Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Dersom GTX 1080 yter like bra per mhz som 980ti så vil kortet trolig bli nærmere dobbelt så raskt. I tillegg har kortet GDDR5x og mer VRAM.

 

Er veldig spent på å se tester. Lurer spesielt på hvordan GTX 980 SLI kommer til å sammenligne med et enkelt GTX 1080.

I følge nVidia så skal ett 1080 ha like høy ytelse som 980 SLI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

$600 = 5000 kr, men legger man på litt ekstra så tipper jeg ca. 6000 kr i norske butikker

 

Tror vi trygt kan regne med at butikkene vil bruke 10-gangen hvis ikke dollarkursen skulle stupe bratt de neste ukene.  Uansett bør det koste mindre enn et 980 Ti gjør nå og om testene er enige med presentasjonen så er det vanskelig å kicke på den prisen for en som har kjøpt et 980 Ti.  Får bare håpe jeg får aldri så lite igjen for det når det skal selges.

 

Unnskyld, men har dere hørt om konseptet merverdiavgift?

$600 = kr 4.920 , tillagt 25 % mva blir dette kr 6.150, deretter kommer det vanlige ekstra påslaget til norske butikker.

 

Det er derfor 10 ganger'n som pekepinn har vært grei så lenge USD vs NKR var stabil. Men med stor etterspørsel kan kortene denne gang fort ligge på 6500-7500,- hos komplett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Folk må nok holde seg litt i skjegget her. Fordi Nvidia SIER og viser til grafer de selv har laget at kortet skal prestere SÅ mye bedre, betyr ikke at det gjør det.

Vi må nok vente til noen av de store HW sidene har fått kloa i kortet og kan teste det i spill.

Det finner vi snart ut. De fleste "store sidene" skal ha fått kort allerede.

Reviews kommer 17. mai.

Lenke til kommentar

Var det like stort da 900-serien ble annonsert? Altså stream osv.

 

Jeg lurer bare på om hvor lenge man måtte vente før man kunne forhåndsbestille da. :p

Jeg har allerede forhåndsbestillt  :green:  

 

Som noen kanskje har lært, så lønner det seg ikkje å vente til første levering er utsolgt... Fordi da må man kanskje vente noen uker, og plutselig er prisene noen hundrelapper dyrere.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Var det like stort da 900-serien ble annonsert? Altså stream osv.

 

Jeg lurer bare på om hvor lenge man måtte vente før man kunne forhåndsbestille da. :p

Jeg har allerede forhåndsbestillt  :green:  

 

Som noen kanskje har lært, så lønner det seg ikkje å vente til første levering er utsolgt... Fordi da må man kanskje vente noen uker, og plutselig er prisene noen hundrelapper dyrere.

 

Jeg har en GTX 770 og vil ha GTX 1080 snarest mulig. :p

Lenke til kommentar

Her snakker sjefen selv om 1080s ytelse:

 

https://youtu.be/w3ktjT-_96c?t=33m2s

 

- Raskere enn 980 SLI

- Vesentlig raskere enn Titan X (samt lavere energiforbruk)

 

7JItbc3.jpg

 

 

Dette er en interessant graf, jeg leser den som om 1080 ligger på 4,4 i ytelse mens titan x er på 3,6 eller 3,7 i ytelse. Dette tilsier at 1080 er ca 20% raskere enn Titan X til tross for at det kjører over 40% raskere klokkefrekvenser.

Det som mest sannsynlig kommer til å være bra med dette kortet blir varmeproduksjon og strømforbruk, som det alltid er på begynnelsen av en ny node, til neste år får vi se de virkelige beistene.

Lenke til kommentar

Tror selv jeg skaffer meg 1070 om ytelsen er nærme 1080. Aka 1070 overklokket tilsvarer 1080 stock.

At folk tror 1070 som trolig vil koste 3500 vil gi Titan X ytelse er litt komisk (etter min mening). Det vi vet er at GTX 1070 skal ha dobbelt ytelsen PER WATT i forhold til Titan X.

 

Den skal også være 3 ganger så strømsparende, så rent matematisk vil det si at GTX 1070 skal yte omtrent 2/3 av ett Titan X kort (iværtfall slik jeg har forstått det)

 

Jeg ville vært avholden inntil vi vet mer og inntil vi ser noen skikkelige benchmarks. Jeg kan ta feil selvsagt, da 980 ti i sin tid tilbøy Titan ytelse for en langt hyggeligere pris.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

 

Her snakker sjefen selv om 1080s ytelse:

 

https://youtu.be/w3ktjT-_96c?t=33m2s

 

- Raskere enn 980 SLI

- Vesentlig raskere enn Titan X (samt lavere energiforbruk)

 

7JItbc3.jpg

 

 

Dette er en interessant graf, jeg leser den som om 1080 ligger på 4,4 i ytelse mens titan x er på 3,6 eller 3,7 i ytelse. Dette tilsier at 1080 er ca 20% raskere enn Titan X til tross for at det kjører over 40% raskere klokkefrekvenser.

Det som mest sannsynlig kommer til å være bra med dette kortet blir varmeproduksjon og strømforbruk, som det alltid er på begynnelsen av en ny node, til neste år får vi se de virkelige beistene.

 

Jeg er veldig nysgjerrig på hva de har målt her da. Hva er grafen basert på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror selv jeg skaffer meg 1070 om ytelsen er nærme 1080. Aka 1070 overklokket tilsvarer 1080 stock.

At folk tror 1070 som trolig vil koste 3500 vil gi Titan X ytelse er litt komisk (etter min mening). Det vi vet er at GTX 1070 skal ha dobbelt ytelsen PER WATT i forhold til Titan X.

