 i gjennomsnitt.

 

Uten å finregne på det, så kan man forvente mellom 20% og 30% ytelsesboost med 1080 vs 980ti. Altså innen normalen av det vi kunne forvente.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Er det noen som har sett denne?

 

Fake or not? Er det ekte så er det rimelig bra ytelses økning fra 980 ti i denne testen.

Regner med det er mange som sitter å har "GTX 1080 review" i google nå :tease:

Også jeg :)

Kanskje jeg må få meg nye briller fordi jeg klarte ikke å merke noe forskjell.

 

Er ikke forskjell på grafikken (samme innstillinger går jeg utifra), men på ytelsen i antal bilder-i-sekundet.

Lenke til kommentar

Selv venter jeg nok på Volta, tror jeg får mer bang for the bucks ved å skaffe et billig 980 ti kort for SLI når Pascal kommer.

 

I tillegg vil nok Volta ha full HBM2 støtte, Pascal byr på en god del ny teknologi, som jeg ser for meg kan utvikles ytterligere til perfeksjon med Volta. Blir vel 980 ti SLI for nå, og GTX 1180 når den tid kommer (om den blir hetende det da :p ).

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som har sett denne?

https://www.youtube.com/watch?v=93DA9tiGJN0

 

Fake or not? Er det ekte så er det rimelig bra ytelses økning fra 980 ti i denne testen.

Regner med det er mange som sitter å har "GTX 1080 review" i google nå :tease:

Også jeg :)

Kanskje jeg må få meg nye briller fordi jeg klarte ikke å merke noe forskjell.

 

Er man snill, så sier man 90fps VS 120fps på 980ti VS 1080 i gjennomsnitt.

 

Uten å finregne på det, så kan man forvente mellom 20% og 30% ytelsesboost med 1080 vs 980ti. Altså innen normalen av det vi kunne forvente.

 

Hvis man finregner på det, blir det 33,3% ytelsesforbedring. (tatt utifra Batman og 120fps vs 90fps) Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

NVIDIA Founders Edition = Reference Edition

"Well to put this as short as possible, Founders Edition is nothing more than typical reference edition. It is not using higher quality components, it is not overclocked nor does it use higher binned chips. It simply is reference edition that will ship before custom solutions."

 

http://videocardz.com/59718/nvidia-gtx-1080-gtx-1070-founders-edition-explained

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...