Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Hvem er han "mydog" norsk på 10.plass med 2x gpu, fire strike ext, noen fra dette forum?

 

 

Han er litt opptatt med hus og frue akkurat nå, men han lever enda. Mydog er blitt en av legendene her på forumet når det gjelder vannkjøling :D

 

Han kjørte fase på cpu, og waterchiller på skjermkorta. Kaldt vann ja :)

 

Når jeg en gang i fremtiden skal bygge et hus muligens, skal jeg legge vannrør inn bak TVen der PCen skal stå :)

 

Vannkjøling med kaldvann fra "springen" :) Gjennom PCen og rett ut igjen i sluken.

 

 

#kondens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hvem er han "mydog" norsk på 10.plass med 2x gpu, fire strike ext, noen fra dette forum?

 

Han er litt opptatt med hus og frue akkurat nå, men han lever enda. Mydog er blitt en av legendene her på forumet når det gjelder vannkjøling :D

 

Han kjørte fase på cpu, og waterchiller på skjermkorta. Kaldt vann ja :)

 

Når jeg en gang i fremtiden skal bygge et hus muligens, skal jeg legge vannrør inn bak TVen der PCen skal stå :)

 

Vannkjøling med kaldvann fra "springen" :) Gjennom PCen og rett ut igjen i sluken.

 

 

#kondens

 

#isolasjon #knetgummi #neopren

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvem er han "mydog" norsk på 10.plass med 2x gpu, fire strike ext, noen fra dette forum?

 

Han er litt opptatt med hus og frue akkurat nå, men han lever enda. Mydog er blitt en av legendene her på forumet når det gjelder vannkjøling :D

 

Han kjørte fase på cpu, og waterchiller på skjermkorta. Kaldt vann ja :)

 

Når jeg en gang i fremtiden skal bygge et hus muligens, skal jeg legge vannrør inn bak TVen der PCen skal stå :)

 

Vannkjøling med kaldvann fra "springen" :) Gjennom PCen og rett ut igjen i sluken.

 

 

#kondens

 

#isolasjon #knetgummi #neopren

 

 

Blir nok neppe noe av denne ideen til slutt. Men teoretisk burde det gå med riktig utstyr. Er lite kalsium i vannet i Oslo, så burde ikke bli noen problemer med kalkbelegg.

Lenke til kommentar

Det blir jo mindre og mindre å hente etterhvert, særlig når noden krympes - det virker i alle fall sånn på meg. Invester heller i en god custom-loop og legg pengene i planløsningen i huset etter som du skal bo - ikke kjøle PC'en. Når den tiden kommer så tipper jeg det er en viss frue som kikker stygt i det du foreslår integrert kjøling av en PC fordi du skal spille "dataspill" i stedet for et walk-in closet :p

Mange har gode ideer, men det blir sjeldent noe av når sjefen får sagt sitt ;)

Lenke til kommentar

En annen ting å ha i bakhodet er at vi overhodet ikke vet hvordan overklokking vil påvirke levetiden til 14/16nm enda, det kan være at det forkorter levetiden drastisk eller at det ikke er noe forskjell i det hele tatt med tanke på hvilken teknologi som er benyttet og hvor bra den kan holde på levetiden til transistorene.

 

Personlig har jeg en følelse på at OC blir mindre og mindre aktuelt for "hvermansen" ved hver krymping av slike årsaker...

Lenke til kommentar

En annen ting å ha i bakhodet er at vi overhodet ikke vet hvordan overklokking vil påvirke levetiden til 14/16nm enda, det kan være at det forkorter levetiden drastisk eller at det ikke er noe forskjell i det hele tatt med tanke på hvilken teknologi som er benyttet og hvor bra den kan holde på levetiden til transistorene.

 

Personlig har jeg en følelse på at OC blir mindre og mindre aktuelt for "hvermansen" ved hver krymping av slike årsaker...

Hvem bryr seg om levetid med 5års reklamasjon :p

Lenke til kommentar

 

En annen ting å ha i bakhodet er at vi overhodet ikke vet hvordan overklokking vil påvirke levetiden til 14/16nm enda, det kan være at det forkorter levetiden drastisk eller at det ikke er noe forskjell i det hele tatt med tanke på hvilken teknologi som er benyttet og hvor bra den kan holde på levetiden til transistorene.

 

Personlig har jeg en følelse på at OC blir mindre og mindre aktuelt for "hvermansen" ved hver krymping av slike årsaker...

Hvem bryr seg om levetid med 5års reklamasjon :p

 

 

Hyggelig for Digital Impuls om man kommer innom og leverer kortet fordi det har gått istykker på nytt etter noen få måneder...

Men ja, jeg mener at det kan bli ganske store endringer på det området om det viser seg at OC tar livet av kortene , noe vi enda ikke vet før det har gått litt tid.

 

Det vil uansett gjelde for alt som blir produsert på denne teknologien...

Lenke til kommentar

 

Skuffende at ingen av kortene hittil har fabrikkoverklokket minne isåfall, hvis det er mindre risky...

Sjekk historien om andre generasjoner har oc på minne som standard :)

 

Skuffende at folk er skuffet ;)

 

 

Det har ikke vært like vanlig som core, men ganske vanlig likevel når det først er fabrikkoverklokking. Jeg har sett mange eksempler på dette de siste 10-15 årene. Hittil har jeg ikke klart å finne et eneste 10x0 kort med fabrikk OC på minne.

Lenke til kommentar

 

 

En annen ting å ha i bakhodet er at vi overhodet ikke vet hvordan overklokking vil påvirke levetiden til 14/16nm enda, det kan være at det forkorter levetiden drastisk eller at det ikke er noe forskjell i det hele tatt med tanke på hvilken teknologi som er benyttet og hvor bra den kan holde på levetiden til transistorene.

 

Personlig har jeg en følelse på at OC blir mindre og mindre aktuelt for "hvermansen" ved hver krymping av slike årsaker...

Hvem bryr seg om levetid med 5års reklamasjon :p

 

 

Hyggelig for Digital Impuls om man kommer innom og leverer kortet fordi det har gått istykker på nytt etter noen få måneder...

Men ja, jeg mener at det kan bli ganske store endringer på det området om det viser seg at OC tar livet av kortene , noe vi enda ikke vet før det har gått litt tid.

 

Det vil uansett gjelde for alt som blir produsert på denne teknologien...

 

Produsenten som sitter med kostnaden til syvende og sist. Men mindre de avslår garantikravet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...