 

Den skal også være 3 ganger så strømsparende, så rent matematisk vil det si at GTX 1070 skal yte omtrent 2/3 av ett Titan X kort (iværtfall slik jeg har forstått det)

 

Jeg ville vært avholden inntil vi vet mer og inntil vi ser noen skikkelige benchmarks. Jeg kan ta feil selvsagt, da 980 ti i sin tid tilbøy Titan ytelse for en langt hyggeligere pris.

 

 

Om det er noe logikk i sammenheng med tidligere overganger fra 7xx til 9xx serie, så skulle jeg tro at 1070 er på høyde med 980 ti hva ytelse angår, og ihvertfall hvis vi tar med mulighetene som ligger med OC.

 

780 ti måtte se seg slått av 970 som var litt overklokket, og potensialet for OC har igjen økt med Pascal.

 

Ettersom AMD i større grad kommer på banen denne gangen (sammenliknet med sist hvor de ikke hadde noe nytt å komme med) vil det ikke overraske meg om 1070 får verdien på dagens 9xx serie til å falle rett i bøtta. Med andre ord ser jeg det som sannsynlig at 1070 kortet kan yte bedre enn dagens 980 ti eller Titan X. Og med beskjedent effektforbruk, vil man spare pengene på vannkjøling på toppen av dette (luftkjøling vil holde i massevis for 1070 ser det ut for)  :D

 

Men dette blir bare antakelser frem til flere detaljer foreligger  ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1+!

 

Jeg setter bare nåværende 980Ti under vann i 3570K riggen som nylig ble kjøpt inn. Tenker at den er kraftig nok.

 

Så får jeg hele 360 radden til 5960X, vinn - vinn!

 

Grunnen til at kanske 1070 er et bedre valg er st det er lettere å svelge dersom storebror pascaø viser seg å være et sykt mye bedre kort mtp ytelse.

 

Kommer selvsagt ann på hva kortene gir i PPD, må min gi 980Ti 500-700K.

Lenke til kommentar

 

Var det like stort da 900-serien ble annonsert? Altså stream osv.

 

Jeg lurer bare på om hvor lenge man måtte vente før man kunne forhåndsbestille da. :p

Jeg har allerede forhåndsbestillt  :green:  

 

Som noen kanskje har lært, så lønner det seg ikkje å vente til første levering er utsolgt... Fordi da må man kanskje vente noen uker, og plutselig er prisene noen hundrelapper dyrere.

Hvor? Har sett gjennom komplett, multicom, advance, proshop og digitalimpuls.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

 

Var det like stort da 900-serien ble annonsert? Altså stream osv.

 

Jeg lurer bare på om hvor lenge man måtte vente før man kunne forhåndsbestille da. :p

Jeg har allerede forhåndsbestillt  :green:  

 

Som noen kanskje har lært, så lønner det seg ikkje å vente til første levering er utsolgt... Fordi da må man kanskje vente noen uker, og plutselig er prisene noen hundrelapper dyrere.

Hvor? Har sett gjennom komplett, multicom, advance, proshop og digitalimpuls.

 

"Noobs" må bestille på releasedatoen som vanlig  :tease:

Lenke til kommentar

 

 

Her snakker sjefen selv om 1080s ytelse:

 

https://youtu.be/w3ktjT-_96c?t=33m2s

 

- Raskere enn 980 SLI

- Vesentlig raskere enn Titan X (samt lavere energiforbruk)

 

7JItbc3.jpg

 

 

Dette er en interessant graf, jeg leser den som om 1080 ligger på 4,4 i ytelse mens titan x er på 3,6 eller 3,7 i ytelse. Dette tilsier at 1080 er ca 20% raskere enn Titan X til tross for at det kjører over 40% raskere klokkefrekvenser.

Det som mest sannsynlig kommer til å være bra med dette kortet blir varmeproduksjon og strømforbruk, som det alltid er på begynnelsen av en ny node, til neste år får vi se de virkelige beistene.

 

Jeg er veldig nysgjerrig på hva de har målt her da. Hva er grafen basert på...

 

Det er vel strømforbruk vil jeg tro?

Lenke til kommentar

Tror selv jeg skaffer meg 1070 om ytelsen er nærme 1080. Aka 1070 overklokket tilsvarer 1080 stock.

 

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, men på den annen side er det et ulogisk argument da potensialet for overklokk vil være tilsvarende for begge kort. Og dermed vil 1080 være enda litt bedre enn 1070 hvis vi bruker overklokking som et argument.

 

Hva vil du helst ha, 50% av 100kr eller 50% av 150kr? For å si det på en annen måte  ;)

Lenke til kommentar

Først av alt må jeg nok en gang repetere at ytelsen ikke er lik, den er 25% bedre enn 980 Ti.  Du vet, det du fikk når du gikk fra 780 Ti til 980 Ti halvannen år etterpå....En sammenligning som uansett er latterlig, da 1080 skal sidestilles med sin forgjenger, som den visstnok er nesten dobbelt så bra som. Altså 100% bedre.

Det er noe som skurrer med de tallene der.

 

 

 

Ytelsesøkninger:

100 * 1,3 * 1,25 = 162,5

980 * 980ti * 1080 =/= 200%

 

 

 

Ingen vet jo enda... Men! Har det kommet noe mer håndfast enn hva Nvidia selv sa på showet sitt? Jeg så det hele, og det eneste av ytelse jeg kunne få med meg var "bedre enn 980 sli", grafer med ytelse/watt, og "snarveier" for bedre ytelse i vr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...