Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, om man greier 2100MHz opp i fra 1607MHz, så er da dette nesten en 500MHz overklokk. Det er det ingen som bør klage på

 

Helt riktig. Må se på base clock, ikke fra eventuell boost clock. Nvidia oppgir vel 1733 som boost clock, og selv fra det vil nå jeg si at det er en ganske bra clock om du får 2100.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså, om man greier 2100MHz opp i fra 1607MHz, så er da dette nesten en 500MHz overklokk. Det er det ingen som bør klage på

 

Enig i det, men litt av problemet er at nVidia skapte falske forhåpninger da dem viste frem 1080 ved 2.1 GHz med 65C grader på den pressekonferansen. Da tenkte nok mange slik at hvis nVidia kan vise frem FE kort på den frekvensen, at da er det masse å gå på, og folk fikk da store forventninger. Samma det om de bare viste en liten render og ikke et spill ved load. De spillte sine kort litt feil der, er min mening. (phun intended)

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Altså, om man greier 2100MHz opp i fra 1607MHz, så er da dette nesten en 500MHz overklokk. Det er det ingen som bør klage på

 

Enig i det, men litt av problemet er at nVidia skapte falske forhåpninger da dem viste frem 1080 ved 2.1 GHz med 65C grader på den pressekonferansen. Da tenkte nok mange slik at hvis nVidia kan vise frem FE kort på den frekvensen, at da er det masse å gå på, og folk fikk da store forventninger. Samma det om de bare viste en liten render og ikke et spill ved load. De spillte sine kort litt feil der, er min mening. (phun intended)

 

Det er vi helt enige i, de lagde litt falske forhåpninger hos folk der ja, inkludert meg selv. Jeg er også skuffet over at det ser ut som det ikke er noen IPC-forbedringer, hvis man skal tro det de LN2-gutta skrev i det som ble linket over her

 

Lenke til kommentar

Hvilke tredjeparts kort velger dere? Vurderer msi gaming x selv.

Gikk for strix. Egentlig mest lyst på evga ftw kort, men kommer ikke vannblokker til dem denne runden....

 

Derimot har EK bekreftet blokker til strix, gaming x og zotac amp. Sjelden store forskjeller, smak og behag som regel :)

Lenke til kommentar

Vi får uansett håpe at AMD presser prisene til Nvidia ned. Prisene til Nvidia har vært hinsides lenge nå, bare se på g-sync.

Litt rart også at Titan X fremdeles koster 10-11K i butikkene.

 

Samma det om Titan X koster så mye, hvis du ikkje skal kjøpe det uansett :p

Lenke til kommentar

 

Vi får uansett håpe at AMD presser prisene til Nvidia ned. Prisene til Nvidia har vært hinsides lenge nå, bare se på g-sync.

Litt rart også at Titan X fremdeles koster 10-11K i butikkene.

Samma det om Titan X koster så mye, hvis du ikkje skal kjøpe det uansett :p
Hadde de redusert titan til rundt 5K, som er dens faktiske verdi akkurat nå(og mindre når 1070 kommer) så hadde jeg kjøpt det :)

Men ser ikke ut til at det blir slik.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

 

Vi får uansett håpe at AMD presser prisene til Nvidia ned. Prisene til Nvidia har vært hinsides lenge nå, bare se på g-sync.

Litt rart også at Titan X fremdeles koster 10-11K i butikkene.

Samma det om Titan X koster så mye, hvis du ikkje skal kjøpe det uansett :p
Hadde de redusert titan til rundt 5K, som er dens faktiske verdi akkurat nå(og mindre når 1070 kommer) så hadde jeg kjøpt det :)

Men ser ikke ut til at det blir slik.

 

 

Solgte et av mine 3 for 6k nettopp :)

 

TX @ 1500mhz + yter fortsatt meget bra, derfor beholder jeg 2.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får uansett håpe at AMD presser prisene til Nvidia ned. Prisene til Nvidia har vært hinsides lenge nå, bare se på g-sync.

Litt rart også at Titan X fremdeles koster 10-11K i butikkene.

 

Kanskje disse Titan X'ene heller vil bli faset ut og etterhvert heller forsvinne fra lager, enn at de ramler vesentlig i pris?  :hmm: Men som sagt, nå som Pascal er her så er jo det ganske uviktig så sant man ikke går amok etter en lottogevinst.

Lenke til kommentar

 

Vi får uansett håpe at AMD presser prisene til Nvidia ned. Prisene til Nvidia har vært hinsides lenge nå, bare se på g-sync.

Litt rart også at Titan X fremdeles koster 10-11K i butikkene.

 

Kanskje disse Titan X'ene heller vil bli faset ut og etterhvert heller forsvinne fra lager, enn at de ramler vesentlig i pris?  :hmm: Men som sagt, nå som Pascal er her så er jo det ganske uviktig så sant man ikke går amok etter en lottogevinst.

 

Ja TX blir bare faset ut, men de kommer nok til å ligge til "samme" pris helt til ny Titan kommer. Slik har det vært helt siden første titankortet kom.

Lenke til kommentar

 

Tipper høy ASIC er viktigere enn noen gang.

Har det noen gang vært spesielt viktig?

 

 

Det meste er relativt (er det vell noen som har påstått), og slik jeg tolker erfaringene fra Maxwell står jeg inne for at ASIC er "viktig".

 

Forklaringen er som følger: Nesten alle kjøper luftkjølere, og benytter disse. Da vil potensielt ett "dyrt" kort kunne risikere å yte en del dårligere (si ASIC på 67) enn ett "billigere" kort (si ASIC på 83) dersom ASIC har stor variasjon. Du kan f.eks. for Maxwell ende opp med å kjøre stabilt OC på 1450Mhz maks på første jeg nevnte og enkelt 1550Mhz på det andre.

 

Dette er fakta for alle som kjører på luft. Men på vann kan nesten alle nå 1500Mhz med Maxwell samme hva. Så det er unntaket. Hva selges det mest av? Ergo er det min oppfatning enn så lenge.

 

Hvilke tredjeparts kort velger dere? Vurderer msi gaming x selv.

 
Jeg har stort sett alle typer kort du kan tenke deg av Maxwell sin serie, og 1080FE på 100% vifte er mer lydløst enn alle andre kort jeg har når de kjøres på 100% vifte. Så jeg skjønner ikke helt bakgrunnen for å vurdere så veldig mye. FE er noe helt annet enn det markedet har sett tidligere. Du vil bli med i ett lotteri for hvor god brikke som sitter på ditt kort til syvende og sist uavhengig av merke.
 
Lykke til i lotteriet  :)
Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...